Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 40
  1. #16
    Klubowicz
    Dołączył
    12 luty 2011
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    32
    Auto
    Stilo 1.9JTD (115KM)
    Robiłem jakoś miesiąc temu tuleje. U mnie oryginalne tuleje jeździły jakoś 160.000 km (chyba, że wymieniali już wcześniej na oryginały). Samochód jest z Belgii.
    Do wymiany trzeba podnieść cały tył, nie muszę chyba wspominać że kanał znacznie ułatwi wymianę (ja sobie nie wyobrażam po tym co przeszedłem, wymianę bez kanału). Następnie odkręcić można jeden amortyzator, z tej strony z której wymieniana jest tuleja, żeby belka opadła - wtedy dostęp do całości jest całkiem ok. No i poodhaczać przewody. Bo kable są krótkie i po opuszczeniu mogły by się urwać.

    Wyciskanie to masakra - ja spawałem z dwuteowników stelaż i wyciskałem lewarkiem pneumatycznym - wcześniej zrobiłem stelaż na gwint. Niestety bardzo szybko gwint został zerwany. Warto też wyciskaną tuleję wcześniej mocno poturbować. Podniszczyć tą metalową obudowę. Trochę czasu to zajmuje, bo dziadostwo jest strasznie wytrzymałe, ale bez podniszczenia, nie dawało rady wycisnąć - gięło teowniki, a tuleja ani drgnęł

    Wcisnąć mniejszy problem - warto zaopatrzyć się w smar i przeszlifować te pierścienie gdzie wchodzi tuleja, drobnym papierem ściernym.

    Mi wymiana obydwu tulei zajęła 2 dni - po 1 dniu na każdą tuleję. Niestety ale wyciskanie było dla mnie bardzo problematyczne.
    Także - cierpliwości, konsekwencji i cierpliwości przy wymianie.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2012
    Skąd
    Bytom
    Wiek
    40
    Postów
    63
    Auto
    stilo 1.9 jtd 115 2002 r,
    Rocznik
    2002
    Cytat Napisał pawels89 Zobacz post
    Robiłem jakoś miesiąc temu tuleje. U mnie oryginalne tuleje jeździły jakoś 160.000 km (chyba, że wymieniali już wcześniej na oryginały). Samochód jest z Belgii.
    Do wymiany trzeba podnieść cały tył, nie muszę chyba wspominać że kanał znacznie ułatwi wymianę (ja sobie nie wyobrażam po tym co przeszedłem, wymianę bez kanału). Następnie odkręcić można jeden amortyzator, z tej strony z której wymieniana jest tuleja, żeby belka opadła - wtedy dostęp do całości jest całkiem ok. No i poodhaczać przewody. Bo kable są krótkie i po opuszczeniu mogły by się urwać.

    Wyciskanie to masakra - ja spawałem z dwuteowników stelaż i wyciskałem lewarkiem pneumatycznym - wcześniej zrobiłem stelaż na gwint. Niestety bardzo szybko gwint został zerwany. Warto też wyciskaną tuleję wcześniej mocno poturbować. Podniszczyć tą metalową obudowę. Trochę czasu to zajmuje, bo dziadostwo jest strasznie wytrzymałe, ale bez podniszczenia, nie dawało rady wycisnąć - gięło teowniki, a tuleja ani drgnęł

    Wcisnąć mniejszy problem - warto zaopatrzyć się w smar i przeszlifować te pierścienie gdzie wchodzi tuleja, drobnym papierem ściernym.

    Mi wymiana obydwu tulei zajęła 2 dni - po 1 dniu na każdą tuleję. Niestety ale wyciskanie było dla mnie bardzo problematyczne.
    Także - cierpliwości, konsekwencji i cierpliwości przy wymianie.

    szkoda fatygi w aso oryginaly z wymiana 400 zł

  4. #18
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 listopad 2011
    Skąd
    x
    Postów
    328
    Auto
    x
    Rocznik
    x
    A czy da się jakoś poznać kiedy te tuleje są do wymiany ?

  5. #19
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2012
    Skąd
    Bytom
    Wiek
    40
    Postów
    63
    Auto
    stilo 1.9 jtd 115 2002 r,
    Rocznik
    2002
    Cytat Napisał krzysztof2345 Zobacz post
    A czy da się jakoś poznać kiedy te tuleje są do wymiany ?
    Ja miałam dziwne odgłosy przy przejeździe przez progi zwalniajace a amortyzatory były dobre, wiec kazalam sprawdzic tuleje, tuleje mialy lekkie luzy

  6. #20
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 listopad 2009
    Skąd
    Tarnogród
    Postów
    400
    Auto
    fiat Stilo 3D 1.9 jtd ~150KM
    Cytat Napisał krzysztof2345 Zobacz post
    A czy da się jakoś poznać kiedy te tuleje są do wymiany ?
    bedziesz słyszasz stukanie i skrzypienie na dołkach, przy zjeździe z prawężnika np

  7. #21
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 grudzień 2013
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    34
    Auto
    Fiat stilo 1.9 JTD
    Rocznik
    2002
    ile zaplaciłes za ta wymiane na hallera?

  8. #22
    Klubowicz
    Dołączył
    03 listopad 2012
    Skąd
    Wrocław/Poznań
    Wiek
    37
    Postów
    205
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9JTD
    Rocznik
    2005
    Wymieniałem tuleje w ASO ale...........skrecili je z belka na podniesionym zawiasie i padły po jakichś 2 miesiącach grrrr Potem robiłem drugi raz w innym ASO w cenie 640pln razem z częściami. Nie chciałoby mi się z tym babrać samemu gdzies na kanale. Szkoda czasu. Mam utwardzony i obniżony zawias wiec nie wróże im długotrwałosci

  9. #23
    Klubowicz
    Dołączył
    16 luty 2010
    Skąd
    Sopot
    Postów
    87
    Auto
    stilo 1.9 jtd multiwagon
    tuleje LAMFORDER wymiana w zwykłym garażu u podrzędnego mechanika,jeżdzę juz dość długo i działają

  10. #24
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 marzec 2013
    Skąd
    Grenaa
    Wiek
    31
    Postów
    26
    Auto
    Fiat Stilo 1.6
    Rocznik
    2002
    podpisuje sie pod tym co napisal mario1 tez niedawno wymienialem na lamforder u podrzednego mechanika i jak narazie wszystko gra

  11. #25
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 listopad 2013
    Skąd
    Łęczyca
    Postów
    41
    Auto
    Stilo 1.9 jtd
    Rocznik
    12.2001
    Ja ostatnio wymieniałem u siebie, opis w poniższym linku:

    http://klubfiatstilo.pl/viewtopic.php?t=4571

    W razie problemów służę pomocą.
    Ostatnio edytowane przez prezesik25 ; 19-07-2014 o 22:15

  12. #26
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 sierpień 2012
    Skąd
    Żnigród
    Wiek
    31
    Postów
    3
    Auto
    Stilo 1.6
    Mi tuleje padły po 162 tys. Stilo 1.6 2005 r.
    Zakupiłem tuleje firmy LEMFORDER 70 zł za sztukę.
    Z uwagi, że lubię dłubać, wziąłem się za wymianę sam. Stilo podniesione na maksa, odkręcone koła, belka opuszczona (z lewej strony wystarczyło odkręcić śrubę M12, natomiast z prawej trzeba najpierw odkręcić wspornik opuścić belkę i wtedy można odkręcić śrubę mocująca tuleje).
    Następnie wiertarka przewiercenie gumy (totalna masakra gumy po odwodzie), i wyciągnięcie środka. Następnie piłka nacięcie tulei w dwóch miejscach i wybicie.
    Wciskane tulei: śruba M12 klasa 12.9, długa nakrętka i szło jak w masło.
    Czas pracy Ok 9 godzin. Do montażu drobiony "pomagacz wcisku" (płaskownik z 3 bolcami, aby wciskało tuleje po odwodzie).
    Ogólnie do zrobienia ale trzeba się nagimnastykować.

  13. #27
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 grudzień 2013
    Skąd
    Jaworzno
    Postów
    32
    Auto
    Stilo 1.9 JTD Multiwagon
    Rocznik
    2005
    Witam,
    przyszedł czas na wymianę tulei w moim multiwagonie. Ma ktoś namiar na warsztat, który zrobi to dobrze i za rozsądne pieniądze ze Śląska? 😉 pozdrawiam

  14. #28
    Klubowicz
    Dołączył
    03 październik 2014
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Postów
    319
    Auto
    Stilo multiwagon 1.9 Multijet
    Rocznik
    06.2006 FL
    Tyrknij sobie do auto Hit podobno są dobrzy i nie kasuje za wiele

  15. #29
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 grudzień 2013
    Skąd
    Jaworzno
    Postów
    32
    Auto
    Stilo 1.9 JTD Multiwagon
    Rocznik
    2005
    Dzięki MichalStilo za info. Ale udało się to zrobić na miejscu w Jaworznie w ItalMoto. 320zl za robotę myślę, że cena nie wygórowana, a chłopaki wiedzą co robią. Pozdrawiam

  16. #30
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 listopad 2013
    Skąd
    Małopolska
    Wiek
    41
    Postów
    17
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 Multijet
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał spake Zobacz post
    Dzięki MichalStilo za info. Ale udało się to zrobić na miejscu w Jaworznie w ItalMoto. 320zl za robotę myślę, że cena nie wygórowana, a chłopaki wiedzą co robią. Pozdrawiam
    I jak tam, jesteś zadowolony z wymiany? Wszystko OK? Rozumiem, 320 zł to koszt robocizny, a tuleje miałeś swoje, czy zakupiłeś u nich? Jakiej firmy te nowe tuleje?

    A tak w ogóle Panowie, u mnie tylny zawias skrzypi (trzeszczy) na zakrętach i wzniesieniach (np. leżących policjantach), czy to są już wskazania do wymiany tulei? Niektórzy mówią, że auto również pływa na zakrętach..u mnie nie zauważyłem czegoś takiego..chociaż trudno mi powiedzieć jak powinno być w sprawnym samochodzie..więc może już się przyzwyczaiłem.


 
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Witam wszystkich Lubuszan
    Napisany przez grabarz na forum Lubuskie
    Odpowiedzi: 41
    Ostatni post: 11-12-2017, 16:32
  2. Tuleje belki tylnej
    Napisany przez ryzo1 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 12-08-2011, 12:14
  3. Witam Wszystkich-i zwracam się z zapytaniem
    Napisany przez Pawulon1973 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 17-11-2010, 08:56
  4. [zawieszenie] tuleje tylnej belki
    Napisany przez ahamay na forum Stilo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 14-02-2010, 14:36
  5. Witam wszystkich. Może ktoś tutaj mi pomoże. Posiadam
    Napisany przez sliski79 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 24-09-2009, 20:26

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

wymiana tulei tylnej belki fiat stilo

wymiana tulei tylnej belki stilo

tuleja tylnej belki fiat stilo kombi

ile kosztuje wymiana tulei tylnej belki stilowymiana tulei tylnej belki fiat bravowymiana tulei tylnej belki stilo cenywymiana tulei belki fiat stilowymiana tulei tylnej belki fiat stilo cenyfiat stilo wymiana tulei tylnej belki oraz cena wymianytuleje tylnej belki fiat stilotuleja belki fiat stiloJak wymienic tuleje tylnej belki fiat stilowymiana tuleji fiat stilo tylfiat stilo tuleje tylnej belkitulejki tylnej belki fiat linea ile wymianawymiana belki tylnej w stilo lublintuleja tylnej belki stilowymiana tulei tylnej belki bravofiat bravo ii tuleje z tylutuleja tylnej belki stilo 1 9 jtdfiat stilo wymiana tuleji tylnituleja belki tylnej stilofiat stilo koszt wymiany tulei tylnej belkituleje tylnej belki Stilo cena

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl