Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 3 z 3
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 wrzesień 2022
    Skąd
    Germany
    Wiek
    36
    Postów
    1
    Auto
    500L 1.4 (95KM)
    Rocznik
    2013

    Question Awaria Alternatora? Sporadyczny brak ładowania.

    Witam serdecznie!

    Mam swojego 500L z 1.4 i jakis czas temu miał problem z odpaleniem, niby nic tylko trudniej mu było zaskoczyć, następnego dnia jeszcze trudniej, poszło dopiero za drugim razem. W domu szybki pomiar - Aku 11,8V, ładowania brak. Dostałem poradę żeby wymienić po prostu regulator w alternatorze. nim dojechałem do sklepu z częściami wszystko się "samo" naprawiło. Trzy dni temu wróciło do tego stopnia, że w ogóle nie ruszył. Aku zabrałem do domu, naładowałem. Po podłączeniu z powrotem aku trzyma 12,7 -12,85V, ładowanie na poziomie 14,05V.

    Czy to na pewno regulator? czy szukać głębiej? Jeśli tak może ktoś ma doświadczenie jaki.... Mam nr całego Alternatora 71794099 ale nie byłem wstanie znaleźć regulatora.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    02 sierpień 2018
    Skąd
    X
    Postów
    469
    Auto
    GP 1,4 8V LPG
    Rocznik
    2009

    Cool

    Każdy (chyba?) w roku 2022 już wie, że Fiaty z tamtych lat cierpiały na problemy z elektryką ("masa"). Od tego zaczynamy.

    Następnie woda (np. w Grande to był szczyt głupoty "projektantów", odpływ z podszybia lał na alternator).

    Później sam alternator. Może sporadycznie nie ładować zależnie od obrotów i/lub temperatury (regulator albo uzwojenia mogą być naruszone, popękane). Zostaje jeszcze kwestia "sterowania". To niby klasyczny alternator (nie ma tu najnowszych bajerów typu brak ładowania w trakcie jazdy, bo komputer stwierdza, że "nie trzeba"), ale niektóre (nie ma reguły), używają sygnału kontrolki (D+) jako sygnału logicznego dla regulatora (start ładowania) lub przepływ prądu w tym obwodzie wspomaga wzbudzenie (nie decyduje, ale pomaga/przyspiesza start). Tu może być problem, w tym obwodzie (też zaczynając od korozji).

    Historycznie (jeszcze 30-40 lat temu) kontrolka ładowania (żaróweczka) bywała wprost odpowiedzialna za wzbudzenie (spalona żarówka w desce = brak ładowania) i współcześnie to nie do pomyślenia (teoretycznie), ale przy poziomie intelektu współczesnych projektantów, wszystkiego można się spodziewać. "Jakiś" wpływ ten obwód (D+) nadal ma!
    Ostatnio edytowane przez GrandePunto8V ; 15-09-2022 o 20:04

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    03 kwiecień 2017
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    54
    Postów
    197
    Auto
    500L 1.4 95KM
    Rocznik
    2016
    Alternator do regeneracji - u mnie awaria objawiała się dokładnie w ten sposób. Generalnie alternator ma bardzo wysokie opory toczenia i podpalone zwoje. Trzeba wymienić na nowy albo zregenerować.


 

Podobne tematy

  1. Brak ładowania (po wymianie zregenerowanego alternatora)
    Napisany przez juszczu na forum Croma
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post: 31-07-2020, 23:54
  2. Siena 1.2, nagły brak ładowania
    Napisany przez Pszemeq na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 22-08-2017, 22:03
  3. Lampka ładowania alternatora.
    Napisany przez Grodzio na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 10-09-2014, 12:29
  4. brak ładowania.
    Napisany przez jelon84 na forum Punto
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 20-07-2014, 21:33
  5. Brak ładowania
    Napisany przez bluszczy na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 21-10-2009, 22:06

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl