Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 5 z 5
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 grudzień 2012
    Skąd
    Piekary Śląskie
    Postów
    3
    Auto
    stilo
    Rocznik
    2003

    Prawidłowe ustawienie rozrządu 1.8 16V 133 KM !! POMOCY !!

    Witam wszystkich forumowiczów !!
    Jestem nowy na tym forum więc proszę o wyrozumiałość jeżeli coś przekręcę

    Otóż jestem posiadaczem Fiata Stilo 1.8 16V 133 KM 2003 Kombi. Auto sprowadziłem z Niemiec i było ogólnie OK wymieniłem w nim tłumiki (były przedtem oryginalne fiatowskie), tuleje na belce, termostat + założyłem gaz bo strasznie dużo palił ok. 13-14 l. Postanowiłem również wymienić rozrząd + pompę wody gdyż było słychać spod osłony rozrządu wycie. W paru autach już wymieniałem rozrządy i było ok lecz w 16V jeszcze nie więc mam mały problem Wszystko robiłem zgodnie z instrukcją wymiany z autodaty (dostałem do kupionych blokad na zawory). Zdziwiło mnie to że blokady na zawory nie pasowały idealnie więc je przestawiłem według blokad i wszystko było dobrze tłok na samej górze i zawory w blokadach. Jak odpaliłem to wystąpił problem mianowicie przy odpaleniu silnika skakały przez pewien czas obroty a po chwili się ustabilizował i wynosiły 1100 obrotów (przed wymianą było 1000) i po przegazowaniu jak spadały obroty zaczynał się dusić

    Zastanowiło mnie jedno blokady na zaworach były dopasowane do tego modelu i miały pasować idealnie (kupione w HP bytom) ale jednak nie pasowały

    SAM_0459.JPGSAM_0460.JPG

    Gościu z HP gdzie mi sprzedawał blokady na Bytomiu powiedział że blokady powinny idealnie pasować jak nie pasują idealnie znaczy że silnik był podrasowany prawda to ?

    Drugi rzecz to niepasująca ilość zębów z paska między cechami które zrobiłem przed wymianą paska było 21 po 20
    SAM_0461.JPG

    Ogólnie widać że przy silniku było coś grzebane gdyż jest wszystko zrobione na silikonie czarnym i czerwonym a głowica było porysowana.

    Proszę o jakąś wskazówkę co może być nie tak
    Ostatnio edytowane przez bubu86 ; 30-12-2012 o 22:23



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    10,512
    Auto
    Marea weekend 1.9 110 ELX CF3 186A6.000
    Rocznik
    2001
    Jeśli było coś modzone, że blokady nie pasują, to jedno co przychodzi mi do głowy to wałki.
    Robiłeś jakieś swoje znaki?
    Jeśli był silikon czarny i czerwony to na bank było coś robione!

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 grudzień 2012
    Skąd
    Piekary Śląskie
    Postów
    3
    Auto
    stilo
    Rocznik
    2003
    Robiłem ale mi nie pasowały po założeniu blokad więc je przestawiłem. Mógłbym ustawić tak jak było ale jest to możliwa przyczyna że mi tak dużo pali ? Ogólnie słyszałem też że zmienia się chip z kątem wtrysku.

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    53
    Postów
    673
    Auto
    Grande 1.4 i Grande1.2
    Rocznik
    2008 ........ i ......2009
    Załóż blokady ,popuść koła zębate wałków . Na tych kołach masz (powinieneś mieć ) znaki które są wstępnie ustawiane na znaki na osłonie (między kołami jest śruba) tam są znaki . Po założeniu paska ,dokręć koła na wałkach i powinno grać znaki są na osłonie coś takiego / \ tylko pod większym kątem.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 grudzień 2012
    Skąd
    Piekary Śląskie
    Postów
    3
    Auto
    stilo
    Rocznik
    2003
    Wszystko ustawiłem tak jak ma być i co się dzieje : odpalam silnik i po przegazowaniu jak spadają obroty zaczyna sie dusić i niekiedy gaśnie przy jeździe sie to nie dzieje tylko przy przegazowaniu, no i zdarza się że ma problemy z odpalenie przed wymiana rozrządu nie było tego problemu.


 

Podobne tematy

  1. Rozrząd przeskoczył? plus lejąca uszczelka pokrywy zaworów. Pomocy!
    Napisany przez Wojtek242 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 24-10-2012, 18:45
  2. Prawidłowa praca silniczka krokowego
    Napisany przez boch na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 25-01-2012, 07:42
  3. Jak prawidłowo wyregulować sprzęgło
    Napisany przez dudu$ na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 01-08-2010, 21:15
  4. Jak prawidłowo odpowietrzyc układ chłodzenia??
    Napisany przez MichaelloEs na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 14-04-2010, 06:32
  5. [silnik] ustawienie rozrządu ducato
    Napisany przez fiaton na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 05-07-2009, 15:49

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

rozrząd fiat stilo 1.8 16v

ustawienie rozrządu

ustawienie rozrzodu fiat stilo 1 8 16v

ustawienie rozrządu fiat 1.8 16v

regulacja zaworów 1.8 stilo

ustawienie rozrzadu

bravo 1.8 znaki rozrzadu

jal ustawić rozrząd stilo 1.8

glowica fiat marea 1 8 16v

ustawienie rozrządu fiat bravo 1.8 16v

jak ustawic rozrzad fiat 1.8 16v

opinie użytkowników silnik 1.8 16v133km fiat

problemy z zaworami w silniku 1 8 fiata

wymiana rozrządu fiat stilo 1.8

ustawienie rozrzadu fiat 1.8 16v

fiat stilo rozrząd

regulacja zaworów w stilo 1.8

blokady rozrządu stilo 1.8 16v

montaz rozrzadu fiat stilo 1.8 16 v

zdjecie ustawiania rozrzadu brawo 1.8 16vfiat stilo rozrząd czy trudno wymienicUstawianie rozrządu Fiat Brawa 1 8 16Vrozrząd fiat stilo 1.8 16v cenawymiana rozrządu stilo 1.8marea 1.8 16v ustawienie rozrządu

Tagi dla tego tematu