Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 17
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    15 czerwiec 2014
    Skąd
    Kientaky - Stoczek Łukowski
    Wiek
    26
    Postów
    259
    Auto
    Siena 1.2 EL + LPG - 75 KM
    Rocznik
    1999

    Siena - gaśnie na wolnych obrotach.

    Witam.

    Sprawa wygląda następującą czasami a nawet często nie mogę odpalić sieny kręci i kręci a odpali dopiero jak dam gazu ale jak puszczę to zgaśnie. Tym samym gaśnie na luzie i przy hamowaniu, jazda w mieście KATASTROFA. Bywa jednak i tak, że odpali normalnie obroty ma trochę niskie ciut powyżej połowy między 0 a 10 i jedzie w porządku, ale jak zgaszę to pewności, że odpalę nie ma.
    Co może być przyczyną?
    Silnik czy zimny czy gorący nie ma znaczenia(np. dzisiaj rano zimny noł problem, potem na zagrzanym lipa, jednak i na ciepłym potrafi chodzić, wszystkim rządzi przypadek ) Rodzaj paliwa też mu nie robi różnicy nie odpala i na benzynie i na gazie, chociaż na gazie jakby lepiej w tych trudnych chwilach.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 maj 2014
    Skąd
    lubuskie
    Wiek
    34
    Postów
    641
    Auto
    brava 1.6 16v
    Rocznik
    1998
    spróbuj wyczyśćcić silniczek krokowy

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    15 czerwiec 2014
    Skąd
    Kientaky - Stoczek Łukowski
    Wiek
    26
    Postów
    259
    Auto
    Siena 1.2 EL + LPG - 75 KM
    Rocznik
    1999
    Obroty nie falują są w miarę stabilne(oczywiście jak już szczęśliwie odpali ), to myślałem, że krokowiec odpada.

  5. #4
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,131
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Za trudności z odpaleniem moim zdaniem odpowiedzialne będą kable i świece, za falowanie obrotów, lub za niskie obroty - silniczek krokowy.
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    15 czerwiec 2014
    Skąd
    Kientaky - Stoczek Łukowski
    Wiek
    26
    Postów
    259
    Auto
    Siena 1.2 EL + LPG - 75 KM
    Rocznik
    1999
    Ale jak dam gazu to odpala bez najmniejszego problemu.
    Zapomniałem napisać ważnej rzeczy, że problem pojawił się po wymianie UPG.

    Załączam zdjęcie z obrotami takie są na biegu jałowym (kiedy silnik złapie już trochę temperatury). Potrafią jednak opaść ciut niżej do wartości mniej więcej 500 ale podnoszą się do takiej wartości jaka jest na zdjęciu.
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia
    Ostatnio edytowane przez Damiano.Italiano ; 20-01-2015 o 21:05

  7. #6
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,131
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Cytat Napisał Damiano.Italiano Zobacz post
    Ale jak dam gazu to odpala bez najmniejszego problemu.
    Czy naprawdę trzeba łopaty, żeby Ci to wytłumaczyć? Już któryś raz z kolei dostajesz informację, że za wartość obrotów na biegu jałowym odpowiada silniczek krokowy. Jeśli jest zasyfiony to obroty będą za niskie, albo będą skakać. Przy odpalaniu dodając gazu otwierasz przepustnicę, tak więc silnik dostaje większą dawkę paliwa i odpala. Na przytkanym krokowcu nie odpalisz bez dodania gazu. Silniczek krokowy odpowiedzialny jest za utrzymanie właściwych obrotów silnika i zbiera on dane z czujnika położenia wału korbowego (określa prędkość obrotową silnika), czujnika ciśnienia w kolektorze ssącym (tzw. MAP sensor) oraz czujnika temperatury płynu chłodzącego. Jeśli więc któryś z tych czujników szwankuje, krokowiec nie będzie działał poprawnie.
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    23 styczeń 2013
    Skąd
    Śląsk SLU
    Postów
    221
    Auto
    Siena 1.2 8v
    Rocznik
    12.1999
    tak jak pisze kolega hak64. miałem te same problemy i pomogło czyszczenie silniczka

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    15 czerwiec 2014
    Skąd
    Kientaky - Stoczek Łukowski
    Wiek
    26
    Postów
    259
    Auto
    Siena 1.2 EL + LPG - 75 KM
    Rocznik
    1999
    Dzięki za odpowiedzi, dzisiaj się za to zabiorę i dam znać czy pomogło.

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    15 czerwiec 2014
    Skąd
    Kientaky - Stoczek Łukowski
    Wiek
    26
    Postów
    259
    Auto
    Siena 1.2 EL + LPG - 75 KM
    Rocznik
    1999
    Okazało się, że silnik krokowy był nie sprawny, czyszczenie nic nie pomagało zapiekł się na amen, trzpień ani drgnął, nie wychodziła również tylna część.
    Obawiam się jednak, że ten silniczek nie rozwiązuje wszystkich problemów, jednak to wymaga dłuższych obserwacji.

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 listopad 2014
    Skąd
    Poznań
    Postów
    82
    Auto
    Marea 1.8 16V weekend ELX
    Rocznik
    12.12.1996
    Siema.Dzisiaj podjołem walkę z falującymi obrotami w Hienie.Czyszczenie przepustnicy i cała tam procedura.Nie pomogło.Na skraju sił i nerwów postanowiłem jeszcze dojść źródła dziwnego podsysania powietrza.Przekonany że to może być efekt łapania lewego powietrza na kolektorze ssącym zaczołem bezczelnie obmacywać tę okolicę. I co? okazało się iż winowajcą falujących obrotów Jest(a raczej był) wąż gumowy łączący serwo z kolektorem który był cały spękany i tam ssało.Tymczasowo zastąpiony wężem od pralki co doprowadza wodę.Ma bardzo zbliżoną średnicę wewnętrzną lecz jest strasznie sztywny,ale do czasu kupna oryginału wystarczy.Teraz po uszczelnieniu układy i przeczyszczeniu wszystkiego okazuje się iż nie odpala bez dodania gazu.Uwalony krokowiec. Auto jest mi potrzebne z racji całomiesięcznego dyżuru nocnego pod telefonem dlatego metodą prób i błędów ustawiłem krokoeca ręcznie poprzez wkręcanie i wykręcanie ,w takiej pozycji że auto daje się odpalić i da się jeździć.ale wymiana konieczna na już.Może to komuś pomoże.W razie jakichkolwiek pytań odnośnie walki z taką przypadłością prosze pytać na forum.W miarę możliwości pomogę na tyle na ile moja Hiena mnie przeszkoliła.PZDR.

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    15 czerwiec 2014
    Skąd
    Kientaky - Stoczek Łukowski
    Wiek
    26
    Postów
    259
    Auto
    Siena 1.2 EL + LPG - 75 KM
    Rocznik
    1999
    Poszukaj krokowca na okolicznych szrotach, pasowały również od innych modeli fiata więc jest spore prawdopodobieństwo znalezienia, na allegro widzę tylko tanie zamienniki kto wie jak one będą działać. U mnie silniczek tak wysiadł że ani drgnął, słychać było w nim jakieś dźwięki ale zero reakcji, a po zgaszeniu silnika wystrzeliwała sprężynka razem z tym czubkiem i lądowała na ziemi.

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 listopad 2014
    Skąd
    Poznań
    Postów
    82
    Auto
    Marea 1.8 16V weekend ELX
    Rocznik
    12.12.1996
    A testowałeś go odkręconego na odpalonym silniku? U mnie z miejsca po krokowcu to aż płomienie buchały.Czy to normalne?

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    15 czerwiec 2014
    Skąd
    Kientaky - Stoczek Łukowski
    Wiek
    26
    Postów
    259
    Auto
    Siena 1.2 EL + LPG - 75 KM
    Rocznik
    1999
    Zapewne to nienormalne.
    Testowałem nie ruszał się nic a nic coś w nim jakby próbowało drgnąć było słychać dźwięki ale nie miał siły, po zgaszeniu wystrzeliwał.

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 listopad 2014
    Skąd
    Poznań
    Postów
    82
    Auto
    Marea 1.8 16V weekend ELX
    Rocznik
    12.12.1996
    Cześć pany. mam już ogarnięty temat wolnych.Wymieniony wąż podciśnienia do serwo po czym okazało się iż krokowy jest do wymiany.Obroty zrobiły się igła.Teraz jednak jak autko złapie temperatury tak powyżej 1/4 skali to pojawia się tak jak by turbo dziura tyle że to benzyna. Objawia się to tak że w zakresie jak by między 1000 a 2000 rpm(na oko bo nie mam obrotka) auto z wciśniętym gazem łapie strasznego muła,aż czasem strach że ze skrzyżowania nie zdążę zjechać.Dopiero jak podejdzie do tych powyżej 2k rpm zaczyna przyspieszać.Wykluczam sprzęgło bo jak stoje i mam wciśnięte to też tak robi.Czy podobne objawy dał by uwalony czujnik położenia przepustnicy,choć jak jest zimny z rana to wsio jest igła.Czy ktoś to przerabiał albo może było to o linka proszę by nie powielać.

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 marzec 2015
    Skąd
    Ruda Śląska
    Wiek
    41
    Postów
    2
    Auto
    fiat siena 1,4
    Rocznik
    1998
    Mam podobny problem siena miala zawyzone obroty tak jak by chodzila na ssaniu caly czas i palila 12-13 l.Wziolem sie za czyszczenie krokowca ale byl czyst przesmarowalem podpiolem i za 3 razem wyskoczyl caly, poskladalem ustawil sie i dziala.Obroty tera zchodza szybko i sa nizsze ale pojawil sie problem stracilo sie ssanie i trzeba odpalac na lekkim gazie po przytrzymaniu go na obrotach delikatnie sciagam noge z gazu i chodzi az sie obroty ustawia z ok 600 do 850 jak sie zagrzeje chodzi idealnie.Musze podpiac jakies oporniki 10 Kom zamiast czujnika temp zasysanego powietrza i to samo w czujnik temperatury cieczy.i zobacze czy ssanie wroci jezeli tak to ktorys z tych czujnikow.Bo auto moze widzi ze jest np 30 stopni ciepla i krokowiec bedzie zamkniety i ssania brak.Jezeli sie myle to podsuwac pomysly.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. trzęsie na wolnych obrotach
    Napisany przez margwi na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post: 24-12-2012, 23:01
  2. Brak wspomagania na wolnych obrotach
    Napisany przez BAZINGA na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 28-08-2012, 00:01
  3. Seicento szarpie na wolnych obrotach
    Napisany przez mordeczkaR6 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 26-11-2011, 22:17
  4. Stukanie na wolnych obrotach
    Napisany przez peyter na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 13-11-2010, 16:36
  5. bravo wyskakujacy zapłon na wolnych obrotach
    Napisany przez szaman07 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 17-02-2010, 20:31

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat siena gasnie na wolnych obrotach

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl