Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 24
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 sierpień 2016
    Skąd
    Połaniec
    Wiek
    32
    Postów
    13
    Auto
    Stilo 1.9 Multijet
    Rocznik
    2005

    Stilo 1.9multijet 150KM raz odpala raz nie pomocy!

    Mój Stilon jak w temacie ma humory, zaczęło się od tego jak raz pod sklepem Nie chciał odpalić wyskoczyła Klodka z autem i do tego błędy ebd asr esp zajrzałem pod maskę doczepilem się do klem ponieważ były luźne, odpialem poruszalem auto odpalilo, dzień spokoju i sprawa wróciła po raz kolejny Klodka błędy i auto Nie pal, oczywiscie na zimnym np. po nocY, czy dluzdłuższym postoju auto pali od tyku bez błędów na desce, gość od immobilaizerow posprawdzal i mówi że łączność miedzy kluczykiem a antena jest ok i ogólnie że problem nie tkwi w immo tylko czepiał by się kostki od, bezpiecznikow pod maską tej dużej czarnej z fioletowym, stwierdził że gdy się porusza przewodami które są w tej kostce to auto odpala, wcześniej po przejechaniu kilku km trzeba było poczekać 4h i auto dopiero odpalił faktycznie gdy porusza się tymi kabelkami auto odpali nie trzeba czekać 4h, więc mechanior stwierdził że do wymiany cała płyta z przelaznikami i bezpiecznikami pod maską bo są wadliwe, rozebralem cała ta płytkę wszystkie warstwy wyczyscilem złożyłem do kupy i dalej to samo, po podpieciu do kompa błędy jakie pokazał to kontrola przerwana w trakcie inicjalizacji i to właśnie ten błąd gość z fiata powiedział że kiedyś mieli taki przypadek z tym błędem i winowajca okazał się być body komputer, sterownik, czy po prostu komputer ten umiejscowiony obok akumulatora, do tego błąd jeszcze jaki pokazał to pompa paliwa obwód przerwany /zawór ELAB noi błąd Klimy ale to normalne bo Klima nie działa mi w aucie i obwód lampki kontrolnej to tyle co do błędów mechanicy rozkładają ręce, a mnie dziwi fakt że po poruszaniu przewodów w kostce wymienionej wyżej auto odpala nawet na ciepłym silniku czasem też jest tak że kontrolka klodki nie mruga a mimo to Nie odpali kręci i nic na ciepłym, pomimo tego auto gdy odpali jedzie bez najmniejszego problemu ma moc ładnie się zbiera równo pracuje po prostu nic mu nie dolega jedynie święci tylko kontrolka silnika na żółto czy ktos moze mi cos doradzic czy to faktycznie ten body klmputer pada? grzeje się? nie mam już pomysłów



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 sierpień 2014
    Skąd
    Skawina
    Postów
    21
    Auto
    STILO 1,9 MultiJet 8V 120 HP
    Rocznik
    2005
    Rozumiem, że masz problem wyłącznie gdy masz rozgrzany silnik, czy tak?
    Na Twoim miejscu przyjrzał bym się czujnikowi obrotów wału korbowego. Jak zaczyna się "kończyć" to najpierw na gorącym silniku przestaje pracować. Nie wiem dlaczego silnik nie gaśnie w trakcie pracy, ale zapalić nie chce na pewno. Może niedorzeczne się komuś wydawać, że system odpowiedzialny za tor jazdy, czy system antypoślizgowy również zgłasza błędy. Jednak do poprawnej pracy tych systemów wymagana jest aktualna prędkość obrotowa silnika i w momencie kiedy nie dostają o tym informacji od razu się wyłączają sygnalizując błąd. A próbowałeś diagnozować ECU za pomocą MES? Jaki błąd pokazuje?
    Poza tym błąd odczytu prędkości obrotowej wału, czy też przerwa w obwodzie czujnika powoduje zaświecenie lampki ''Check engine".
    A jakie błędy wykazuje diagnostyka ABS/ASR/VDC (czy co tam masz)?

    I jeszcze jak byś podał kody błędów a nie tylko ich opisy (bo już zauważyłem, że dla tych samych kodów błędów czasami program AlfaOBD czy MES pokazują zupełnie inne objaśnienia)
    Ostatnio edytowane przez 0prawca ; 05-11-2016 o 18:09

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 sierpień 2016
    Skąd
    Połaniec
    Wiek
    32
    Postów
    13
    Auto
    Stilo 1.9 Multijet
    Rocznik
    2005
    Witaj wiesz co no powiedzmy że najczęściej zdarza się to narozgrzanym silniku bo np wczoraj wyczyscilem kostke czarna z fioletowa zapinka spod skrzynki bezpiecznikow pod maską poskladalem i dziś jeździłem po mieście gasilem odpalalem i było ok do momentu jak silnik się zagrzal i zaczal mieć humory już raz nie odpalił pojawiła się klodka ale za 2 razem już odpalił, raz po czyszczeniu puszki bezpieczniki pod maską na zimnym też miał humory ale W końcu odpalił, co do błędów "czujnik ciśnienia czynnika chlodzacego A/C" P0530 "Obwód lampki kontrolnej" P1606 Kontrola przerwana w trakcie inicjalizacji P060A "Pompa paliwa obwód pierwotny / zawór ELAB P0230 Co do pompy to słychać że pracuje PP przekreceniu kluczyka, Check engine po odpaleniu auta swieci, jestem laikiem więc co to ECU przez MES mogę się tylko domyślać komunikaty jakie pojawiają się na zegarkach jeśli wyskakuje klodka to ABS EBD ASR ESP i jeszcze jakiś dłuższy komunikat ale nie pisałem mogę to zrobić ale wygląda na to ze wszystkie możliwe wtedy wyskakują, a i wtedy pojawia się taką żółtą kontrolka obok spirali świec taka jak by karnister z wodą w środku nigdzie nie znalazłem tej kontrolki jedynie ktoś kiedyś w punto opisywał że to woda w filtrze paliwa, jeśli auto odpali to wyświetla tylko"Check engine" A mam pytanie jeśli siadal by czujnik położenia wału to wyrzucal by ta kłódkę i błędy?

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 sierpień 2014
    Skąd
    Skawina
    Postów
    21
    Auto
    STILO 1,9 MultiJet 8V 120 HP
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał koneva Zobacz post
    A mam pytanie jeśli siadal by czujnik położenia wału to wyrzucal by ta kłódkę i błędy?
    Moim zdaniem mógłby. Bo różne rzeczy się dzieją. Ale wolałbym by ktoś jeszcze potwierdził to co piszę. Mnie czujnik obrotów wału padł w Alfie (zupełnie inny silnik, bo 2.2 JTS) ale błędy dotyczące systemów ABS/ASR się pojawiały podczas próby zapalenia samochodu. Natomiast nie chciał zapalać wyłącznie na gorącym silniku. Jak ostygł to bez problemu. Jednak w miarę postępu zużycia czujnika może przestać palić i na zimnym. Po przeczytaniu Twojego pierwszego postu moje podejrzenia padły właśnie na czujnik położenia wału. Ale zastanawiają mnie te błędy pompy paliwa i wody w filtrze. Nie wiem jak pozbyć się wody z filtra, ten problem nigdy mnie nie dotknął. Może wystarczy odpiąć przewody i wylać zawartość. To wydaje się najtańszym rozwiązaniem. Może ktoś z forumowych kolegów miał już taką przypadłość i wie co (poza wymianą filtra) zrobić.

    Cytat Napisał koneva Zobacz post
    (...) jestem laikiem więc co to ECU przez MES mogę się(...)
    ECU - Electronic Control Unit - Jednostka komputerowa sterująca pracą silnika.
    MES - MultiEcuScan - Diagnostyczny program komputerowy podłączany za pomocą odpowiedniego interfejsu do komputera samochodu (ECU), który może pokazać zarejestrowane nieprawidłowości w pracy silnika i interpretować błędy zapisane w jego pamięci.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 sierpień 2016
    Skąd
    Połaniec
    Wiek
    32
    Postów
    13
    Auto
    Stilo 1.9 Multijet
    Rocznik
    2005
    Generalnie mechanik powiedział że moze być wszystko od jakiegoś czujnika po przegrzewanie się body komputera, dlatego nie wiem już co robić a mechanik będzie mógł się zająć Stilonem dopiero w przyszlym tyg bądź po 14, dlatego trafiłem tu z nadzieją że ktoś pomoże bądź miał podobny przypadek, w koszta nie chce się pakować więc czujnika położenia wału, ani czujnika walka rozrządu?? bo jest 2 te czujniki podobniez nie wymieniłem chyba że ktoś potwierdzi że faktycznie jeśli to jest walniete to może wyskakiwac błąd "klodka " i ta cała reszta chodź mi się wydaje że to ewidentnie coś z elektroniką... A jeśli chodzi o wodę w filtrze to bez obaw bo kontrolka święci jak jest choinka na desce tak to się nie pojawia a podejrzewam że przy zapchanym filtrze albo jak była by w nim woda to auto by szarpalo przerywalo itd A auto jeździ bez problemu gdy odpali odpala też ładnie jedynie jak ta klodka się święci to tak jak by immo nie puszczalo dalej... ręce opadają

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    06 sierpień 2016
    Skąd
    drewniana chata pod Lublinem
    Postów
    422
    Auto
    TOYOTA COROLLA, HYUNDAI TUCSON
    Rocznik
    2013,2005
    Bardzo podobne objawy miałem w Hyundaiu.Gasł w czasie jazdy po chwili postoju odpalał i to się często powtarzało.Wymieniłem filtr paliwa i jak na razie jest OK.
    W paliwie ze starego filtra /jak wylewałem/ były dużo bardzo drobnych zabrudzeń /taki pyłek/.
    Jak chcesz ze swojego filtra spuścić wodę to znajdź pod pod filtrem odchodzący kabel. Odłącz wtyczkę z instalacji i odkręć czujnik znajdujący się pod filtrem.
    Najlepiej wymienić filtr .
    U mnie po wymianie filtra po kilku odpaleniach błąd silnika zgasł.
    Ostatnio edytowane przez irekw ; 05-11-2016 o 22:07 Powód: a

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 sierpień 2016
    Skąd
    Połaniec
    Wiek
    32
    Postów
    13
    Auto
    Stilo 1.9 Multijet
    Rocznik
    2005
    wymienię ten filtr w tygodniu i dam znać chodź tak jak mówię auto chodzi bardzo dobrze jak odpali jeżdżę po 300kilkmetrow i nie ma problemu nie gaśnie ani nic podobnego ewidentnie coś z elektryka Nie łączy? nie ma masy? gdzie masę znaleźć że by sprawdzić? od bezpiecznikow pod maską??

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    mechanik odpinal kostkę pod filtrem to chyba od czujnika? I też nie odpalił wtedy

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    39
    Postów
    943
    Auto
    Stilo 1.9JTD 115
    Rocznik
    2002
    U mnie pojawia się komunikat o wodzie w filtrze ale jest to wina zwarcia - przewody często są popękane bo ludzie zamiast odpiąć wtyczkę kręcą z nią czujnik w filtrze.

    Wykręć czujnik położenia wału - znajdziesz go od strony grodzi. Wrzucasz go do garnka z wodą i gotujesz. Multimetrem sprawdzasz oporność - jak nagle przy wysokiej temperaturze zobaczysz skok oporności (Ohm) to jest to ten czujnik.
    Wole pchać swojego fiata...

    ...niż jeździć VW.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 sierpień 2016
    Skąd
    Połaniec
    Wiek
    32
    Postów
    13
    Auto
    Stilo 1.9 Multijet
    Rocznik
    2005
    czujnik wyciagne na parkingu? be kanału? bo czytałem że musi być kanał, ale od czujnika też elektronika by glupiala??

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 sierpień 2014
    Skąd
    Skawina
    Postów
    21
    Auto
    STILO 1,9 MultiJet 8V 120 HP
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał mlodybe Zobacz post
    ale od czujnika też elektronika by glupiala??
    Tak!!!

    => KLIKNIJ W TO <=
    Ostatnio edytowane przez 0prawca ; 05-11-2016 o 23:17

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 sierpień 2016
    Skąd
    Połaniec
    Wiek
    32
    Postów
    13
    Auto
    Stilo 1.9 Multijet
    Rocznik
    2005
    O to mnie zaskoczyles myślałem że elektronika glupieje bo jak ruszy się kostką itd to odpala, ale w takim razie w tygodniu wymienię ten czujnik i zobaczymy jak będzie, i na kompie nie pokazało by ze czujnik do walniety?

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 sierpień 2014
    Skąd
    Skawina
    Postów
    21
    Auto
    STILO 1,9 MultiJet 8V 120 HP
    Rocznik
    2005
    Wyjmij czujnik i sprawdź go tak jak na filmie. To będzie najtaniej. Jeśli wystąpiło by uszkodzenie czujnika położenia wału, to na pewno sterownik zarejestrował by błąd. Jeśli nie ma błędu to po prostu sprawdź go w podobny sposób do pokazanego na filmie. Wystarczy podgrzewać go do temperatury około 100oC jednocześnie mierząc jego oporność. Wykluczysz tylko jedną z przyczyn.

  14. #13
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    39
    Postów
    943
    Auto
    Stilo 1.9JTD 115
    Rocznik
    2002
    U mnie błędu nie pokazało a miałem walnięty czujnik położenia wału jaki i położenia wałka rozrzadu.

    Da się wymienić bez kanału ten czujnik. Musisz podnieść lewarkiem (najlepiej żabą) prawą stronę auta jak najwyżej Auto i wejść pod nie od frontu tak żeby mieć ramiona już za silnikiem.
    Wole pchać swojego fiata...

    ...niż jeździć VW.

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 sierpień 2016
    Skąd
    Połaniec
    Wiek
    32
    Postów
    13
    Auto
    Stilo 1.9 Multijet
    Rocznik
    2005
    jutro mam wstawić do mechanika fiata, i będzie grzebał to skąd wiedziałeś że by wymienić i położenia wału i walka?

  16. #15
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    39
    Postów
    943
    Auto
    Stilo 1.9JTD 115
    Rocznik
    2002
    Objawy wskazywały na czujnik położenia wałka rozrządu i po sprawdzeniu faktycznie był walnięty. Auto jednak dalej nie odpalało więc sprawdziłem czujnik położenia wału. Dziwne u mnie było to że nie miałem typowych objawów uszkodzenie czujnika wału.
    Wole pchać swojego fiata...

    ...niż jeździć VW.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. 2.3 multijet 150km 2012r nie odpala
    Napisany przez matts73 na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 12-04-2018, 19:00
  2. Stilo 2005 1.9multijet 150KM JAKI OLEJ
    Napisany przez koneva na forum Stilo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 17-08-2016, 14:15
  3. Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 17-06-2016, 15:46
  4. Problem z odpaleniem zimnego 1.9Multijet pomocy
    Napisany przez keewa69 na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 14-12-2014, 22:44
  5. 1.6 Nie odpala pomocy.
    Napisany przez Patryk5228 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 19-03-2011, 16:17

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat stilo raz odpala raz nie

fiat stilo 1.9 jtd raz laduje raz nie laduje

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl