Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 7 123 ... OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 93
Like Tree10lubi to!

Temat: Wyjasnienie zagadki dziury  

  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    387
    Auto
    Duży Fiat/ AR Mito

    Wyjasnienie zagadki dziury

    A wiec panowie nadeszla chwila prawdy :-).
    Zadalem sobie odrobine trudu i tak jak mowilem wine za dziure pomiedzy 1 i 2 ale i pozniej tez jest tylko mniej odczuwalna ponosi oprogramowanie sterujace przepustnica. Podpiolem sie z programem diagnostycznym i efekty mozecie zobaczyc na fotkach
    troche niedokładnie widać i sa to tylko dwa zdjecia z wielu jakie cyknalem (nie miałem nerwów na printscreeny).
    Na wykresach są dwa przebiegi wychylenie pedału gazu (wyżej) i otwarcie przepustnicy(niżej). To są wykresy czasowe kiedy powli wciskałem gaz. Jak zauważycie otwarcie przepustnicy nie jest proporcjonalne do wciśnięcia gazu. Szczególnie przy małym wciśnięciu pedału. Czytając parametry z innych zdjęć (bo mi sie nie chce tyle wklejac, cały przebieg i tak widać na tych) sprawa wygląda tak (przykładowe wartości): 13% gazu =3,5% przepustnicy,37 % gazu=12,5% przepustnicy 45% gazu = 18% przepustnicy, 58% gazu = 31% przepustnicy, 84% procent gazu = 72 % przepustnicy, 99% gazu = 98 % przepustnicy, 100% gazu=99,8% przepustnicy. Mam nadzieję że umiecie zinterpretować te wyniki. Oznacza to tyle że im mniejsze wciśnięcie gazu tym większa jest różnica między nim a otwarciem przepustnicy co oznacza dławienie się silnika przy małym wciśnięciu gazu po zmianie biegu. Na pocieszenie dodam że wciśnięcie na full otwiera przepustnice też na full a nie zawsze tak jest w innych autach. Ideę rozumiem ale k.wa tu już przegieli, Wciskasz gaz do połowy a silnik dostaje 20%. Innymi słowy auto zestrojone pod ludzi którzy mają nawyk mocnego deptania w pedał.
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 11-10-2017 o 21:52



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    14 listopad 2016
    Skąd
    Zawiercie
    Postów
    124
    Auto
    fiat tipo
    Rocznik
    2016
    tabelki fajne tylko mógłbyś napisać o co chodzi i czy da się coś z tym zrobić

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    387
    Auto
    Duży Fiat/ AR Mito
    rozwiązaniem jest zniekształcenie sygnału z pedału w drugą stronę : wciskasz gaz np. na 15% a komputer widzi 30 % wtedy się wyrówna

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    14 listopad 2016
    Skąd
    Zawiercie
    Postów
    124
    Auto
    fiat tipo
    Rocznik
    2016
    Po Twojej edycji posta już kumam. Da się to zmienić w jakiś sposób?

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 wrzesień 2017
    Skąd
    Śląsk
    Postów
    6
    Auto
    Tipo 1.4
    Rocznik
    2017
    Wykres przepustnicy na tych zdjęciach jest w stopniach nie w procentach.

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    387
    Auto
    Duży Fiat/ AR Mito
    Cytat Napisał Suri Zobacz post
    Wykres przepustnicy na tych zdjęciach jest w stopniach nie w procentach.
    Masz racje tak wynika z opisu. Ale z wartosci nie bardzo bo max byłoby 90' a jest 99(przymykalaby sie z powrotem. Tak czy inaczej widać nieproporcjonalność.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 lipiec 2017
    Skąd
    Zawoja
    Postów
    67
    Auto
    Tipo 1.4 t-Jet LPG
    Rocznik
    2017
    może chcieli wyeliminować ewentualne szarpanie autem przy mieleniu biegami i to by się zgadzało z odczuciem podczas jazdy, hmmm????

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 listopad 2016
    Skąd
    Szczecin
    Wiek
    40
    Postów
    860
    Auto
    Fiat TIPO
    Rocznik
    2016
    ale u mnie np na 5 i 6 biegu jak wrzucam to szarpie autem i jest to odczuwalne a najgorsze jest to że sprzegło jest hydrauliczne i nie mozna sobie tego ustawic ciegnami. No chyba ze bede delikatnie i powoli w miare puszczal sprzeglo to nie odczuje szarpania
    Fiat Tipo 1.4 16V by tedybear

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 luty 2017
    Skąd
    podkarpackie
    Postów
    38
    Auto
    Tipo Pop, Punto II
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    rozwiązaniem jest zniekształcenie sygnału z pedału w drugą stronę : wciskasz gaz np. na 15% a komputer widzi 30 % wtedy się wyrówna
    Żeby dokończyć badania należy sprawdzić jeszcze opisaną przez Ciebie zależność przy różnych prędkościach naciskania pedału gazu. Zwróćcie uwagę, że nachylenie krzywej odpowiedzi przepustnicy jest bardziej strome niż krzywa naciskania gazu - pytanie, czy tu da się znaleźć jakąś prawidłowość.
    Nie chcę podważać czyichś obserwacji i odczuć, ale ja jakoś nie widzę omawianego tu od miesięcy problemu. Po prostu, chcę przyspieszać -naciskam głębiej gaz i nie interesuje mnie jak głęboko.

    Aha. I nie chodzi tu o tzw. pałowanie tylko w miarę spokojną jazdę. Moje średnie zużycie paliwa z ok. 16000 to 7,1 l/100km.
    Ostatnio edytowane przez Łowca_j ; 12-10-2017 o 20:09

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    387
    Auto
    Duży Fiat/ AR Mito
    Cytat Napisał Łowca_j Zobacz post
    Żeby dokończyć badania należy sprawdzić jeszcze opisaną przez Ciebie zależność przy różnych prędkościach naciskania pedału gazu. Zwróćcie uwagę, że nachylenie krzywej odpowiedzi przepustnicy jest bardziej strome niż krzywa naciskania gazu - pytanie, czy tu da się znaleźć jakąś prawidłowość.
    Nie chcę podważać czyichś obserwacji i odczuć, ale ja jakoś nie widzę omawianego tu od miesięcy problemu. Po prostu, chcę przyspieszać -naciskam głębiej gaz i nie interesuje mnie jak głęboko.
    Prędkość naciskania nie ma wplywu ta te zaleznosc. Ale ma w trakcie jazdy po prostu szybciej przechodzisz bardziej proporcjonalny zakres. Bedziecie sie lać ale już napisałem do fiata i ma ochote sie przy tym dobrze bawic. Podzwonie pogadam z bossami:-)
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 12-10-2017 o 20:09
    polana lubi to.

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    14 grudzień 2014
    Skąd
    DG
    Wiek
    32
    Postów
    148
    Auto
    Panda 1.1 ; TIPO Lounge+business 1.4
    Rocznik
    2004;2016
    Kolego, nie będziemy się lać, bo jak już od dawna jest mówione, że jest błąd softu i ewidentnie jest dziura to się ludzie śmieją, że biegów nie umiem zmieniać
    Efekt jazdy jest identyczny jak na wykresach. Wciskasz gaz, a po chwili dopiero reaguje auto. Zauważyłem, że przy zmianie biegu przy 4tys to już nie występuje, ale ludzie, po co mam ciągnąć auto do 4tys obrotów w mieście przy spokojnej jeździe? Czekam co z tego wyjdzie kolego. Przewidywałem, że pewnie takie kwiatki wyjdą, i mam w planach zaprosić pana z serwisu do aua z kompem na jazdę próbną. Niech sprawdzi i tłumaczy się, bo zgłoszę to oficjalnie jako usterkę.
    Pewnie będzie jak w 301 i c-elysee - tam auto nie reagowało nagle na pedał gazu - po kilku latach zrobili upgrade softu ecu i jest spokój. Ale wypadki już przez to też były na skrzyżowaniach.
    Pozdrawiam i bardzo fajnie, że zrobiłeś wykresy - widać czarno na białym, że nie są to urojenia przy zmianie biegów

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    25 marzec 2012
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    161
    Auto
    Tipo 1.4 t-Jet
    Rocznik
    2017
    Sprawa jest dokładnie taka sama jak z VW i z softem, który wykrywał czy jest "na teście spalin". Zrobiono aferę, więc żeby uniknąć tego typu oskarżeń, samochód zmulono cały czas z premedytacją.
    Ale! Weźcie pod uwagę, że 1.4 to stary silnik i niekoniecznie jego parametry mogłyby być wystarczające, żeby mógł być jeszcze montowany.
    Cały czas mam takie wrażenie, że wszyscy oczekują auta idealnego za cirka 50k PLN. No niestety takie nie będzie. Odliczcie VAT i zobaczcie ile kosztuje netto wasz samochód, a gdzieś w tej kwocie musi być zarobek producenta, który utrzymuje sztab ludzi i jeszcze wychodzi na swoje, bo przecież charytatywnie nikt biznesu prowadzić nie będzie. Dla mnie to cud, że Tipo w ogóle powstało.

    Wysłane z mojego E6883 przy użyciu Tapatalka

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    14 listopad 2016
    Skąd
    Zawiercie
    Postów
    124
    Auto
    fiat tipo
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał ksys Zobacz post
    Ale wypadki już przez to też były na skrzyżowaniach.
    Pozdrawiam i bardzo fajnie, że zrobiłeś wykresy - widać czarno na białym, że nie są to urojenia przy zmianie biegów
    W tej całej sprawie to jest najważniejsze-najgorsze, że może być z tego jakiś wypadek. Byłem z tym w serwisie to mówili że tu jest elektroniczną przepustnica i bla bla bla. To nic że tipo reaguje na gaz gorzej niż moje 19letnie cinquecento.
    A może niech każdy kto ma problem niech wyśle maila lub list do Fiata w Polsce z opisem tego problemu?

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    387
    Auto
    Duży Fiat/ AR Mito
    Ja napisałem przez kontakt na stronie Formularz kontaktowy Fiat, odpisała jakaś pani i prosi o VIN żeby sprawę popchnąć dalej. Opisałem też temat swiateł pozycyjnych w POPie.
    Jakbyśmy się wszyscy zebrali to by cos z tego było ale już tu mnie ktos spacyfikował że to nie ma sensu. Tak czy inaczej 3 minuty na wypełnienie tego formularza to chyba niewielki wysiłek.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał gilbert3 Zobacz post
    Sprawa jest dokładnie taka sama jak z VW i z softem, który wykrywał czy jest "na teście spalin". Zrobiono aferę, więc żeby uniknąć tego typu oskarżeń, samochód zmulono cały czas z premedytacją.
    Ale! Weźcie pod uwagę, że 1.4 to stary silnik i niekoniecznie jego parametry mogłyby być wystarczające, żeby mógł być jeszcze montowany.
    Cały czas mam takie wrażenie, że wszyscy oczekują auta idealnego za cirka 50k PLN. No niestety takie nie będzie. Odliczcie VAT i zobaczcie ile kosztuje netto wasz samochód, a gdzieś w tej kwocie musi być zarobek producenta, który utrzymuje sztab ludzi i jeszcze wychodzi na swoje, bo przecież charytatywnie nikt biznesu prowadzić nie będzie. Dla mnie to cud, że Tipo w ogóle powstało.
    No nie przesadzajmy że jest za pół darmo. A silnik zarówno T-jet jak wolnossak ma potencjał bo go mam w alfie z dwoma trybami i do zrzygania będę powtarzał: jak przełączę na dynamic to czuję że jadę na normalu muł (tyle że jednak większy niż w tipo)

    Pamiętajcie jednak jedno jak załatwiacie coś z serwisem to musi być ślad w papierach o którym się dowie centrala. Bo gadanie z mechanikiem nic nie da. To tak jak gadanie z kasierką w markecie na temat tego co powinno być w sklepie. Oni są za mali niestety i mają to w dupie.
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 13-10-2017 o 09:22

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2017
    Skąd
    Płońsk
    Postów
    59
    Auto
    Fiat Tipo
    Rocznik
    2017
    Dzwoniłem do salonu gdze nabyłem auto - o dziurze pierwsze słyszą.
    A mnie temat wk.... A.
    Poprzez formularz kontaktowy zgłosiłem temat do Fiata i czekam.


 
Strona 1 z 7 123 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. bardzo proszę o wyjasnienie i pomoc
    Napisany przez rafal198128 na forum Car Audio
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 09-08-2017, 12:36
  2. Identyfikacja dziury
    Napisany przez jezollo na forum Stilo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 18-06-2017, 12:37
  3. 3 Pytania zagadki ........
    Napisany przez Subaru na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 20-10-2016, 07:33
  4. Prośba o wyjasnienie racji - Zbulwersowany
    Napisany przez Rick na forum Ruch drogowy, bezpieczeństwo, ubezpieczenia
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 19-04-2012, 09:56
  5. [silnik] zagadki nierozwiązanej c.d. [1.9 JTD]
    Napisany przez ujejski1 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 17-06-2010, 19:38

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl