Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 39

Temat: Drgania-sprzęgło?  

  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    29 grudzień 2016
    Skąd
    Północ RP
    Postów
    378
    Auto
    500L 1.4 95 KM Pop Star, VW Golf VII
    Rocznik
    2016

    Drgania-sprzęgło?

    Od pewnego czasu ( może 3 miesiące) zauważyłem, że przy pierwszym ruszaniu z 1 biegu lub bieg wsteczny tj. puszczaniu sprzęgła wyczuwalne są niewielkie drgania silnika - najbardziej wyczuwa się się to gdy ruszam bez gazu. Po kilku ruszenia z 1 biegu objaw ten zanika. Problemu z innymi biegami nie ma. Z doświadczenia to objaw pasuje mi do problemu ze sprzęgłem - tak jakby był problem albo z dociskiem lub samą tarczą sprzęgła. Zgłaszałem do ASO - oczywiście standardowa odpowiedz, że oni nic nie widzą złego. Ale gdy miałem na kilka użyczone ich serwisową 500L to ruszała bez jęknięcia i zero drgań. Spotkaliście się z takim objawem w swoich 500L lub Tipo?
    Dam dla ASO jeszcze z miesiąc lub dwa i jak się nic nie zmieni to ich atakuje o wymianę sprzęgła.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Do sprawdzenia poduszki silnika i skrzyni, o czym wcześniej już Ci pisałem.

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    29 grudzień 2016
    Skąd
    Północ RP
    Postów
    378
    Auto
    500L 1.4 95 KM Pop Star, VW Golf VII
    Rocznik
    2016
    Tylko wydaje mi sie,że gdyby to poduszki to objaw byłby bardziej stały a u mnie występuje tylko do kilku pierwszych ruszeń z 1 biegu później sie uspokaja.
    Ostatnio edytowane przez Rafal79 ; 15-03-2017 o 20:38

  5. #4
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał Rafal79 Zobacz post
    Tylko wydaje mi sie,że gdyby to poduszki to objaw byłby bardziej stały a u mnie występuje tylko do kilku pierwszych ruszeń z 1 biegu później sie uspokaja.
    Uszkodzone poduszki mogą jak najbardziej dawać tego typu objawy. W 500X wadliwa jest prawa silnika, ktorą już miałem wymienioną na gwarancji - na zimno cała buda drżała, gdy się ciut nagrzało, to się uspokajało. Warto sprawdzić poduchy

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    29 grudzień 2016
    Skąd
    Północ RP
    Postów
    378
    Auto
    500L 1.4 95 KM Pop Star, VW Golf VII
    Rocznik
    2016
    Prawa poduszka patrząc od przodu? sprawdzę
    Ja drgań na nadwoziu nie czuje....fakt silnik na luzie widać że drga ale czy to norma czy defekt tego nie ocenie.

  7. #6
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał Rafal79 Zobacz post
    Prawa poduszka patrząc od przodu? sprawdzę
    Ja drgań na nadwoziu nie czuje....fakt silnik na luzie widać że drga ale czy to norma czy defekt tego nie ocenie.
    Prawa, czyli po stronie pasażera. Jednak w Twoim przypadku chodzi o sprawdzenie poduszek skrzyni, czyli po stronie kierownicy. Tego typu silnik będzie miał wibracje, jednak przy sprawnych poduszkach praktycznie na nadwoziu nic nie czuć.

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    29 grudzień 2016
    Skąd
    Północ RP
    Postów
    378
    Auto
    500L 1.4 95 KM Pop Star, VW Golf VII
    Rocznik
    2016
    Zauważyłem jedną rzecz, która może wskazywać na sprzęgło.
    Gdy wrzuciłem dzisiaj 4 bieg i na hamulcu ręcznym delikatnie próbowałem ruszyć- tj przypalić sprzęgło.....to później normalne ruszenie z 1 biegu odbyło sie bez żadnych drgawek .

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    29 grudzień 2016
    Skąd
    Północ RP
    Postów
    378
    Auto
    500L 1.4 95 KM Pop Star, VW Golf VII
    Rocznik
    2016
    Ps. Zauważyłem pewną zależność ...mianowicie po przejechaniu odcinku drogi po kostce brukowej coś się układa lub rozluźnia, że sprzęgło zaczyna pracować płynnie i miękko....zauważalnie czuć że silnik płynniej i ciszej jedzie. Na to wygląda że drgania powodują że coś puszcza i wszystko zaczyna pięknie chodzić....ale pożniej znowu dziwne usterki sprzęgła wracają

  10. #9
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Podejrzewam zawieszenie silnika/ skrzyni.

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    29 grudzień 2016
    Skąd
    Północ RP
    Postów
    378
    Auto
    500L 1.4 95 KM Pop Star, VW Golf VII
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Podejrzewam zawieszenie silnika/ skrzyni
    - jest to też słuszna koncepcja ale....oglądałem poduszki nic nie widać aby coś uszkodzone itp.z kolei jeśli po przejechaniu po kostce zaczął lepiej jechać tj. płynniej i bardziej miękko to powinno się tak utrzymać na stałe a nie do następnego dnia. Jednakże spokoju nie daje mi te poranne ruszanie i występujące drgania. Przy załączonym silniku gdy wciskam sprzęgło czuje delikatne szuranie pod stopą od sprzęgła a gdy silnik wyłączony gdy wciskam sprzęgło nic nie czuć.

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    03 kwiecień 2017
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    55
    Postów
    197
    Auto
    500L 1.4 95KM
    Rocznik
    2016
    Może po prostu silnik na zimno bardziej szarpie i dlatego wyczuwasz drgania na pedale. Zazwyczaj zanim dojdzie do temperatury pracy to silnik bardziej się telepie (przynajmniej tak było w prawie wszystkich autach jakimi dotąd jeździłem, nie wykluczając BMW).

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    29 grudzień 2016
    Skąd
    Północ RP
    Postów
    378
    Auto
    500L 1.4 95 KM Pop Star, VW Golf VII
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał wkk01 Zobacz post
    Może po prostu silnik na zimno bardziej szarpie i dlatego wyczuwasz drgania na pedale
    - to nie takie drgania. Jak bym uruchomił silnik i pozostawił na luzie aby sie nagrzał to pierwsze ruszanie będzie też drgało - wg mnie jest to coś od sprzęgła, docisk ....a może zapowietrzone. Jest pewna zależność w dni ciepłe i mała wilgotnością objaw prawie nie wystepuje.

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 luty 2012
    Skąd
    Trąbki Wielkie
    Postów
    28
    Auto
    500L Cross 1.4T-Jet
    Rocznik
    09.2017
    Taka teoria...problemem może być nierówne doleganie tarczy sprzęgła do powierzchni ciernej koła zamachowego. Tarcza sprzęgła zamocowana jest osiowo przesuwnie na wielowypuście wałka wejściowego skrzyni biegów. Jeżeli tarcza nie może się swobodnie przesuwać podczas załączania sprzęgła docisk będzie ją delikatnie wyginał i wówczas okładziny nie będą równomiernie dociskane co może być odczuwalne w postaci drgań (moment jest nierównomiernie przenoszony dochodzi do uślizgów). Ten ruch osiowy tarczy na wałku jest minimalny jednak niezbędny do prawidłowego działania sprzęgła. Po kilku załączeniach sprzęgła tarcza się nagrzewa i odpuszcza i dalej sprzęgło pracuje prawidłowo aż do ostygnięcia i kolejnego zaciśnięcia korpusu tarczy na wałku. Jak przekonasz ASO do tego żeby zdjęli skrzynie niech przyjrzą się dokładnie czy tarcza nie jest czasem nierówno zużyta, czy nie ma przypaleń na docisku/kole zamachowym i czy tarcza może swobodnie przesuwać się na wałku wejściowym skrzyni biegów, czy wielowypust/wałek nie jest skorodowany, nie ma jakiś zadziorów odgniotków itp.

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    29 grudzień 2016
    Skąd
    Północ RP
    Postów
    378
    Auto
    500L 1.4 95 KM Pop Star, VW Golf VII
    Rocznik
    2016
    Dzięki za podpowiedz.....muszę na tą koncepcją pomyśleć. Najgorzej że ASO twierdzi że dla nich sprzęgło chodzi ok i nic nie chcą dalej robić.

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    28 wrzesień 2014
    Skąd
    na skraju grodu
    Postów
    229
    Auto
    Ulysse2.0 ; 500L 1,4 ; GrC4Picasso 1,6HDi
    Rocznik
    500L 12.12, Picasso 12/09
    cyt; Gdy wrzuciłem dzisiaj 4 bieg i na hamulcu ręcznym delikatnie próbowałem ruszyć- tj przypalić sprzęgło.....to później normalne ruszenie z 1 biegu odbyło sie bez żadnych drgawek .

    ano właśnie -tu sedno -niestety nawet po zamontowaniu nowego zestawu sprzęgła markowego, zdarza się że ono " szarpie" przy manewrowaniu na niskich obrotach silnika - cóż błędy produkcji masowej i zlecania produkcji w ...dalekich krajach- bo taniej
    czasem przechodzi wcześniej, czasem póżniej - ale zazwyczaj pomaga/ przynajmniej na jakiś czas/ - dotarcie na obrotach i na ciepło


 
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. [Brava 1.2 2000r] Pedał sprzęgła linka sprzęgła
    Napisany przez The_Gie na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 09-01-2017, 21:34
  2. Odpowiedzi: 25
    Ostatni post: 24-08-2016, 10:15
  3. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 19-07-2016, 20:37
  4. wysokość pedału sprzęgła - problem ze sprzęgłem.
    Napisany przez bzykol na forum Stilo
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 06-04-2014, 19:52
  5. linka sprzęgła-sprzęgło Wasza opinia
    Napisany przez solidboy na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 12-08-2009, 10:15

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.pl500l-532drgania-sprzeglo-35955

spalone sprzeglo fiat 500l

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl