Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 9 z 9
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 styczeń 2015
    Skąd
    Łomianki
    Wiek
    50
    Postów
    32
    Auto
    Siena 1.4
    Rocznik
    1997

    Wymiana silnika i bebechów w Sienie 1.4 8V

    Od dłuższego czasu zastanawiam się nad wymianą silnika. Obecnie jest to prawie wykończone 1.4 8V. Sprzęgła powinno wystarczyć na jakieś 35000km. Do zrobienia mam prawdopodobnie UPG. Zauważyłem jednak po wyliczeniach że płynu mi delikatnie ubywa. Silnik nie chodzi mi równo. Mam wrażenie że leciuteńko (ale naprawdę leciuteńko) przerywa. Przebieg kręcony - na liczniku 108000km :-) więc trzeba 200 dodać. 120/140 jeszcze leci bez problemów no ale zawiecha do roboty i to w komplecie.

    Zastanawiałem się nad Golfem III w silnikiem 1.6 do 1.8. Jak już mam robić to robić tak by sobie poprawić. Koszt robocizny mój. Sprzęt jest.
    Zastanawiam się nad silnikiem od VW np. Passat B3 1.8 silnik ASB
    nick za ciężki?? mów mi DEKSTERR



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 styczeń 2012
    Skąd
    Piskorowice
    Wiek
    39
    Postów
    71
    Auto
    Lancia Lybra
    Rocznik
    2001
    ja bym naprawiał obecny. Chwalę sobie silnik 1.4 prosty bezawaryjny miałem w since i pakę oddałem na złom a silnik i całą resztę zostawiłem sobie obecnie mam 1.6 w Maryśce silniki praktycznie takie same tylko dodane 8 zaworów i powiększona pojemność śmiga cały czas bezproblemowo mimo przeszło 300 000 km. Natomiast bujam się z BMW 2.0 TD4 przy 200 000 km klekot z nędzą.

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    31 marzec 2012
    Skąd
    Cieszyn
    Postów
    829
    Auto
    Renault Clio 1,2 8v
    ja mam 1,4 ponad 300tys przebiegu i przez te 300 tyś nigdy nic mu nie dolegało teraz juz mocno sfatygowany. Ale jako wół roboczy wspaniała jednostka i warto remontować.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 styczeń 2012
    Skąd
    Piskorowice
    Wiek
    39
    Postów
    71
    Auto
    Lancia Lybra
    Rocznik
    2001
    Cytat Napisał Darksaience Zobacz post
    ja mam 1,4 ponad 300tys przebiegu i przez te 300 tyś nigdy nic mu nie dolegało teraz juz mocno sfatygowany. Ale jako wół roboczy wspaniała jednostka i warto remontować.
    nawet te 300 tys nie wydaje mi się żeby było to dla niego dużo zależy jaką historię ma za sobą. Mój 1.6 przy tym przebiegu ma sprężanie 14,5 we wszystkich cylindrach i ciśnienie oleju rzyma książkowe dodam że ma za sobą połowę przebiegu na gazie instalacja mieszalnikowa czyli podatna na zaburzenia prawidłowej mieszanki. Obecnie jeden z popyhaczy się odezwał ale po wymianie oleju jest cisza a tak silnik nawet nie ma zamiaru się poddawać, autostrada 140 km/h przez ponad godzinę i silnik nic sobie nie robi może przy takich większych maratonach minimalnie oleju weźmie ale jak nie jeżdże w takie trasy to na 10 tys nie ma ubytku.

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    07 maj 2012
    Skąd
    zielonki
    Wiek
    32
    Postów
    589
    Auto
    Passat CC 3.6 DSG 4motion
    Rocznik
    2009
    a jak jest z eksploatacją? świece, cewka kable wymieniane kiedykolwiek?

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 styczeń 2012
    Skąd
    Piskorowice
    Wiek
    39
    Postów
    71
    Auto
    Lancia Lybra
    Rocznik
    2001
    Cytat Napisał pajel Zobacz post
    a jak jest z eksploatacją? świece, cewka kable wymieniane kiedykolwiek?
    jeżeli pytanie do mnie (pasuje cytować do czego zadaje się pytanie) to odpowiadam oczywiście, że wyminiane ale o takich rzeczech chyba nie trzeba pisać takie oczywiste są chodź cewka jest od produkcji auta. Aktualnie ma drugie sprzęgło i jezcze w nienajgorszym stanie chodź to jest zasługa dłóższych tras. Usterki trapiące raczej drobiazgi typu gumy stabilizatora i końcówki. Do główniejszych problemów to można zaliczyć światła po 15 latach trzeba nowe reflektory albo stare czyścić od środka.
    Ostatnio edytowane przez COMP252 ; 01-03-2015 o 17:45

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    07 maj 2012
    Skąd
    zielonki
    Wiek
    32
    Postów
    589
    Auto
    Passat CC 3.6 DSG 4motion
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał COMP252 Zobacz post
    jeżeli pytanie do mnie (pasuje cytować do czego zadaje się pytanie)
    skoro nie cytuję żadnej wypowiedzi, to chyba logiczne, że kieruje pytanie do zakładającego temat...

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 styczeń 2015
    Skąd
    Łomianki
    Wiek
    50
    Postów
    32
    Auto
    Siena 1.4
    Rocznik
    1997
    Świece mają dwa tygodnie. Tyle samo kable i filtry. Ups. Sorry. Jedna świec anie wymieniona bo uwaliłem gwint w nowej i starej (4 od lewej) nie wymieniłem. Dzisiaj wykręcę bo mi dziwnie silnik chodzi jak jest zimny. Odpalam i mam wrażenie że nie chodzi na wszystkie gary. Jak by nie równo. Dodam gazu, przydławi się kilka razy tak delikatnie i wskakuje na równe obroty i chodzi cacy. Chyba ta czwarta świeca uwalona. Świece NGK, kable jakieś JANMOR do LPG (te wzmocnione). No i zaczął chlać jak głupi. 50zł 130km. Zwariować idzie. Ostatnio na PB98 za 80zł zrobił 170km. Przecież to kombajn dosłownie. Na dodatek na starych świecach (też NGK a skorodowane na maksa) odpalał na raz. Przekręcam i silnik pracuje. Świece czyste były. Normalny kolor wszystkich. Teraz nim silnik zaskoczy musze trzymać rozrusznik około2-3sekund i dopiero odpala. Paliwo się nie cofa. Jest zaworek. Pompka smiga. Wszystko ok i nie wiem co jest grane.
    Ostatnio edytowane przez dexterr ; 03-03-2015 o 12:11
    nick za ciężki?? mów mi DEKSTERR

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    31 marzec 2012
    Skąd
    Cieszyn
    Postów
    829
    Auto
    Renault Clio 1,2 8v
    Cytat Napisał COMP252 Zobacz post
    nawet te 300 tys nie wydaje mi się żeby było to dla niego dużo zależy jaką historię ma za sobą. Mój 1.6 przy tym przebiegu ma sprężanie 14,5 we wszystkich cylindrach i ciśnienie oleju rzyma książkowe dodam że ma za sobą połowę przebiegu na gazie instalacja mieszalnikowa czyli podatna na zaburzenia prawidłowej mieszanki. Obecnie jeden z popyhaczy się odezwał ale po wymianie oleju jest cisza a tak silnik nawet nie ma zamiaru się poddawać, autostrada 140 km/h przez ponad godzinę i silnik nic sobie nie robi może przy takich większych maratonach minimalnie oleju weźmie ale jak nie jeżdże w takie trasy to na 10 tys nie ma ubytku.
    No mój silnik nigdy gazu nie widział a jak ma dobry dzień idzie nawet 160km/h Ale sfatygowany chyba jest bo nierówno chodzi i cyka bodajże popychacz.


    Co do spalanie mój chlał jak głupi nawet i 10. Po wymianie kabli świec oraz odmy na szczelną i wyrzucenia katalizatora mam równe 7l na 100km benzyny.


 

Podobne tematy

  1. wymiana silnika
    Napisany przez arturos na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 21-05-2012, 17:41
  2. [silnik] Stożek w Sienie 1,4
    Napisany przez Lasgo07 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 14-12-2010, 21:07
  3. Wymiana silnika
    Napisany przez Pablo20004 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 29-11-2010, 00:27
  4. Wymiana silnika
    Napisany przez maSSon na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 05-10-2010, 22:22
  5. gaz w sienie
    Napisany przez forteca35 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 30-10-2008, 17:13

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl