Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 13 z 13
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    03 sierpień 2009
    Skąd
    Nowy Sącz/Kraków
    Postów
    52
    Auto
    Palio Weekend HL 1,2 benz

    Silniczek krokowy - demontarz

    Witam. problemem mojego Palio Weekend 1,2 8V są skaczące, niskie obroty biegu jałowego. gdzieś poczytałem i znajomy mechanik podpowiedział, że trzeba przeczyścić silniczek krokowy. da się to samemu zrobić? jest jakaś kolejność postępowania z tym czymś? na co trzeba uważać - można coś źle podpiąć po czyszczeniu? Wiem, że silniczek znajduje się pod okrągłym plastikowym walcem, do którego dochodzi przewód od filtra powietrza.
    czy czujnik przepustnicy może mieć wpływ na objawy jw? Co innego ewentualnie? Sonda lambda?

    Auto ma nowe świece, przewody WN, przeczyszczone wtryski i sprawdzany komputer, nie traci mocy na wyższych biegach



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    12 kwiecień 2010
    Skąd
    Jarosław
    Wiek
    31
    Postów
    316
    Auto
    Palio Weekend 1.2 + LPG
    Rocznik
    1998
    hejooo mam identyczny problem :d dlatego wszystko już wyjaśniam: silniczek krokowy możesz naturalnie sam zdemontować wypinając kostkę i odkręcając 2 śrubki. Mi bodajże kolega jerry (pozdr ) polecił żeby wziąć patyczek kosmetyczny (do czyszczenia uszu np. ) zamoczyć go trochę w beznynie ekstrakcyjnej i dokładnie wyczyścić nim gniazdo w którym siedzi "dziubek" silniczka. Tak czyścisz aż kolejne patyczki będą czyste. No a sam silniczek: w silniczku czyścisz sam "dziubek" lejąc na np. husteczkę higieniczną też benzynę ekstrakcyjną i czyścisz do momentu aż "dziubek" będzie czysty. Składasz wszystko w odwrotnej kolejności mianowicie śrubki i potem kostka. Ktoś na forum jeszcze napisał że po takiej operacji należy zaprogramować wolne obroty a to zrobisz przez odłączenie gdzieś na 5 minut aku (ściągasz klemę +) i po tym czasie załaczasz aku. Włączasz autko i czekasz aż się nagrzeje silnik do tego stopnia, że załączy się wentylator na chłodnicy. Uffff, ręka aż mnie zabolała

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    03 sierpień 2009
    Skąd
    Nowy Sącz/Kraków
    Postów
    52
    Auto
    Palio Weekend HL 1,2 benz
    dzięki, u mnie problemem jest wyrobiony jeden wkręt T20.kupiłem nawet taki jeden specjalny, ale też nie da rady, więc chyba lipa i mechanik zaśpiewa za wymontowanie tego ustrojstwa i inwazyjne wykręcenie wkręta :-/ sam nie dam rady, bo w razie porażki lawetka do garażu mechanika i dodatkowe koszty, a póki co auto jeździ...
    Temat postawiłem, bo ten silniczek to jedno z wielu urządzeń wpływających na prace silnika. U mnie komputer pokazał najpierw 6 błędów, potem po kasowaniu dwa razy po "0", a silnik dalej ma 200-300 obrotów. czy poza silniczkiem krok, sondą lambda i cewkami zapłonowymi coś innego może być nie tak? tracę już cierpliwość do mego Fiata

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    03 sierpień 2009
    Skąd
    Nowy Sącz/Kraków
    Postów
    52
    Auto
    Palio Weekend HL 1,2 benz
    koledzy, to szacowne forum jest dość rozległe, nie jest to też kwestia "chciejstwa" szukania odpowiedniego wątku, dlatego - pomóżcie. ponowne czytanie błędów komputera znowu dało wynik negatywny - zero będów, a problem nadal pozostał i jeszcze 100PLN z portfela fruuuuu

  6. #5
    Master
    Dołączył
    31 styczeń 2009
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    1,811
    Auto
    GP estiva B&M,Laguna 2PH2 2,0 LPG grandtour, Clio 3PH1 1,2 75KM
    Rocznik
    2010 2007 2005
    200-300 obrotów to bardzo mało to silnikiem musi bardzo telepac - opisz dokładnie jak silnik pracuje ? albo nagraj jakis filmik ? a co do składu mieszanki to jest jeszcze map sensor a świece przewody i cewka wsio OK ??
    GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    03 sierpień 2009
    Skąd
    Nowy Sącz/Kraków
    Postów
    52
    Auto
    Palio Weekend HL 1,2 benz
    świece i przewody nowe, pompa paliwa nowa, przeczyszczone wtryski, pokasowane błędy. ostatni mechanik (a było tzrech) sygerował, że to cewka.
    zaobserwowałem tez dziwną zrecz: jak z trójki redukuję na dwójkę, to auto tak raptownie zwalnia, że prawie walę głową w kierownicę. to jest normalna redukcja a nie jakieś szybkie szachu machu. słychać wtedy dziwny klekot z przodu. wymienialem niedawno dwie poduszki: skrzyni biegów i prawą (niewidoczną, schowaną z boku) silnika. czy to moze być ta trzecia do wymiany?

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    12 kwiecień 2010
    Skąd
    Jarosław
    Wiek
    31
    Postów
    316
    Auto
    Palio Weekend 1.2 + LPG
    Rocznik
    1998
    heeeh niedawno moje palio też miało "ból" z padniętą cewką auto miało zamuła jak tralala że chcąc włączyć się do ruchu czekałem chyba z 10 minut

  9. #8
    Master
    Dołączył
    31 styczeń 2009
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    1,811
    Auto
    GP estiva B&M,Laguna 2PH2 2,0 LPG grandtour, Clio 3PH1 1,2 75KM
    Rocznik
    2010 2007 2005
    nbiech kolega podjedzie na szrot i kupi za grosze używaną cewke sprawną i zobaczy
    GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    12 kwiecień 2010
    Skąd
    Jarosław
    Wiek
    31
    Postów
    316
    Auto
    Palio Weekend 1.2 + LPG
    Rocznik
    1998
    kolego ja kupiłem nową za 40 zł na szrocie myślisz za ile Ci sprzedadzą?Jest sens?

  11. #10
    Master
    Dołączył
    31 styczeń 2009
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    1,811
    Auto
    GP estiva B&M,Laguna 2PH2 2,0 LPG grandtour, Clio 3PH1 1,2 75KM
    Rocznik
    2010 2007 2005
    napisałe tylko dlatego jak by nie byłą to cewka - chyba że ma znajomego albo jakis sprawdzony sklep któy mu pozwoli wpiąć na chwile i jak bedzie OK to kupi a jak nie to odda
    GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    12 kwiecień 2010
    Skąd
    Jarosław
    Wiek
    31
    Postów
    316
    Auto
    Palio Weekend 1.2 + LPG
    Rocznik
    1998
    Cytat Napisał yacub Zobacz post
    napisałe tylko dlatego jak by nie byłą to cewka - chyba że ma znajomego albo jakis sprawdzony sklep któy mu pozwoli wpiąć na chwile i jak bedzie OK to kupi a jak nie to odda
    zwracam honor <ukłon>

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    16 czerwiec 2010
    Skąd
    Opole
    Wiek
    28
    Postów
    457
    Auto
    BMW E46 Coupe
    Rocznik
    2001
    słuchajcie, w razie wymiany / czyszczenia silniczka krokowego - na innym forum wyczytałem :

    "Jeśli po wykonaniu czyszczenia silnik nadal zachowywał by się nieprawidłowo na wolnych obrotach (wystąpiło by np.falowanie obrotów),to koniecznie należy odłączyć ujemny zacisk akumulatora na około 30 minut,celem resetu autoadaptacji sterownika.
    Po uruchomieniu silnika po resecie i wstępnym rozgrzaniu jednostki, należy na postoju wcisnąć kilka razy (4-5 razy) pedał gazu "do deski" i podkręcić silnik pod 6000 rpm, a następnie odczekać na biegu jałowym do załączenia się wentylatora chłodnicy.
    Zabieg ten pomoże w szybkiej ponownej adaptacji się sterownika silnika do nowych warunków pracy,a w szczególności do zmienionej po czyszczeniu charakterystyki dawkowania dodatkowego powietrza biegu jałowego."

    Czy dobrze rozumiem, że wykonanie tej adaptacji nie jest konieczne ? nie ma u mnie obrotomierza - czy w razie czego musi to być 6000 obrotów czy po prostu dać mu mocno w palnik ?

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    03 sierpień 2009
    Skąd
    Nowy Sącz/Kraków
    Postów
    52
    Auto
    Palio Weekend HL 1,2 benz
    witajta koledzy, ja odpiąłem aku na całą noc i problem zniknął. mam nadzieję, że na jakiś czas


 

Podobne tematy

  1. Witam! Silniczek krokowy! SPRZEDAM!
    Napisany przez pietkiew na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 22-09-2011, 16:45
  2. [silnik] Nowy silniczek krokowy - wysokie obroty
    Napisany przez McSeba na forum Punto
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 15-02-2011, 21:12
  3. Czy brava 1.2 16v posiada silniczek krokowy?
    Napisany przez Tomek_ko na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 04-07-2010, 11:55
  4. [silnik] Czy to silniczek krokowy ?
    Napisany przez aferka1970 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 16-06-2010, 23:47
  5. [osprzęt silnika] silniczek krokowy
    Napisany przez yves na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 19-09-2009, 20:14

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

silniczek krokowy fiat siena

silnik krokowy fiat palio 1 2

silnik krokowy palio weekend

silnik krokowy fiat siena

czyszczenie silnika krokowego fiat siena

fiat palio problem z silnikiem krokowym

silnik krokowy fiat siena 1.2

silnik krokowy siena 1.2

silniczek krokowy fiat siena 1.2

silniczek krokowy fiat palio

silniczek krokowy siena

wymiana silnika krokowego fiat siena

palio weekend silnik krokowy

fiat siena silnik krokowy

silniczek krokowy palio 1.2

czyszczenie silnika krokowego fiat

siena silnik krokowy

fiat siena 1.2 silnik krokowy

silniczek krokowy fiat palio 1 2

silnik krokowy palio

silnik krokowy fiat palio weekend 1.2

fiat silniczek krokowy czyszczenie

fiat palio silnik krokowy

fiat palio weekend silniczek krokowy

fiat siena silniczek krokowy

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl