czy juz ktos wie co sie podzialo z ta klima
czy juz ktos wie co sie podzialo z ta klima
ktos juz rozbieral schowek Musze sam zobaczyc co tam jest
Może brakuje u Was plastikowej rurki łączącej komorę mieszalnika (parownika) z górnym schowkiem? Gdy szukałem dostępu do czyszczenia parownika widziałem ją w swoim aucie... Trzeba by zanurkować w okolice stóp pasażera i tam poszperać. Nie pamiętam jak dużo trzeba zdemontować. Aha, chyba lepiej to sprawdzić po wyjęciu schowka dolnego (jak do wymiany kabinówki) - powinien być tam dostęp do "pleców" górnego schowka z miejscem podłączenia rurki. Jeżeli to tylko brak tej rurki, to wystarczy ją dokupić w ASO lub All.
Na TVN turbo było jak zrobić schładzanie schowka za 25 zł . Rurkę karbowaną zamontować do nawiewu klimy/wentylacji w rogu tapicerki koło schowka-kwestia wywiercenia otworu w kanale i wkręcenia mufki elektrycznej ,potem rurka i zamontowanie zaworka używanego np ze skody i podłączenie tego ,razem ok 25 zł .
Wedy w schowku zamykasz zaworek . To rozwiązanie jako ,że bardzo proste ma tez wady .Co fabryczne to fabryczne ,ale włączać klimę dla schowka? Do chłodzenia flaszeczki służy ..gaśnica ,będzie bardziej EKO
Przy okazji czego innego spojrzalem dzisiaj na schowek 'od dolu' i tam taki widok:
IMG_20180731_201436 ir.jpg
Po prostu rurka powietrzna rozlaczyla sie z wylotem. Wyglada na to ze pod wplywem wlasnego ciezaru. Wcisnalem solidnie na swoje miejsce i dmucha. Sprawdze za jakis czas czy sie trzyma, moze trzeba uzyc jakiejs opaski zaciskowej albo kleju.
Aby tam spojrzec wystarczy otworzyc schowek na maxa i popatrzec od podlogi.
Wersja LHD powinna byc lustrzanym odbiciem zdjec.
IMG_20180731_201513 ir.jpg
Jeszcze dodam ze dmucha do schowka niezaleznie od ustawienia nawiewu (nogi/szyba/srodek) . Wylaczyc mozna tylko tym wichajstrem w schowku, ktory blokuje wylot. Przez to cisnienie dmuchanego powietrza wzrasta i rurka zeskakuje. Ot taka teoria. Zobacze za jakis czas. czesto mam nadmuch na maxa wiec bedzie dobry test.
Ostatnio edytowane przez tdq ; 31-07-2018 o 23:27 Powód: orto
Bylo: Warszawa, 126p , skoda 100, 126elx, Berlingo 1.9 , mazda 626, Tipo 1.4, citroen AX, Toledo 2.3V5, perodua Kenari, Xara 2HDI , Stilo 1.9JTD,
Jest: Fiat 500L MPW 1.3Multijet 85KM
Znalazłem problem ktory jest banalnie prosty brakuje rurki reszta jest zakorkowana oto kilka fotek po rozebraniu schowka Najpierw blokady otwarcia nadmiernego bez srubokreta mozna zdjąć Potem linka od płynnego otwierania i mamy dostęp do krocca przy górnym schowku Natomiast dopływ powietrza jest przy nogach po lewej stronie pasażera i jest to korek biały gumowy Teraz to połączyć i już mamy klime w schowku Kilka fotek w zalaczeniu
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
20180818_130904.jpg20180818_130904.jpg
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
20180818_130904.jpg20180818_130904.jpg
W tym roczniku chyba oszczędzali - u mnie też rurki nie było. Wyciągnąłem tą białą zaślepkę i połączyłem karbowaną rurką z króćcem schowka. Ładnie się trzyma i nareszcie chłodzi :-)20180904_202253.jpg
A jaka jest średnica tej rurki?
Zewnętrzna 24-wewnętrzna ok. 20 mm.
Na króciec od schowka wchodzi dość ciasno - w ten otwór pod białą zaślepką który ma ok 18 mm musiałem dać przejściówkę.
5 cm kawałek miękkiej rurki uszczelniony do karbowanej dobra taśmą izolacyjną.