Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 4 z 5 PierwszyPierwszy ... 2345 OstatniOstatni
Posty od 46 do 60 z 65
Like Tree2lubi to!

Temat: Fiat Stilo 1.6 16V (odcina zapłon podczas jazdy / postoju)  

  1. #46
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 luty 2013
    Skąd
    Rawicz
    Postów
    10
    Auto
    Stilo 1.6 16v
    Rocznik
    2002
    Kolego qronax mam osłonę na akumulatorze, skrzynka czyściutka wszystko potraktowane środkiem do czyszczenia elektroniki, wszystkie bezpieczniki i wtyczki pod skrzynką. Wygląda wszystko jak nowe. Cały czas chodzi mi po głowie ten komputer ECU, czy nie kupić innego, ale boje się że to nie to. Dzisiaj rano było zimno, rosa na aucie, poszedłem specjalnie sprawdzić co się będzie działo i działo się, potzrymałem z pół min. na zapłonie zaraz charakterystyczny pipi i wywalił choinkę na zapłonie bez odpalania auta. Wystarczy przekręcić kluczyk jak do wyciągnięcia i ponownie na zapłon było już bez błędów odpaliłem i pochodził jakieś 30sek. i zgasł ale bez błędów żadnych błędów na zegarach. Odpaliłem ponownie i już było dobrze. Pózniej trasa jakieś 50 km ok. bez niespodzianek. Teraz mogę jechać i 200 i 300km i raczej nie zgaśnie. Jakaś sugestia???

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    Kolego qronax mam osłonę na akumulatorze, skrzynka czyściutka wszystko potraktowane środkiem do czyszczenia elektroniki, wszystkie bezpieczniki i wtyczki pod skrzynką. Wygląda wszystko jak nowe. Cały czas chodzi mi po głowie ten komputer ECU, czy nie kupić innego, ale boje się że to nie to. Dzisiaj rano było zimno, rosa na aucie, poszedłem specjalnie sprawdzić co się będzie działo i działo się, potzrymałem z pół min. na zapłonie zaraz charakterystyczny pipi i wywalił choinkę na zapłonie bez odpalania auta. Wystarczy przekręcić kluczyk jak do wyciągnięcia i ponownie na zapłon było już bez błędów odpaliłem i pochodził jakieś 30sek. i zgasł ale bez błędów żadnych błędów na zegarach. Odpaliłem ponownie i już było dobrze. Pózniej trasa jakieś 50 km ok. bez niespodzianek. Teraz mogę jechać i 200 i 300km i raczej nie zgaśnie. Jakaś sugestia???



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #47
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2009
    Skąd
    wroclaw
    Wiek
    33
    Postów
    31
    Auto
    fiat stilo abarth/ fiat bravo II 1.4 T
    Rocznik
    2003/2009
    koledzy to może ja opisze mój problem ze stilo 1.2... a wiec wygląda to tak zazwyczaj problem występuje gdy padał deszcz lub jest wilgotno....
    gdy auto odpali to juz jedzie ok nie ma problemów ale gdy np zacznę manewrować czasami zgaśnie i wygląda to tak jakbym wyłączył zapłon choc tego nie zrobiłem... i muszę kilka razy wyłączyć i włączyć zapłon az kontrolki sie zapalają i jest juz ok mozna palic i jechac... ale czasami jest tez tak ze gdy wyłączy sie zaplon to kontrolka air bag sie lekko swieci ,albo wszystkie wtedy wyłączam zapłon i wlaczam kontrolki sie pala ale tak slabo i musze wlaczac i wylaczac az zaczna normalnie swiecic...
    czasanmi tez jest tak ze podczas odpalanie krece aoto odpala ale no trzesie sie troszke podczas tego i auta gasnie jakby po prostu sie cos rozlaczalo rozbieralem body komputer jest ok skrzynke pod maska z bezpiecznikami tez i wyglada ok. klema + nowa i wymienilem na niej bezpieczniki i dalej to samo jakies pomysly??????? chyba przez brak masy silnika takie cuda by nie byly co? bo troche naderwana jest ta masa ale trzyma

  4. #48
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 kwiecień 2014
    Skąd
    Kraków
    Postów
    1
    Auto
    Fiat Stilo 1.6 Multiwagon
    Rocznik
    2003
    Witam, chciałbym odkopać temat. Mam identyczne objawy jak Nietoper. Gdy jest wilgotno (albo po deszczu, myciu w myjni) Stilo wariuje nawet bez odpalania, przekręcam kluczyk, świecą się kontrolki i po chwili loose connection. Czasami jak nagrzeje nawiewem to pomaga. Wymieniony akumulator, ponoć sprawdzona masa. W ASO po tym jak się tak pierwszy raz stało (listopad 2013), powiedzieli że sterownik - zamiennik 2500zł. Byłem u dwóch mechaników to samo, "po konsultacji z elektromechanikiem, sterownik silnika do wymiany, nie da się go naprawić, wymiana, zamiennik 2500zł". Ręce opadają. Znacie kogoś w Krakowie kto może pomóc?

  5. #49
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 kwiecień 2012
    Skąd
    Katowice
    Wiek
    30
    Postów
    7
    Auto
    Fiat Stilo 1.6 16V
    Sposób który podam mnie pomógł w 100%. Nie miałem nic do stracenia i tak i tak jakby to nie pomogło musiałem wydać grubą kasę :/

    No to co będzie potrzeba :

    Dwa preparaty do czyszczenia :

    Kontakt S - do czyszczenia styków (10-20zł)
    Kontakt U - do czyszczenia płytek drukowanych (10-20)zł
    Dobry klej (2 razy użyłem sanitarnego, ale to porażka po 1-2 tygodniu problem wracał) i musiałem od nowa grzebać...
    Polecam klej do bloków silników koszt od 20-100zł (po zastosowaniu takiego kleju autko do dziś śmiga ponad rok i 9 miesięcy)

    Szacowany czas pracy do 1-2 godzin.

    Zaczynamy

    1. Odkręć centralkę wtrysku 4 śruby. (1 załącznik)

    2. Otwórz ją. Wystarczy płaski śrubokręt, klej który trzyma metalową pokrywę jest dość słaby.

    2a. Gdy otworzysz centralkę uwaga na delikatną elektronikę !! (2 załącznik)
    2b. Wyczyść cały klej z rowków i metalowej obudowy. DO CZYSTA NAJLEPIEJ. Troszkę babraniny ;/

    !! Nie odkręcaj w środku widocznych śrub. !! (bo i tak nie da się wyciągnąc płytki, trzymają ją 2 czarne wtyczki)

    3. Popsikaj preparatem KONTAKT U (płytki drukowane). Preparatu nie ścieraj. Jest obojętny nie powoduje zwarć itd.
    Chyba że widać gołym okiem że brud i tłuszcz ścieka to deliktanie ręcznikiem papierowym, żeby nie urwać czegoś.

    4. Gdy popsikane zostało preparatem KONTAKT U, nanieś klej do rowku, zamknij pokrywę.

    KONTAKT S użyłem do przeczyszczenia styków łączących centralkę wtrysku. Można podłączyć jak jest mokre, środek obojętny nie powoduje zwarcia



    Mam ogromną nadzieję, że to pomoże !!



    Szerokości
    pozdrawiam

    1) załącznik https://docs.google.com/file/d/0B0uh...dtZmlFUjA/edit

    2) załącznik https://docs.google.com/file/d/0B0uh...dBRVhTS2s/edit



    PS Auto śmiga 1 rok 9 miesięcy po tym zabiegu.
    Ostatnio edytowane przez Nietoper ; 09-04-2014 o 16:53

  6. #50
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 luty 2014
    Skąd
    ŁÓDŹ
    Postów
    3
    Auto
    FIAT STILO
    Rocznik
    2001
    Witam , mieczylem sie z tymi problemami co wy od 5 miesiecy, dalem auto do elektro mechanika okazalo sie ze skrzynka bezpiecznikow przy akumulatorze byla kiedys cała zalana i teraz zgniła i powiedizal mi ze to na 80% byla przczyna gaśniecia czy byl cieply czy zimny czy jechalem 20km/h czy stał czy jechalem 120km/h , nieraz mialem tak ze gasł, immobilizer sie palil kłudka migala i dupa nie chcail odpalic, nieraz gasł i odpalal i jechalem dalej, gdy byly slonecznie dni nic sie nie dzialo a jak zaczelo padac problem powracał, oczywiscie ASR failure ,EBD failure, connection lost ,low pressure oil i cala reszta. Wczesniej wymienialem czujnik obrotu wału ,swiece i akumulator nic to nie dawalo wiec radze wam tez przejrzec skrzynke byc moze jest zawilgocona , bo u mnie kilo piachu pod jeszcze bylo i nie wiem jakim cudem. Pozdraiwam i mam nadzieje ze komus pomoge

  7. #51
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 styczeń 2015
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    26
    Postów
    11
    Auto
    Bravo ii 1.4 12V
    Rocznik
    2011
    Witam,

    Mam stilo 1.6 w benzynie + lpg. problem jest podobny ale w moim przypadku auto gaśnie w charakterystycznym momencie tj. gdy zwalniam przed zakrętem oraz przy hamowaniu ... wciskam pedał sprzęgła a wskazówka obrotomierza od razu pikuje w dół i auto gaśnie.

    Pytanie brzmi czym to może być spowodowane ?

    Oczywiście żadnych błędów nie pokazuje ...

  8. #52
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 kwiecień 2010
    Skąd
    Tarnów
    Postów
    9
    Auto
    Stilo 1.6 16V
    Cytat Napisał kon5rad Zobacz post
    Witam,

    Mam stilo 1.6 w benzynie + lpg. problem jest podobny ale w moim przypadku auto gaśnie w charakterystycznym momencie tj. gdy zwalniam przed zakrętem oraz przy hamowaniu ... wciskam pedał sprzęgła a wskazówka obrotomierza od razu pikuje w dół i auto gaśnie.

    Pytanie brzmi czym to może być spowodowane ?

    Oczywiście żadnych błędów nie pokazuje ...
    Ja miałem/mam podobne objawy (od czasu do czasu), wcześniej jeszcze pojawiały się różne błędy przepustnicy.
    U mnie pomaga czyszczenie przepustnicy i kilkukrotne ręczne wciskanie palcem przepustnicy do oporu. Prawdopodobnie wymiana na nową rozwiązałoby problem, ale nie uśmiecha mi się wydawać ponad tysiaka.
    Teraz przechodzę właśnie przez problem z lambdą opisywany powyżej, błędy P0141 i (chyba 1 raz) P0136. Myślałem, że to lewe powietrze, bo zrobiła się dziura w siatce środkowego tłumika, ale po wymianie siatki - nadal to samo. W wolnej chwili spróbuję odkręcić i potraktować Kontaktem styki i zobaczymy co z tego wyjdzie. Albo problem zniknie, albo nowa lambda.
    Ostatnio edytowane przez qczu ; 10-02-2015 o 20:26

  9. #53
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2015
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    38
    Postów
    2
    Auto
    stilo 1,6 16v
    Rocznik
    2003
    Ja mam stilo 2003 1,6 2003 rok od miesiąca i ogarnąłem sam ten temat. Gaśnie sobie jak i kiedy chce. Poczekam chwile i odpala.
    U mnie akurat pisało o ASR, Alternatorze i o wszystkim innym na raz. Oczywiście awaria wszystkiego na raz nie jest możliwa.
    Jak to możliwe? Ano ECU umieszczony na silniku.
    Wziąłem klucze, zdjąłem ECU, rozkleiłem, wyczyściłem i pod lupę (dosłownie).
    Okazało się, że niektóre piny z dwóch złączek doń wchodzących były LUŹNE!!! Popękała cyna. Przelutowałem wszystkie. Zakleiłem ECU na nowy silikon wysokotemperaturowy i poskręcałem.
    Teraz hula jak ta lalala.

    To co robi Robtron z Wrocławia to jest dokładnie to co zrobiłem. Tylko ze ja nie wiedziałem o tej firmie

    Zarejestrowałem się tu bo znalazłem ten wątek i mierzi mnie jak proponuje się wymianę kompa za 3500 zł Albo odwiedza 10 elektryków i każdy rozkłada ręce....

    Jak ktoś umie i ma czym polutować to polecam jak nie to nawet te 350 za święty spokój to dobra rzecz.
    Grześko lubi to.

  10. #54
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2015
    Skąd
    ok.Łęcznej
    Wiek
    41
    Postów
    3
    Auto
    elektronik
    Rocznik
    1976
    Witam, myślę że taka"naprawa" nie jest warta nawet tych 350... Najczęściej te ECU chorują na BGA, a wtedy naprawa to wyższa szkoła jazdy... Jak się znowu odezwie to dzwoń.

  11. #55
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 kwiecień 2015
    Skąd
    Gdynia
    Wiek
    37
    Postów
    2
    Auto
    Fiat Stilo 1.6 Multiwagon
    Rocznik
    10.2003
    Witam,

    Podepnę się pod temat. Silnik 1.6 benz, 2003r. (103KM) Multiwagon
    Moje problemy z błędami pojawiły się w pierwsze zimne dni listopada ub. r. Gasł zawsze na zimnym silniku, a po rozgrzaniu było ok.
    Podładowałem aku, ale po miesiącu problem wrócił. Przemęczyłem się całą zimę, w kwietniu kupiłem nowy aku i stilon jeździł jak nowy.
    Przez cały tydzień.
    Po tygodniu zgasł (z kompletem komunikatów) na obwodnicy przy prędkości ok. 100km/h (silnik rozgrzany, bo przejechałem ok. 30km). Z ponownym odpaleniem nie było problemu. Następnego dnia miałem takie objawy: odpalam-> silnik pracuje 20s-> gaśnie (bez choinki ani błędów)-> odpalam-> jadę i na odcinku 1km gaśnie 4 razy, za każdym razem z choinką (w tym raz na środku przejazdu kolejowego). Za każdym razem z ponownym odpaleniem nie było problemu.
    FES pokazuje:
    - U1601 - usterka linii C-CAN
    - P0420 - Katalizator 1

    Wcześniej problem wiązałem tylko z aku (bo zima, auto gasło tylko na zimnym silniku, a stary aku miał 5 lat), ale teraz mam nowy więc odpada.
    Wyczyściłem dziś skrzynkę z bezpiecznikami, ale nie była mocno zabrudzona, więc wątpię, że tu leży problem.

    I tu moje pytanie: Co powinienem sprawdzić Waszym zdaniem w następnej kolejności:
    - czujnik wału?
    - sonda lampda (jeśli tak, to która)?
    - sterownik silnika?
    - coś innego?

  12. #56
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 październik 2013
    Skąd
    Polska
    Wiek
    26
    Postów
    12
    Auto
    Brava SX 1.6 16v
    Rocznik
    1997
    Witam,

    I jest jakiś sposób na te błędy komputera i gaśnięcie silnika?
    Mam zamiar kupić właśnie Fiata stilo 1.6 benz, 2003r. (103KM) z gazem. Ale czytając na forum o tym problemie coraz bardziej sie zniechęcam ...

  13. #57
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 sierpień 2014
    Skąd
    Bytom
    Wiek
    47
    Postów
    2
    Auto
    Fiat
    Rocznik
    2203
    Miałem zimne luty w kompie na silniku. Dodatkowo należy sprawdzić komputer w kabinie auta - lewa strona kierownicy tam gdzie bezpieczniki tam tez miałem lutowane 2 piny (body komputer). Dodatkowo należy naprawić masę tzn. zlikwidować tzw. grzebień obciąć kable i zrobić na 1 oczko. Auto śmiga aż miło przejechałem z 3 tys km i nic. Męczyłem się 3 lata. Jeśli wykonasz te wszystkie czynności auto powinno być naprawione. Prześlij dalej to info niech inni się nie męczą. Powodzenia.

  14. #58
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 lipiec 2015
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    33
    Postów
    42
    Auto
    Stilo MW 1.6 16V 103KM, IDEA 1.4 16V
    Rocznik
    2003, 2004
    Cytat Napisał siwus22 Zobacz post
    Witam,

    I jest jakiś sposób na te błędy komputera i gaśnięcie silnika?
    Mam zamiar kupić właśnie Fiata stilo 1.6 benz, 2003r. (103KM) z gazem. Ale czytając na forum o tym problemie coraz bardziej sie zniechęcam ...
    Ja nie narzekam jestem bardzo zadowolony z auta. Mam wersje MW, od zawsze mi sie podobala.
    Powiem ci tak... przez 7 miesiecy po zakupie od "niemca" wszystko bylo idealnie. Potem zaczely sie jaja z gasnieciem itp itd.
    Nie ominał mnie problem ze sterownikiem. Wydalem 400 zł na regeneracje (zimne luty, reballing, jakies nowe uklady), dodatkowo przenioslem sterownik z silnika zeby juz sie nie smazyl. Mineły 2 miesiace po tej operacji, zrobilem ok 2500 kilometrów i spokój.

    Stilo (szczegolnie ten silnik 1.6 16V 103KM) trzeba kochac lub znienawidzic. Ja naleze do 1 grupy i powiem ci ze po tych przebojach z ECU nadal uwielbiam nim jezdzic.
    Ja kupujac to auto, tez czytalem fora i troche mnie to zniechecalo. Ale kupilem auto z ta swiadomoscia bo praktycznie nic innego sie tam nie dzieje i odlozylem 5 stówek na ewnetualna naprawe ECU.
    Jak widac.. nie zabolalo mnie to finansowo bo bylem na to przygotowany

    Ja osobiscie polecam

  15. #59
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 listopad 2015
    Skąd
    Katowice
    Wiek
    26
    Postów
    1
    Auto
    Stilo 1.6
    Rocznik
    2005
    moje stilo coś gryzie od lipca. Gdy pojechałam na wakacje na początku lipca, z Katowic na Mazury, pod Warszawą zaczęło nim telepać. Najpierw myślałam, że to przez silny wiatr, który "ciągnie" w drugą stronę moje rowery zaczepione na tylnim haku. NIE. Pojawiło się "CHECK" i na wolnych obrotach już nie panikował. Na miejscu oczywiście okazało się, że trzeba wymienić rzekomo świece i cewkę zapłonową. Wyżygałam 700 zł, ale tym sposobem wróciłam do domu. Na śląsku jednak gdy już go zgasiłam nie chciał odpalić. Uruchamiał się "dżin" i akumulator i echo. Zaczęłam szukać elektryka, wyjęłam akumulator, męczyłam się z tym autem, aż w końcu gdy znalazłam osobę, która się na tym zna, JEMU JUŻ NIC NIE BYŁO. MAGIA. Jest listopad i ma mnie ochotę wyrywać z butów. Że niby chłodnica. Zapalił się "check", pojechałam do mojego mechanika, wymienił mi chłodnice, bo płyn uciekał i żyłam w nadzieji, że CHECK zniknie. DUPA ! Stoję na światłach z tym checkiem, nagle dżin, akumulator i gaśnie. I TAK CIĄGLE. Aż go nie wrzucę na wysokie obroty to gaśnie. Potem naturalnie 5 dni spokoju, aż w końcu zamęczył się w korku na autostradzie. Tu już mnie laweta czekała. Żeby było śmieszniej, pod domem już był tylko check i jeździł umówiłam się z elektrykiem na poniedziałek, ale jestem JUŻ załamana gdy przeczytałam te wszystkie wątki. Krew mnie zalewa przy takich rzeczach, ale obstawiam, że to właśnie komputer? Teraz stoi, ale gdy go odpalam jest tylko CHECK. Liczę, że do poniedziałku dalej tam będzie bo jak znowu zniknie to chyba harakiri popełnię. A tak serrio. Ten palący się dżin i akumulator i gaśnięcie? Komputer?

  16. #60
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 marzec 2016
    Skąd
    Pabianice
    Wiek
    24
    Postów
    2
    Auto
    Stilo 1.6
    Rocznik
    2003
    Podbiję temat, w moim dzieje się dokładnie to samo, ani mechanik, ani we fiacie nie potrafią jednoznacznie określić od czego gaśnie. Jadę jeszcze jutro do innego i zobaczymy. Auto mamy właściwie już 13 lat, a gasnąć zaczął całkiem niedawno. Skoro tylu osobom się to przytrafia to chyba powinni znać przyczynę...
    Gaśnie w trakcie jazdy (pik, pik, pik i gaśnie) z tym, że jak zgaśnie to można go odpalić jeszcze rozpędzonego i jedzie dalej jakby nigdy nic, a czasem nie da się go w ogóle odpalić i wtedy trzeba odczekać kilka minut i wtedy również jedzie jak gdyby nic się nie stało...


 
Strona 4 z 5 PierwszyPierwszy ... 2345 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Fiat Brava 1.4, 1997, gwizdy podczas jazdy
    Napisany przez drzasiek90 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 04-03-2012, 22:07
  2. Fiat Stilo gaśnie podczas jazdy
    Napisany przez Despero na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 11-02-2012, 21:34
  3. Odpowiedzi: 24
    Ostatni post: 16-01-2012, 21:06
  4. Siena zgasła podczas jazdy i nie odpala? 1.6 16V 97r
    Napisany przez Damiano9 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 05-06-2011, 13:02
  5. [silnik] W trakcie jazdy odcina zasilanie
    Napisany przez elrom na forum Scudo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 30-08-2010, 04:23

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

sterownik silnika fiat stilo 1.6

stilo forum

sterownik silnika fiat stilo 1.6 16v

fiat stilo 1.6 16v

komputer fiat stilo 1.6 16v

pompa paliwa fiat stilo 1.6

car security stilofiat stilo 1.6 16v opiniefiat stilo gasnie w czasie jazdyfiat stilo car security failuregasnacy silnik w czasie jazdy fiat stilofiat stilo 2003 1.6 gasnie podczas jazdystilo gasnie podczas jazdy loose connectionfiat stilo gasniefiat stilo swieci sie kontrolka blokadyallegro.pl fiat stilo 1`9 woda w filtrz obiawy i skutkiallegro.pl fiat stilo 1`9 woda w filtrze obiawy i skutki

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl