Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 4 z 8 PierwszyPierwszy ... 23456 ... OstatniOstatni
Posty od 46 do 60 z 106
Like Tree7lubi to!

Temat: Tipo "Sport"  

  1. #46
    Master
    Dołączył
    14 listopad 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    1,118
    Auto
    Duster 1.5 dCi 4x2 2018/Jimny 1,3 AT 2003
    Rocznik
    2017
    Mieli świrana Cheviego bo jak się wycofywał to dobrze wyposażoną Captivę można było złapać za 50 tyś. Rozdawali to jak prawie za darmo. Sam się nawet nad nią zastanawiałem wtedy ale miałem świeży leasing wzięty i daleko mi było do spłaty.

    Cytat Napisał kjk Zobacz post
    Natomiast 90% tego, co piszesz dalej to różne "poczucia", "odczucia" i wrażanie.
    Ty mówisz wrażenie. Ja mówię wygoda. Chłop mieszka 300m dalej i w garażu stoi zeszłoroczny GTR, a na co dzień jeździ XC90 D5 po lifcie.

    Potrzeby rynkowe generują konsumenci. Konsumenci chcą mieć wygodnie i zmieniać auto co 3-5 lat. To robią auta wygodne i takie co się sypią po kilku latach.

    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    No ale co ma wybaczać zawieszenie w mieście/pod miastem na utwardzonych drogach (bo głównie tak się nimi jeździ)?
    Takie dobre drogi w Częstochowie? U nas Panie same budowy, progi zwalniające, teraz po zimie dziury. "metrowe" krawężniki itd. Lekko nie ma.


    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    Jadąc takim krednesem jak tipo nie mam obaw że o cos zahaczę bo prześwitu ma dość.
    I na progach gdzie jest 30 trzeba zwalniać do 15, bo potem tematy na forum: http://fiatklubpolska.pl/zawieszenie...eszeniu-34701/


    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    A crossovery są wyższe o 10-20 cm mając przy tym aerodynamikę kiosku ruchu a w kompakcie miejsca nad głową mam dość, nawet kapelusz by się zmieścił.
    Jakie ma to znaczenie w warunkach miejskich/podmiejskich? A tak masz więcej. Więcej - lepiej.


    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    Crossovery trochę krótsze 12-13 cm (renegade, 500x, mokka) a bagażnik odpowiednia 270 i 350 l a w tipo 440
    No ale porównujemy auta podobne rozmiarowo. ASX bagażnik 406L / Duster 475L


    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    Kwestia trakcji - mówiłem - wyższa buda wyżej cały środek ciężkości i aby przeciwdziałac przechyłom dla takiej samej trakcji zawieszenie musi byc twardsze.
    Ale jakie to ma znaczenie przy warunkach drogowych? To nie auto sportowe. W zakrętach tak samo się trzyma jak to Tipo. Tak samo bujnie. Tak samo od podłoża izoluje nas wszystko. Śmiem stwierdzić nawet, że odczucia sygnałów dochodzących z jezdni były lepsze w Grand Espace. Tam środek też był wysoko i jakoś to nie przeszkadzało.


    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    Wsiadanie tez żaden miód bo znów trzeba ten wyzszy próg przekraczać.
    Jaki próg? Tylko nie przytaczajcie Patrola czy Sorento.
    Ostatnio edytowane przez FiatPrime ; 09-03-2018 o 11:07 Powód: marx30
    szutawaldemar lubi to.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #47
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,527
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Może i konsumenci generują popyt bo zaczynają odczuwac potrzebę a potrzeba jest wygenerowana przez marketing. I nie ma w tym nic złego. Ale jeśli jeden z większych producentów aut rezygnuje z segmentów B i C lub spycha je na margines pozostawiając wybór jak miedzy dżumą a cholerą (czytaj mała róznorodność silników, wyposażenia itp)to jest problem.
    Będzie jak ze sztucznymi cyckami: zrobiła się moda (w pewnych kręgach wręcz przymus społeczny), wszędzie ich pełno, każdy wtajemniczony rozpozna że to fejk (czytaj właściwości "terenowe"), mają więcej wad niż zalet a nieliczni amatorzy prawdziwych będa mieli mały wybór.

    Stuki w zawieszeniu przeciez nie są od zahaczania tylko od jego konstrukcji, nie powiesz mi też że o próg można zahaczyc podwoziem.
    Wysokość samej karoserii czyli masa i aerodynamika ma znaczenie dla hałasu i dla kosztów (spalanie, i to w dobie walki o kay gram CO2) nie dając nic w zamian chyba że ktoś ma te 220 cm wzrostu.
    Bagażnik 275 litrów to ma grande punto 20 cm krótsze niż Renegade na ten przykład
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 09-03-2018 o 11:19

  4. #48
    Master
    Dołączył
    14 listopad 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    1,118
    Auto
    Duster 1.5 dCi 4x2 2018/Jimny 1,3 AT 2003
    Rocznik
    2017
    No wiem. Stuki to feature

    Wysłane z mojego ONEPLUS A5000 przy użyciu Tapatalka

  5. #49
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,527
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Nie, to uszkodzenie samego zawieszenia które nie ma nic wspólnego z tym czy jest ono w suvie czy kompakcie. Już nie naciągaj.
    No jeszcze można by przyjąć że do suvów dają porządniejsze graty ale "nie wydaje mnie sie".
    Ale tak czy inaczej rycie dziobem w tipo mi się nie zdarza ( w mito owszem).

    A tak przy okacji dacii i bezpiecześtwa suvów ogólnie:
    https://www.youtube.com/watch?v=rUIpiTcmWNs (jakoś w kompakcie takiej figury nie umiem sobie wyobrazić )
    https://www.youtube.com/watch?v=fekg75XbjBg
    https://www.youtube.com/watch?v=W-OJ1iSOmqM
    https://www.youtube.com/watch?v=b_phpt10QH4
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 09-03-2018 o 11:59

  6. #50
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,527
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    Kilka razy jako pasażer i raz na jeździe próbnej (renegade) - bliski zakupu. Ale zniechęcił mnie ten filmik z hamowaniem gdzie podnosi się tylna oś (ciekawe czy jest w tym odosobniony).
    No i właśnie próbuję dociec (bez złośliwości żadnej) jakie są te zalety że jest taki masowy wysyp kosztem kompaktów.
    I daleko mi do managera jakim pewnie jest marchionne ale to własnie segment suvo-crossoverów jest zajebiście zatłoczony - co tydzień nowa premiera. Znaczek Jeep ma swoją magię ale bez przesady że pokona tylu rywali
    Z podniesieniem tyłu jest to odosobniony przypadek - zapewne auto pochodziło z wersji przedprodukcyjnej. Nikt do tej pory na żadnym forum nie napisał, że mu tyłek uniosło. Co więcej nie dzieje się to w bliźniaczym 500X.
    Co do różnicy w prowadzeniu Tipo-500X - przepaść na korzyść 500X. Ciężar robi swoje, auto pewniejsze na zakrętach - Tipo na pusto niestety dupką zamiata, 500X nie (fakt, że ma niezależne zawieszenie na tylnej osi na wahaczach MacPhersona). Do tego lepsza widoczność - tak, im wyżej siedzisz tym więcej widzisz.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    https://www.youtube.com/watch?v=rUIpiTcmWNs (jakoś w kompakcie takiej figury nie umiem sobie wyobrazić )
    Ja potrafię, wystarczy, że wyleci z płyty poślizgowej na suche jak w tym filmie. W Toruniu był taki przypadek, dokonał tego kilka lat temu jeden z instruktorów wjeżdżając na suchą płytę.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał bahamut24 Zobacz post
    Umoczyli z ta cala rodzina 500 i przez tyle czasu nic nowego nie bylo (do premiery tipo) to teraz beczą ze nie ma miejsca dla nich na rynku.
    Nie umoczyli, pincety bardzo dobrze się sprzedają, co prawda nie w Polsce

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    Nieco więcej widać do przodu w dal jak przede mną niskie auto jedzie ale za to przy parkowaniu ni ch.ja co przed maską.
    Ciekawe, bo w 500X widzę prawie całą maskę, a w GP "ni ch.ja". To, że w Tipo widać, nie znaczy że w innych segmentu A, B, B+, C itd widać przód.

  7. #51
    Master
    Dołączył
    26 luty 2016
    Skąd
    Bydgoszcz
    Wiek
    35
    Postów
    1,953
    Auto
    Fiat TIPO 1.4 GASOLINE :)
    Rocznik
    2017
    Pewnie sie sprzedaja ale u nas za wysoka cena na auto dla kobiety do wozenia zakupow (500) . Teraz pewnie lwia czesc sprzedazy fiata to tipo. Ale i tak Fiat zamulil o dobre 4 lata.

  8. #52
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,527
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    Bagażnik 275 litrów to ma grande punto 20 cm krótsze niż Renegade na ten przykład
    Chwila, z kołem zapasowym jest w 500X/Renku około 270l, ale bez (zestaw naprawczy) to 350l Jak będę chciał więcej przewieźć, to wywalę koło dojazdowe. Na razie potrzeby nie miałem Problemem jest brak głębokiej wnęki na koło, która w Tipo i GP jest. Kupując pincetę wiedziałem na co się piszę. W Renku/500X konstrukcja tylnego zawieszenia + dostosowanie do napędu 4x4 i krótki tylny zwis nie pozwala na zastosowanie głębokiej wnęki. Przy belce skrętnej i napędzie tylko na przód tego problemu nie ma, bo inaczej to idzie.
    Dalej, co z tego, że w GP jest 275l, jak ma gorszą ustawność i wrzuca się na kupę, bo bagażnik jest głęboki, a powierzchniowo mniejszy od tego w 500X z kołem zapasowym? W pincecie dodatkowo wykorzystuję jeszcze przestrzeń pomiędzy dojazdówką a płytą podłogi bagażnika
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 09-03-2018 o 13:50

  9. #53
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,527
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Ja tylko wskazuję na to że te slogany które są związane ze sprzedażą tych aut są nieprawdziwe: auta nie są bezpieczniejsze, nie są pakowniejsze, nikt nie będzie górował nad miastem, będzie królem drogi czy zjedzie po schodach jak wynika z przekazów. Ich marketing wykorzystuje ludzki atawizm który ma większość z nas jakim jest chęć dominacji. Tak jak plemienny kacyk przemawia z podwyższenia tak samo jest i tutaj: wyżej = lepiej itp. I to jest prawdziwy magnes -nieuświadomiony i przez to skuteczny, tak samo jak dupcenie. I to nie to, że ja na to wpadłem, tylko sami specjaliści od psyche o tym piszą.
    Na początku reklamy wyglądały inaczej - aktywne spędzanie czasu w lesie itp ale to nie działało - zbyt logiczne i niewiele osób sie z tym utożsamiało.

    I to jest sztuka -znaleźć takie "coś" co działa na kierowcę/klienta tak, jak widok bielszego prania sąsiadki na prawdziwą panią domu a reszta już z górki. Każdy sobie już logicznie uzasadni resztę typu potrzebuję widoczności za horyzont a bagażnik jest taki sam jak autach mniejszych ale pakowniejszy.

    Moda jak każda inna i nie mam nic przeciwko. Przeciwko mam to że z chwilę o "zwykly" samochód (z FCA na przykład) będzie trudno. Już Mitsubishi mnie tak zdziwiło jak się rozglądałem i myślałem że to jednorazowy wybryk a to jest ogólny trend.
    Yarpen lubi to.

  10. #54
    kjk
    kjk jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    03 listopad 2016
    Skąd
    Polska B, a może C?
    Postów
    2,066
    Auto
    Tipo Pop 1.4 sedan
    Rocznik
    12.2016
    Cytat Napisał FiatPrime Zobacz post
    A tak masz więcej. Więcej - lepiej.
    BINGO! Kiedyś była wojna na megapiksele w cyfrówkach, a potem komórkach. Nieważne co to, ale ludzie chcą żeby było więcej, bo to chyba lepiej jak jest więcej, nie?

    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    przepaść na korzyść 500X. Ciężar robi swoje, auto pewniejsze na zakrętach
    Ej, tu coś przekombinowałeś. Wraz ze wzrostem masy jest coraz trudniej o dobre prowadzenie.

    Cytat Napisał FiatPrime Zobacz post
    Ty mówisz wrażenie. Ja mówię wygoda.
    Marketing. Dałeś się przekonać że tego potrzebujesz i mocno w to wierzysz.

  11. #55
    Master
    Dołączył
    14 listopad 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    1,118
    Auto
    Duster 1.5 dCi 4x2 2018/Jimny 1,3 AT 2003
    Rocznik
    2017
    Marketingu wokół rozwodu nikt nie robi. A ludzie się rozwodzą, bo im coś przeszkadza. I w życiu wybierają to co wygodniejsze.

  12. #56
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,527
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał kjk Zobacz post
    Ej, tu coś przekombinowałeś. Wraz ze wzrostem masy jest coraz trudniej o dobre prowadzenie.
    Nie przekombinowałem. Chwilę po zdaniu Tipo, którym cztery dni jeździłem, odczułem co to jest przyklejenie do drogi
    Teraz porównując lekkie UNO - można powiedzieć - przecież tym nie da się jeździć, tak buja itd

  13. #57
    kjk
    kjk jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    03 listopad 2016
    Skąd
    Polska B, a może C?
    Postów
    2,066
    Auto
    Tipo Pop 1.4 sedan
    Rocznik
    12.2016
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Nie przekombinowałem. Chwilę po zdaniu Tipo, którym cztery dni jeździłem, odczułem co to jest przyklejenie do drogi
    Może kwestia przyzwyczajenia i subiektywnych odczuć? Tipo w teście łosia wypada w miarę przyzwoicie. Natomiast różne SUVy, crossovery itp. (również od FCA) miewają potężne problemy (chociaż testów 500L/X nie widziałem).

  14. #58
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,527
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał FiatPrime Zobacz post
    Marketingu wokół rozwodu nikt nie robi. A ludzie się rozwodzą, bo im coś przeszkadza. I w życiu wybierają to co wygodniejsze.
    Po czym okazuje sie, (jak juz minie kolejna pora godowa) ze ta nastepna ma inne wady a zainwestowales wiecej. Albo kontynuujac watek z cyckami na poczatku wyglada super a potem sie okazuje ze widać szycie po wstawianiu implantow, a w dotyku cycek zimny jakbyś trupa dotykał. No ale wszyscy mają

  15. #59
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2016
    Skąd
    Płock
    Postów
    512
    Auto
    Ypsilon 1,2
    Rocznik
    2014
    500x się dobrze prowadzi ale nie dlatego że jest ciężki tylko dlatego, że jest bardzo sztywny i ma dobrze zestrojony układ kierowniczy. Dziury w porównaniu do Tipo słabo jednak wybiera.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  16. #60
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,527
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał kjk Zobacz post
    Może kwestia przyzwyczajenia i subiektywnych odczuć? Tipo w teście łosia wypada w miarę przyzwoicie. Natomiast różne SUVy, crossovery itp. (również od FCA) miewają potężne problemy (chociaż testów 500L/X nie widziałem).
    Wypadaja nieco gorzej ale taki test to dupa nie test. Stopniowo jest zwiekszana predkosc az auto sie nie miesci w torze. Tipo wypada na zewnatrz zakretu przy predkosci na wejsciu 77 kmh, renegade 75 znacznie dalej a i tak jest wyhamowywany przez ESP bardziej. Bardziej usportowione typu bmw przelatuja na np. 82 kmh. Na zywo moze wygladac inaczej albo dachujesz albo nie. Sam na wlasne oczy widzialem w wakacje wywroconego renegada pod uniejowem. Moze ktos za bardzo uwierzyl w mozliwosci esp ale to mi kazalo zglebic temat.
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 09-03-2018 o 18:23


 
Strona 4 z 8 PierwszyPierwszy ... 23456 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 18-04-2017, 19:46
  2. Tipo - kilka "nieautoryzowanych" dodatków
    Napisany przez Fafikdog na forum Tipo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 01-04-2017, 19:26
  3. Grande Punto Sport 1.9 M-Jet "Włoski Prosiak"
    Napisany przez tomswierk na forum Moje auto
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 16-05-2015, 07:47
  4. Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 02-02-2015, 18:18
  5. Tipo 1.6ie "MANIA" by KrzychuB
    Napisany przez KrzychuB na forum Moje auto
    Odpowiedzi: 208
    Ostatni post: 18-02-2013, 20:43

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat tipo lifting 2020

fiat tipo sport 2018

sportowe tipo

tipo sport

fiat tipo sport forym

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl