Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 9 z 9
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 czerwiec 2015
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    34
    Postów
    11
    Auto
    Palio Weekend 1.2 8V
    Rocznik
    2000

    Za mocne hamulce tył - czy winne korektory ???

    Witam!
    Niedawno kupiłem Palio Weekend 1.2 2000r i mam problem z hamulcami z tyłu - są za dobre, tzn auto zamiast lekko nurkować przy hamowaniu całe równo siada. A co gorsze - przy mocnym hamowaniu nawet na suchym asfalcie blokuje tylne koła jakbym zaciągał ręczny.
    Problemu nie było po zakupie auta, pojawił się jak wymieniłem samoregulatory w bębnanch (jakiś magik założył je bez sprężynek i jeden już zdążył spaść i "orał" piastę).
    Auto przy ogólnym przeglądzie na serwisie dostało nowe przewody elastyczne i miedziane z tyłu. Mówiłem mechanikowi że coś jest nie tak, to twierdził że się czepiam, ale jak się sam przejechał to stwierdził, że faktycznie masakra i powiedział, że winne korektory, bo zardzewiałe i nie pracują.
    I tu mam ogromną wątpliwość, bo zawsze mi się wydawało, że korektor jak się zastanie to w pozycji otwartej (auto niedociążone) i hamulce zawsze będą miały siłę hamowania auta nieobciążonego. W związku z tym mam ogromną prośbę do kolegów - jeśli ktoś z Was ma jakąś pewną informację na ten temat to proszę o rozwianie wątpliwości, bo boję się że popłynę +/- 500zł i dalej będzie to samo...
    Z góry dzięki wielkie za pomoc.
    Pozdrawiam
    Piotrek



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    14 marzec 2012
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    36
    Postów
    145
    Auto
    TIPO HB 1,4 T-Jet LOUNGE
    Rocznik
    2017
    Nie wymieniaj w ciemno.Korektory da się sprawdzić,czy są zatarte lub nie..Dają się też czasem rozruszać.Może źle jest odpowietrzony układ i przód hamuje zbyt słabo?
    korektor palio.jpg
    Wciśnięcie tłoczka powoduje zwiększony dopływ płynu do kół tylnych.
    Ostatnio edytowane przez jaroslawrak ; 11-08-2015 o 10:43 Powód: dodanie zdjęcia.

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    19 maj 2009
    Skąd
    WARSZAWA
    Postów
    368
    Auto
    SIENA 1,4 GT :)
    Rocznik
    05.2015
    Podłącze się pod temat, ja mam natomiast odwrotnie. Hamulce z przodu hamują, natomiast tył nie. u mnie kolektory hamowania są te podłużne przy pompie hamulcowej. powiem tak zmieniłem nawet pompę hamulcową od innego fita. ale to nie zmieniło charakterystyki hamowania.
    Zrobiłem mały eksperyment, wymontowałem kolektory, odpowietrzyłem układ i okazało się że tył hamuje szybciej i mocniej niż przód.
    Czy w moim przypadku może być problem z tłoczkami w zaciskach ? czy raczej z czymś innym? słucham propozycji. a może ktoś ma jakieś modyfikacje układu hamulcowego?

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 czerwiec 2015
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    34
    Postów
    11
    Auto
    Palio Weekend 1.2 8V
    Rocznik
    2000
    Cytat Napisał jaroslawrak Zobacz post
    Nie wymieniaj w ciemno.Korektory da się sprawdzić,czy są zatarte lub nie..Dają się też czasem rozruszać.Może źle jest odpowietrzony układ i przód hamuje zbyt słabo?
    W ciemno bym nie wymieniał
    Ale w niedzielę się zabrałem i wskoczyłem pod auto i korektory sztywne - nic z nich nie będzie, nawet pod zdjęciu uszczelki tłoczka wysypuje się rdza.
    Przed całą akcją z hamulcami przód był igła, poza tym musieliby być niezłe głąby na warsztacie żeby źle odpowietrzyć hamulce.
    A co do tego co sugerował mechanik, to jak na spokojnie o tym pomyślałem to by się nawet zgadzało, bo korektor działa trochę jak taki bufor - po wciśnięciu hamulca przy niezaładowanym aucie sprężyna tylko delikatnie ciągnie tłoczek i ciśnienie płynu zamiast pójść na cylinderki idzie na tłoczek korektora. No a co za tym idzie to auto w stanie spoczynku ma dociągnięte korektory na maxa - z jednej strony nie ma ciśnienia a z drugiej dociąga sprężyna i jak auto np długo stało to korektory mogły zastać się w pozycji jak przy pełnym aucie.
    Tak czy siak jutro mają mechniory się wykazać i zmienić korektory, dam znać co się udało zdziałać.

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    Cytat Napisał Martenz555 Zobacz post
    Podłącze się pod temat, ja mam natomiast odwrotnie. Hamulce z przodu hamują, natomiast tył nie. u mnie kolektory hamowania są te podłużne przy pompie hamulcowej. powiem tak zmieniłem nawet pompę hamulcową od innego fita. ale to nie zmieniło charakterystyki hamowania.
    Zrobiłem mały eksperyment, wymontowałem kolektory, odpowietrzyłem układ i okazało się że tył hamuje szybciej i mocniej niż przód.
    Czy w moim przypadku może być problem z tłoczkami w zaciskach ? czy raczej z czymś innym? słucham propozycji. a może ktoś ma jakieś modyfikacje układu hamulcowego?
    A jak zmieniałeś pompę to razem z korektorkami? No bo jeśli przed zdemontowaniem tył nie hamuje, a po zdemontowaniu hamuje za dobrze to by wskazywało właśnie na korektory.
    A może jeszcze inaczej - skąd wiesz, że tył ci nie hamuje?

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    19 maj 2009
    Skąd
    WARSZAWA
    Postów
    368
    Auto
    SIENA 1,4 GT :)
    Rocznik
    05.2015
    wiesz co ja sprawdzałem to wizualnie. w sensie takim że rozpędzałem się do 50, 80, 100 i pedał w podłogę. a kolega stał z kamerą i nakręcał te próby. potem oglądaliśmy na Plazmie 50" w HD aby żaden szczegół nam nie umknął żartuje z tym.. ale serio to kolega przyglądał się hamowaniu, i stwierdził że tył nie hamuje bo koła się kręcą w momencie gdy przód stoi na dębowo. spróbuje w zaprzyjaźnionej stacji diagnostycznej sprawdzić hamulce. boje się jednak że diagnosta stwierdzi że wszystko jest ok.

  7. #6
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Cytat Napisał Martenz555 Zobacz post
    to kolega przyglądał się hamowaniu, i stwierdził że tył nie hamuje bo koła się kręcą w momencie gdy przód stoi na dębowo
    Korektor siły hamowania właśnie do tego służy, aby Ci tylne koła się nie zblokowały podczas hamowania. Inaczej auto stanie się nadsterowne i na śliskiej nawierzchni na pewno tył zacznie uciekać na bok czego byśmy bardzo nie chcieli.

    Jedyny mierzalny i sensowny dowód możesz przeprowadzić jadać na SKP i przechodząc test na hamowni.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    31 marzec 2012
    Skąd
    Cieszyn
    Postów
    830
    Auto
    Renault Clio 1,2 8v
    Poza tym korektory trzeba umieć wyregulować, oba musza być idealnie wysterowane inaczej przy nagłym hamowaniu na mokrym zarzuci ci autem. Pozatym siena nie ma regulatorów które korygują siłę hamowania w zależności od obciążenia. Tylko palio ma takie korektory jak ten na zdjęciu wyżej. . Poza wymianie należy wyregulować oba do takich samych wartości jak podaje książka serwisowa.

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    19 maj 2009
    Skąd
    WARSZAWA
    Postów
    368
    Auto
    SIENA 1,4 GT :)
    Rocznik
    05.2015
    Cytat Napisał Darksaience Zobacz post
    Poza tym korektory trzeba umieć wyregulować, oba musza być idealnie wysterowane inaczej przy nagłym hamowaniu na mokrym zarzuci ci autem. Pozatym siena nie ma regulatorów które korygują siłę hamowania w zależności od obciążenia. Tylko palio ma takie korektory jak ten na zdjęciu wyżej. . Poza wymianie należy wyregulować oba do takich samych wartości jak podaje książka serwisowa.
    jeżeli chodzi o regulacje kolektorów w Palio to wg. książki serwisowej to powinno się obciązyć tył wagą ok 600kg i dopiero odpowietrzać układ hamulcowy.
    a nie wiem jak można wyregulować to kolektory w Sienie? bo tam nie ma co regulować- wiem bo rozebrałem i wyczyściłem je. mam na to zdjęcia jak to się składa

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 czerwiec 2015
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    34
    Postów
    11
    Auto
    Palio Weekend 1.2 8V
    Rocznik
    2000
    No ja już po wymianie i jest diametralnie lepiej - przód w końcu blokuje się pierwszy. Korektory faktycznie były zardzewiałe totalnie - jak zespawane.
    Tył teoretycznie nie powinien się blokować, ale oczywiście są skrajne przypadki, np luźna czy śliska nawierzchnia i przy mocnym hamowaniu może się zblokować.
    Będę jeszcze musiał doregulować bo na warsztacie mi ustawili bez regulacji, czyli na ustawieniu fabrycznym i czuć że tył jeszcze trochę za mocno bierze, ale to najpierw sprawdzę na mokrym asfalcie.
    Pozdrawiam


 

Podobne tematy

  1. Za Mocne Hamulce
    Napisany przez umcys na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post: 29-04-2013, 06:18
  2. Korektory siły hamowania-czy można zamienić
    Napisany przez danielciagala na forum Punto
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 05-12-2012, 10:26
  3. Kupie korektory siły hamowania Punto 1.1
    Napisany przez danielciagala na forum Kupię
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 05-12-2012, 10:25
  4. Zbyt mocne przechylanie sie silnika przy ruszaniu, czy to poduszka ?
    Napisany przez rafreality na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 21-10-2012, 08:40
  5. Mocne stukanie w silniku ?
    Napisany przez athldept na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 05-08-2012, 17:28

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl