Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 4 z 6 PierwszyPierwszy ... 23456 OstatniOstatni
Posty od 46 do 60 z 76
Like Tree4lubi to!

Temat: Co mnie denerwuje w Fiat 500L  

  1. #46
    Klubowicz
    Dołączył
    29 grudzień 2016
    Skąd
    Północ RP
    Postów
    378
    Auto
    500L 1.4 95 KM Pop Star, VW Golf VII
    Rocznik
    2016
    Panowie jeśli chcecie mi pomoc to przeprowadźcie taką próbę.... jadąc około 40 -50 km/h ( nie ma tu większej różnicy) następnie wrzućcie na luz a następnie zacznijcie hamować i po chwili wciśnijcie ogrzewanie tylnej szyby. Jak to u was wygląda. dodam że próby robie na rozgrzanym silniku. Na zimnym tego objawu nie będzie bo silnik inną dawkę paliwa podaje komputer. Ja rozumiem że ECU może na chwile opuścić obroty i zaraz potem podnieść ale u mnie ewidentnie obroty spadają na długą i czuję że silnik po tym sie gubi i z opóźnieniem wyrównuje obroty. Na filmie widać że na długo nie spadły ale czasami jest o 2-3 sek dłużej opadnięte obroty. Ba żeby było śmieszniej na postoju silnik chodzi ok nawet jak go obciążę na maxa tj. klima szyby, wentylator itp....tylko podczas jazdy. ASO zrobiło testy nie ma błędów, nawet nowy alternator mi wstawili ( bo myśleli że tu problem)......krowka1978 - może masz jakiś idea???
    Ostatnio edytowane przez Rafal79 ; 24-01-2019 o 10:53



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #47
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał Rafal79 Zobacz post
    Ja rozumiem że ECU może na chwile opuścić obroty
    To nie ECU opuszcza, tylko alternator daje takie obciążenie.

    Cytat Napisał Rafal79 Zobacz post
    a następnie zacznijcie hamować
    Przyjrzałbym się, czy na podciśnieniu czegoś nie łapie. Od wspomagania hamulców z obrotami silnika też dziwne rzeczy mogą się dziać.

  4. #48
    Klubowicz
    Dołączył
    29 grudzień 2016
    Skąd
    Północ RP
    Postów
    378
    Auto
    500L 1.4 95 KM Pop Star, VW Golf VII
    Rocznik
    2016
    krowka1978....z tym podciśnieniem też nie był by głupi pomysł - np.wczoraj wieczorem w komorze silnika dociskałem każdą złączkę i przewód w nadziei że coś poprawie....i co.... dzisiaj spadanie obrotów nie wystąpiło - zbieg okoliczności czy faktycznie coś docisnąłem?? Zauważyłem też że silnik dzisiaj pracuje na wolnych obrotach bardziej miarowo...wczoraj na wolnych obrotach słychać takie było buczenie, jakby coś go dławiło.Sam już drapie się po głowie

  5. #49
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 wrzesień 2018
    Skąd
    Katowice
    Postów
    13
    Auto
    500L 1.4 95km
    Rocznik
    05.2018
    Rafal79
    ,,następnie wrzućcie na luz a następnie zacznijcie hamować i po chwili wciśnijcie ogrzewanie tylnej szyby'' -przecież każde wrzucenie na luz powoduje spadek obrotów do około 1000/min
    Radziłbym to sprawdzić podczas ciągłej jazdy (na biegu).

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Oczywiście te 1000obr/min to jest na postoju,natomiast w czasie jazdy każde wysprzęglenie skutkuje spadkiem obrotów,inna sprawa jak długo to trwa.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Jeszcze jedna poprawka,obroty silnika wg.mnie spadają do wartości około 1000/min niezależnie od tego czy auto stoi czy jedzie na luzie natomiast jak długo to trwa zależy od prędkości obrotowej przed wysprzęgleniem.Można jechać z górki na luzie z prędkością ponad 100km/h i mieć na obrotomierzu np;900obr/min.

  6. #50
    Klubowicz
    Dołączył
    29 grudzień 2016
    Skąd
    Północ RP
    Postów
    378
    Auto
    500L 1.4 95 KM Pop Star, VW Golf VII
    Rocznik
    2016
    W nawiązaniu do wyżej napisanego posta kolegi "akuracik".....chodzi o to, że obroty nie spadają do około 1000obr a do wartości około 500obr a następnie po jakimś czasie ( czasami jest to 1 sek a czasami 3 sek) wracają do wartości około 1000obr.

  7. #51
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 wrzesień 2018
    Skąd
    Katowice
    Postów
    13
    Auto
    500L 1.4 95km
    Rocznik
    05.2018
    Rafal79
    Nie potrafiłem wyszukać w instrukcji prawidłowej wartości obrotów biegu jałowego tego silnika,ale 500obr/min to zdecydowanie za mało.Nie jestem fachowcem od silników,lecz wg.mnie prawidłowa diagnoza może być trudna ze wzgl. na to że za taki objaw odpowiadać może bardzo wiele czynników od najbardziej banalnych (mechanicznych) po elektrykę i elektronikę.

  8. #52
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Bez włączonej sprężarki klimy standardowe obroty to 800-850. Że sprężarką 900-1000. 500 oznacza, że coś jest nie tak.

  9. #53
    Klubowicz
    Dołączył
    29 grudzień 2016
    Skąd
    Północ RP
    Postów
    378
    Auto
    500L 1.4 95 KM Pop Star, VW Golf VII
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Bez włączonej sprężarki klimy standardowe obroty to 800-850. Że sprężarką 900-1000. 500 oznacza, że coś jest nie tak.
    No właśnie coś nie tak.... Ale tak jak pisałem wcześniej gmeralem pod maską wczoraj i dzisiaj tj.dociskalem wszelakie złączki, przewody itp. Efekt taki ze dzisiaj obroty nie spadły poniżej do tych 500. Przypadek?


    Wysłane z mojego PRA-LX1 przy użyciu Tapatalka

  10. #54
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Może na którymś przewodzie brakuje opaski, po poprawieniu przez jakiś czas będzie ok. Trudno siedząc przy kompie coś więcej konkretnego napisać.

  11. #55
    Klubowicz
    Dołączył
    26 listopad 2017
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    162
    Auto
    Fiat 500L
    Rocznik
    2017
    U mnie rano po odpaleniu silnika od razu włączona klima, temp ustawiam na 30stC (grzałka PTC), często ogrzewanie tylnej i przedniej szyby jednocześnie, radio, lądowanie telefonu. Czasem też grzanie foteli jednoczasowo. Jedyne obroty, które spadają to nawiewu nieco. Podczas jazdy wchodzą na wyższe obroty. Silnik raczej początkowo podbija obroty do 1,5tys.

  12. #56
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał Siks Zobacz post
    temp ustawiam na 30stC (grzałka PTC)
    Z ciekawości, w jakim celu ustawiasz tak wysoko?

  13. #57
    Klubowicz
    Dołączył
    26 listopad 2017
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    162
    Auto
    Fiat 500L
    Rocznik
    2017
    Gdy mam zamarzniętą szybę tylko. Czasem włączam defrost. Normalnie na 26/27stC. Ani razu nie skrobałem przedniej szyby jeszcze.

  14. #58
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 listopad 2014
    Skąd
    Nowy Targ
    Wiek
    44
    Postów
    2
    Auto
    Stilo 1.2, 500l trekking
    Rocznik
    2002
    Po kerszerowaniu na myjni pozostaje woda i piana za drzwiami na wysokości progu.
    500L Trekking t-jet

  15. #59
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał MaroHD Zobacz post
    Po kerszerowaniu na myjni pozostaje woda i piana za drzwiami na wysokości progu.

  16. #60
    Klubowicz
    Dołączył
    01 wrzesień 2016
    Skąd
    Radom
    Postów
    188
    Auto
    500L 1.6 MJet 105
    Rocznik
    2013/15
    Dzisiaj zauważyłem pewną niedogodność w moim - czyli MY2013, tylna kanapa z dwoma zagłówkami.
    Po zamocowaniu fotelika dziecięcego isofix po prawej stronie kanapy (na jej części o 2/3 szerokości) okazuje się, że bardzo jest utrudniony dostęp do klamry pasa bezpieczeństwa. Po prostu lewa (wewnętrzna) szyna do isofixa przesłania klamrę, która jest głęboko w siedzisku. O ile fotelik ma własne pasy typu szelki, to w niczym nie przeszkadza. Gorzej, jeśli mamy fotelik dla większego dziecka, które zapina normalny pas bezpieczeństwa z auta.
    Problem pogłębia fakt, że mój 500L ma na siedzeniach szyte na zamówienie i idealnie dopasowane pokrowce.
    Po zamontowaniu takiego fotelika po lewej stronie (za kierowcą), czyli na części kanapy o szer. 1/3 wszystko jest w jak najlepszym porządku.
    Fotelik: Casualplay Protector (isofix) 15-36kg.


 
Strona 4 z 6 PierwszyPierwszy ... 23456 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Witam. Jestem Miłosz. Mam Fiata bravo i denerwuje mnie brak podświetlenia nawieu
    Napisany przez Młosz Bravo II na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 04-11-2017, 14:55
  2. Oświećcie Mnie :D
    Napisany przez piotrek_bukowno na forum Punto II
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 21-08-2015, 18:26
  3. stilo czy mnie doją??
    Napisany przez krzychu86 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post: 07-05-2015, 11:23
  4. Fiat 500L & Fiat 500 - wszystko zostaje w rodzinie
    Napisany przez ciril na forum Nowości & Portal
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 31-10-2014, 21:57
  5. Fiat obniża ceny modeli 500L oraz 500L Trekking
    Napisany przez ciril na forum Nowości & Portal
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 12-07-2014, 16:38

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.pl500l-532co-mnie-denerwuje-w-fiat-500l-42657

https:fiatklubpolska.pl500l-532co-mnie-denerwuje-w-fiat-500l-426572

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl