Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 20
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    24 maj 2011
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    47
    Postów
    33
    Auto
    Fiat Ulysse 2.0 JTDEL 2001r.

    Silnik na wysokich obrotach mocno dymi

    Witajcie,
    mam takie zapytanie-gdy jadę moim Ulysse 2.0 JTD EL z 2001 roku i przyspieszam powoli, silnik ładnie ciągnie i nie dymi się praktycznie z rury, ale wystarczy, że przydepnę pedał gazu do dechy (ok. 2.500 obrotów i powyżej) to z rury wali tak czarnym dymem, że strach jechać za mną. Co to może być? Silnik ma w/g stanu na szafie prawie 106700 kilometrów. Pracuje bardzo kulturalnie i równo, dobrze palił tej zimy. Oleju nie bierze wcale. Turbo ładnie wkręca się na obroty. Czyściłem wtryskiwacze dwa razy preparatami STP i początkowo jakby dymił mniej. Teraz zaczął od nowa. Nie wiem, czy to ważne-gdy włączam klimę to też zaczyna kopcić, szczególnie na postoju. Gdy nabijałem czynnik w klimie jakieś 3 tyg. temu to zadymiłem gościowi z lekka warsztat. Czy silnik mi się kończy? A może to już czas przyszedł na wymianę wtryskiwaczy?
    Pozdrawiam fire41



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Diesel lubi trasy, ale skoro aż tak mocno kopci to powodem może być zawór EGR. Poszukaj na nim na forum lub poczekajmy na wypowiedź kogoś, kto ma więcej wiedzy.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    24 maj 2011
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    47
    Postów
    33
    Auto
    Fiat Ulysse 2.0 JTDEL 2001r.
    Fakt, w trasie spisuje się bardzo dobrze, ale to gwałtowne przyspieszanie to porażka Mówisz zawór EGR? Poszukam coś na ten temat. A może mam wodę w filtrze paliwa?

    Jaaaa cie! Jeśli to zawór EGR to bez wyjęcia silnika się nie obędzie. Raczej mi to nie pasi... Ale może to nie to?
    Ostatnio edytowane przez fire41 ; 21-06-2011 o 00:52

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    24 maj 2011
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    47
    Postów
    33
    Auto
    Fiat Ulysse 2.0 JTDEL 2001r.
    ktoś coś podpowie? Auto kopci już jak T-34 podczas szturmu na Berlin. Proszę o wszelkie sugestie. Pozdrawiam.

  6. #5
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Dlaczego wyjęcie EGR, wiąże się z wyjęciem silnika?
    Jeśli nie wkręca Ci się prawidłowo na obroty nie ma mocy w dolnych partiach obr., zaślep EGR i pojeździj trochę i sprawdź czy jest różnica.
    Ludzie/użytkownicy Diesla popełniają podstawowe błąd, nie przeganiają samochodu raz na jakiś czas na wyższych partiach obrotów.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    24 maj 2011
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    47
    Postów
    33
    Auto
    Fiat Ulysse 2.0 JTDEL 2001r.
    Dzięki za odpowiedź lukq. Jeśli chcemy dobrze zaślepić EGR, to wydaje mi się, że właśnie wyjęcie silnika ze względu na jego usytuowanie da najlepsze efekty. Co do wkręcania silnika na obroty i jego mocy, nie zauważyłem większych zmian, silnik "ciągnie" dobrze ale potwornie dymi na wysokich obrotach. Staram się w miarę możliwości (kilka razy w roku) wykonać dłuższą trasę i pogonić go z lekka (odcinki kilkukilometrowe z prędkością ok. 140-150 km/h) aby go przepalić. Mam pytanie. Wymieniałem w aucie rozrząd i zauważyłem, że po jego wymianie samochód jakby lekko zrobił się mułowaty, przed wymianą na trójce przyspieszał jak torpeda a teraz jest jakby inaczej.... no i pojawiło się to dymienie. Nie jestem w stanie stwierdzić na 100% czy auto tak dymiło wcześniej czy dymienie pojawiło się samoistnie, może nie zauważyłem tego, ponieważ zwykle jeżdżę spokojnie i pedał gazu rzadko wciskam do dechy i ścigam się po mieście. Niby przyspiesza normalnie (nikt nie odczuwa różnicy) ale jednak to nie jest to. Czy mogą pojawić się takie objawy jak napisałem wcześniej w przypadku, gdyby mechanik źle ustawił pompę wtryskową i przestawił ją o jeden, dwa ząbki na pasku? Czy wtedy auto tak by kopciło w górnym zakresie obrotów a na niższych prawie wcale? Wydaje mi się, że gdyby pompa była źle ustawiona to silnik dymił by cały czas i klekotałby specyficznie. Ale może się mylę?
    Proszę o Wasze opinie. Pozdrawiam Wszystkich.

  8. #7
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Przestawienie pompy/rozrządu na 100% skutkować będzie ogólnym osłabieniem auta. Całkiem możliwe, że masz minimalny przeskok, stąd auto ma jako takiego kopa, ale nie jest to to co było wcześniej.
    Dla swojego spokoju bym sprawdził. Mi kiedyś w Uno przy zakładaniu się pomyliło i o 2 ząbki przeskoczyło. Auto nawet dobrze do 100km/h się nie chciało rozpędzić. Miałem znaki, poprawiłem.

    Oznaką przeskoczenia jest też inny odgłos jego pracy, zazwyczaj głośniejsza jego praca. Wzmożone dymienie jak najbardziej może być od tego. A czy po takim "przeciągnięciu" auta na wysokich obrotach trochę zanika to dymienie?
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    24 maj 2011
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    47
    Postów
    33
    Auto
    Fiat Ulysse 2.0 JTDEL 2001r.
    Cytat Napisał miszko Zobacz post
    Oznaką przeskoczenia jest też inny odgłos jego pracy, zazwyczaj głośniejsza jego praca. Wzmożone dymienie jak najbardziej może być od tego.
    Po wymianie paska faktycznie auto pracowało głośno, tak, jak dosłownie rozklekotany traktor, który ma dziurawy tłumik. Następnego dnia wróciłem z reklamacją. Ale dziwne było to, że gdy silnik się rozgrzał to wyciszał się. Mechanik zostawił samochód na noc, aby ostygł do rana i móc usłyszeć "rzekomą" głośną pracę. Po odpaleniu go potwierdził moje obawy. Nie wiem co zrobili, sugerowali naciągniętą za mocno rolkę napinacza, ale ten klekot się zmniejszył. Właściciel warsztatu powiedział, że ta głośniejsza praca już zostanie bo... pada wielomas. Troszkę cokolwiek to dziwne, zważywszy na fakt, że przed wymianą paska auto chodziło jak zegarek.
    Co do "przeciągnięcia" auta na wysokich obrotach to wydaje mi się, że chyba jednak dymi, aczkolwiek gdy uzyskuje wysokie obroty to czarny obłok dymu zamienia się w "lżejszą chmurkę". Oczywiście gdy silnik jest na ssaniu to dymi wtedy jak diabli. Później troszkę mniej.

  10. #9
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Zaślep tego EGR, a jak piszesz, że będziesz miał wyciągnięty silnik, bardzo prosto będzie sprawdzić rozrząd i to czy nie został on przestawiony. (znaki)

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    24 maj 2011
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    47
    Postów
    33
    Auto
    Fiat Ulysse 2.0 JTDEL 2001r.
    Silnika nie wyciągam, zresztą napisałem tylko, że aby zaślepić (najlepiej zaspawać) EGR, to najlepiej wyjąć go. Ale tutaj mam prawdę mówiąc problem-jak się dostać do tego zaworu aby nie wyciągać motoru z ramy? Czy ma ktoś jakąś dokumentację fotograficzną lub potrafiłby opisać, w jaki sposób to zrobić w "domowych" warunkach? Byłbym bardzo wdzięczny.
    Pytanie drugie-jak można sprawdzić ustawienia rozrządu i pompy wtryskowej w silniku osadzonym w ramie? Potrzebny jest do tego kanał? Jakie elementy osprzętu trzeba zdemontować? W warsztacie mówił mechanik, że wystarczy odkręcić z lewej strony poduszkę silnika, ale oni zwykle niechętnie podpowiadają jak zrobić w aucie cokolwiek. Najlepiej przyjedź, zapłać i zapomnij. I mam tego dowód-przyjechałem, zapłaciłem ale nie zapomniałem...... bo spier......lili robotę.
    Bardzo proszę o pomoc, nie mam doświadczenia z tym autem a sprawę muszę załatwić, niedługo wyjeżdżam za granicę i strach pomyśleć, co by było, gdyby samochód tam mi się zepsuł lub nie daj Panie Boże zabrali mi dowód rejestracyjny za brak ekologii i zatruwanie środowiska (skandynawowie mają na tym punkcie bzika)
    Pozdrawiam, Adam.
    Ostatnio edytowane przez fire41 ; 19-07-2011 o 16:40

  12. #11
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Nie wiem dokładnie jak wygląda osadzenie silnika, ale musisz dostać się do paska rozrządu, zdjąć obudowę i sprawdzić czy znaki na nim się pokrywają. Do tej czynności na pewno będzie przydatny kanał.
    Jeśli chodzi o ten zawór egr, to nie musisz go zaspawać, są specjalne kryzy do zaworów, wystarczy, że przy zaworze wsadzisz taką kryzę (bądź kawałek blachy ocynkowanej) odcinający dopływ spalin do niego.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    24 maj 2011
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    47
    Postów
    33
    Auto
    Fiat Ulysse 2.0 JTDEL 2001r.
    Cytat Napisał lukq Zobacz post
    Nie wiem dokładnie jak wygląda osadzenie silnika
    Wnętrze komory silnika wygląda tak
    widok silnika.jpg
    strzałką oznaczyłem mocowanie poduszki silnika, którą podobno trzeba zdemontować. Tylko jak widać na zdjęciu, odkręcenie jej nie wniesie zbyt wiele do sprawy, ponieważ miejsca pozostanie i tak zbyt mało aby wsunąć tam rękę z kluczami.

    Cytat Napisał lukq Zobacz post
    Jeśli chodzi o ten zawór egr, to nie musisz go zaspawać, są specjalne kryzy do zaworów, wystarczy, że przy zaworze wsadzisz taką kryzę
    OK, tylko jak tam się dostać? Miejsca nie ma, ręki się nie wsunie a o narzędziach nie wspomnę Czyżby wyjęcie silnika mnie czekało?

  14. #13
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Nie widzę na tym zdjęciu egr u Ciebie, ale faktycznie ciasno jak w marei 2.0 20v.
    Dorzucam zdjęcia Zaworu i w którym miejscu możesz zaślepić
    1694939811.jpg

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    24 maj 2011
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    47
    Postów
    33
    Auto
    Fiat Ulysse 2.0 JTDEL 2001r.
    Dzięki lukq za podpowiedź, faktycznie na poprzedniej fotce nie było widać wejścia zaworu do kolektora.
    Znajduje się on po prawej stronie.
    kolektor.jpg
    Zabiorę się za niego w poniedziałek.
    Jest jeszcze kwestią, co może być przyczyną tego dymienia jeśli zaślepię egr a kopcenie nie ustąpi? Jeśli rozrząd jest (jeszcze nie sprawdzałem, ale mam nadzieję, że tak) poprawnie założony, to czy może to być nadal podejrzenie źle ustawionej pompy wtryskowej lub "lejących" wtryskiwaczy?

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    24 maj 2011
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    47
    Postów
    33
    Auto
    Fiat Ulysse 2.0 JTDEL 2001r.
    Niestety... zaślepienie EGR-a nie pomogło, auto cały czas kopci jak diabli, zmieniła się tylko jego charakterystyka pracy na bardziej głośną. Jestem w punkcie wyjścia. Co sądzicie o tym wszystkim?
    Widzę, że rozmawiam tylko z lukq i miszko a post czyta prawie pół tysiąca ludzi i nikt nic nie podpowie? Zapraszam do dyskusji. Proszę o pomoc.
    Adam.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. [silnik] nie chodzi na benzynie:( dymi jak parowoz:(
    Napisany przez damianw12345 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post: 22-05-2013, 20:31
  2. Zanik mocy na wysokich obrotach
    Napisany przez maverick_ice na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 30-11-2010, 02:28
  3. [silnik] Czasem silnik na wolnych obrotach gasnie....
    Napisany przez brunet1333 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 28-08-2010, 11:04
  4. [silnik] Silnik skrzypi / stuka na wolnych obrotach Brava 1.
    Napisany przez banioszek123 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 22-02-2010, 09:12
  5. Stukanie na wysokich obrotach.
    Napisany przez maverick_ice na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 17-01-2009, 08:26

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

diesel dymi na wysokich obrotach

silnik dymi na wysokich obrotach

auto kopci na wysokich obrotach

diesel kopci na wysokich obrotach

diesel bardzo dymi

silnik kopci na wysokich obrotach

auto dymi na wysokich obrotach

dymi na wysokich obrotach

silnik kopci zle ustawiony rozrzadzle ustawiony pasek rozrzadu na pompie wtryskowej jakie objawy dieslu fiacie bravokopci przy wysokich obrotachdymi na wyzszych obrotachkopci na wysokich obrotach jtdrower wielomasakopcenie przy wysokich obrotachfiat ulysse kopci na czarno 2.0 jtdauto kopci na wysokich obrotach przyczynasilnik kopci przy wysokich obrotachmocno dymiegr dymi

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl