Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 8 z 8
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 sierpień 2016
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    48
    Postów
    8
    Auto
    PUNTO 2. ULYSSE 2
    Rocznik
    2000. 2004

    głowica do Ulysse 2.0

    Witam szanowne grono.
    Z powodu zerwanego paska rozrządu będę musiał robić/wymieniać głowicę.
    Samochód to Ulysse 2.0 benzyna z 2004 r.
    Proszę o odpowiedź czy głowica w Ulyssesach I i II jest taka sama?
    Są dostępne głowice używane od modelu starszego. Wizualnie wygląda tak samo jak ta moja.
    Warto może wymieniać zawory itd. czy od razu nie zawracać sobie głowy i podmienić głowicę?
    Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.
    Adam



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    volvgangster
    Guest
    Nie wiem czy te same głowice ale ja bym wolał swoją po regeneracji niź używkę wstawiać...

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    28 wrzesień 2014
    Skąd
    na skraju grodu
    Postów
    229
    Auto
    Ulysse2.0 ; 500L 1,4 ; GrC4Picasso 1,6HDi
    Rocznik
    500L 12.12, Picasso 12/09
    witam,
    Ulysse I do 1999r miał silniki RFU 2.0 8V 121KM i chyba wtedy zaczęto też montować silniki 2.0 16v ( RFN, RFJ ??
    natomiast Ulysse II miął tylko silniki 2,0 16V w paru konfiguracjach i niewielkich różnicach mocy 132 do 136 KM
    głowice 8V i 16 V na pewno muszą się różnić
    trzeba rozebrać głowicę i zobaczyć, splanować głowicę i sprawdzić prowadnice, do zrobienia , jeno kiepsko rozrząd ustawiać jak motor w aucie

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 sierpień 2016
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    48
    Postów
    8
    Auto
    PUNTO 2. ULYSSE 2
    Rocznik
    2000. 2004
    Dzięki za zainteresowanie.
    Rozważania o wymianie głowicy są na razie czysto teoretyczne. Zdejmę to i zobaczę co się nawyrabiało. Jak nie ma dużej rozwałki to raczej ją naprawię bo tak jak kolega stwierdził nie wiadomo jaka ta nowa będzie. Udało mi się odszukać w necie serwisówkę tego silnika. Co prawda siedzi w Citroenie ale to samo.
    Najgorszy jest dostęp do wszystkiego. Jak kupowałem auto to miałem nadzieję tam za bardzo nie grzebać

  6. #5
    volvgangster
    Guest
    Nie radzę samemu się za to brać nie mając narzędzi kanału lub podnośnika...raczej ciężki dostęp mam doświadczenia na 2.0jtd i silnik do wyciągnięcia lub do opuszczenia na sanki tak aby miska była w kanale wtedy jest powiedzmy dostęp.Szukaj raczej warsztatu bo w tych samochodach zrobić coś przy silniku to masakra...a jakbyś sanki odkręcał to grzać śruby bo sie pozrywają....powodzenia

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 sierpień 2016
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    48
    Postów
    8
    Auto
    PUNTO 2. ULYSSE 2
    Rocznik
    2000. 2004
    Dużo samego rozbierania żeby się dostać do głowicy. Masakra po prostu. Najgorzej z dostępem do kolektora wydechowego, To tylko od spodu.
    Głowicę zdjąłem. Na szczęście prowadnice i gniazda zaworowe ok. Wymieniłem 12 zaworów. Do tego docieranie i planowanie. Wszystko poza planowaniem robię sam. Oszczędzam kasę i się uczę. Poza zaworami zakupiłem: pasek wielorowkowy i napinacz, pasek rozrządu, napinacz, rolka prowadząca, pompa wody, uszczelka głowicy, uszczelki dekli zaworów, uszczelniacze wałków rozrządu, uszczelniacz wału korbowego i uszczelniacze trzonków zaworów.
    Koszt wszystkich części i planowania to prawie 1400.
    Pasek rozrządu strzelił bo pechowo wkręcił się pod osłonę rozrządu pękający pasek wielorowkowy. Pierwszy raz coś takiego widziałem. Gentelmen, który planował mi głowicę powiedział jednaj, że to bardzo częsty przypadek. Trzeba zatem dbać o stan drugiego paska tak samo jak rozrządu.
    Podczas rozbierania nawet się trochę ucieszyłem. okazało się , że pompa wody ma luzy na łożyskach a uszczelniacze wałków rozrządu i trzonków zaworów ledwo zipią ( twarde i ledwo dolegają ). Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło. Gdyby nie pasek to pewnie by zaraz coś innego szwankowało. Teraz jest nadzieja, że trochę pojeździ. Zabieram się za składanie.

  8. #7
    volvgangster
    Guest
    No widzisz jednak lepiej swoją wyremontować i wiesz co masz.Głowice dynamometrem dokręć na tzw ślimaka od środka na zewnątrz...myślę że wiesz jak i śruby z głowic nowe daj...dodatkowy zakup ale będzię tak jak ma być

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 sierpień 2016
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    48
    Postów
    8
    Auto
    PUNTO 2. ULYSSE 2
    Rocznik
    2000. 2004
    Działa :-)
    12 zaworów, 16 uszczelniaczy trzonków, planowanie głowicy, docieranie zaworów, uszczelka głowicy, uszczelki pokryw rozrządu, uszczelniacze wałków rozrządu, uszczelniacz wału, pasek rozrządu, pompa wody, napinacz paska rozrządu, rolka prowadzaca, pasek klinowy, napinacz paska klinowego, świece.
    3 dni rozkładania na mrozie i w śniegu i 3 dni składania. To co normalnie robi się z kanału lub podnośnika od spodu, robiłem leżąc pod samochodem. Dostęp do wszystkiego masakryczny. Kilka dni roboty z głowicą na stole. Nie wiem ile warsztat by chciał za robociznę ale nie robił bym tego za żadne pieniądze. Pilnujcie żeby wam się rozrząd nie rozsypał...


 

Podobne tematy

  1. Ulysse I i Ulysse II - różnice
    Napisany przez miszaa na forum Ulysse
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 25-05-2016, 23:07
  2. Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 23-03-2012, 18:36
  3. głowica 2.4 td
    Napisany przez diablo na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 07-03-2011, 21:38
  4. Punto 1.1 a głowica od 1.2
    Napisany przez Arek na forum Punto
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 21-02-2011, 19:45
  5. Głowica
    Napisany przez vibrus na forum Stilo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 06-01-2011, 00:01

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl