Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 10 z 10
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 kwiecień 2010
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    28
    Auto
    Stilo Schumacher 2.4 20 V Manual GearBox

    Falowanie obrotów i gaśnięcie silnika 1.6 16 V

    Witam

    Otóż mam dośc powszechny jak widzę problem z falowaniem obrotów na biegu jałowym.
    Rzecz najczęściej dzieje się na rozgrzanym silniku, z tego co wyczytałem na forum to wina przepustnicy, więc pojechałem ją wyczyścić, niestety nie pomogło.. dziś nawet stojąc na światłach ( na luzie ) obroty zaczęły falować między 1000 a 500 dość intensywnie pare razy aż w końcu zdechł. Odpaliłem ponownie bez problemu. Auto ogólnie jeździ świetnie, dobrze przyspiesza, nie szarpie, tylko te falowanie które czasem potrafi zgasić silnik.

    Czy po wyczyszczeniu przepustnicy powinienem coś ustawić ?
    Jak wykonać adaptację ? czy muszę jechać na diagnostykę?

    Widziałem gdzieś taki sposób:

    Odłączyć akumulator na parenaśnie minut, podłączyć, odpalić i poczekać aż auto się nagrzeje i włączy się wentylator, po czym zgasić. Czy to pomaga i tak należy to wykonać?

    Dodatkowo widziałem też że niektórzy czyścili styki od przepustnicy, ma ktoś może zdjęcie która to wtyczka ?

    Silnik 1.6 16 V benzyna bez gazu, rocznik 2003 czyli silnik fiatowski.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    nie koniecznie wina przepustnicy jak kondycja filtra i jego szczelność?

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 kwiecień 2010
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    28
    Auto
    Stilo Schumacher 2.4 20 V Manual GearBox
    Wymieniłem 2 dni temu filtr powietrza, łączenie przy przepustnicy szczelne nie łapie lewego powietrza.

  5. #4
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    nie ma czegoś takiego jak adaptacja. Podjedź na kompa i sprawdź parametry czujników temperatury, innych podzespołów.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 kwiecień 2010
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    28
    Auto
    Stilo Schumacher 2.4 20 V Manual GearBox
    Masz Stilo ? lub miałeś ? bo wielu użytkowników twierdzi że adaptacje przeprowadzali i zdawała egzamin.

  7. #6
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Nie mam stilo i nie miałem. adaptację z tego co wiem, robiło w samochodach starszego typu.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 kwiecień 2010
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    28
    Auto
    Stilo Schumacher 2.4 20 V Manual GearBox
    Może wypowie się ktoś kto miał podobną przypadłość ?

    [size=2][ Dodano: 2011-03-05, 17:54 ][/size]
    Myliłeś się co do adaptacji przepustnicy.

    Oto co zrobiłem. Odpiąłem wtyczkę od przepustnicy, oczyściłem styki preparatem do czyszczenia styków oraz przeprowadziłem adaptację przepustnicy w następujący sposób:

    Odłączyłem akumulator na godzinkę, nastepnie podłączyłem i wsiadłem do auta.
    Włożyłem kluczyk do stacyjki przekręciłem w pozycję MAR na 60 sekund, po tym czasie przekręciłem kluczyk w pozycję STOP ( NIE WYCIĄGAJĄC KLUCZYKA !) po 10 sekundach wyjąłem kluczyk ze stacyjki. Po chwili włożyłem i odpaliłem auto, pochodziło trochę ( około 10 minut) po czym się przejechałem i nagrzałem silnik. Teraz auto chodzi równiutko i bez zarzutu.

    Tak więc na przyszłość, jak się nie wie to się nie pisze bzdur bo potem ktoś to przeczyta i powiela...

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 marzec 2011
    Skąd
    oswiecim
    Postów
    3
    Auto
    fiat stilo
    Witam mam taki sam problem a co do adaptaci wlaczassz silnik do mometu az sie wl wetylator i orzepustnica sie sama zadoptuje

    [size=2][ Dodano: 2011-03-07, 21:06 ][/size]
    Nie wiez w to co ci mowia mechanicy mnie naciagli na nowe swiece nowe cewki przpustnice nie spomne juz o czujnikach podcisnienia oparow temperatury i dalej to samo wychodzi na to ze walnal komputer

    [size=2][ Dodano: 2011-03-07, 21:06 ][/size]
    O kosztach juz nie spomne nie chce cie zalamywac

    [size=2][ Dodano: 2011-03-07, 21:13 ][/size]
    Kolego RFCK ok moze miales zawalone styki ale po 1 przepustnica w stilo 1,6 16v po 2001 roku ma przepustnice zespolona z sinikiem krokowym i w tej przepustnicy pracuje silniczek kt[color=red]Ó[/color]rym reguluje komputer wiec u mnie styki były ok a prawdopodobnie wyrobiony trzpień
    piotr.ch

  10. #9
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Może wypowie się ktoś kto miał podobną przypadłość ?

    [ Dodano: 2011-03-05, 17:54 ]
    Myliłeś się co do adaptacji przepustnicy.

    Oto co zrobiłem. Odpiąłem wtyczkę od przepustnicy, oczyściłem styki preparatem do czyszczenia styków oraz przeprowadziłem adaptację przepustnicy w następujący sposób:

    Odłączyłem akumulator na godzinkę, nastepnie podłączyłem i wsiadłem do auta.
    Włożyłem kluczyk do stacyjki przekręciłem w pozycję MAR na 60 sekund, po tym czasie przekręciłem kluczyk w pozycję STOP ( NIE WYCIĄGAJĄC KLUCZYKA !) po 10 sekundach wyjąłem kluczyk ze stacyjki. Po chwili włożyłem i odpaliłem auto, pochodziło trochę ( około 10 minut) po czym się przejechałem i nagrzałem silnik. Teraz auto chodzi równiutko i bez zarzutu.

    Tak więc na przyszłość, jak się nie wie to się nie pisze bzdur bo potem ktoś to przeczyta i powiela...
    odpowiedziałeś sobie sam kolego, co było winą. Przepustnica, która odpowiada za masę powietrza, przez to silnik tak nierówno chodził. Pozdrawiam. P.s pierwsze słyszę o takiej adaptacji.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 kwiecień 2010
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    28
    Auto
    Stilo Schumacher 2.4 20 V Manual GearBox
    Właśnie , przyczyną była przepustnica lecz po czyszczeniu obroty falowały nadal, po autoadaptacji jak ręką odjął. Jak widzisz na forum można się wiele dowiedzieć
    Pozdrawiam


 

Podobne tematy

  1. [osprzęt silnika] drgania silnika przy ruszaniu...
    Napisany przez DidExit na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 28-05-2015, 21:54
  2. migająca marchewka i wachania obrotów
    Napisany przez mary$ na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 05-02-2009, 22:24
  3. [silnik] Ciężko odpala i gaśnie powyżej 3000 obrotów
    Napisany przez keczupdt na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 28-01-2009, 22:20
  4. [silnik] nietypowy przykład nierównych obrotów
    Napisany przez slawoos na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 15-12-2008, 16:59
  5. [CLIP] Przypadkowe gaśnięcie silnika, zła jego praca
    Napisany przez miszko na forum Uno
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 30-01-2008, 19:41

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

adaptacja przepustnicy stilo

silniczek krokowy fiat stilo 1.6

przepustnica stilo 1.6

czyszczenie przepustnicy fiat stilo 1.6

stilo adaptacja przepustnicy

przepustnica fiat stilo 1 6

fiat stilo 1.6 16v przepustnica

adaptacja przepustnicy fiat stilo

adaptacja przepustnicy stilo 1.6

adaptacja przepustnicy fiat stilo 1.6

fiat stilo czyszczenie przepustnicy

przepustnica fiat stilo 1.6 16v

silnik krokowy fiat stilo 1.6

adaptacja silnika krokowego brava

czyszczenie przepustnicy stilo

przepustnica fiat stilo 1.6

fiat stilo czyszczenie przepustnicy 1.6

komputer silnika fiat stilo 1.6

czyszczenie przepustnicy stilo 1 6

przepustnica stilo

http://www.iparts.pl