Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 13 z 13
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    14 kwiecień 2015
    Skąd
    Stalowa Wola
    Wiek
    23
    Postów
    440
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115
    Rocznik
    09.2005

    Exclamation Padające koło dwumasowe ??

    Witam mam pewien problem, i to poważny.
    Otóż, dziś zgasiłem silnik na "luzie" i silnik strasznie zaczął stukać podczas gaszenia i było to masakryczne dla moich uszu.
    A gdy gasze silnik z wciśniętym sprzęgłem jest wszystko ok i jest cicho.
    Dodam że nie mam wibracji przy pałowaniu autka od 1500obr i podczas jazdy nic nie stuka, tylko czasem podczas zmiany biegów może delikatnie głucho, ale to bardzo rzadko i jak zmieniam agresywnie biegi.
    Poduszka pod aku myślę że przed zmianowa.
    2masa od nowości -240tyś km
    Czy skrzynia ma tak stukać podczas gaszenia silnika bez sprzęgła(nie robię tego na co dzień )?? Lepiej kupić valeo org czy luk, który jest na 1 montaż do vag-ów??
    Już głupieję :/



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    14 czerwiec 2015
    Skąd
    NSZ
    Wiek
    26
    Postów
    329
    Auto
    Stilo 1.9 Mjet 150
    Rocznik
    2006
    Przy gaszeniu auta uszkodzona dwumasa lubi niezle zatrzesc budą. Do tego lubią wystepować metaliczne stuki z okolic skrzyni.

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    14 kwiecień 2015
    Skąd
    Stalowa Wola
    Wiek
    23
    Postów
    440
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115
    Rocznik
    09.2005
    tego 1 nie mam, nie trzęsie. Do tego drugiego, też jest ok jeśli sprzęgło jest wciśnięte....gdy jest na luzie i gasze są metaliczne stuki i to bardzo...o tym własnie pisze

  5. #4
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    57
    Postów
    1,709
    Auto
    Bravo 1,4 i Grande1.2
    Rocznik
    2011 ........ i ......2009
    Na mój gust dwumasa do wymiany.

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    14 czerwiec 2015
    Skąd
    NSZ
    Wiek
    26
    Postów
    329
    Auto
    Stilo 1.9 Mjet 150
    Rocznik
    2006
    Musisz szykowac sie na spory wydatek. Poszukaj kompletu sprzegla na necie. Najlepiej Valeo.

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    29 luty 2012
    Skąd
    Radlin
    Wiek
    42
    Postów
    241
    Auto
    Bravo 1,4 TJet 150 Sport
    Rocznik
    2010
    Niekoniecznie dwumas.Może być rozwulkanizowane koło pasowe.One też jak jest na wykończeniu to lubi nieźle hałasować.Proponuje zacząć od tego.U mnie przy gaszeniu silnika też trzęsło.Mam 270 tys przebiegu i dwumas ok.Jak wymieniałem rozrząd mój mechanik zobaczył te koło pasowe.

  8. #7
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    57
    Postów
    1,709
    Auto
    Bravo 1,4 i Grande1.2
    Rocznik
    2011 ........ i ......2009
    Tak to się zgadza też o tym myślałem ,ale koło pasowe powinno hałasować tak przy wciśniętym sprzęgle jak i przy zwolnionym, atu jest jednak zmiana dźwięku.

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    14 kwiecień 2015
    Skąd
    Stalowa Wola
    Wiek
    23
    Postów
    440
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115
    Rocznik
    09.2005
    Koło pasowe jest nowe i ma max 10tyś km, wymienione wszystko co możliwe po stronie rozrządu, wraz z rozrządem w aso fiata stalowa wola, stare też było ok. Smuci mnie to że trzeba zbierać 2 tyś zł a szkoda bo w rok autko zrobiło 40tyś km bez poważnych awarii. No ale jak wymienię teraz to będzie chyba do końca żywota tego autka i już raczej go nie sprzedam są plusy i minusy
    koło= valeo 1000zł, luk= 600/650
    sprzęgło+docisk+łożysko=650zł
    olej=100zł
    robota= 400zł
    poduszka=160zł
    Co myślicie o tych cenach ??

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2012
    Skąd
    Limanowa/Kraków
    Wiek
    29
    Postów
    830
    Auto
    Fiat Stilo 1.9 JTD 115
    Olej ciut drogi. Litr seleni kosztuje 40 zł. Robota może mogłaby być 50 zł tańsza ale w sumie jest ok. Koło cena bardzo ok. Sprzęgło też. Poduszka normalnie. Dolicz sobie jeszcze uszczelniacz wału od strony skrzyni. Powinno się wymienić. Corteco ok 80-90 zł.

  11. #10
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,623
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Koło dwumasowe do 115 JTD za 600 zł? Gdzie tak tanio?
    Nie pomagam na PW. Masz problem, załóż temat albo dopisz się do istniejącego.

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    14 kwiecień 2015
    Skąd
    Stalowa Wola
    Wiek
    23
    Postów
    440
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115
    Rocznik
    09.2005
    W sklepie mojego wujka Btw. już wymieniłem koło razem ze sprzęgłem po doliczeniu rabatu koło z Valeo kosztowało mnie 920zł, sprzęgło Valeo równe 600zł po rabacie, poduszka 140zł , olej motul gear 300 38zł/l, za naradą kolegi z forum kupiłem też uszczelniacz ale ceny już nie pamiętam ale były to grosze.
    Robota....zrobiłem sam z wujkiem na kanale w 2 nocki, 1 nocka rozebranie zawieszenia, sanek, podwieszenie silnika i rozdzielenie silnika ze skrzynią, 2 nocka zdjęcie starego sprzęgła i koła, zamontowanie nowego w odwrotnej kolejności, zamontowanie wszystkiego w odwrotnej odległości, wymiana niektórych elementów zawieszenia (sworznie, łączniki, gumy, końcówki drążków,ustawienie rozbieżności, wymiana elastycznego łącznika na wydechu), założenie nowej poduszki pod aku. To wszystko tak w skrócie...poszło dużo wódki . Efekt ?? zero drgań !!!, brak stukania podczas gaszenia bez sprzęgła, delikatniejsze wchodzenie na obroty, lżejsza praca skrzyni i lewarka(nowy olej). Boje były konkretne i poszło wiele przekleństw ale udało się. Stare koło miało już duży luz ale nie było aż tak tragicznie jak myślałem, za to sprzęgło tarło już prawie o nity Teraz stilo będzie ze mną przez kolejne 250tyś km. Dzięki wszystkim za odpowiedzi i rady

  13. #12
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,623
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Wysprzęglika hydraulicznego nie wymieniałeś na nowy? Nie widzę go w rozpisce, chyba że był w komplecie ze sprzęgłem, to wtedy cena 600 zł bardzo korzystna Mnie niedługo czeka podobna impreza. W sobotę jadę dogadać kwestie finansowe. Nowe sprzęgło i regulacja cięgien lewarka czeka mnie na pewno. Niestety, wiadomo jak w takich przypadkach jest i może wyskoczyć dodatkowy 1000 zł na dwumasę...
    Nie pomagam na PW. Masz problem, załóż temat albo dopisz się do istniejącego.

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    14 kwiecień 2015
    Skąd
    Stalowa Wola
    Wiek
    23
    Postów
    440
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115
    Rocznik
    09.2005
    Niestety ale został stary wysprzęglik, zabrakło funduszu kiedyś tam może wymienię, ten wyglądał ok. Najlepsze jest to że koło zamachowe od wersji 150KM jest takie samo jak przy 115KM, tak więc podczas Wirusa nie ma żadnych problemów z tym elementem podnosząc moc nawet do 180KM i nie powinniśmy się bać o to. I chyba właśnie dlatego te koła wytrzymują tak długo bo ludzie nie wiedzą co mają, w grupie VW normalną sprawą jest przebieg 150Tyś i wymiana, tutaj dopiero przy 250 a nawet i 300. Ogolnie na internecie wychaczyłem na ebay-u UK dwumase Valeo 836034 za 900zł + przesyłka Teraz zbieram na turbinkę od 150-konnej wersji + oczujnikowanie+FMIC, a jak bóg da zaadoptujemy z wujkiem cały kolektor z turbinami od lanci 1.9 BT


 

Podobne tematy

  1. Padający akumulator
    Napisany przez lukasz3101 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 12-12-2013, 08:54
  2. koło dwumasowe
    Napisany przez galka na forum Croma
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 10-12-2013, 12:35
  3. Czy to koło dwumasowe?
    Napisany przez siwyW na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 14-11-2013, 00:54
  4. Koło dwumasowe
    Napisany przez maverick_ice na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 25-03-2011, 16:37
  5. koło dwumasowe
    Napisany przez Tomek1 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 29-03-2010, 22:48

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl