Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 19 z 19
  1. #16
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 kwiecień 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    21
    Auto
    Fiat 500 1.2
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał ata Zobacz post
    Ciekawe info.
    Mam pewien problem natury poznawczej, mianowicie według mojej wiedzy (teoretycznej i praktycznej) tam nie ma ciśnienia. To znaczy najwyżej atmosferyczne po jednej stronie, a po drugiej stronie podciśnienie (ciśnienie niższe od atmosferycznego) brane z kolektora wlotowego. Ale mniejsza z tym, zapewne tłumacząc laikowi używają określeń potocznych i stąd nieporozumienie.
    Tak, masz rację, że tak jest. Generalnie ciężko od nich wyciągnąć konkretne informacje, gdzie się podłączyli, jak zmierzyli itp. Tym bardziej, że rozmawiam z człowiekiem z biura, a nie mechanikiem, który to robił, on też pewnie nie dostaje pełnego info.

    Cytat Napisał ata Zobacz post
    A tak różnie. Pompy hamulcowe, ABSy (bez kodu błędu, po prostu czasem "puszczało na pompie"), trudno wykrywalne nieszczelności w układzie podciśnienia ... no różnie. Wiesz, ja dłubię nie tylko w swoich samochodach i to od wielu lat.
    Bardzo możliwe, że tak naprawdę coś innego jest zepsute. Pojechałem jeszcze do mojego serwisu, również odradzali mi wymianę serwa, bo sądzą, że to trwały element i pewnie wina jest gdzieś indziej, ale z kolei nie mają sprzętu, żeby pomierzyć ciśnienia. Dlatego nie bardzo mam wyjście i będę musiał im zaufać, że to faktycznie serwo (może jednak tak jest). Jedyny plus u nich jest taki, że zakładam, że wiedzą jakie są poprawne ciśnienia w układzie i sprawdzą je po wymianie. Jeżeli dalej coś będzie nie tak, to pewnie to wyjdzie i będą mi kazać wymienić coś jeszcze - wtedy się okaże, że to jednak nie serwo, chyba, że połamią wężyk tak, jak mówiłeś.

    Oczywiście na pewno masz doświadczenie w tych sprawach, ja muszę bazować na warsztatach. Chociaż przy każdym problemie z samochodem staram się wgłębić swoją wiedzę i go zrozumieć, bo generalnie jestem laikiem. W tym przypadku musiałem zajrzeć do książek dla mechaników, bo nie byłem w stanie znaleźć info jak działa cały układ hamulcowy od pedała do zacisków. Przydaje mi się też drugi dużo starszy samochód, w którym co chwilę coś się psuje - na przyszłość przynajmniej wiem ile rzeczy na raz wymieniać itp.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,365
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Chmm ja bym jeszcze skontrolował czujniki prędkości kół, które informują ABS o prędkości każdego z kół. System ABS wtedy wie co się dzieje, może któryś z czujników szwankuje, przekłamuje i ABS usztywnił pedał, bo pompa w układzie zaczęła pracować. A czy żona słyszała jakiś dźwięk przy tym, w sensie pedał był twardy, ale nic nie było słychać, czy był twardy i był powtarzalny, głuchy dźwięk w kabinie?
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  4. #18
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 kwiecień 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    21
    Auto
    Fiat 500 1.2
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał miszko Zobacz post
    A czy żona słyszała jakiś dźwięk przy tym, w sensie pedał był twardy, ale nic nie było słychać, czy był twardy i był powtarzalny, głuchy dźwięk w kabinie?
    Nic takiego nie słyszała. Poza tym moim zdaniem przy działającym ABS'ie pedał odbija, ale nie jest twardy w sposób stały.

  5. #19
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 kwiecień 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    21
    Auto
    Fiat 500 1.2
    Rocznik
    2008
    Dzisiaj zostało wymienione serwo. Facet mówił wcześniej, że pedał był zbyt twardy. Teraz faktycznie po wymianie czuję dużą różnicę w pracy pedału. Wcześniej na początku wciskał się lekko do pewnego momentu i potem już był twardy. Teraz wciska się równomiernie na całej długości i mogę wcisnąć go głębiej. Dlatego wygląda na to, że faktycznie wina była w serwie.
    W każdym razie dzięki wszystkim za pomoc i porady.


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. twardy pedał hamulca podczas upałów
    Napisany przez adrswi na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 05-08-2016, 23:09
  2. Twardy pedał sprzęgła
    Napisany przez kubus1 na forum Croma
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post: 05-06-2016, 16:21
  3. Twardy pedał hamulca
    Napisany przez damian398 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 11-12-2014, 21:01
  4. Twardy pedał sprzęgła
    Napisany przez zezon na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 23-11-2012, 23:56
  5. twardy pedał hamulca
    Napisany przez ewa504 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 09-08-2010, 00:16

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.pl500-449problem-500-nagly-chwilowy-zanik-hamulcow-twardy-pedal-36487

hamulce przestaly dzialac na moment puntozanika wspomaganie chamulcasstywny pedal dziurachwilowy brak hamulcow fiat bravo 2twardnieje hamulec niebespiecznefiat doblo wpada hamuec
Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl