Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 16
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 listopad 2012
    Skąd
    Ruda Śląska
    Postów
    95
    Auto
    STILO 1.4 16V 95KM

    Grzeje się tylne lewe koło podczas hamowania

    Witam.

    Mam problem z grzejącym się kołem z tyłu podczas hamowania.

    Około 500km temu wymieniłem na tylnej osi tarcze+klocki (komplet Bosch).
    Wyczyściłem wszystko aż się błyszczało (tzn. prowadnice klocka + nowe blaszki, prowadnice zacisku + otwory w jarzmie), tłoczek bez większego oporu wkręciłem, wszystko co trzeba było nasmarowałem smarem aluminiowym (taki miałem tylko).
    Po założeniu kół troszkę było słychać że obcierają klocki, lecz na tarczach była naniesiona farba ochronna, teraz już jej nie ma i wszystko się kręci bez oporu.

    Podczas spokojnej jazdy po autostradzie i spokojnym hamowaniem tarcze są tylko troszkę ciepłe (tak jak z przodu auta), lecz gdy już jestem zmuszony na odcinku 10km zahamować około 4 razy mocniej, to od razu czuję smrodek klocków i lewe koło jest aż gorące (felgi dłużej dotknąć się nie da).

    Pytanie czy to normalne podczas docierania hamulców czy jest coś nie tak?

    Dodam iż te 500km jest w 80% przejechane po autostradzie. Dodam również iż w momencie gorącego koła po lewej stronie, prawe koło utrzymuje normalną temperaturę.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    14 kwiecień 2015
    Skąd
    Stalowa Wola
    Wiek
    30
    Postów
    440
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115
    Rocznik
    09.2005
    Coś jest nie tak, odpowietrzyłeś układ ?? Możliwe że tłoczek jest w jednej pozycji i dlatego hamulec ci pracuje non stop. Możliwe że gumki na tłoczku nie pracują tak jak trzeba albo masz zaciągnięty ręczny tylko na 1 kole
    Swoją drogą przez około 500Km trzeba uważać na mocne hamowanie...tarcza musi się dogrzać a nie przegrzać (co u ciebie w tym 1 kole zapewne się stało) i ułożyć z klockami, różnicę czuć już przy hamowaniu 200 do 0 że hamulec kończy się wolniej.
    Kolego a nie lepiej było dołożyć troszkę więcej i kupić np. tarcze ATE i klocki ferrodo ?? te na boschowskie zestawy bardzo dużo ludzi narzeka na siłę ścierania się tarcz i to że mocno piszczą klocki (hehe to akurat wiem bo mam i czas je wywalić)

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 listopad 2012
    Skąd
    Ruda Śląska
    Postów
    95
    Auto
    STILO 1.4 16V 95KM
    Jakieś 200km po wymianie tarcz i klocków byłem na wymianie płynu, więc układ jest odpowietrzony. Zakładając że tłoczek jest w jednej pozycji i hamulec pracuje cały czas, to czy nie powinno koło grzać się też cały czas?

    Linki ręcznego są nowe. Problem z ręcznym jedynie wygląda tak że jak podciągłem troche linki to lewarek ładnie pracuje, lecz po jakimś czasie (pare km) ma duży luz zanim zaskoczy na ząbki.


    Wcześniej też miałem tarcze i klocki z Boscha i nie narzekałem. Tarcze ok 120tys, a klocki po 60tys przejechały mi (dwa komplety).

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 sierpień 2014
    Skąd
    WLKP
    Postów
    49
    Auto
    Sedici 1.6 4x4
    Rocznik
    2008
    Podobno lewe tylne zaciski w stilo są trefne, i tylko wymiana na nówkę daje rezultat. Nie miałem tego przypadku, ale wiele osób to opisuje na forach.
    Rozebranie nic podobno nie daje.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 listopad 2012
    Skąd
    Ruda Śląska
    Postów
    95
    Auto
    STILO 1.4 16V 95KM
    Moje stilo ma już 293 tys przejechane, i dopiero teraz wyskakuje problem z trefnym zaciskiem?

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 sierpień 2014
    Skąd
    WLKP
    Postów
    49
    Auto
    Sedici 1.6 4x4
    Rocznik
    2008
    Nie wiem, ale czytałem nie wiem na którym forum przypadek że koleś rozbierał zacisk 3 razy-
    - wymienił uszczelki - nic
    - wymienił tłoczek - nic
    - kupił pięciokątny imbus - nic
    dopiero wymiana pomogła.
    Interesowałem się tym bo będę wymieniał linki od ręcznego.
    Gdybym ja miał cyrki to też bym rozebrał zacisk i złożył po swojemu. Z drugiej strony koszta reparaturki tłoczka i 5-kątnego imbusa już dają jakąś część zakupu nowego zacisku.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 listopad 2012
    Skąd
    Ruda Śląska
    Postów
    95
    Auto
    STILO 1.4 16V 95KM
    Witam ponownie.

    Byłem wczoraj na stacji diagnostycznej sprawdzic sobie hamulce z tyłu i okazało się że opory toczenia na tym lewym kole są 3 razy większe niż na kole prawym, przyczyną tego jest zacisk hamulca ręcznego, który nie odbija, narazie zdjąłem linke z tego koła.

    Czy taki zacisk opłaca się regenerować, jeśli tak to gdzie najlepiej na śląsku, a może dam rade sam to zrobić?

    Pozdrawiam.

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    14 kwiecień 2015
    Skąd
    Stalowa Wola
    Wiek
    30
    Postów
    440
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115
    Rocznik
    09.2005
    Haa wiedziałem że coś z ręcznym...oczywiście że się opłaca musisz kupić zestaw naprawczy, koniecznie z tłoczkiem koszt około 80zł tylko musisz uważać bo są dwa rozmiary tłuczków, średnica jest ta sama ale długość inna.
    Swoją drogą...tą tarczę to masz już raczej przegrzaną i będzie teraz autko trochę inaczej się zachowywać, potwierdzenie znajdziesz po naprawie na stacji diagnostycznej.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 listopad 2012
    Skąd
    Ruda Śląska
    Postów
    95
    Auto
    STILO 1.4 16V 95KM
    Sam zestaw naprawczy (czyli tłoczek, uszczelka tłoczka, osłona pyłowa) wystarczy? tam jest jakiś samoregulator, on bedzie dobry? Tarcza wyglada na zdrowa, delikatnie inny kolor ma, raczej klocki troche dziwniej wygladaja. Troszke sie zeszklily, ale jak jeden o drugi potarlem to sie posypalo z nich i teraz sa takie zmatowione. Na stacji sprawdzal sile hamowania i wyszlo w normie wiec stawiam ze tarcze i klocki sa ok.

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    Swoja droga, jak proces takiej regeneracji wyglada?

    1. Rozkrecam wszystko az do zacisku.
    2. Odkrecam elastyczny przewod hamulcowy od zacisku
    3. Zatykam go czyms zeby plyn nie wyciekl
    4. Odkrecam tloczek
    5. Wszystko czyszcze na cacy, zakładam nową uszczelkę, wkręcam nowy tłoczek + smaruje go i uczelke, zakładam nową osłonę pyłową.
    6. Przykręcam przewód hamulcowy.
    7. Składam całą resztę.
    8 i co dalej?

    Okręcam odpowietrznik i na wyłączonym silniku pompuję hamulcem, az płyn przez odpowietrznik poleci? Czy muszę cały układ od początku odpowietrzac (czyli kazde kolo).

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    12 czerwiec 2013
    Skąd
    Wadowice
    Wiek
    45
    Postów
    150
    Auto
    Punto2 1.2 8v 250kkm, Stilo 1.6 16v 192kkm, Bravo 1.4 16v 243kkm
    Rocznik
    2000, 2002, 2012
    wymiana tłoczka i uszczelki nic nie da bo tam się sypie mechanizm ręcznego(mechanizm na gwincie wewnatrz tłoczka się blokuje i nie pozwala tłoczkowi wracac po śrubie od ręcznego, odpinanie linki nic Ci nie da). ja po walce z zaciskiem kupiłem zamiennik za 200zeta i działa wyśmienicie już ponad rok
    Ostatnio edytowane przez Wiktor ; 25-03-2016 o 14:41

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 marzec 2016
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    7
    Auto
    ÓUBO 1.4 77KM.
    Rocznik
    2015
    Witaj jesli moge doradzic to sprawdz klocki czy da sie je wyjac reką moze sa za ciasno osadzone nawet oryginały trzeba czasem przyszlifowac diaksem zeby lużno pracowały.Sprawdz takze zacisk czy jak odpuscisz reczny cofa sie łapa z linką ,radził bym przesmarowanie najlepiej plynem do wspomagania-sam testowałem i jest ok.Jak to zrobisz przejedz sie tak z 10km i sprawdz czy sie grzeje,powinno byc ok czyli koło zimne.Jak to nie pomoze to radził bym regeneracje.

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 listopad 2012
    Skąd
    Ruda Śląska
    Postów
    95
    Auto
    STILO 1.4 16V 95KM
    Witam. Klocki chodzą gładko. Ręczny nie odbija, zacisk zostaje w miejscu, w którym linka go zaciągnęła.

    Zostaje mi wymienić zacisk na nowy, wymieniłbym odrazu dwa zaciski, żeby nie wracać do tematu.

    Polecacie jakieś zaciski?

    Lepiej dać do regeneracji, czy może kupić z allegro nowe, lecz zamienniki?

  14. #13
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,143
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Zregenerowany, oryginalny i tak prędzej czy później się zapiecze ponownie, bo taka jest "uroda" zacisków Bosch montowanych w Stilo. U mnie też posłuszeństwa odmówił lewy zacisk, prawdopodobnie sprawcą tych przypadków jest wysoka temperatura wydechu. Co do zamienników NTY to taka trochę loteria. Na forum Stilo i Mazdy zdania na ich temat są skrajnie podzielone. Ja mimo wszystko chyba zaryzykuję i skuszę się na NTY.
    Italians Do It Better

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 listopad 2012
    Skąd
    Ruda Śląska
    Postów
    95
    Auto
    STILO 1.4 16V 95KM
    Znalazłem obok mnie w sklepie z częściami do Fiata używany zacisk z Bravo II (identyczny co w stilo) za 170zł. Zacisk razem z jarzmem (nawet klocki są w środku;p), pracuje chyba prawidłowo. Naciskając "łapkę" z ręcznego tłoczek się wysuwa i chowie płynnie. Stan całęgo zacisku też o niebo lepszy od mojego. Prawdopodobnie na niego się zdecyduje.

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 październik 2016
    Skąd
    Wieliczka
    Postów
    6
    Auto
    Stilo MultiWagon 1.6
    Rocznik
    2003
    Czy ktoś wie czy ta śruba 5-kątna w zacisku Bosch we Fiacie Stilo to ma rozmiar 14'?

    Wysłane z mojego XT1562 przy użyciu Tapatalka


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. lewe tylne koło, coś szoruje, mocno się grzeje
    Napisany przez jezollo na forum Stilo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 23-03-2015, 20:45
  2. Hamulce piszczą podczas hamowania
    Napisany przez misbubumis6 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 11-10-2014, 01:10
  3. Stukanie na skręconych kołach podczas hamowania
    Napisany przez maverick_ice na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 28-03-2012, 08:06
  4. [ukł. hamulcowy] lewe kolo sie grzeje, pytanie
    Napisany przez dereza na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 07-04-2010, 15:00
  5. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 19-07-2009, 19:52

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plstilo-444grzeje-sie-tylne-lewe-kolo-podczas-hamowania-32139

klopoty hamulce tyl i reczny stilo

grzeje sie kolo forum

puka w tylnym kole przy chamowaniu.golf4diesel grzeje sie tarcza w tylnym kole

grzanie sie tarcz hamulcowych stilo

kolo kreci sie bez oporow a mimo to jest cieple

po wymianie tarcz i klockow grzeje sie kolo

delikatnie blokuje tylny zacisk grzeje.sie.tarcza

cieple tylne kola po wymianie tarcz

stilo kolo sie grzeje

Po wymianie klockow z tylu grzeja sie ha mulce stilo

charownie przy hamowaniu I grzanie sie klockoww tarczach fiat

grzejace sie tylne kolo fiat stilo

stilo zacisk sie grzeje

grzeje sie tylne kolo co zrobic stilo

Kolo tylnie sie grzeje po zalozeniu klockuw w fiat stilo

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl