Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 2 z 2
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 listopad 2011
    Skąd
    Kraków
    Postów
    33
    Auto
    Siena

    Wolne obroty, zimny silnik Siena 1.6 16v

    Dzień dobry Panowie,
    Temat rzeka: wolne obroty w fiacie 1.6 16V. Moja Siena na zimnym silniku (i tylko na zimnym) ma ogromne problemy z ustaleniem wolnych obrotów. Wygląda to tak jakby coś generowało błędy do komputera, bo komputer zaczyna świrować i obroty falują i skaczą jak głupie. Jeśli auto zagrzeje się i wyłączę go na chwilę, odepnę klemę problemy ustępują. Auto na ciepłym silniku pracuje idealnie. Ale jeśli nie odepnę klemy obroty nadal szaleją.
    Po kolei: po zapaleniu silnika obroty najczęściej przez chwilę są OK. Po chwili coś jakby się przełączało i zaczynają rosnąć (np do 2000) później spadają i falują. Czasem po zapaleniu jak tylko dotknę pedału gazu to obroty rosną nadmiernie a potem zaczyna się problem.
    Pytanie jest takie: co oprócz silnika krokowego odpowiada za wolne obroty? Silniczek czyściłem i zmieniałem więc nie powinien dawać numerów.
    Próbowałem też "pomacać" przewody pod maską ale nie znalazłem żadnej przerwy ani zwarcia.
    Oczywiście po podłączeniu do testera ECU nie daje żadnych błędów ( jak to w Sienie :/ )
    Pomyślałem że mógłbym zaryzykować i podmienić np mapsensor, czujnik położenia przepustnicy, albo coś jeszcze ale może macie jakieś sugestie co sprawdzić. Noszę się też z zamiarem czyszczenia przepustnicy, ale nie wiem czy to coś da bo samo gniazdo silniczka krokowego jest czyste i silniczek też.
    Macie jakieś pomysły? Proszę o pomoc



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 maj 2015
    Skąd
    Gorzów Wlkp
    Postów
    15
    Auto
    Punto 1,2,Bravo 2.0 20v,Palio 1,6,Alfa147
    Rocznik
    11.2000
    Prawdopodobnie masz problem z kątem przepustnicy.Rozłączenie akumulatora na chwile powoduje reset pozycji kąta przepustnicy w sterowniku i dlatego przez pewien czas jest lepiej.Nie będzie błędu przy diagnostyce komputerem trzeba właściwie interpretować wyświetlane parametry.Kąt przepustnicy musi być na biegu jałowym ok. 0.0-0,67 stopnia,jak przekracza 1 stopień to silnik faluje.Jest to częsta przyczyna w tych sterownikach IAW1AFXX. Jeśli kąt jest nieprawidłowy i się sam zmienia na biegu jałowym to proponuje oczyścić przepustnice i zdublować masę czujnika położenia przepustnicy względem mas silnika.Po każdym czyszczeniu odłączamy na chwile akumulator aby centrala zresetowała kąt na 0,0 stopnia.


 

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 03-12-2014, 19:49
  2. Wysokie obroty, a zimny silnik. (C.D.)
    Napisany przez nike166 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 09-05-2012, 00:54
  3. [Silnik] Falujące wolne obroty na Pb
    Napisany przez DanioxD na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post: 14-12-2011, 07:33
  4. [silnik] Stilo 1,9 JTD 120 km - wolne obroty
    Napisany przez Alans na forum Stilo
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post: 06-10-2010, 01:23
  5. Siena 1600cm falujace wolne obroty silnika !
    Napisany przez arencio na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 31-10-2009, 10:59

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl