Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 13 z 13

Temat: Gasnące Stilo 1,6  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 sierpień 2014
    Skąd
    Kraków
    Postów
    7
    Auto
    Stilo 1,6
    Rocznik
    2002

    Gasnące Stilo 1,6

    Witam,

    Od niedawna jestem nie do końca szczęśliwym posiadaczem Stilo 1,6 16V z 2002 z LPG. Mam następujący problem. Samochód gaśnie na niskich obrotach . Przy dojeździe do świateł. Po rozgrzaniu nawet na postoju obroty bardzo skaczą i silnik gaśnie. Nie ma znaczenia czy na PB czy LPG. Nie ma problemów z ponownym odpaleniem samochodu. Jest to jednak uporczywe irytujące i niebezpieczne . Niedawno został wymieniony rozrząd , świece , cewki sprawdzone. ECU był przelutowywany. Wymieniłem również przepustnicę i wyczyściłem ją , bo tak stwierdził elektronik. Niestety po chwilowej poprawie wszystko wróciło do poprzedniego stanu.
    Zauważyłem , że na postoju przygasa oświetlenie w kabinie i światła w rytm tętnienia silnika. Załączam odczyt z Multiecuscan proszę o interpretację odczytów. Wyświetla tylko jeden błąd P0460 i pokazuje przy odpaleniu komunikat Sensor Fuel Fault.
    Dołączone pliki Dołączone pliki



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 maj 2014
    Skąd
    Wolbrom
    Wiek
    30
    Postów
    29
    Auto
    Stilo 1.6 + Stag4 LPG
    Rocznik
    2001
    Obstawiam źle ustawiony rozrząd skoro mówisz że nie dawno był robiony. Te silniki są bardzo wyczulone na zmianę rozrządu, bez blokad nie ma co podchodzić. Możesz mieć przekręcony o 1 ząbek np. na dolicie ssacym tak jak ja miałem gdzie występowały identyczne objawy. Uporalem się z tym u innego mechanika który wiedział co robi i tematyka fiata nie była mu obca.

    Ja bym proponował wrócić do mechanika który Ci wymieniał rozrząd i z nim porozmawiać czy użył blokad i czy na pewno dobrze go ustawił.
    Ostatnio edytowane przez beri11 ; 03-10-2014 o 08:06

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 sierpień 2014
    Skąd
    Kraków
    Postów
    7
    Auto
    Stilo 1,6
    Rocznik
    2002
    Cytat Napisał beri11 Zobacz post
    Obstawiam źle ustawiony rozrząd skoro mówisz że nie dawno był robiony. Te silniki są bardzo wyczulone na zmianę rozrządu, bez blokad nie ma co podchodzić. Możesz mieć przekręcony o 1 ząbek np. na dolicie ssacym tak jak ja miałem gdzie występowały identyczne objawy. Uporalem się z tym u innego mechanika który wiedział co robi i tematyka fiata nie była mu obca.

    Ja bym proponował wrócić do mechanika który Ci wymieniał rozrząd i z nim porozmawiać czy użył blokad i czy na pewno dobrze go ustawił.
    Tylko , czy objawy źle ustawionego rozrządu objawiały by się po zagrzaniu silnika ? Nie ma problemu z odpaleniem samochodu po zgaśnięciu. Zauważyłem jeszcze po podpięciu pod komputer , że na pierwszej sądzie lambda pokazuje zbyt ubogą mieszankę , a na drugiej zbyt bogatą. Czy może ktoś potwierdzić , że może to być wina rozrządu zanim pojadę do mechanika. Mam prośbę o załączenie pliku z MultiEcuScan z odczytem ze Stilo z podobnym silnikiem ,który działa bez zarzutów. Chciałbym porównać parametry.

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,621
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    A nie padla tam pierwsza sonda? Komp wzbohaca mieszanke stad druga sonda wychwytuje zbyt bogata mieszanke. To tak na logike Zreszta po cos ta druga sonda tam jest.
    Nie pomagam na PW. Masz problem, załóż temat albo dopisz się do istniejącego.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 sierpień 2014
    Skąd
    Kraków
    Postów
    7
    Auto
    Stilo 1,6
    Rocznik
    2002
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    A nie padla tam pierwsza sonda? Komp wzbohaca mieszanke stad druga sonda wychwytuje zbyt bogata mieszanke. To tak na logike Zreszta po cos ta druga sonda tam jest.
    Jakie powinny być prawidłowe napięcia przy pracy , porównałbym po podpięciu kompa. A czy wpływ na to może mieć rozgrzanie silnika ?

  7. #6
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    56
    Postów
    1,708
    Auto
    Bravo 1,4 i Grande1.2
    Rocznik
    2011 ........ i ......2009
    Patrząc na logi wydaje mi się ,że masz gdzieś nieszczelność w dolocie . Zbyt wysokie ciśnienie na wolnych obrotach .

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 sierpień 2014
    Skąd
    Kraków
    Postów
    7
    Auto
    Stilo 1,6
    Rocznik
    2002
    Cytat Napisał KOBRA Zobacz post
    Patrząc na logi wydaje mi się ,że masz gdzieś nieszczelność w dolocie . Zbyt wysokie ciśnienie na wolnych obrotach .
    Byłem dziś u jednego mechanika i sprawdził sondę . Mówił , że jedyne co , to jest za wysokie podciśnienie powinno być 350-400 , a tu jest ponad 400. Układ sprawdzony , szczelny . Co może powodować takie objawy . Może powinienem coś jeszcze wyczyścić EGR ?

  9. #8
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,621
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Nieprawidlowe podcisnienie to czasem efekt zle ustawionego rozrzadu.
    Nie pomagam na PW. Masz problem, załóż temat albo dopisz się do istniejącego.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 sierpień 2014
    Skąd
    Kraków
    Postów
    7
    Auto
    Stilo 1,6
    Rocznik
    2002
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    Nieprawidlowe podcisnienie to czasem efekt zle ustawionego rozrzadu.
    Rozrząd ustawiony na blokadach. Wg mechanika który to robił nie ma możliwości przestawienia . Co do podciśnienia wszystkie przewody są szczelne. Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły ?

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    12 czerwiec 2013
    Skąd
    Wadowice
    Wiek
    38
    Postów
    133
    Auto
    Stilo 1.6 16v
    Rocznik
    2002
    odkręć (odczep)cały dolot powietrza do przepustnicy i sprawdź czy gaśnie tzn czyli żeby ssał powietrze nie przez filtr

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 sierpień 2014
    Skąd
    Kraków
    Postów
    7
    Auto
    Stilo 1,6
    Rocznik
    2002
    Cytat Napisał Wiktor Zobacz post
    odkręć (odczep)cały dolot powietrza do przepustnicy i sprawdź czy gaśnie tzn czyli żeby ssał powietrze nie przez filtr
    Elektryk sprawdził cały osprzęt silnika jest sprawny. Wszystkie czujniki zostały zdemontowane i pomierzone. Dolot został zdjęty i przewód od podciśnienia. Ten ostatni wężyk. Po tej operacji silnik pracuje równo , ale z tego wężyka wylatują spaliny.

    Świece zalewają się olejem. Kompresja jest prawidłowa . Mechanik twierdzi , że czeka mnie remont silnika , a na pewno na początek wymiana pierścieni tłoków i uszczelniaczy .

    Czy ktoś może potwierdzić tezę mechanika . Ile może kosztować remont takiego silnika ?

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 lipiec 2014
    Skąd
    krk
    Postów
    1
    Auto
    Stilo 1.4
    Rocznik
    2005
    Ja też obstawiam że to jest złe ustawienie rozrządu, bo w pewnym momencie za mało paliwa dostaje i gaśnie. Co chodzi o remont silnika to od kilku stówek do kilku tysięcy zalży jak dużo ta trzeba bedzie zrobić.

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 czerwiec 2013
    Skąd
    Myszków
    Wiek
    31
    Postów
    43
    Auto
    Stilo 1.6 103KM
    Rocznik
    2002
    Witam. Jedz do serwisu i niech ci sprawdza ustawienie rozrzadu. Prawdopodobnie to bedzie to. Mialem podobna sytuacje. Mechanik 3 razy ustawial mi razrzad i nie dal rady. W aso zalatwili sprawe za 350 co mi mechanik oddal.


 

Podobne tematy

  1. Problem z gasnącym silnikiem brava 1,6
    Napisany przez zetec na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 06-05-2014, 07:45
  2. Nie gasnąca marchewa.
    Napisany przez baltasar na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 19-02-2014, 11:22
  3. gasnące bravo
    Napisany przez hipol na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 11-09-2012, 18:21
  4. gasnący silnik 1.9 JTD w Stilo
    Napisany przez pablooooo21 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 04-12-2010, 09:32
  5. [silnik] Gasnące Uno
    Napisany przez vinci na forum Uno
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 13-07-2009, 11:14

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl