Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 9 z 9

Temat: dziwne piski  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 maj 2013
    Skąd
    Konin
    Wiek
    27
    Postów
    71
    Auto
    Stilo 1,4
    Rocznik
    2004

    dziwne piski

    witam

    ostatnio mechanik wymieniał mi uszczelnienie na wyjściu ze sprzęgła na półoś. Po jakichś 2 tyg (2,5 tyś km) półoś mi wypadła na prostej drodze - stwierdziłem, że to wina mechanika i pojechałem do niego z pretensjami. Włożył półoś zalał skrzynie wymienił uszczelniacz jeszcze raz i wymienił zabezpieczenie ( przynajmniej tak mówił). Po tej wizycie przy skręcaniu w lewo dość mocno ( np zawracanie) strasznie coś mi piszczy- metaliczny odgłos ździerania. Brzmi coś jakby metal tarł o metal.
    Klocki nie były już troche wymieniane i troche sobie lubią pisnąć, ale nie aż tak!
    Czy jest możliwe, że mechanior znowu coś zje... czy raczej szukać przyczyny gdzieś indziej ( trące klocki/tarcze?)
    dźwiek jest jedynie przy skręcaniu w lewo dochodzi gdzieś z przodu, przy manewrach nei ma znaczenia czy dociskam hamulec czy nie



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 maj 2013
    Skąd
    Konin
    Wiek
    27
    Postów
    71
    Auto
    Stilo 1,4
    Rocznik
    2004
    podniosłem samochód i zdjąłem koło, zauważyłem, że klocki bardzo przylegają do tarcz, ciężko było mi tarczą ruszać. po założeniu koła i przekręceniu było słychać delikatne "szumienie" klocków o tarcze i wyczuć dało się opór na kole.
    Mam niebawem do wymiany klocki (myśle że może przez wakacje jeszcze pojeżdżę) warto poczekać z zaglądaniem do tłoczków czy lepiej zrobić to od razu?

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    04 listopad 2014
    Skąd
    Ełk
    Postów
    135
    Auto
    stilo 1.9 jtd 140km
    Rocznik
    2004
    miałem podobną sytuacje odnośnie klocków i mówiłem sobie, że wymienie za miesiąc... Podczas jednej z tras doszło do "fajnej sytuacji" zablokowało mi koło tak tarł metal o metal co spowodowało zniszczenie tarczy. Zamiast wymieniac same klocki musiałem wymianic klocki z tarczami a więc kolego radzę wymienic klocki od razu a nie czekac.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 maj 2013
    Skąd
    Konin
    Wiek
    27
    Postów
    71
    Auto
    Stilo 1,4
    Rocznik
    2004
    a powiedz mi, wymieniłeś same klocki czy czyściłeś tłoczki itp.?

    Ma ktoś doświadczenie czy jest to robota na popołudnie? (zdjęcie kół, wymiana klocków, przeczyszczenie tłoczków, odpowietrzenie układu, montaż całości)

    Dodam, że nigdy tego nie robiłem, ale na tutorialach wygląda to dość prosto

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 maj 2013
    Skąd
    Konin
    Wiek
    27
    Postów
    71
    Auto
    Stilo 1,4
    Rocznik
    2004
    Nie wspomniałem chyba wcześniej, temperatura tarcz po krótkiej trasie (15km), bardzo spokojnie z małą ilością hamowania , była niesamowicie wysoka. Dotknąłem przednich tarcz i się oparzyłem (z obu stron) do tylnych nie mogłem sięgnąć paluchem, ale w okolicy też było czuć podwyższoną temp.

    Myślałem trochę nad tymi tłoczkami, bo ok, jeden czy 2 mogły się zatrzeć/przyklinować, ale wszystkie 4? może jest coś nie tak na całym układzie?

    ostatnio dolewałem płynu hamulcowego (teraz jest idealnie w maksie, może z milimetr ponad) może mieć to jakieś znaczenie?

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    04 listopad 2014
    Skąd
    Ełk
    Postów
    135
    Auto
    stilo 1.9 jtd 140km
    Rocznik
    2004
    klocki, klocki i jeszcze raz klocki... prosty sposób auto na podnosnik i zobacz czy koła dobrze sie kreca. Prawdopodobnie klocek trze o tarcze i nagrzewa ja, radze wymienic klocki zanim uszkodzisz tarcze.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 maj 2013
    Skąd
    Konin
    Wiek
    27
    Postów
    71
    Auto
    Stilo 1,4
    Rocznik
    2004
    Czy w stilo 2004 nie ma czasem czujnika od zużytych klocków?

    podniosłem auto i klocki trą o tarcze, ale okładziny jeszcze jest trochę (około 4-5mm) - czy to nie wina właśnie tłoczków, albo przewodów, że klocki nie odbijają?
    tarcze też już mają rancik na obrzeżach, jaka powinna być grubość tarcz (mam te wentylowane)

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    29 styczeń 2014
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    25
    Postów
    322
    Auto
    Stilo 1.6 16V
    Rocznik
    2002
    jest jeden czujnik na przednim lewym kole ale żeby on zadziałał to naprawdę właściciel musi o to niedbać. A czyszczenie prowadników na klockach nie pomoże?

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    06 luty 2011
    Skąd
    Warszawa (WF)
    Wiek
    60
    Postów
    276
    Auto
    Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic 3D (Blue Navy)
    Rocznik
    2003
    Cytat Napisał danioi Zobacz post
    jest jeden czujnik na przednim lewym kole ale żeby on zadziałał to naprawdę właściciel musi o to niedbać.
    Nie wiem o co miałby niedbać właściciel, żeby zadziałał czujnik zużycia klocków hamulcowych. Zadziałanie czujnika sygnalizuje poprostu fakt zużycia klocków (około 2 mm okładziny ciernej na klocku), a czujnik jest po to, żeby nie zaglądać co chwila czy klocki jeszcze są czy już się zużyły .

    Cytat Napisał MiNiS Zobacz post
    ...czy to nie wina właśnie tłoczków, albo przewodów, że klocki nie odbijają?
    Jak najbardziej jest to najprawdopodobniej wina nieodbijających klocków - zacierające się tłoczki w zaciskach hamulcowych. Raczej nie jest to wina przewodów hamulcowych.
    Musisz kupić zestawy naprawcze zacisków hamulcowych, rozebrać owe zaciski, wyczyścić je i wymienić uszczelniacze (czy same uszczelniacze czy również tłoczki, to zależy od tego czy są wżery na tłoczkach czy nie, ale stwierdzić to można dopiero po rozebraniu zacisku). Trzeba również pamiętać o dokładnym wyczyszczeniu prowadnic klocków, bo to również może powodować nieodbijanie klocków.
    Ostatnio edytowane przez Grześko ; 22-06-2015 o 13:37
    Fiat Stilo 1.6 16V z 2003,
    a to już praktycznie moje 16 auto.
    Poprzednio był VW Passat B3 2.0 16V automat, przed nim Fiat Tempra 1.6 SX,
    a jeszcze wcześniej kilkanaście innych autek (w tym Fiaty: 124, Uno, Tipo i Tempra).
    Do niedawna była również Alfa Romeo GT 2.0 JTS z 2004 (sprzedana ).


 

Podobne tematy

  1. Piski z przodu auta.
    Napisany przez nulus na forum Panda
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 05-08-2014, 19:21
  2. metaliczne piski/tacie
    Napisany przez danuch na forum Doblo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 05-05-2013, 22:54
  3. Piski spod maski
    Napisany przez Tom Hagen na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 04-09-2011, 14:45
  4. Piski w lewy kole
    Napisany przez PUNTO_GO na forum Punto II
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 12-09-2010, 10:39
  5. Piszczenie, delikatne piski na zimnym silniku
    Napisany przez kiuba_k na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 13-08-2009, 15:46

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl