Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 25
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    19 październik 2013
    Skąd
    Będzin
    Wiek
    22
    Postów
    120
    Auto
    Siena 1,6 16v LPG
    Rocznik
    1998

    Porblem z obrotami i nie tylko

    Witam,mam nastepujacy problem z moja Sienka.
    Problem jest juz od tygodnia,wczesniej wszystko chodzilo jak nalezy. Mianowiecie problem jest z obrotami.Na orginalnym krokowcu,obroty czasem podskakiwaly do 4 tys obr/min,ale nigdy nie gasl. Postanowielm wymienic na inny,kupilem najtanszy silniczek na allegro za 16 zl,zrobilem autoadaptacje,przez kilka dni bylo dobrze. Po pewnym czasie obroty na zimnym silniku i w 1/4 rozgrzanym spadaly bardzo nisko,albo ustawialy sie miedzy 100 a 200 obr/min,albo po dojechaniu na swiatla lub na skrzyzowanie po prostu gasl.Jesli silnik byl calkowicie rozgrzany silnik utrzymywal idealne obroty.Nie bylo sensu stac na parkingu i czekac zeby sie silnik rozgrzal,kupilem nastepny silniczek,uzywany,ale orginalny z Magneti&Marelli. Zalozylem,zrobilem autoadaptacje i bylem bardzo zadwolony bo bylo dobrze przez ok.miesiac. Pozniej znow zaczela sie zabawa,obroty zaczely skakac lub zawieszac sie na 1500 obr/min ,2 dni temu jak bylem w pracy stoje na swiatlach podnosza sie obroty do 4 000 obr/min i tak caly czas.Kilka dni wczesniej,jak jezdzilem na uzywanym silniczku,zaczelo sie dziac cos bardzo dzwinego,odpalam,wrzucam bieg,a on wogole nie chce jechac,tak samo na biegu jalowym,naciskam gazu a on ledwo co reaguje,jakby pod pedalem bylka jakas minimalna przerwa. Otwieram maske,probuje spod maski dodac gaz,powoli dodaje gazu,obroty doslownie na ulamek sekundy spadaja silnikiem zatrzesie i ledwo co wchodzi na obroty. Kupilem nastepnym silniczek za 60 zl jakiejs polskiej marki,chcialem wziac ten orginalny za 130 zl,ale gosciu odradzil,mowil ze to chinskie i to chinskie,wiec nie oplaca sie przeplacac. Najlepsze w tym wszystkim jest to ze na LPG chodzi dobrze,obroty sa w normie i na gaz normalnie reaguje.Prze jakis czas palily sie wtryski,ale zrobienu autoadaptacji zgasly,troche nim pojedzilem na PB na wysokich obrotach i znow zapalily sie wtrsyki,ale jak przelaczylem na LPG wtrsyki zgasly. Wymienilem swiece zaplonowe,po 2 dniach sa strasznie czarne,nawet te stare nie byly tak brudne,mialy tylko jasno-brazowy nalot,a te nowe sa czarne jak smola.W poniedzialek zamawiam czujnik polozenia przepustnicy,moze to cos da. Macie jakies pomysly,bo juz mnie ku#wica bierze z tym autem.Czytalem juz milion tematow na temat wysokich obortow,wszedzie pisza ze najprawdopodobniej jest to wina krokowca,nie spotkalem sie jeszcze z takim problem ktory ja mam.Pozdrawiam
    Dodam jeszcze ze po odpieciu silniczka obroty sie normuja,tylko ze caly czas na na 1000 lub 1200,nawet jak jest rozgrzany silnik to chodzi jakby byl na ssaniu,dodaje tez filmik.Moze to cos da,pozniej postaram sie nagrac fillmik jak zachowuje sie silnik. https://www.youtube.com/watch?v=Csm16mdfUyE
    Dodawalem gazu,zeby auto nie zgaslo.
    Ostatnio edytowane przez jacobkaroten ; 21-06-2014 o 16:13



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 sierpień 2012
    Skąd
    Sępólno Krajeńskie
    Wiek
    31
    Postów
    911
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1.6 16V benzyna/LPG
    Rocznik
    1999
    Cytat Napisał jacobkaroten Zobacz post
    Dodam jeszcze ze po odpieciu silniczka obroty sie normuja
    Obroty się normują, bo po odpięciu silniczka ECU przechodzi w tryb awaryjny i ma zapisaną stałą dawkę paliwa pomijając wskazania z czujników i sondy. Czarny kolor świec informuje, że silnik dostaje za dużo paliwa, więc na moje na 90% leją Ci wtryski i są do wymiany. Te silniki 1.6 16V są bardzo wdzięczne, ale trzeba o nie zadbać! Rozrząd, świece, przewody WN, wtryski. To musi być na błysk. A zakup czujnika położenia przepustnicy nie rozwiąże Twojego problemu.

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    19 październik 2013
    Skąd
    Będzin
    Wiek
    22
    Postów
    120
    Auto
    Siena 1,6 16v LPG
    Rocznik
    1998
    Zawsze zostaje 10% innych mozliwosci.:p Ale to dzwine,bo te wczesniejsze swiece mialy ok.30 tys. km i byly w dobrym stanie,a te maja 3 dni i juz sa w tragicznym stanie. Na tych starych swiecach tez byly takie objawy i nie byly pozalewane,a te maja 3 dni i juz sa czarne jak smola . Moze zbieg okolicznosci

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 sierpień 2012
    Skąd
    Sępólno Krajeńskie
    Wiek
    31
    Postów
    911
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1.6 16V benzyna/LPG
    Rocznik
    1999
    Być może wtryski się zapiekły akurat w tym momencie i stanęły w pozycji otwartej. Poza tym jeszcze warto sprawdzić błędy komputera, ale to ewidentnie problem z dawkowaniem benzyny.

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    19 październik 2013
    Skąd
    Będzin
    Wiek
    22
    Postów
    120
    Auto
    Siena 1,6 16v LPG
    Rocznik
    1998
    Zapomnialem napisac,ze dzisiaj kupilem nowy silniczek ,odpiąłem aku na godzinke,podlaczylem kleme i odpalilem. Za 1 razem odpalil i za chwile zgasl,tak jak na filmiku. Marchewa caly czas sie palila. Dopiero odpalil za 4 razem bez uzycia gazu,chodzil tak do zalaczenia sie wentylatora,jeszcze przed zalaczeniem sie wentylatora,lampka wtryskow zgasla. Myslalem ze juz po klopocie. Pojechalem na jazde probna,zrobilem ok.10km. Przelaczajac na lpg i benzyne,pojezdzilem na pb na wysokich obrotach,do 6 tys. Marchewa znow sie zapalila,ale auto chodzilo normalnie na biegu jalowym.Podjechalem pod dzialke,przelaczylem na Lpg,marchewa zgasla. Za 2 godziny ponownie odpalam auto,wtryski juz sie nie pala,ale znow jest ta sama sytuacja jak na filmiku i wracamy do punktu wyjscia. Czyli to na pewno nie bedzie silniczek krokowy ani czujnik polozenia przepustnicy?Jutro kupie srodek do czysczenia wtryskiwaczy firmy STP ,moze cos pomoze.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 lipiec 2013
    Skąd
    3city
    Wiek
    46
    Postów
    55
    Auto
    siena 1.6 16v opel Tigra 1.6 16v BMW E34 525tds
    Rocznik
    1998
    Raczej jest niemożliwe żeby zaczęły lać ci wszystkie 4 wtryski lub sie zapiekły.Okopcone 4 swiece i taka porcja paliwa dawkowana przez wtryskiwacze jest objawem innej usterki a nie przyczyna.U mnie np wystarczyło że miałem pekniety wężyk łaczacy przepustnice z mapsensorem i auto wiecej paliło i swiece były okopcone po 10km.ECU dobiera dawke paliwa na podstawie czujników.Gdy jeden z nich pada,przyjmuje dla silnika najgorszy scenariusz i leje benzyna wiadrem.Musisz sprawdzic czujnik temperatury zasysanego powietrza(brązowa kostka wkrecona w kolektor) czujnik temperatury cieczy bo ECU dostaje info z innego czujnika niz ty na licznik,może być to mapsensor,lub nawet sonda lambda.Radziłbym podłączyć auto pod kompa bo wyjdzie to taniej niz gdybanie i wymiana wszystkiego na chybiłtrafił.

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 sierpień 2012
    Skąd
    Sępólno Krajeńskie
    Wiek
    31
    Postów
    911
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1.6 16V benzyna/LPG
    Rocznik
    1999
    Cytat Napisał simurgh Zobacz post
    U mnie np wystarczyło że miałem pekniety wężyk łaczacy przepustnice
    Założyłem sytuację, gdy wszystkie węże i dolot są szczelne. Oczywiście kolega Simurgh ma rację. Ale u mnie awaria czujnika temperatury powietrza nie spowodowała ani zalewania silnika benzyną ani znaczących skoków obrotów. A to, że na początku auto nie chciało odpalić mogło być spowodowane właśnie zalaniem cylindrów benzyną podczas rozruchu. Tak czy siak problem tkwi w ilości dostarczanej benzyny, tym bardziej, że na gazie jest ok.

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    19 październik 2013
    Skąd
    Będzin
    Wiek
    22
    Postów
    120
    Auto
    Siena 1,6 16v LPG
    Rocznik
    1998
    Dobra,dzieki za okazana pomoc. Sprobuje podpiac sie pod komputer,kiedys juz probowalem,ale nic z tego nie wyszlo. Kupilem kabel OBD2 viaken,niebieski,podpiolem sie do netbooka i nic sie nie dzialo. Poprobuje jeszcze raz,moze sie uda,a jak nie to pojade do mechanika i tyle. Tylko czytalem ze ten sterownik co mam w sienie,jest bardzo problemowy jesli chodzi o podlaczenie,pisali ze najlepiej jechac do ASO.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 lipiec 2013
    Skąd
    3city
    Wiek
    46
    Postów
    55
    Auto
    siena 1.6 16v opel Tigra 1.6 16v BMW E34 525tds
    Rocznik
    1998
    Niekoniecznie musisz od razu jechac do ASO.Ja podpiąłem Siene w sieciowym warsztacie,zapłaciłem za to 45 zet i wyszło że miałem walniety czujnik temperatury i stad mialem falowanie obrotów.Sonda wskazywała za bogata mieszanke,zmiejszała ją,a czujnik zwiekszał ją bo wg niego był zimny silnik i stad była amplituda obrotów bo jedno zwiekszało a drugie zmniejszało

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    19 październik 2013
    Skąd
    Będzin
    Wiek
    22
    Postów
    120
    Auto
    Siena 1,6 16v LPG
    Rocznik
    1998
    Wlasnie tez mam problem z obrotami. Zobaczymy jaka bedzie usterka,jesli bedzie jakas błacha to kupie i wymienie,a jesli bedzie kosztowna to nie widze sensu pakowac kase w to auto,bo jeszcze czeka mnie wymiana kompletnych hamulcow i bebnow z tylu,a przy 190000 tys rozrzad i progi,bo gosciu mowil na SKP,ze kiedys moze sie zlamac w pol

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 sierpień 2012
    Skąd
    Sępólno Krajeńskie
    Wiek
    31
    Postów
    911
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1.6 16V benzyna/LPG
    Rocznik
    1999

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    19 październik 2013
    Skąd
    Będzin
    Wiek
    22
    Postów
    120
    Auto
    Siena 1,6 16v LPG
    Rocznik
    1998
    A wiec tak,
    Dzisiaj bylem umówiony na daignstyke komputerowa.
    Podjechalem,gosciu podlaczyl swoje urzadzonko i wykasowal jeden blad,a mianowicie blad sterownika komputera.Wtryski zgasly.Zadowolony jedzilem tak do wczesnego wieczora,podjechalem do auchana kupilem produkt firmy STP do czysczenia wtryskiwaczy i zalalem benzyny za 100zl,odjezdzam ze stacji. Pojedzilem troche na wysokich obrotacg,do 6 tys.Jechalem droga szybkiego ruchu,na 4 biegu obroty w granicach 4-5 tys,daje jeszcze wiecej gazu,autem szarpnelo,zapalily sie wtryski i auto wogole nie reagowalo na wciskanie pedalu przyspiesznia,gaz w podlodze,odpuscielm gaz i dalej nic,a auto zwalnia.Zaczynam hamowac biegami,redukuje z trojki na dwojke,auto zgaslo i juz nie chcialo odpalic.Musielismy pchac auto na parking na osiedlu. Probujemy odpalic,a auto nic. Rozrusznik krecil i dalej nic.Po ponad godzinie,znow probujemy auto odpala od pietwszego strzala,ale caly czas sie pala wtryski. Mysle ze moze jest uszkodzony czujnik polozenia walu,bo wogole auto nie chcailo odpalic,ale jesli by byl uszkodzony to chyba by wogole nie odpalil ? Juz naprawde nie wiem co sie dzieje z tym autem,tyle czasu jedzilo pieknie,a teraz dupa. Dodam ze ten srodek do czyszczenia wtryskow juz dolewalem wczesniej i nic sie autem nie dzialo.

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    19 październik 2013
    Skąd
    Będzin
    Wiek
    22
    Postów
    120
    Auto
    Siena 1,6 16v LPG
    Rocznik
    1998
    20140409_184842.jpg
    Teraz bidulka stoi i czeka na wasze pomysly
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia

  15. #14
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 sierpień 2012
    Skąd
    Sępólno Krajeńskie
    Wiek
    31
    Postów
    911
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1.6 16V benzyna/LPG
    Rocznik
    1999
    Sprawdzenie działania czujnika położenia wału korbowego już opisywałem kilka razy. Być może to jest to.

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    19 październik 2013
    Skąd
    Będzin
    Wiek
    22
    Postów
    120
    Auto
    Siena 1,6 16v LPG
    Rocznik
    1998
    Witam ponownie.
    Wczoraj kupilem uzywany czujnik walu i temperatury zasysanego powietrza,a temperatury cieczy kupilem nowy bo byl dosc tani. Jezdzil dobrze do wieczora i znow zaczelo sie pieprzyc. Auto odpala,normalnie chodzi na biegu jalowym,ale po dodaniu gazu odrazu gasnie. Teraz nawet na LPG nie moge przelaczyc,bo obroty nie chca wejsc powyzej 2 tys. Mysle ze komputer nawala,bo jesli by wtryski lały to by bylo tak caly czas,a tu raz jest dobrze raz jest zle. Mysle ze nie ma sensu dokladac wiecej do tego auta,zezlomowac i kupic cos innego. A Wy jak sadzicie?


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Problem z obrotami na LPG
    Napisany przez trybo na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 06-02-2014, 16:12
  2. Problem z obrotami ! ! !pomocy
    Napisany przez sek800i na forum Stilo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 30-06-2012, 18:23
  3. Problem z obrotami
    Napisany przez constantine na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 28-06-2012, 22:13
  4. problem z obrotami
    Napisany przez tomrs6 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 21-10-2009, 15:17
  5. [ukł. zapłonowy] Porblem z rozruchem
    Napisany przez gademajster na forum Uno
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 16-11-2008, 20:37

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl