Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 17

Temat: turbina  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 październik 2012
    Skąd
    łódż
    Wiek
    51
    Postów
    23
    Auto
    fiat stilo multiwagon 1.9 JTD 115KM

    turbina

    Jestem przed wymianą turbiny na używaną .Moje pytanie czy pasuje turbina od modelu 120 multijet do 115 jtd . Czy są jakieś przeciw wskazania lub inne niedogności



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 maj 2015
    Skąd
    K-Koźle
    Postów
    42
    Auto
    Stilo 1,9 Multijet 120KM
    Rocznik
    2006
    Ja mam 120KM i turbinę z ruchomymi łopatkami a reszta to chyba jest kwestią mocowania. Może są takie same ja w swoim chętnie bym zamontował wydajniejszą.

  4. #3
    BS
    BS jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 lipiec 2009
    Skąd
    Granica
    Wiek
    35
    Postów
    704
    Auto
    Stilo Active Multiwagon 1.9 JTD 115KM
    Rocznik
    2003
    Cytat Napisał andrzej-72 Zobacz post
    Jestem przed wymianą turbiny na używaną .Moje pytanie czy pasuje turbina od modelu 120 multijet do 115 jtd . Czy są jakieś przeciw wskazania lub inne niedogności
    Podstawowe pytanie, dlaczego używka?
    Stilo W P R

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,143
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    odpowiedź raczej oczywista - cena. ja bym raczej rozejrzał się za rzetelną firmą regenerującą turbiny na certyfikowanych wyważarkach, z gwarancją na przeprowadzoną regenerację.
    Italians Do It Better

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    04 listopad 2014
    Skąd
    Ełk
    Postów
    142
    Auto
    stilo 1.9 jtd 140km
    Rocznik
    2004
    bałbym się brac używkę.... lepiej zapłacić trochę więcej dac do porządnej firmy i mieć gwarancję...

  7. #6
    BS
    BS jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 lipiec 2009
    Skąd
    Granica
    Wiek
    35
    Postów
    704
    Auto
    Stilo Active Multiwagon 1.9 JTD 115KM
    Rocznik
    2003
    Jeśli wymiana turbiny to tylko dwie opcje.
    1. Regeneracja - około 1300-1500zł
    2. Zakup nowej - około 2200-2800zł ...
    Stilo W P R

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    03 październik 2014
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Postów
    319
    Auto
    Stilo multiwagon 1.9 Multijet
    Rocznik
    06.2006 FL
    Witam ja swoją zregenerowane, zrobiłem 3 000 kilometrów po regeneracji niby wszystko ok a tu nakapany olej, więc na kolana i patrze a tu kapie z wejścia gumowe przewodu do interculera. Skąd ten olej? Cały układ umyty, czyżby turbo poszło? Co myślicie

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    14 kwiecień 2015
    Skąd
    Stalowa Wola
    Wiek
    30
    Postów
    440
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115
    Rocznik
    09.2005
    Nie bierz używki bo możesz trafić na taki sam egzemplarz jak twój !!. Cena regeneracji u nas w stalowej woli w bosch service kosztuje 500/600zł ale musisz jechać lub wysłać do nich zdjętą turbinkę, masz gwarancje na rok czasu lub 100tyś km i robią to naprawdę fachowo(filmik na yt) i jeśli dostaną turbinkę rano to po południu jest do odebrania jeśli mają części na stanie.
    Do kolegi michała...każda turbinka nie ważne czy nowa czy regenerowana puszcza olej do dolotu, u mnie też olej sobie pokapywał z tego węża ale w aso fiat podczas przeglądu diagnosta powiedział że to normalne i nie ma się czym przejmować, u mnie kapanie ustało po tym jak wymieniłem olej na nowy a dopiero potem dokręcałem wszystkie opaski. To że umyłeś dolot to fajnie ale nie potrzebnie !! tam zawsze będzie olej, i jeśli na bagnecie nie ubywa to ja bym się nie przejmował, ciśnienie sprawia że robi się mgiełka i w całej ilości trafia do silnika. Co innego jesli naprawdę się leje, wtedy zapewne do wymiany uszczelniacze na turbinie. Sprawdź sobie jeszcze odmę.

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    03 październik 2014
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Postów
    319
    Auto
    Stilo multiwagon 1.9 Multijet
    Rocznik
    06.2006 FL
    Odme sprawdziłem dmucha po dodaniu gazu nie pluje olejem, oleju trochę ubyło, pierwszy raz wlalem motula na seleni wr nie ubywalo

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    14 kwiecień 2015
    Skąd
    Stalowa Wola
    Wiek
    30
    Postów
    440
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115
    Rocznik
    09.2005
    Olej olejowi nie równy, jeśli na seleni nie ubywało to wlej selenie, przejedź z 5 tyś kilometrów i wtedy patrz. Jaka lepkość tego motula ?? 5w40 ?? ile ci tego oleju bierze ?? ja w swoim silniczku miałem lany 10w40 bo taki był na karteczce i wtedy mi kapało sobie z węża dolotowego do IC, po wymianie na 5w40 ustało(mechanik powiedział że nie można od tak sobie zmieniać lepkości), ale przed jak i po oleju na bagnecie nie ubywało. Z nikąd już nie kapie a ja jestem happy, a już miałem oddawać swoją do regeneracji.
    Czytałem wiele wątków na temat oleju i wiele osób miało problemy z motulem w naszych 1.9, wszyscy szybko przechodzili z powrotem na selenie.
    Jeśli chodzi o pytanie czy 120 pasuje do 115, otóż tak pasuje ale jest małe ale...musisz wymienić oczujnikowanie (map sensor....etc etc) bo będziesz miał laga albo będzie wywalać marchewe, były już wątki o tym, i wypowiadał się nawet cinek z cinsoftu. Więc gra nie warta świeczek.
    lepszym projektem byłoby wsadzenie kolektora wraz z turbawkami od lanci 1.9 Mjtd BiTurbo, albo w ogóle całego takiego silnika, ahh te 190kucy na blacie fabrycznie ew wirusek na 250
    Ostatnio edytowane przez cenioormo ; 11-01-2016 o 10:19

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    03 październik 2014
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Postów
    319
    Auto
    Stilo multiwagon 1.9 Multijet
    Rocznik
    06.2006 FL
    Około 100 ml na 1000 olej 5w40 zobaczymy jak będzie dalej, ale następna wymiana będzie na selenie nie ma co oszczędzać pozdrawiam

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    14 kwiecień 2015
    Skąd
    Stalowa Wola
    Wiek
    30
    Postów
    440
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115
    Rocznik
    09.2005
    z tego co wiem to producent sobie zostawia jakiś zapas brania oleju i jest to ustawione na 0,2/0.3 litra na 1000. Jeśli się pogorszy to ja bym sprawdził uszczelniacze zaworów a potem turbawkę, i wtedy trzeba będzie coś zrobić z tym, gdzieś czytałem że ~85% wysłanych do regeneracji turbin jest w dobrym stanie a oni nie mają przy tym większej roboty ew. małe poprawki.
    swoją drogą, mój wujek kupił VW pasata z silnikiem 2.0 bo twierdził że jak 1.9 niezniszczalny tak 2litry też niestety nie posłuchał mnie, teraz jadąc w trasę leje 1l/100km a jak trochę szalejesz to więcej... to samo jest z nissanowskim silnikiem 1.8 QG18DE w primerze P11 normą jest lanie litra na 1000...a jeśli chcesz zregenerować turbinkę łap linka :
    Regeneracja Turbosprężarek - Naprawa Turbiny - Turbo Serwis

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    03 październik 2014
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Postów
    319
    Auto
    Stilo multiwagon 1.9 Multijet
    Rocznik
    06.2006 FL
    Zakładać normy to sobie mogom nie interesuje mnie to za bardzo wiem tylko tyle że wcześniej nie ubywalo tak jak teraz choć turbo puszczalo. W t momencie po przebiegu 3500 km od wymiany oleju mam taki stan jak po 12000 na seleni, nie spominajac o kulturze pracy silnika zimnego, nie twierdzę że motul jest zły, ale jak dla mnie selenia bardzie odpowiadała temu silnikowi. Pozdrawiam

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    14 kwiecień 2015
    Skąd
    Stalowa Wola
    Wiek
    30
    Postów
    440
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115
    Rocznik
    09.2005
    Nie chcąc wcześniej sugerować między innymi chodziło mi właśnie o kulturę pracy i inne czynniki czyli jesteś jednym z tych którym ten olej nie odpowiada
    Mój mechanik bardzo poleca np. elfa a o seleni miał zdanie gorsze niż o lotosie dobrze że to mechanik nie decyduje co mam mieć wlane do mojego autka
    Swoją drogą mogłeś kupić felerny olej (podrabiany) motul i castrol to najczęściej podrabiane oleje na rynku, na allegro co 3 sprzedawca motula sprzedaje bubla więc może i ty na takowy trafiłeś

  16. #15
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,143
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Kolega ma pomyłkowo wlany olej przeznaczony do aut z DPF. Jest w nim mniejsza ilość dodatków uszlachetniających niż w normalnym 5w40. Może tu tkwi problem...
    Italians Do It Better


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Turbina
    Napisany przez qqryk na forum Stilo
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 15-07-2013, 12:17
  2. Turbina
    Napisany przez qqryk na forum Stilo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 17-05-2013, 16:30
  3. Turbina
    Napisany przez qqryk na forum Stilo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 28-12-2012, 16:18
  4. czy to turbina?
    Napisany przez hubert222 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 29-03-2010, 14:46
  5. Turbina
    Napisany przez szerszenjtd na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 20-07-2008, 20:20

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl