Klocki Hamulcowe

Temat: Klocki Hamulcowe

  1. steyr napisał:
    Zamontowałem na przód to Tipo 1.4tjet zestaw z Textar-a:

    - tarcze hamulcowe 281/26 [mm] - 92074003 Textar
    - klocki hamulcowe 151 [mm] - 2247601 Textar

    W przypadku ww. tarcz jest jedna uwaga, otwór mocujący na śrubę mocującą tarcze do zwrotnicy jest na śrubę M12 a nie M8 jak fabrycznie. Podłożyłem podkładkę. Tarcze są przeznaczone do vanów Fiat Ulysse/Citroen Jumpy. Reszta pasuje ok. Klocki miały w zestawie blaszki montażowe na prowadnice zacisku.
     

  2. bahamut24 napisał:
    Pytanie mam o klocki jak się kończą to zawsze blaszka hałasuje? Na przeglądzie do dowodu wyszłaby słaba siła hamowania przez kończące się klocki?
    Pytam bo z serwisu dzwonili że ponoć 10% klocków zostało i trzeba wymienić. Robocizna 150zł ale klocki 500 🤪😂
     
  3. Avatar brylancik13

    brylancik13 napisał:
    Hamulce jak tylko jest klocek powinny hamowac tak samo jak na nowym o ile ilosc plynu sie zgadza. Wiec na przegladzie to tylko pan wchodzacy pod auto moze uprzejmie o tym wspomniec, ze sie kończa
     
  4. steyr napisał:
    Przy org klockach w 1.4tjet blaszka zaczyna trzeć o tarcze jak jeszcze ogładziny jest ~3mm. Poza wrażeniami akustycznymi hamulce powinny normalnie pracować.
     
  5. luckyboy napisał:
    Skończyła się warstwa cierna dlatego wystąpiła słaba siła hamowania.
    Głupoty Ci koledzy piszą. Klocek ma budowę warstwową.
     
  6. Avatar giannini

    giannini napisał:
    Cytat Napisał luckyboy Zobacz post
    Skończyła się warstwa cierna dlatego wystąpiła słaba siła hamowania.
    Głupoty Ci koledzy piszą. Klocek ma budowę warstwową.
    Ale tylko ten klocek, który jest zrobiony z cebuli. Cebula też ma budowę warstwową.
    Klocek w którym całkowicie skończyła się okładzina i jedzie samą blachą, hamuje jeszcze całkiem nieźle. Pomijam dźwięk jaki wydaje i całkowitą destrukcję tarczy, ale na rolkach skuteczność jest ok.
     
  7. luckyboy napisał:
    "Cebulaku" 3mm "okładziny" to jeszcze nie blacha.
     
  8. steyr napisał:
    Cytat Napisał luckyboy Zobacz post
    "Cebulaku" 3mm "okładziny" to jeszcze nie blacha.
    Zarzuć odpowiednimi linkami z sieci na potwierdzenie swojej tezy o budowie warstwowej klocków, temat jest o standardowych klockach nie żadne ceramiczne czy inne cuda na kiju. W standardowym klocku materiał jest jednolity, co najwyżej z racji budowy klocka może się zmieniać powierzchnia cierna. Osobiście postąpiłem jak prawdziwy Janusz i zeszlifowałem te ograniczniki jak zaczęły hałasować z 3mm do 1mm. Po tym manewrze zrobiłem jeszcze 5kkm i nie zauważyłem żadnej zmiany w sile hamowania jak i w działaniu układu hamulcowego.
     
  9. luckyboy napisał:
    Pierwszy przykład z brzegu, który wypluło Google https://autokult.pl/27618,budowa-klockow-hamulcowych
     
  10. Qvadrat napisał:
    Się uśmiałem... okładzina antywibracyjna na plecach blachy, blacha, klej i izolacja... aaa i warstwa cierna...

    Nie żebym negował ale... zresztą...

    Jakby bez trzymania klocków w ręce i bez zajechania kilkunastu kompletów klocków to analizować, to rzeczywiście można wysnuć wniosek, ze jak na 3mm grubości jest czujnik w oryginałach to wtedy zostaje klej 1mm i izolacja termiczna 2mm i nie ma czym hamować... matematyka się zgadza z wiedza od wujka googla... a w praktyce tak... tak jak napisał giannini...

    Mamy tu spór teoretyka z podstawami (sami je oceńcie) i praktyka...
    Lepszy
    Power
    Gamoniu
     
  11. steyr napisał:
    Cytat Napisał luckyboy Zobacz post
    Pierwszy przykład z brzegu, który wypluło Google https://autokult.pl/27618,budowa-klockow-hamulcowych
    Racja, jeszcze trzeba wiedzieć jak odróżnić blachę od materiału ciernego.
     
  12. luckyboy napisał:
    Czujnik jest na 3mm bo okładzina musi mieć pojemność cieplną. Jakim trzeba być Januszem, aby odginać blaszki i zjeżdżać klocki do blachy [emoji1787][emoji1787][emoji1787]
     
  13. Avatar JackTheNight

    JackTheNight napisał:
    To ja wymieniłem klocki jak jeszcze było 2mm do blaszki czyli z 5mm okładziny. Nowe klocki weszły TRW i jest super.
    Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry
     
  14. luckyboy napisał:
    Cytat Napisał JackTheNight Zobacz post
    To ja wymieniłem klocki jak jeszcze było 2mm do blaszki czyli z 5mm okładziny. Nowe klocki weszły TRW i jest super.
    5mm klocka, 2mm okładziny
     
  15. Avatar giannini

    giannini napisał:
    Cytat Napisał JackTheNight Zobacz post
    To ja wymieniłem klocki jak jeszcze było 2mm do blaszki czyli z 5mm okładziny. Nowe klocki weszły TRW i jest super.
    Łooooo Panie taka rozrzutność ? To jeszcze by starczyło na jakieś 3-4 tysie kilometrów. Trzeba było oddać jakiemuś Uberowcowi jeszcze by pojeździł.
     
Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.