Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 16 12311 ... OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 237
Like Tree23lubi to!

Temat: Wątek o oponach zimowych, felgach i czujnikach TPMS  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 maj 2016
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    79
    Auto
    Opel Astra Sedan
    Rocznik
    2016

    Question Wątek o oponach zimowych, felgach i czujnikach TPMS

    Cześć,
    Jest sobie Fiat Tipo na letnich gumach 205/55 i alu-felgach 16". Niedługo chcę zakupić komplet opon zimowych, pojawia się więc szereg pytań:

    1. (opcja 1) 195/65 i felgi stalowe 15" czy (opcja 2) pozostać przy w/w felgach ale zmienić tylko opony na zimowe o rozmiarze letnich?
    2. jeśli opcja 1 to rozumiem, że czujniki TPMS mogą pozostać, a ich przełożeniem/kalibracją zajmie się serwis - prawda?
    3. ile orientacyjnie kosztuje (w dobrym zakładzie) przełożenie opon na felgi z wentylem TPMS?
    4. jeśli opcja 2 to czy należy zakupić komplet czujników TPMS czy można skorzystać z tych zamontowanych w alu-felgach (ma to sens kosztowy?)
    5. jeśli kupić czujniki TPMS to jakie? Czy są dedykowane do konkretnego samochodu, czy to po prostu radiowe nadajniki 433MHz pasujące do wszystkich modeli?
    6. jeśli kupować opony zimowe to lepiej teraz, latem, jesienią czy jak przyjdzie pora? Chodzi o ceny - pora roku ma znaczenie?
    7. jak Wy radzicie sobie z tematem wymiany gum z czujkami ciśnienia? Macie dwa komplety felg z dwoma kompletami czujników czy robicie przekładki?

    PS. Tipo jeszcze nie mam u siebie, jest zamówiony, ale pytam na zapas.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    33
    Postów
    4,900
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Cytat Napisał NimnuL Zobacz post
    1. (opcja 1) 195/65 i felgi stalowe 15" czy (opcja 2) pozostać przy w/w felgach ale zmienić tylko opony na zimowe o rozmiarze letnich?
    Jeżeli dobrze rozumiem, to masz na myśli, że zimówki i letnie stosować w innych rozmiarach? Kiedyś się tak robiło, dzisiaj już nie trzeba tego triku stosować.


    Cytat Napisał NimnuL Zobacz post
    5. jeśli kupić czujniki TPMS to jakie? Czy są dedykowane do konkretnego samochodu, czy to po prostu radiowe nadajniki 433MHz pasujące do wszystkich modeli?
    Są fabryczne i uniwersalne. Uniwersalne musisz zakodować w centralkę, aby komputer wiedział z którym czujnikiem i kołem na do czynienia. Zapewne tak samo jest w Tipo, że trzeba je zakodować.

    Cytat Napisał NimnuL Zobacz post
    6. jeśli kupować opony zimowe to lepiej teraz, latem, jesienią czy jak przyjdzie pora? Chodzi o ceny - pora roku ma znaczenie?
    Wtedy kiedy obrót nimi jest najmniejszy czyli generalnie zaraz po wiośnie gdy wszyscy ładują letnie opony te zimowe mają mniejsze branie, stąd jest szansa, że ceny ich są też niższe.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 420 tys. km przebiegu, od nowości w rodzinie
    Audi A6 2.8l 30V V6, mulitronic (CVT)
    Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    02 maj 2016
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    36
    Postów
    241
    Auto
    Tipo 1.4 16V OE+ Węgry
    Rocznik
    2016
    Zgodnie z instrukcją obsługi we Fiacie Tipo nie ma czujników TPMS w kołach.

    SYSTEM iTPMS (indirect Tyre Pressure Monitoring System)
    Opis
    Samochód ten wyposażony jest w system monitorowania ciśnienia
    w oponach o nazwie iTPMS (indirect Tire Pressure Monitoring System), który
    - za pośrednictwem czujników prędkości kół - monitoruje poziom
    napompowania opon.
    Czyli z czujników prędkości (od ABS-u) auto monitoruje, a raczej wylicza poziom napompowania opon.

    To chyba na większość pytań rozwiałem twoje wątpliwości
    Co do pytania 1, to ja wybiorę opcję pierwszą, czyli kupię stalówki 15" oraz opony 195/65

    Instrukcja obsługi do Fiatów w tym też TIPO 2016 jest dostępna po polsku na stronie :
    http://aftersales.fiat.com/elum/Home.aspx?id_language=9
    Ostatnio nawet pojawiła się instrukcja do Hatchbacka
    Ostatnio edytowane przez JackTheNight ; 29-05-2016 o 23:56

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 maj 2016
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    79
    Auto
    Opel Astra Sedan
    Rocznik
    2016
    Bardzo dziękuję.
    No i faktycznie temat się szybko rozwiązał, czyli brak fizycznych i drogich czujników w felgach = zadowolony użytkownik końcowy

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 czerwiec 2016
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    29
    Postów
    38
    Auto
    Tipo
    Rocznik
    2016
    A tak przy okazji jakie opony polecacie na zimę zaczynają się wyprzedaże więc trzeba pomyśleć o zimie ? rozmiar 205/55 R16

  7. #6
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    33
    Postów
    4,900
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Wszystko zależy ile chcesz wydać, ale co do opon ja akurat wolę kupić dobre, w końcu to nasze bezpieczeństwo. Ja kupiłem ostatni Michelin, było drogo, ale jestem zadowolony. Wcześniej jeździłem na Dunlop i je wymieniłem dopiero gdy się zużyły. Jednak miałem do nich zastrzeżenia w związku z aquaplaningiem. Kiedyś dawno temu miałem Daytona (chyba D100 jak dobrze pamiętam) i tych nie polecam.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 420 tys. km przebiegu, od nowości w rodzinie
    Audi A6 2.8l 30V V6, mulitronic (CVT)
    Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 czerwiec 2016
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    29
    Postów
    38
    Auto
    Tipo
    Rocznik
    2016
    Chcę coś dobrego kwota nawet do 1300 zł. za komplet, daytony odpadają miszko dokładnie chodzi o bezpieczeństwo. Co sądzicie o Nokianach WR D4 ?

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    02 maj 2016
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    36
    Postów
    241
    Auto
    Tipo 1.4 16V OE+ Węgry
    Rocznik
    2016
    Ja używałem w poprzednim aucie
    Fulda KRISTALL MONTERO 3 - i byłem z nich zadowolony.
    Teraz też pewnie zamówię fuldy, ale na zimę wybiorę felgę 15" i oponę 195/65 R15.
    Ostatnio edytowane przez JackTheNight ; 08-06-2016 o 10:21

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 marzec 2016
    Skąd
    Luzino
    Wiek
    31
    Postów
    11
    Auto
    FIAT TIPO 1.6 AT OE+
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał jabolek Zobacz post
    Chcę coś dobrego kwota nawet do 1300 zł. za komplet, daytony odpadają miszko dokładnie chodzi o bezpieczeństwo. Co sądzicie o Nokianach WR D4 ?
    właśnie zakupiłem je za 1080 PLN w rozmiarze 205/55/16 z przesyłką. Stwierdziłem, że te będą najlepsze za te pieniądze Pozdr. Jak sie sprawują napisze dopiero pod koniec roku.

  11. #10
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,636
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    A czy przypadkiem od niedawna nie ma obowiązku montowania TPMS? I wtedy nie ma że chce nie chce tylko muszą być w aucie kupowanym w salonie?
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    02 maj 2016
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    36
    Postów
    241
    Auto
    Tipo 1.4 16V OE+ Węgry
    Rocznik
    2016
    byrrt Zgodnie z przepisami od 1-go listopada 2014 roku każde nowe fabryczne auto ma posiadać TPMS.
    Są dwa rodzaje tych systemów : bezpośredni i pośredni.
    Bezpośredni system korzysta z czujników ciśnienia, które są w ogumieniu przy wentylu.
    Pośredni korzysta z czujników ABS.
    System pośredni oblicza poziom ciśnienia opon na podstawie liczby obrotów.
    Reasumując, nowy Fiat Tipo posiada system TPMS pośredni tzw. iTPMS, który nie drenuje kieszeni kierowcy przy wymianie kół na zimę
    Ostatnio edytowane przez JackTheNight ; 09-06-2016 o 16:25

  13. #12
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,636
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    A no ja myślałem, że tu chodzi konkretnie o jeden system - tak jak piszesz - bezspośredni. Bo prawdę mówiąc to co ma nowe tipo (choć wolałbym taki system niż auto z drogimi czujnikami w kołach) to o kant tyłka jest bo jedyne co może to porównać prędkość obrotową.. Jeżeli wszystkie auta będą źle napompowane to automatycznie nic się nie dzieje
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 maj 2016
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    79
    Auto
    Opel Astra Sedan
    Rocznik
    2016
    iTMPS jest po to, żeby się przepisy nie czepiały
    Litości, do niedawna auta nie miały czujników i się jeździło - flaka czułeś w trakcie jazdy, a przed dłuższym wyjazdem jechało się na stację i sprawdzało poziom napompowania samemu ... zestaw czujników bezpośrednich kosztuje tyle co komplet dobrych opon, a jest to rozwiązanie delikatne i wystarczające na 5-8 lat (bateria niewymienna). Takie rozwiązanie w tanim samochodzie to utopia, czujniki kosztowałyby 3% kosztu całego samochodu

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    02 maj 2016
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    36
    Postów
    241
    Auto
    Tipo 1.4 16V OE+ Węgry
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Jeżeli wszystkie auta będą źle napompowane to automatycznie nic się nie dzieje
    To wcale nie tak działa.
    Jeśli założysz cztery źle napompowane koła to również system wykryje za niskie ciśnienie.
    Po zmianie kół i napompowaniu do odpowiedniej wartości wykonuje się ręcznie reset iTPMS, który wykonuje adaptację
    dla czterech kółek. Wie jakie powinny być obroty dla odpowiedniego ciśnienia. Jeśli w jednym kole spadnie ciśnienie lub we wszystkich to system to wykryje.
    Po każdej zmianie kół i napompowaniu ich do odpowiedniego ciśnienia należy wykonać reset iTPMS.
    Także myślę, że nie jest to takie złe rozwiązanie
    Ostatnio edytowane przez JackTheNight ; 10-06-2016 o 09:32

  16. #15
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,636
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    JackTheNight no ja jestem ciekaw czy to tak działa.. Różnice są naprawde bardzo małe w prędkościach obrotowych - bez przesady. Może przy wyższych obrotach coś zacznie być odczuwalne dla sterownika ABSu ale przy miejskiej jeździe nie sądzę..

    A co do montażu tego ustrojstwa to ja oczywiście jestem przeciw tak więc tylko cieszy że w tipo to tak obeszli. Mamy tą toyote yaris z tymi czujnikami to raz że felgi i czujniki trzeba było kupić to jeszcze przy każdej zmianie opon wizyta w ASO.. Bzdura
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT


 
Strona 1 z 16 12311 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Tyre Pressure Control (TPMS) - jak wyłączyć
    Napisany przez Jajcek na forum Diagnostyka, interfejsy, kody błędów
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 26-05-2016, 08:27
  2. Problem z wymiarami opon zimowych
    Napisany przez nfk na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 24-10-2013, 17:23
  3. Wymiana opon z zimowych na letnie :)
    Napisany przez klakson70 na forum ASO, dobre warsztaty, szukam warsztatu
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 10-08-2012, 08:57
  4. Jakie powinno być ciśnienie w zimowych nagrzanych oponach ?
    Napisany przez krzysztof2345 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 13-01-2012, 14:26
  5. Ciśnienie w oponach zimowych fiat bravo
    Napisany przez 19gringo91 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 08-03-2011, 20:38

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat tipo wymiana opon

fiat tipo

system tpms tipo

czujnik tpms fiat

Tagi dla tego tematu