Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 16
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 luty 2010
    Skąd
    Opole
    Wiek
    41
    Postów
    21
    Auto
    STILO Multiwagon 115 JTD

    Question Popiskiwanie na jałowym i podczas jazdy

    Drodzy koledzy

    Mam dylemat, na biegu jałowym słychać nieregularne popiskiwanie dochodzące z silnika ( od strony pasażera ).

    Podczas jazdy tak od 50 km/h popiskiwanie staje się głośniejsze i przybiera na sile.

    Łożysko na przodzie i tyle po stronie prawej wymienione na nowe - brak poprawy.

    Napęd pomocniczy ( wielorowkowy ) wykluczamy, gdyż po ściągnięciu paska wielorowkowego i uruchomieniu silnika problem występuje nadal.

    Rozrząd wymieniony 40 kkm temu wraz z pompą wody.

    Przy jeździe ok 70 km/h i wrzuceniu na luz brak zmiany charakterystyki piszczenia, wyłączenie całkowite silnika przy takiej prędkości również nic nie zmienia.

    Do tego dochodzi od czasu do czasu falowanie obrotów na jałowym, oraz lekkie poszarpywanie przy utrzymywaniu stałej prędkości.

    Dolot i EGR wyczyszczony - brak poprawy, oprócz polepszenia reakcji na gaz i zwiększona kultura pracy silnika.

    Pytanie zatem co obstawiacie ?
    Zacierająca się pompa wody i dźwięki dochodzące z paska rozrządu? Pytanie tylko czemu piszczy po wyłączeniu silnika podczas jazdy skoro rozrząd się nie obraca.
    www.fiatstilo.com.pl - Centrum społeczności Fiata Stilo | STILO MW Dynamic, 2004 | 115KM | SkyWindow



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    30 maj 2011
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    32
    Postów
    386
    Auto
    Fiat Marea Sedan 1.8 ELX
    Rocznik
    1997
    na postoju też tak masz? bo jak nie to raczej gdzieś w zawieszeniu/kołach jest usterka i stąd ten pisk

  4. #3
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,361
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Uważaj tylko podczas jazdy z tym gaszeniem, bo możesz przez nieuwagę zblokować sobie kierownicę nie mówiąc o tym, że wspomagania układów przestają działać. Bynajmniej, jeżeli słyszysz te popiskiwania przy wyłączonym silniku, ale podczas poruszania się to masz ułatwioną sprawę.

    Ich źródła szukałbym w układzie zawieszenia koła, tarcza, klocek, wpadł jakiś kamyczek, uszkodzenie łożyska, przegubu. Czy wciśnięcie pedału sprzęgła zmienia coś?

    Wpierw zacząłbym od sprawdzenia łożyska. Je dosyć prosto można rozpoznać. W górę koło i ruszamy kołem w poziomie i pionie. Jeżeli ma luzy, znaczy że łożysko.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    30 maj 2011
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    32
    Postów
    386
    Auto
    Fiat Marea Sedan 1.8 ELX
    Rocznik
    1997
    kolega napisal, ze lozyska z przodu wymienione. Ale z drugiej strony czasem się zdarza ze nowe tez są wadliwe. ja bym stawiał na klocki. Jest też możliwość przegubów ponieważ kiedy autko swobodnie się toczy to przeguby nie przenoszą napędu, więc jeśli jest luźny to może jakiś tam dźwięk się z niego wydobywać. a jak samochod jest na biegu i dodajemy/ujmujemy gazu to przeguby są napięte cały czas, czy hamujemy silnikiem, czy przyśpieszamy

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    04 listopad 2010
    Skąd
    Chorzów
    Postów
    268
    Auto
    Stilo 1.9 80km
    Witam.
    Może być również łożysko w skrzyni biegów ewentualnie tak jak piszą coś w układzie napędowym (przegub, klocek hamulcowy tarcza etc.)
    staniol504
    Jeżeli informacje były pomocne kliknij w "POMÓGŁ"

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 luty 2010
    Skąd
    Opole
    Wiek
    41
    Postów
    21
    Auto
    STILO Multiwagon 115 JTD
    Cytat Napisał miszko Zobacz post
    Ich źródła szukałbym w układzie zawieszenia koła, tarcza, klocek, wpadł jakiś kamyczek, uszkodzenie łożyska, przegubu. Czy wciśnięcie pedału sprzęgła zmienia coś?
    Też szedłem takim tokiem rozumowania i pierwsze co zostało wymienione łożysko, bez efektu. Wciśnięcie sprzęgła podczas jazdy nic nie zmienia, musi być to coś co obraca sie wraz z pojazdem czyli albo przegub, koło, półoś...

    Tylko za chulirę nie umiem zdiagnozować czemu piszczy też na postoju gdzie nie obraca się nic oprócz rozrządu i wielorowkowego.

    Tyle tylko że rozrząd obraca się także przy luzie, ale powinien stać podczas jazdy gdy zgasimy silnik... koła nie przenoszą chyba momentu obrotowego na pasek rozrządu i ten nie obraca się zgodnie z ruchem kół tylko wraz z obrotami silnika, dobrze prawie ?

    Dzięki za pouczenie, pamiętałem o tym, wspomaganie nie działa i wszystko inne Co ciekawe dodam jeszcze że przy wyłączaniu silnika przy takiej prędkości wspomaganie przełącza się na 5 sekund w tryb CITY. Aby nikomu nie przyszło do głowy wykonywanie nawet najmniejszych skrętów bo kaplica gwarantowana [COLOR="Silver"]

    [SIZE=1]---------- Post dodany o 14:10 ---------- Poprzedni post dodany był o 14:09 ----------[/SIZE]

    [/COLOR]
    Cytat Napisał staniol504 Zobacz post
    Witam.
    Może być również łożysko w skrzyni biegów (..)
    Domyślam się że łożysko w skrzyni wyło by wprost proporcjonalnie do obrotów silnika na biegu. Tutaj takiego efektu brak, wyje i na postoju i głośniej w czasie jazdy... ot taka historyja :>[COLOR="Silver"]

    [SIZE=1]---------- Post dodany o 14:28 ---------- Poprzedni post dodany był o 14:10 ----------[/SIZE]

    [/COLOR]Tutaj dźwięk słyszany na biegu jałowym:

    Od sekundy 11 słychać wyraźnie popiskiwanie.
    www.fiatstilo.com.pl - Centrum społeczności Fiata Stilo | STILO MW Dynamic, 2004 | 115KM | SkyWindow

  8. #7
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,361
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Dałem na maksymalną głośność głośniki, ale nic nie słyszę. Jedynie pod koniec takie mocniejsze buczenie.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    04 listopad 2010
    Skąd
    Chorzów
    Postów
    268
    Auto
    Stilo 1.9 80km
    a łożysko dociskowe sprzęgła?
    staniol504
    Jeżeli informacje były pomocne kliknij w "POMÓGŁ"

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 luty 2010
    Skąd
    Opole
    Wiek
    41
    Postów
    21
    Auto
    STILO Multiwagon 115 JTD
    Cytat Napisał miszko Zobacz post
    Dałem na maksymalną głośność głośniki, ale nic nie słyszę. Jedynie pod koniec takie mocniejsze buczenie.
    Nie chodzi miszko o buczenie tylko o popiskiwanie ( nieregularne ) w czasie trwania całego filmu. Niestety trzeba się wsłuchać gdyż mój telefon cieńko zbiera dźwięki. Jest to jednak słyszalne.[COLOR="Silver"]

    [SIZE=1]---------- Post dodany o 15:17 ---------- Poprzedni post dodany był o 15:16 ----------[/SIZE]

    [/COLOR]
    Cytat Napisał staniol504 Zobacz post
    a łożysko dociskowe sprzęgła?
    Raczej nie, łożysko przestało by chyba hałasować przy wciśnięciu na jałowym sprzęgła w podłogę. Tutaj popiskiwanie jest niezależnie czy sprzęgło jest wciśnięte czy też nie :/
    www.fiatstilo.com.pl - Centrum społeczności Fiata Stilo | STILO MW Dynamic, 2004 | 115KM | SkyWindow

  11. #10
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,361
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Odstaw auto, w górę na lewarku, złap koło i kręć nim. Może uda Ci się "na cicho" usłyszeć ten dźwięk, za dużej prędkości nie uzyskasz, ale nóż, może się uda.
    Jak mówiłeś, jeżeli wyłączyłeś silnik i dalej było popiskiwanie słychać i jechałeś na luzie to stawiam na układ przeniesienia napędu (łożysko w skrzyni itp.) lub coś tutaj przy przegubach/łożysko lub ociera o tarcz. Po zgaszeniu silnika i daniu na luz jak się toczysz tylko skrzynia pracuje i to też nie cała.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 luty 2010
    Skąd
    Opole
    Wiek
    41
    Postów
    21
    Auto
    STILO Multiwagon 115 JTD
    To zadanie również odrobiłem, zarówno przed jak i po wymianie łożyska - brak jakiegokolwiek hałasu. Koło przesuwało sie gładko bez dźwięku. Czy gdyby była by to skrzynia, odczułbym to poprzez utrudnione wbijanie biegów lub jakieś inne nieprawidłowości? 20kkm wymieniałem olej w przekładni na MOTUL'a.

    Zagadka jest o tyle ciekawa że piszczenie występuje przy postoju na biegu jałowym jak i w ruchu. Musi być to zatem jakiś element który obraca się na postoju ( np. pompa wody, jakieś łożysko może na skrzyni biegów i zarazem obraca się szybciej kiedy się poruszamy.

    Możliwy jest też zbieg okoliczności który dotyczy dwóch różnych przypadłości, popiskiwanie na jałowym które znika przy większych obrotach, oraz hałas toczenia któregoś z elementów podczas jazdy.

    Domyślam się że jeśli na luzie w czasie jazdy wyłączymy silnik zatrzymujemy tym samym pasek rozrządu i pompa wody nie kręci się, zgadza się ?
    W tym czasie obraca się tylko koło wraz z piastą, przegubem i półośką i jak mówisz niektóre elementy skrzyni biegów...
    www.fiatstilo.com.pl - Centrum społeczności Fiata Stilo | STILO MW Dynamic, 2004 | 115KM | SkyWindow

  13. #12
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,361
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Cytat Napisał ArekWolf Zobacz post
    Domyślam się że jeśli na luzie w czasie jazdy wyłączymy silnik zatrzymujemy tym samym pasek rozrządu i pompa wody nie kręci się, zgadza się ?
    Zgadza się, więc tocząc się przy zgaszonym silniku, silnik nie pracuje, a więc same elementy jak pompa, alternator również nie.


    Cytat Napisał ArekWolf Zobacz post
    Czy gdyby była by to skrzynia, odczułbym to poprzez utrudnione wbijanie biegów lub jakieś inne nieprawidłowości? 20kkm wymieniałem olej w przekładni na MOTUL'a.
    Niekoniecznie. Uszkodzenie łożyska nie musi skutkować utrudnionym wbijaniem biegów.

    Na myśl przyszło mi jeszcze jedno. W manszetach są łożyska. One z wiekiem i przebiegiem lubią się zużyć, generalnie przez nie zaczyna wylatywać olej, a same łapią brud, wodę. Może obejrzyj dokładnie manszety te przy skrzyni.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 luty 2010
    Skąd
    Opole
    Wiek
    41
    Postów
    21
    Auto
    STILO Multiwagon 115 JTD
    Mówisz o tych manszetach gumowych?
    3 dni temu przerabiałem temat bo wymieniałem gumową osłonę od przegubu. Założone są nowe osłony po stronie prawej. Lewą stronę zaraz sprawdzę i dam znać.
    www.fiatstilo.com.pl - Centrum społeczności Fiata Stilo | STILO MW Dynamic, 2004 | 115KM | SkyWindow

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 luty 2010
    Skąd
    Opole
    Wiek
    41
    Postów
    21
    Auto
    STILO Multiwagon 115 JTD
    Idąc dalej metodą dedukcji, czy taki dźwięk po odkręceniu korka oleju jest prawidłowy ?

    www.fiatstilo.com.pl - Centrum społeczności Fiata Stilo | STILO MW Dynamic, 2004 | 115KM | SkyWindow

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    30 maj 2011
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    32
    Postów
    386
    Auto
    Fiat Marea Sedan 1.8 ELX
    Rocznik
    1997
    teraz slychac te popiskiwanie.. co do dźwięku po odkręcenia korka to nie wiem bo nigdy nie odkręcałem..


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. [silnik] Szarpie podczas jazdy
    Napisany przez rejczi85 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 28-01-2013, 12:45
  2. Klepane, stukanie podczas jazdy
    Napisany przez gld na forum Stilo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 13-06-2011, 14:11
  3. wypadło koło pasowe podczas jazdy:(
    Napisany przez sosik na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 06-04-2011, 10:11
  4. Dziwne wycie podczas jazdy
    Napisany przez Walec04 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 07-03-2011, 09:21
  5. Chrobotanie podczas jazdy
    Napisany przez Sevq na forum Punto
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 07-08-2010, 10:36

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

piski w czasie biegu jalowego punto 1 porady

fiat stilo cos piszczy stuka przod lewa

punto1 piszczenie z prawej strony przodu

piski paska pomocniczego w stilo

piski od strony rozrzadu w stilo

pasek alternatora popiskiwanie stilo

pompa wodna piszczy punto

stilo piszczy po prawej

pisk po zmianie rorzadu na jalowym

popiskiwanie pedal gazu fiat siena

fiat bravo 1 6 16v glosna praca pompa wody

huczenie w trakcie jazdy pompa wody

pisk przy gaszeniu silnika fiat punto

luz na pompie wody fiat

1.9 jtd pompa wody piszczy

stilo pisk w trakcie jazdy

fiat punto 1porady

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl