Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 14 z 14

Temat: Rozrząd, znaki  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 październik 2010
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    44
    Auto
    Fiat Stilo 1.9JTD

    Rozrząd, znaki

    witam,
    mam pytanie dotyczące rozrządu. czy silnik ma prawo normalnie pracować, jeżeli koło zębate wału korbowego nie jest na znaku-jest w lewo o 1-2 ząbki, a koło zębate wału rozrządu jest na znaku. Silnik 1.2.
    pozdr



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    no raczej nie pracowałby normalnie za bardzo. a jak z mocą??

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 październik 2010
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    44
    Auto
    Fiat Stilo 1.9JTD
    samochodzik normalnie jeździ, a wcześniej też było tak ustawione niby. Zastanawiałem się też czy ma to wpływ na zużycie paliwa, które na benzynie nie jest małe..., a wręcz duże:/. Gdzie w takim razie szukać przyczyny dużego zużycia paliwa? Czytałem coś o regulatorze ciśnienia paliwa, że ma on wpływ, prawda? 1.2 po mieście pali 12! (jeszcze mierzę), podjazdy 2-5km, mały ruch, no i nie ma jeszcze mrozów...

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    może być to przyczyna trochę większego spalania ale nie aż takiego. a może wtrysk ci troche leje za bardzo lub masz układ nieszczelny??

  6. #5
    Master
    Dołączył
    31 styczeń 2009
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    1,811
    Auto
    GP estiva B&M,Laguna 2PH2 2,0 LPG grandtour, Clio 3PH1 1,2 75KM
    Rocznik
    2010 2007 2005
    a może sonda lambda podaje ciut za małe wartosci i wtrysk non stop dolewa ?? jest wiele do sprawdzenia
    GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression

  7. #6
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    sondę można łatwo sprawdzić było to już wiele razy poruszane na forum więc wystarczy poszukać i będzie cały manual

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 październik 2010
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    44
    Auto
    Fiat Stilo 1.9JTD
    odnośnie spalania to je skoryguje ale na 14!... dopytam jeszcze, czy to, że pompka paliwa chodzi dość głośno ma coś do rzeczy?
    druga kwestia, to taka czy zmienia coś fakt, że na gazie pali mniej? trzy-czy warto od razu "lecieć" na serwis, żeby podłączyli pod komputer?
    pozdr

  9. #8
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    komp nie zaszkodzi choć faktycznie może być walnięta sonda lub wtrysk a to komp pokarze. to że pompa wyje to nic złego w najgorszym wypadku nie dawałaby wystarczającego ciśnienia a to nie spowodowałoby wzrostu spalania

  10. #9
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,361
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Lekka odchyłka powodować będzie już efekt w postaci braku mocy, głębokiego buczenia od silnika itp. Ja w Uno kiedyś założyłem przez przypadek o jeden 1-2 ząbek za daleko i auto dobrze do 100km/h nie chciało się rozpędzić. Zatem znaki to podstawa. Znakami rozumiem kierujesz się po tych fabrycznych?
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 październik 2010
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    44
    Auto
    Fiat Stilo 1.9JTD
    z ustawieniem znaków pozostawię pewnie tak jak jest obecnie i nie będę cudował jak silnik "chodzi". na znaki patrzyłem tak jak to w książce napisane. Poza tym pasek jest założony tak jak poprzedni, czyli przedtem także nie było "tak jak ma być". Pytam o to bo myślałem, że pojawiłyby się jakieś problemy z autem, poza tymi które są:/. ogólnie jakiś nadmiar problematyczny ten egzemplarz...tylko dokładać w niego

  12. #11
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał dariusz201 Zobacz post
    ogólnie jakiś nadmiar problematyczny ten egzemplarz...tylko dokładać w niego
    samochód to skarbonka i tyle. a do tego jak olewasz jeszcze coś tak jak teraz ten rozrząd to będzie ciągle cos nie tak. moje zdanie jest takie. jeśli już wiesz że coś jest nie tak to popraw bo teraz nic się nie dzieje ale z czasem oprócz większego spalania coś ci jeszcze padnie i klops

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 październik 2010
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    44
    Auto
    Fiat Stilo 1.9JTD
    A więc...zapytam o prawidłowy pomiar czy też wskazanie napięcia na sondzie. wszędzie piszą, że prawidłowa wartość ma się zawierać pomiędzy 0,2 - 0,9 V. No więc podczas pomiaru wartość na mierniku ma się w miarę w szybkim tempie zmieniać w tych granicach, czy tez na wolnych obrotach i przy gazowaniu, nie przekraczać ww. wartości???
    Wymieniłem sondę i na wolnych obrotach na ciepłym silniku wskazania zatrzymują się na 0,50- 0,52. Po dodaniu gazu oczywiście ta wartość się zmienia. Działa zatem poprawnie??

  14. #13
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    działa prawidłowo skoro skala się wychyla. gdzieś na forum jest sporo o sondach więc poczytaj

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 październik 2010
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    44
    Auto
    Fiat Stilo 1.9JTD
    czytałem oczywiście po forach, ale jakoś jednoznacznie nie mogę się dowiedzieć. mierzyłem też napięcie w drugim fiacie i tam po zapaleniu (zimny) wartość wynosiła 0,19 po czym w miarę rozgrzewania silnika rosła, aż do ok. 0,82 i na poziomie 0,80- 0,82 się utrzymywała. U mnie ta wartość się tak nie zmienia. no cóż może nie należy się brać za rzeczy na których się nie znamy...:/


 

Podobne tematy

  1. Rozrząd
    Napisany przez mojsiej na forum Stilo
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 21-12-2010, 07:28
  2. Rozrząd
    Napisany przez Marcineek_85 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 10-05-2010, 19:53
  3. Rozrząd 1,9 TD
    Napisany przez zigi na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 05-10-2009, 19:44
  4. Rozrząd
    Napisany przez DrV na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 05-09-2009, 15:56
  5. wałek rozrządu
    Napisany przez lukasz84m5 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post: 02-02-2009, 13:57

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

ustawienie rozrzadu palio 1.2

znaki rozrzadu fiat siena 1 2

znaki rozrzadu palio 1.2

jak ustawic rozrzad fiat siena 1.2

ustawienie rozrzadu fiat siena 1.2

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl