Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 10 z 10
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 październik 2018
    Skąd
    Lubin
    Wiek
    39
    Postów
    7
    Auto
    Alfa romeo 147 2.0
    Rocznik
    2001

    selespeed system failure po zmianie sprzęgła i kapitalnym remoncie silnika

    Temat dotyczy alfy romeo 147 2.0 2001 r ale skrzynię są te same i szukam pomocy gdzie się da

    Po wyjęciu silnika i remoncie + wymiana sprzęgła

    wyskakuje błąd skrzyni

    1 2 N R zmienia (przynajmniej słychać że przełącza)
    pomimo ustawienia na 1 auto nie jedzie
    auto ładnie odpala, po czym faluje i gaśnie bez dodania gazu. nie wiem czy adaptacja przepustnicy nie jest wymagana - wymienię na inna i sprawdzę.
    olej tutela zalany
    pompa pracuje
    przed remontem silnika auto jechało dobrze.

    Sprzęgło wymienione na identyczne VALEO
    zakupiłem dziś VSCAN STN1170 wraz z fiatECUscan będę próbował coś reanimować.


    Czy ktoś ma może jakiś pomysł co mogło pójść nie tak?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    06 październik 2012
    Skąd
    Radom
    Postów
    417
    Auto
    Brava 1.6 16v Ulysse 3.0 V6 500x 1.5
    Rocznik
    1996 2005 2023
    Na pierwszy ogień to ELM i alfaObd lub MES i odczyt błędów Układ hydrauliczny selespeed był odpowietrzany?

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 październik 2018
    Skąd
    Lubin
    Wiek
    39
    Postów
    7
    Auto
    Alfa romeo 147 2.0
    Rocznik
    2001
    Cytat Napisał mati16v Zobacz post
    Na pierwszy ogień to ELM i alfaObd lub MES i odczyt błędów Układ hydrauliczny selespeed był odpowietrzany?

    Nie nie odpowietrzałem nic nie mając o tym wiedzy ( te skrzynie są dla mnie czymś zupełnie nowym) pozyskałem dzisiaj serwis manuala do tej skrzyni jednak niewiele z tego rozumiem.





    jutro ma być u mnie VSCAN STN1170 przygotowałem też laptopa z programem fiatecuscan i będę próbował coś się dowiedzieć
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia

  5. #4
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    63
    Postów
    2,725
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Komputerowo odpowietrzenie sprzęgła i parę innych rzeczy do zrobienia ale tylko komputerem .

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 październik 2018
    Skąd
    Lubin
    Wiek
    39
    Postów
    7
    Auto
    Alfa romeo 147 2.0
    Rocznik
    2001
    Cytat Napisał KOBRA Zobacz post
    Komputerowo odpowietrzenie sprzęgła i parę innych rzeczy do zrobienia ale tylko komputerem .
    ale czy to możliwe aby przy wymianie sprzęgła się zapowietrzył? skrzynia nie była wyjmowana..

  7. #6
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    63
    Postów
    2,725
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    1. Test ten powinien być przeprowadzony jeśli przewody hydrauliczne lub elementy układu hydraulicznego były rozbierane bądź demontowane. Powinien usunąć powietrze z układu. Odpowietrzanie sprzęgła trwa około 1 minuty.
    Następujące warunki są konieczne do prawidłowego wykonania procedury:
    - silnik wyłączony (funkcja Stop&Start nie aktywna)
    - trzymaj wciśnięty pedał hamulca podczas całej operacji
    - sprawny nastawnik sprzęgła
    - sprawny czujnik pozycji sprzęgła
    UWAGA: Trzymaj wciśnięty pedał hamulca podczas całej operacji.

    2.Polecenie końcowej kalibracji produkcyjnej/serwisowej skutkuje samo-zaadaptowaniem wartości związanych z załączaniem i wyborem biegów oraz sprawdzeniem docisk sprzęgła jest poprawnie ustawiony. Zaleca się odpowietrzyć sprzęgło przed uruchomieniem tego testu. Test ten powinien być uruchomiony jeśli potencjometry, elektrozawory, podzespoły mechaniczne albo cały zespół nastawników został rozebrany i złożony lub jeśli jednostka sterująca była wymieniona.
    UWAGA: Procedura trwa ok 5 minut.

    3.Procedura ta służy do dokładnej kalibracji sprzęgła. Musi być wykonana po wymianie jednostki nastawnika i/lub zestawu sprzęgła, jeśli sprzęgło załącza się lub rozłącza niewłaściwie oraz po wymianie sterownika skrzyni biegów.
    Warunki do przeprowadzenia tej procedury są następujące:
    - Temperatura silnika > 80°C
    - Temperatura sprzęgła pomiędzy 20°C a 150°C
    - Brak błędów
    UWAGA: Procedura musi być przeprowadzona w następującej kolejności:
    1. Naciśnij przycisk Wykonaj (silnik musi być WYŁĄCZONY)
    2. Uruchom silnik
    3. Rozpędź samochód na 1szym biegu z pedałem przyspieszenia wciśniętym w ~25%
    4. Zatrzymaj samochód po ~300 metrach
    5. Wyłącz zapłon, zaczekaj ~10 sekund i włącz go ponownie (MAR)

    4.Polecenie Nowe nastawniki powinno być wywołane po wymianie całego modułu nastawników. Wartości dotyczące kanałów olejowych i regulacji sprzęgła są aktualizowane.
    UWAGA: Podczas tej procedury silnik musi być WYŁĄCZONY (funkcja Stop&Start nie aktywna).

    6.Funkcja ta jest używana do wykasowania pewnych informacji, związanych z wymienionym podzespołem, w jednostce sterującej. Wykonaj w przypadku wymiany kompletu sprzęgła.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 październik 2018
    Skąd
    Lubin
    Wiek
    39
    Postów
    7
    Auto
    Alfa romeo 147 2.0
    Rocznik
    2001
    Kobra tylko to dla mnie nie jest żadna skazówka bo nadal nie wiem jak konkretnie odpowietrzyć to sprzęgło, a wiem jedynie, że będzie to trwało 1 minutę O dalszych etapach nie ma mowy ponieważ auto nie jedzie

  9. #8
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    63
    Postów
    2,725
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    To co wyżej napisałem to wszystko robi komputer a raczej program w komputerze. Trzeba podłączyć się do sterownika selespeed pokasować błędy i wykonać odpowiednie procedury. Sam odczyt błędów powinien ukierunkować twoje działania w odpowiednim kierunku .Powodzenia

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 październik 2018
    Skąd
    Lubin
    Wiek
    39
    Postów
    7
    Auto
    Alfa romeo 147 2.0
    Rocznik
    2001
    dzięki teraz rozumiem, dam znać jutro jak poszło.

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 październik 2018
    Skąd
    Lubin
    Wiek
    39
    Postów
    7
    Auto
    Alfa romeo 147 2.0
    Rocznik
    2001
    Więc dziś doprowadziłem silnik do idealnej pracy, jednak sama skrzynia nadal wywala błędy które skasowałem i nie pojawiły się już później w programie fiatecuskan (screen z błędami wrzucę jutro - laptop został w garażu)
    Co mnie bardziej zastanawia to fakt że skrzynia bez uruchomienia silnika pracuje jak dla mnie na chłopski rozum idealnie. "wysprzęglik" wypycha łapę skrzynia zmienia bieg i wyprzęgnik cofa się

    Po uruchomieniu silnika w położeniu na N wysprzęglik od razu wypycha łapę prawie maksymalnie i tak zostaje a po wrzuceniu 1 wysprzęglik wypycha łapę jeszcze 2-3 mm i po chwili przełącza z powrotem w tryb N i wysprzęglik cofa się e 2-3
    Jak dla mnie wypchanie łapy na N jest czymś całkowicie bez sensu - czy tak powinno być?



    Na załączonym zdjęciu skrzynia jest na N

    Zamieszczam też link do filmiku.

    https://www.youtube.com/watch?v=TS4J...ature=youtu.be
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia
    Ostatnio edytowane przez neuropathic ; 04-10-2018 o 19:59


 

Podobne tematy

  1. ASR System Failure
    Napisany przez zima211 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 22-12-2016, 18:57
  2. [Siena] Problemy po remoncie silnika
    Napisany przez panzer39 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 21-01-2016, 22:20
  3. Duże spalanie, dymienie, po remoncie silnika.
    Napisany przez xszy na forum Stilo
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 24-02-2015, 14:41
  4. motor control system failure
    Napisany przez kowal666 na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 12-04-2013, 20:38
  5. obawy po remoncie silnika
    Napisany przez cder na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 28-04-2010, 17:21

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plstilo-444selespeed-system-failure-po-zmianie-sprzegla-i-kapitalnym-remoncie-silnika-42542

stilo selespeed wymiana sprzegla

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl