Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 20
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    14 kwiecień 2015
    Skąd
    Stalowa Wola
    Wiek
    23
    Postów
    430
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115
    Rocznik
    09.2005

    Lightbulb Gdy nie wiesz co zrobić gdy wymiana poduszki nic nie da.

    Otóż dzisiaj wreszcie uporałem się z wibracjami i dudnieniem w silniku 1.9 115 JTD, ale żeby nie było kolorowo to opowiem swoje boje i jeśli masz podobne objawy to myślę że ten post pomoże w rozwikłaniu tego problemu.
    U mnie objaw był typowy...tj. wibracje na budzie i telepiąca się kierownica na wolnych obrotach, a po dodaniu gazu wszystko wracało do normy.

    1. Padło na wymianę poduszki pod akumulatorem (miałem po zmianową) ale uznałem że i ona mogła już dokonać żywota.
    Zakupiłem poduszkę pod akumulator o numerze:51711216. Koszt ?? bagatela 240zł. A oto jej foto:
    poduszkazmianowa.jpg a tak wygląda przedzmianowa:--> przed.jpg
    Niestety po wymianie poduszki nic się nie zmieniło na lepsze a wręcz przeciwnie, pogorszyło !! Autko chodziło bardzo głośno w środku kabiny i telepało się wszystko 5X bardziej. Lecz z każdym przejechanym kilometrem było coraz lepiej, lecz mi to nie wystarczyło.
    Jak wymienić poduszkę silnika w pojedynkę:https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j...Trlb2w&cad=rja

    2. Kolej na wymianę poduszek pod silnikiem czyli 2 cięgna elastyczne tzw. "lizaki" które posiadają numer : 467818932 takie same sztuki. Są również 2 łapy silnika(ale o tym nie w tym eseju) lecz te poduszki wymienia się w ostateczności (gdy widać znaczącą utylizację gumy).
    Wygląda ona mniej więcej tak:
    podsilnikiem.jpg
    Na allegro sztuka kosztuje ~60zł+wysyłka więc koszt nie duży.
    Wymiana jest banalnie prosta(mi zeszło po 15 minut na każdą) i jeśli masz kanał to śmiało dasz sobie radę sam bo są one na widoku pod silnikiem po obu stronach miski olejowej. Te poduszki odpowiadają za przeniesienie momentu obrotowego na karoserie, więc jeśli występują wibracje podczas przyśpieszenia zapewne będą one do wymiany.

    Lecz niestety wymiana tych poduszek u mnie nie miała najwyraźniej sensu bo nic się nie poprawiło i nadal były te cholerne drgania i buczenie, co bardzo mnie rozgniewało i miałem już wziąć karnister i spalić to auto...
    Lecz ja się nie poddaje i lecę dalej z tym tematem....


    3.Napisze jeszcze o ostatniej poduszce tj. od strony rozrządu o numerze:51776846 która wygląda tak:
    poduszka-silnika-birth.jpg

    Niestety koszt jej wymiany jest naprawdę spory bo to prawie 600zł...lecz pocieszę,
    Ta poduszka jeśli nie leje się z niej płyn (jest to poduszka olejowa) to nie trzeba się martwić na zapas, ta poduszka przenosi najmniejsze wibracje i dlatego psuje się najrzadziej (przez co kosztuje sporo). Ja na szczęście zostawiłem ową poduszkę w spokoju (ale była taka myśl by ją wymienić)

    Warto jest też sprawdzić górny uchwyt puszki filtru powietrza, który lubi się urywać wydając metaliczne stuki z okolic skrzyni biegów oraz przeczyścić zawór motylkowy tzw. klapa gasząca ona może być odpowiedzialna za metaliczne stuki podczas gaszenia autka

    4. Plecionka...jako najtańsza część w tej całej układance i wykluczana przez większość jako bolączka naszego fiacika.
    Bezradny już w tym wszystkim postanowiłem dać sobie spokój z tymi wibracjami i uznałem że niestety TTTM, ale wtedy moje oko zaciekawiła plecionka na układzie wydechowym...była już trochę sfatygowana więc kupiłem plecionkę. Wymiary 200x55, koszt ?? 35zł w pierwszym lepszym sklepie...
    Więc jedziemy na kanał...zdejmujemy tą rurę:
    rura-przednia-Fiat-Stilo-19-JTD.jpg Znaczymy sobie punkty i linie jak szedł wydech po "staremu" Ucinamy plecionkę szlifierką, fazujemy nowa plecionkę na naszych wcześniejszych znakach, spawamy i zakładamy nic prostszego...
    Dodam że moja plecionka na 1 rzut oka wydawała się ok, lecz po zdemontowaniu starej było widać że przy przebiegu 240tyś zrobiło się z niej sito i to dosłownie(a najlepsze że miała tylko 1 dziurkę małą która była okopcona)...w rzeczywistości świat było widać jak zza krat...

    I NAGLE CUD !! Wsiadam do autka i odpalam silnik a tam totalna cisza....nic, zero, null !! (nie przesadzam tutaj). Silnika w środku nie słychać, buczenie ustało, a wibracje nagle odeszły w niepamięć....
    Może się wydawać że głupia plecionka za 35zł i takie objawy...ale ja sam nie mogłem w to uwierzyć. Wreszcie jedzie się spokojnie a stojąc na zewnątrz
    słychać tylko przyjemne kle kle kle W środku poziom głosu i wibracji w porównaniu z silnikiem 2.0HDI(który jest mega cichy) jest gorzej w porównaniu z francuzem o jakieś 20% i czasem na zimnym silniku(temp od 0 do -∞) czuć delikatne mrowienie "pod kolanem", które ustępuje po nagrzaniu silnika(to juz raczej nie poduszki).


    Podsumowując:
    Największe problemy biorą się z tych najmniej przypuszczalnych powodów w tym przypadku plecionki. Myślę że pomogłem Jeśli o czymś zapomniałem to poprawcie
    Ostatnio edytowane przez cenioormo ; 03-02-2016 o 00:28



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    ata
    ata jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    658
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał cenioormo Zobacz post
    przy przebiegu 240tyś zrobiło się z niej sito i to dosłownie
    Taki przebieg to dobry wynik, uszkodzenie łącznika elastycznego wydechu już przy przebiegach ciut powyżej 100k km nie należy do rzadkości.

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    14 kwiecień 2015
    Skąd
    Stalowa Wola
    Wiek
    23
    Postów
    430
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115
    Rocznik
    09.2005
    Edit. Wymiana wszystkich gumek tłumiących które podtrzymują wydech dało również delikatną poprawę teraz jest świetnie
    Dodam że wymiana łącznika powinna się odbywać na zdjętej rurze i była zamontowana troszkę "luźniej" niż oryginał ponieważ podczas przyspieszania nie będzie ona się tak wyciągać przez co będzie ona troszkę dłużej.
    Koszty w moim przypadku nie były duże bo wszystko wymieniłem we własnym zakresie

    Teraz walczymy z rudą wyszła od strony silnika na przedniej masce zaraz przy szybie (niestety była już chyba od zakupu autka ale nie zauważyłem tego do tej pory) czas więc na poprawki lakiernicze, dobrze że od silnika to zedrę szlifierką bąbelki i nalot do zera i zamaluje hammeritem, powinno na jakiś czas starczyć.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 kwiecień 2014
    Skąd
    Konin
    Wiek
    41
    Postów
    64
    Auto
    Marea 1,6 16V
    Rocznik
    11.1996
    Kiedyś miałem podobną sytuację w Matizie. Trzęsło całą budą. Wymieniłem wszystkie poduszki pod silnikiem i nic. Po jakimś czasie do wstrząsów doszedł ogromny hałas z okolicy alternatora. Moje podejrzenia poszły w kierunku łożysk alternatora. Pojechałem na kanał przygotowany do wymontowania alternatora i...... Zauważyłem brak jednej śruby mocującej alternator. Ten podczas pracy silnika wchodził w drgania trzęsąc całą budą. Po wkręceniu nowej śruby nastała cisza.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 wrzesień 2013
    Skąd
    Marki
    Wiek
    39
    Postów
    51
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 154KM 307Nm
    Rocznik
    2003
    No i tym sposobem zmotywowałeś mnie do wymiany łącznika elastycznego który fakt faktem w nie najlepszym stanie. Ciekawe, ciekawe...
    Pozdrawiam.
    Rap wciąż jest ten sam, to tylko ja jestem starszy.
    SAAB 93 204E LPT 1999r. LPG 2.. kuni
    http://img801.imageshack.us/i/94998660.jpg/

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    03 październik 2014
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Postów
    319
    Auto
    Stilo multiwagon 1.9 Multijet
    Rocznik
    06.2006 FL
    U mnie wymieniony łącznik elastyczny poduszki posprawdzane klapa gąszcz wyczyszczona, wszystko niby ok a dalej buczy, uchwyt filtra powietrza urwany ale pospinalem go trytytkami, trochę dziwna sytuacja bo przy ujemnej temperaturze gdy buczalo dociskajac chłodnice klimatyzacji dźwięk ustawal, pomału tracę siły do tego auta

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    14 kwiecień 2015
    Skąd
    Stalowa Wola
    Wiek
    23
    Postów
    430
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115
    Rocznik
    09.2005
    Piszesz że poduszki "posprawdzałeś",według mnie sprawdzanie nic nie daje(chyba że widać na 1 rzut oka że już gumy nie ma), dopiero gdy ją ściągniesz i dokładniej popatrzysz to zobaczysz że poduszka jest miękka i guma się zutylizowała. Ja u siebie poduszki wymieniłem z racji wieku i przebiegu, 3 diagnostów nie potrafiło dokładnie powiedzieć z czego mogą być wibracje i czy poduszki na pewno są ok, więc wymieniałem jedna po jednej z myślą że to coś da oczywiście dawało to coś ale niedosyt był duży. Zapewne gdybym miał łącznik elastyczny nowy to koje koszty byłyby mniejsze o dobre kilka złoty. Poduszkę pod akumulatorem wymieniałeś ?? Widzę że autko masz z 2006r więc po-zmianowa, ale i ona nie gwarantuje że wszystko będzie tak jak trzeba.
    Do głowy przychodzi mi jeszcze zawieszenie wydechu, i dokręcenie wszystkich śrub na poduszkach, te po stronie rozrządu warto dokręcić (u mnie po każdej wymianie poduszki 3 dni później dokręcałem je o dobre pół obrotu) A co z kołem dwumasowym ?? Ja mam aktualnie cały komplet ze sprzęgłem nowy i nie przejechało to jeszcze 3tyś km.
    Ostatnio edytowane przez cenioormo ; 09-02-2016 o 08:41

  9. #8
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,413
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał MichalStilo Zobacz post
    U mnie wymieniony łącznik elastyczny poduszki posprawdzane klapa gąszcz wyczyszczona, wszystko niby ok a dalej buczy,
    Przeczytaj ten temat:
    Fiat Stilo | Buczenie przy niskich temperaturach | FIAT Forum
    Nie pomagam na PW. Masz problem, załóż temat albo dopisz się do istniejącego.

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    03 październik 2014
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Postów
    319
    Auto
    Stilo multiwagon 1.9 Multijet
    Rocznik
    06.2006 FL
    Trzy lata temu wymieniłem wszystkie poduszki, dwu masę z kompletnym sprzęgłem, cały osprzęt sprzegielko alternatora też było sprawdzane, poduszkę od rarzadu ustawiłem na nowo wszystko podokrecalem na amen tylni wieszak nowy pozostałe chyba od nowości, ogólnie kupę kasy wpakowalem żeby się tego cholerstwa pozbyć i nic dlatego głębię forum tym tematem

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    14 kwiecień 2015
    Skąd
    Stalowa Wola
    Wiek
    23
    Postów
    430
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115
    Rocznik
    09.2005
    Na zewnątrz jest wszystko oke ?? jak otworzysz maskę słyszysz buczenie, telepanie, piszczenie, ciężkie chodzenie, szum, skacze ci napinacz paska 6pk, koło na sprężarce ma luzy??. Czy tylko w środku ?? telepanie się przedniego grila, telepanie kierownicy i lusterka ?? czy po prostu nie masz wibracji a tylko buczy??
    W skali od 1 do 10 jak bardzo ?? po nagrzaniu silnika ustaje czy jest tak samo ?? nasila się wraz ze wzrostem obrotów czy polepsza?? Próbowałeś podnieść dystanse gumowe przedniej maski ?? Pisz tutaj to postaram się jakoś pomóc bo ja też przerabiałem prawie wszystko

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    03 październik 2014
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Postów
    319
    Auto
    Stilo multiwagon 1.9 Multijet
    Rocznik
    06.2006 FL
    Też buczy kilka serwisów nic nie słyszy a inni słyszeli turbine więc ja zrobiłem tak jak cały osprzęt, wywaliłem kupę kasy i dalej to samo. Po otwarciu też buczy, pospinalem obudowę filtra powietrza, dociaglem maskę poprawiłem osłony pod silnikiem zdiolem ta na silniku ale bez zmian, opatrywale przewody paliwowe, drgaja ale dzieku nie zmieniają, przy ujemnych temperaturach nie da się w aucie wywiadzie przez pierwsze kilka minut, jak jest ciepło to tylko wsrodku słychać cały czas wydaje mi się że to z prawej strony ale nie mogę do tego dojść, jak buczy i wibruje to nie słychać klekotu silnika tylko to cholerstwa. Po nagrzaniu silnika jest ok delikatnie mroczny, po dodaniu gazu trochę lepiej ale na wolnych tragedia, myślę o pozbyciu się go ale szkoda kasy która w niego włożyłem kupił bym takie teraz ze cztery

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    03 październik 2014
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Postów
    319
    Auto
    Stilo multiwagon 1.9 Multijet
    Rocznik
    06.2006 FL
    Dziś omacalem przewody paliwowe pod maską i ten co idzie od pompy do filtra delikatnie mrowi pompa drga ale chyba przez to że jest na silniku, wydaje mi się że tam nie ma co szukać

  14. #13
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,413
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Weź no jedź na jakiś podjazd, zdemontuj osłony silnika, uruchom silnik i opczaj skąd dochodzi dźwięk. Jak masz smartfona to przy okazji nagraj filmik z każdej strony silnika i wrzuć linka na forum.
    Nie pomagam na PW. Masz problem, załóż temat albo dopisz się do istniejącego.

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    03 październik 2014
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Postów
    319
    Auto
    Stilo multiwagon 1.9 Multijet
    Rocznik
    06.2006 FL
    Próbowałem to nagrać ale na nagraniu nie słychać tylko silnik najbardziej słychać to w środku

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    Na zewnątrz słychać jakby z przedniego pasa, dociskajac chłodnice klimatyzacji dźwięk się zmieniał po otwarciu maski dziek był z każdej strony

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    14 kwiecień 2015
    Skąd
    Stalowa Wola
    Wiek
    23
    Postów
    430
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115
    Rocznik
    09.2005
    Przedni pas mówisz ?? a chłodnice na ich mocowaniach przypadkiem nie mają takich właśnie gum tłumiących ?? cholera może to jest trop??.
    Dociśnij je syto, i dociśnij też gruby wąż doprowadzający powietrze z przedniego pasa.
    i tak jak napisał kolega boch, nagraj filmik.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 02-12-2015, 18:27
  2. Wymiana poduszki tylnej belki
    Napisany przez bob96 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 18-08-2012, 18:07
  3. Wczasowiczu - Czy wiesz ile kosztują mandaty za granicą?
    Napisany przez KrzychuB na forum Ruch drogowy, bezpieczeństwo, ubezpieczenia
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 24-10-2011, 21:22
  4. Wymiana poduszki na przednich amortyzatorach
    Napisany przez petarda na forum Stilo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 16-10-2011, 22:09
  5. Wymiana wkładki zamka wyłącznika poduszki
    Napisany przez Adams_dg na forum Panda
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 05-06-2010, 23:56

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

czy sa klapy gaszace w silo multiwagon 1.9jtd

Tagi dla tego tematu