Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 21

Temat: Silnik 1,4 100km  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 wrzesień 2012
    Skąd
    kościan
    Postów
    62
    Auto
    Seicento

    Silnik 1,4 100km

    Witam serdecznie kolegów.
    Potrzebuje info na temat tego silnika.
    Mianowicie czy zdarzyło się komuś kiedyś żeby przeskoczył rozrząd w tym silniku?
    Jakie były tego następstwa?
    Dla zorientowanych i kumatych: co stanie się jeżeli przeskoczy rozrząd w tym motorze?
    Proszę o wszelkie sugestie. Pozdrawiam
    P.S. Jeśli ktoś miał podobne doświadczenie z punto 1,2 16v to tez proszę o info bo zdaje się ze te silniki są bardzo podobne
    Ostatnio edytowane przez Lukas_KWON ; 20-09-2012 o 01:40



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    O jakim samochodzie mowa - piszesz w dziale 500tki, w profilu masz seja, a wspominasz też o punto..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 wrzesień 2012
    Skąd
    kościan
    Postów
    62
    Auto
    Seicento
    Seicento z silnikiem fiata 500 1,4 16v. wspominam o punto bo wiem ze te silniki są bardzo podobne i jeżeli ktoś miał taki problem w punto to u mnie będzie prawdopodobnie tak samo

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Sory za OT, ale Seicento z silnikiem 1.4? Musi się ładnie bujać te autko Skąd organ na przeszczep był?
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 wrzesień 2012
    Skąd
    kościan
    Postów
    62
    Auto
    Seicento
    skrzynia szóstka silnik z 500 gwint i odchudzone autko daje konkretny efekt. nie wiem ile ma do setki ale zazwyczaj wieśwageny są zdziwione . Vmax 220. w planach turbo
    Sprawa wygląda tak że zastanawiam się co się stanie jak rozrząd przeskoczy np o dwa zęby?

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    21 listopad 2011
    Skąd
    Drążdżewo
    Wiek
    32
    Postów
    206
    Auto
    Brava 1.2 SX
    pojawia się ogromne prawdopodobieństwo zderzenia zaworów z tłokami co skutkuje popękaniem lub powyginaniem się zaworów, pęknięciem tłoków jak i porysowaniem cylindra, uszkodzić mogą się także gniazda zaworów,popychacze a w najgorszym wypadku i głowica

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 wrzesień 2012
    Skąd
    kościan
    Postów
    62
    Auto
    Seicento
    Cytat Napisał koziol1172 Zobacz post
    pojawia się ogromne prawdopodobieństwo zderzenia zaworów z tłokami co skutkuje popękaniem lub powyginaniem się zaworów, pęknięciem tłoków jak i porysowaniem cylindra, uszkodzić mogą się także gniazda zaworów,popychacze a w najgorszym wypadku i głowica
    Doskonale zdaje sobie z tego sprawę ale bardzo dziękuje kolego za świetną i konkretną odpowiedz.
    To może napisze tak.
    Auto normalnie Jeździło. Wróciłem do domu, zostawiłem samochód na podwórku i po jakiejś godzinie gdy chciałem odpalić po przekręceniu kluczyka coś zachrobotało. momentalnie pościłem kluczyk.
    1. Czy rozrząd mógł przeskoczyć przy odpalaniu? (na nowym rozrządzie było zrobione 25tys)
    2 .Czy podczas kolizji tłoków z zaworami pasek nie powinien pęknąć?
    3. Zastanawiam się kiedy następuje kolizja tj, po przekroczeniu ilu zębów? Być może np przy dwóch zębach nie dochodzi do kolizji zaworów z tłokami ale auto już nie odpali.

    Na razie niczego nie rozbieram. Jutro zmierzę ciśnienie (tak na chłopski rozum uważam że jeżeli tłoki spotkały się z zaworami to nie powinno być kompresji, przynajmniej na którymś z cylindrów).
    Obawiam się że czeka mnie remont lub wymiana silnika. Straszny pech mnie spotkał.
    Jeśli ktoś ma jakieś sugestie proszę o wypowiedz

  9. #8
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    A skąd w ogóle pewność że przeskoczył rozrząd? Może po prostu rozrusznik zachrobotał albo coś? Pasek jest napięty?
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 wrzesień 2012
    Skąd
    kościan
    Postów
    62
    Auto
    Seicento
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    A skąd w ogóle pewność że przeskoczył rozrząd? Może po prostu rozrusznik zachrobotał albo coś? Pasek jest napięty?
    No właśnie już nie wiem, Ale iskra jest, paliwo jest a silnik nie odpala.
    Marchewa się nie zapala, Dlatego moje podejrzenie padło na rozrząd. Pasek jest mocno napięty.
    Myślę że zmierzenie kompresji wszystko wyjaśni. Musze czekać na mechanika.

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    31 marzec 2012
    Skąd
    Cieszyn
    Postów
    829
    Auto
    Renault Clio 1,2 8v
    Wiesz to trzeba mieć dar do tego żeby rozrząd przeskoczył Poza tym nigdy nie robi tego sam z siebie. Raczej jest to mało prawdopodobne by był to rozrząd. I dał bym sobie rękę uciąć za to co mówię

    Skąd wiesz czy iskra jest? Sprawdź zasilanie wtrysków. Gdyby ci się rozrząd posypał to marchewa i tak powinna sie palić.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 wrzesień 2012
    Skąd
    kościan
    Postów
    62
    Auto
    Seicento
    Cytat Napisał Darksaience Zobacz post
    Wiesz to trzeba mieć dar do tego żeby rozrząd przeskoczył Poza tym nigdy nie robi tego sam z siebie. Raczej jest to mało prawdopodobne by był to rozrząd. I dał bym sobie rękę uciąć za to co mówię

    Skąd wiesz czy iskra jest? Sprawdź zasilanie wtrysków. Gdyby ci się rozrząd posypał to marchewa i tak powinna sie palić.
    Wiem że to mało prawdopodobne ale tylko to mi przyszło do głowy.
    ewentualnie zastanawiałem się po prostu nad jakimś innym uszkodzeniem mechanicznym silnika.
    Wnioskuje tak po tym że przy przekręceniu stacyjki usłyszałem głośny rumot z pod maski.
    iskra jest, wykręciłem świece i przy kręceniu wyraźnie ją widać.Wtryski działają bo świece zalane paliwem.
    Gdy kręcę rozrusznik nie słychać żadnych nie pożądanych dźwięków ale mam wrażenie jakby kręcił bez kompresji.
    dzisiaj będzie mierzona komprecha więc się okaże czy to sprawa mechaniczna.
    A na razie jestem na etapie: "Kapeć w gębie po weselu" i jedyne o czym teraz myślę to woda
    trzeb się szybko ogarnąć bo niedługo poprawiny

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 wrzesień 2012
    Skąd
    Katowice
    Wiek
    33
    Postów
    1
    Auto
    Stilo
    Spoko ! dobry silnik

  14. #13
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    31 marzec 2012
    Skąd
    Cieszyn
    Postów
    829
    Auto
    Renault Clio 1,2 8v
    Silnik marzenie jest teraz na allegro od abartha 500 160km bodajże za 14tyś?

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 wrzesień 2012
    Skąd
    kościan
    Postów
    62
    Auto
    Seicento
    witam po długiej nieobecności .
    Sprawa rozwiązana już jakiś czas temu ale nie miałem czasu napisać. uszkodzeniu uległ napinacz. kilka zaworów uszkodzonych, wymieniłem komplet i autko śmiga. Całe szczęście że napinacz rozleciał się w czasie kręcenia rozrusznikiem a nie podczas jazdy (np: 5500 obr/min ) bo wtedy pewnie uszkodzenia byłyby znacznie większe. Dzięki za pomoc.
    P.S. Silnik do seja za 14 tys to gruba przesada .
    do mojego na następny sezon zawita turbo, jakieś małe doładowanie około 0,5 bara i wtedy te 140kM powinno wystarczyć

  16. #15
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    A z ciekawości kiedy rozrząd był robiony.. Ciarki przechodzą jak sobie uświadomię że takie awarie się zdarzają..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Palio Weekend 14l/100km ?!
    Napisany przez kubaszow na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 13-08-2012, 11:34
  2. Problem z 1.9TD 100KM
    Napisany przez Tomek- na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 07-09-2011, 09:12
  3. [silnik] 1.6 16v 20l paliwa na 100km falujace obroty
    Napisany przez smith59 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 30-12-2010, 15:38
  4. [silnik] Bravo 96r 1,4 12V SX duże spalanie do 15l/100km.
    Napisany przez Krystek na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 21-12-2009, 22:53
  5. [silnik] Jakie obroty TD 100KM
    Napisany przez Mc_Homer na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 02-02-2009, 19:30

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

silniki fiat 500 forum

opinie silnika fiat 500 1 4

jaki silnik do fiata 500

silnik 1 4 100kKM opis

rozrzad silnik 1 4 siena

fiat 500 jaki silnik

fiat palio silnik1.4

silnik fiat 500 w seicento

silnik fiata 500 do seicento

fiat 500 z silnikiem 100km

jaki silnik fiat 500

fiat palio silnik 1 4

jaki silnik do fiata 500 forum

fiat kreci jak by bez kompresi

fiat 500 ustawienie rozrzadu

silnik 1 4 100 km. opinie

fiat 500 silnik do seicenyo

fiat punto silnik1.4 opis

fiat palio silnik 1 4 opinie

wymiana rozrzadu fiat500 kiedy

fiat silnik 1 4 100 KM

silnik1.4l fiat siena

fiat silnik 1 4 2012

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl