Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 19
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 grudzień 2015
    Skąd
    krk
    Wiek
    35
    Postów
    21
    Auto
    Fiat Stilo
    Rocznik
    2002

    Stilo 1,9 jtd 115km brak cisnienia przy rozgrzanym silniku

    Witam,

    mam problem z samochodem (Stilo 1,9 jtd 115km 2002r). Pare tygodni temu kupileam auto, niedawno na lliczniku stuknelo 200 tys ale nie wiem czy to moze byc przyczyna problemu. Otoz w trakcie jazdy, po przejechaniu jakis 50 km przy stalej prekosci ok 120km/h zaplaila sie kontrolka oleju i wyskoczyl komunikat low oil pressure, zjechalem od razu na pobocze.
    Pare dni wczesniej byl wymieniany rozrzad, filtry (oleju, paliwa i powietrza) i sam olej. Sprawdzilem stan na mierniku, wydawalo mi sie ze nie bylo nic (jak sie potem okazalo olej byl przezroczysty), dolalem jakis 1 litr oleju, zeby czasem silnik sie nie zatarl. Odczekalem chwile i pojechalem dalej bo kontrolki byly w porzadku. Po jakis 2 kilometrach to samo. Kontrolka, zatrzymalem sie i dzwonilem juz po lawete. Auto zawiozlem do mechanika, okazalo sie ze po zagrzaniu sie silnika (jak juz wskazowka plynu chlodniczego lekko przekracza pionowa kreske) wywala ten sam komunikat o cisnieniu oleju. dodatkowo jakis o zarowce i o czujniku oleju. ale raz jest raz go nie ma.
    Mechanik wyciagnal czujnik oleju i wkrecil tam manometr zeby sprawdzic jaka jest kompresja. Okzalo sie ze na jalowym biegu ma jakies 3 atmosfery a po nagrzaniu kompresja spada do 0...
    Macie jakies pomysly co to moze byc? Dodam, ze dzwonilem do goscia ktory to auto mi sprzedal nie poczuwa sie do winy jakoby cos wlewal do slnika, tweirdzi ze to rozrzad jest zle zalozony. Mechanik z kolei mowi o wytartych panewkach i kupnie nowego silnika...



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,624
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Żaden sprzedający nie przyzna się po sprzedaży auta, że była w nim jakaś usterka o której wcześniej nie wspominał. Jedyne co możesz zrobić to poinformować sprzedającego o fakcie problemów z silnikiem po wymianie rozrządu i oleju oraz powołać niezależnego rzeczoznawcę, który pomoże ustalić przyczynę usterki. Sprawa może się skomplikować jeśli naprawy dokonywał "Pan Heniu".
    Nie pomagam na PW. Masz problem, załóż temat albo dopisz się do istniejącego.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 grudzień 2015
    Skąd
    krk
    Wiek
    35
    Postów
    21
    Auto
    Fiat Stilo
    Rocznik
    2002
    No co do przyznania sie to szczerze watpie, sam stwoerdzil ze nikt mi nie uwierzy jezeli ja robilem rozrzad i wymienialem wszystko ( to co wymienia sie jak sie kupi auto przeciez), sam nie wiedzial kiedy zmienial rozrzad, wolalem nie ryzykowac zerwaniem paska.
    Nowego silnika nie chce kupowac, chyba ze w ostatecznosci.
    Moze bylaby jakas opcja zeby wymienic cos, byc moze pompe oleju. No ale zeby wgl miske odkrecic trzeba wyjmowac silnik z auta bo inaczej nie ma jak sie dostac tam. No i dziwi mnie ta niska kompresja po nagrzaniu

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    14 czerwiec 2015
    Skąd
    NSZ
    Wiek
    26
    Postów
    329
    Auto
    Stilo 1.9 Mjet 150
    Rocznik
    2006
    A jak z odpaleniem na goracym silniku? Odpala na strzał czy trzeba krecic?

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 grudzień 2015
    Skąd
    krk
    Wiek
    35
    Postów
    21
    Auto
    Fiat Stilo
    Rocznik
    2002
    Na goracym odpala tak jak zwykle, czyli troche jak traktor ale to jak stilo. W kazdym razie obroci z 2 razy i odpala.

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    14 czerwiec 2015
    Skąd
    NSZ
    Wiek
    26
    Postów
    329
    Auto
    Stilo 1.9 Mjet 150
    Rocznik
    2006
    No cóż. Wytarta panewka dawałaby objawy dźwiekowe. Może coś faktycznie z pompą oleju.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 grudzień 2015
    Skąd
    krk
    Wiek
    35
    Postów
    21
    Auto
    Fiat Stilo
    Rocznik
    2002
    Okazalo sie ze w misie olejowej plywaly opilki metalu. Gosciu widicznie juz wczesniej wymienial panewki... caly wal rozwalony i porysowany.

  9. #8
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,624
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Sprawa jest w miarę świeża więc warto kosztami naprawy obciążyć sprzedającego. Robisz auto w warsztacie czy samodzielnie?
    Nie pomagam na PW. Masz problem, załóż temat albo dopisz się do istniejącego.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 grudzień 2015
    Skąd
    krk
    Wiek
    35
    Postów
    21
    Auto
    Fiat Stilo
    Rocznik
    2002
    U mechanika ale nie w warsztacie,dlatego troche lipa. Jakbym wiedzial ze takie jaja bede to robilbym wszystko na faktury. Nie wiem czy da sie od goscia jeszcze cos wyciagnac.

    Dzwoniac do niego stwierdzil ze przeciez robilem przy silniku ( sprzedajacy nie pamietal kiedy zmienial rozrzad, wolalem zmienic niz ryzykowac zerwanie paska podczas jazdy, poza tym filtr powoetrza prawdopodpbnie nie byl zmieniany bo takiego syfu jeszcze nie widzialem- do filtra jest doac ciezkonsie dostac wiec moze juz mu sie nie chcialo go zmieniac). Ewidentnie silnik zaniedbany. Nie wiem czy ta sprawe da sie ruszyc teraz sadownie

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    14 kwiecień 2015
    Skąd
    Stalowa Wola
    Wiek
    23
    Postów
    440
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115
    Rocznik
    09.2005
    Te silniki na ogół cieszą się bardzo dobrymi opiniami i są stosunkowo wysoko idiotoodporne, a jednak znalazł się jakiś fachura co to zrobił. Najwidoczniej jest to wada zatajona bo nie wyobrażam sobie aby bezobjawowo jeździł przed sprzedażą...jeśli masz siły to tak jak piszą koledzy wyżej, walcz. Lecz nie byłbym optymistą....szukaj kolego nowego silnika. Ile w kraju jeździ to stilo ??

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 grudzień 2015
    Skąd
    krk
    Wiek
    35
    Postów
    21
    Auto
    Fiat Stilo
    Rocznik
    2002
    Silnik wymieniony, wtryski i turbina zostaly stare. Od razu czuc roznice. Okazalo sie ze stary silnik byl zajezdzony, nie dawal cisnienia turbinie, to tlumaczy dlaczego rozpedzal sie strasznie wolno.
    Juz jest OK. Co nie zmienia faktu ze takich januszy powinno sie scigac za wciskanie kitu

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 grudzień 2015
    Skąd
    krk
    Wiek
    35
    Postów
    21
    Auto
    Fiat Stilo
    Rocznik
    2002
    @cenioormo od 2002, na liczniku stuknelo 200 tysi niedawno

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 grudzień 2015
    Skąd
    krk
    Wiek
    35
    Postów
    21
    Auto
    Fiat Stilo
    Rocznik
    2002
    Cytat Napisał cenioormo Zobacz post
    Te silniki na ogół cieszą się bardzo dobrymi opiniami i są stosunkowo wysoko idiotoodporne, a jednak znalazł się jakiś fachura co to zrobił. Najwidoczniej jest to wada zatajona bo nie wyobrażam sobie aby bezobjawowo jeździł przed sprzedażą...jeśli masz siły to tak jak piszą koledzy wyżej, walcz. Lecz nie byłbym optymistą....szukaj kolego nowego silnika. Ile w kraju jeździ to stilo ??
    Od 2010 z tego co wiem

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    14 kwiecień 2015
    Skąd
    Stalowa Wola
    Wiek
    23
    Postów
    440
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115
    Rocznik
    09.2005
    Jak na moje to on 200tyś miał w 2010 roku, a może i więcej. Cieszę się że udało ci się rozwiązać problem ile dałeś za silnik i gdzie kupiłeś ???
    Ale powiem ci coś więcej....mój kolega powoli ma te same objawy co ty...autko sprowadzone z niemiec przez handlarza...niemiec płakał jak sprzedawał...
    przebieg typowo januszowy czyli 170tyś...sanki i niektóre elementy zawieszenia podpisane białym markerem (znaczy że ze złomu części), w środku to jest masakra, wszystko odrapane i szkoda gadać, a z filtra kabinowego można było grabić liście !! silnik pali tak jak by chciał a nie mógł, z hebli leje się płyn, z silnika każdą możliwą uszczelką cieknie olej,o blacharce nie wspomnę bo wygląda jakby ktoś do lasu nim jeździł....ale to perełka bo na liczniku 170tyś za grubo ponad 10tyś pln.
    Czyli w twoim przypadku jeszcze nie jest tak źle jeśli za silnik dałeś mniej niż 1tyś to jeszcze nie ma tragedii
    I masz rację takie kwiatki jak u ciebie powinny być traktowane jak przestępstwo.
    Powodzenia i szerokości

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 grudzień 2015
    Skąd
    krk
    Wiek
    35
    Postów
    21
    Auto
    Fiat Stilo
    Rocznik
    2002
    Sprowadzony z niemiec, jest szansa ze wczesniej byl krecony juz...
    Silnik sprowadzany z Wloch, kupilem u goscia ktory sprowadza czesci stamtad. Dodatkowo daje jakas roczna gwarancje na silnik. Za slupek z wtryskiwaczami dalem patola. Wteyskiwacze zostawilem stare, bo na tamte gwarancji nie dal -mowil ze ich nie sprawdzal.

    Trzeba przyznac jazda zupelnie inna. Troche wkurzaja kontrolki asr esp i airbag failure ale chyba z tym na kompa musze podbic.

    Wspolczuje koledze, trzeba zaczac zbierac na silnik... no a dobre stilo w cenie jest. Stoja nawet i po 12 tys.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Skrzypienie,zgrzytanie skrzyni biegów przy rozgrzanym silniku.
    Napisany przez Patrykk na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 01-06-2015, 18:30
  2. Czujnik cisnienia oleju Stilo 1,9 115km
    Napisany przez kasa1979 z punto evo na forum Stilo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 02-06-2014, 13:16
  3. dymi na biało na rozgrzanym silniku
    Napisany przez okodenim na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 27-09-2013, 01:14
  4. Fiat Palio 1,6 16v LPG Na rozgrzanym silniku na luzie gaśnie...
    Napisany przez binioll4 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post: 20-11-2012, 13:54
  5. [silnik] Wibracje przy przyspieszaniu. Stilo 1.9 115km
    Napisany przez krzychu345 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 20-11-2010, 17:59

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl