Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 17
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 marzec 2014
    Skąd
    wrocław
    Wiek
    28
    Postów
    18
    Auto
    bravo 1.4 12v
    Rocznik
    95

    Palio Weekend II - skrzynia biegów, proszę o pomoc

    Właśnie mi zdechła skrzynia, proszę o pomoc w zdiagnozowaniu co dokładnie.
    Objawy takie, że nie miał mocy, tzn obroty ok, ale nie zbierał się chwilami.
    Teraz coś nagle zaczęło masakrycznie zgrzytać i auto stanęło, mogiła.
    Podniosłem prawy przód, koło się obraca na biegu bez oporu.
    Co mogło pójść, mechanizm różnicowy, wałek gniazda półosi? Jak to sprawdzić, bardzo proszę o pomoc.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 listopad 2014
    Skąd
    Poznań
    Postów
    82
    Auto
    Marea 1.8 16V weekend ELX
    Rocznik
    12.12.1996
    A może sprzęgło szlak trafił?

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 marzec 2014
    Skąd
    wrocław
    Wiek
    28
    Postów
    18
    Auto
    bravo 1.4 12v
    Rocznik
    95
    Cytat Napisał byzoeu Zobacz post
    A może sprzęgło szlak trafił?
    Ale wtedy chyba by się nie dało wysprzęglić po prostu?
    No i koła bym chyba tak łatwo na biegu nie obrócił, gdy drugie na ziemi, nawet jakby skrzynia nie była połączona z silnikiem.
    Poza tym pół roku temu wymieniałem komplet, Valeo.

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    01 listopad 2014
    Skąd
    wlkp
    Wiek
    24
    Postów
    120
    Auto
    było Palio Weekend 1.2 i brava 1.6 Jest 126P, Panda 1.2, Land Rover Freelander 1.8, peugeot 206 1.4
    Rocznik
    1999
    witam kolego podobne objawy jak u mnie ja sciagalem 5 razy skrzynie bo mialem to samo w powietrzu kola sie obracaly nawet reka nie dalo sie zatrzymac a na ziemi dupa nie obracaly sie. zebadka mechanizmu roznicowego czasami chwytała a czasami nie trudno bylo to zdiagnozowac bo reką nie dało rady utrzymac dopiero po zdemontowaniu mechanizmu zobaczylem ze jest cos nie tak on tam jest zgrzewany razem z zebatka. jak ruszysz z piskami to ten mechanizm dostaje w dupe ze hej i przestaje zgrzew trzymac tu masz moj problem Nowe sprzęgło się ślizga!



    a kolego gdyby to był mechanizm różnicowy to jak byś kupował to policz ile ma zębów twój a ile kupowany bedzie więcej albo mniej i zjedzisz sobie wszyskie zęby na wale od ataku w skrzyni i bedzie ci chałasować że w słuchawkach bedziesz jeździć
    Ostatnio edytowane przez pawel&palio ; 08-04-2015 o 22:37

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 marzec 2014
    Skąd
    wrocław
    Wiek
    28
    Postów
    18
    Auto
    bravo 1.4 12v
    Rocznik
    95
    A czy gdyby to było coś ze sprzęgłem, dało by się kręcić 1 kołem, gdy drugie było by unieruchomione?
    Albo gdyby był luz wrzucony?

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 marzec 2014
    Skąd
    wrocław
    Wiek
    28
    Postów
    18
    Auto
    bravo 1.4 12v
    Rocznik
    95
    Poszła skrzynia, jeszcze nie wiem co, ale wstępnie zapytam, czy z innego auto podejdzie?
    Np punto, znalazłem z punciaka 1.2 16v 59kw, silnik 188A5000 - niby dokładnie to samo co ja mam, nie będzie różnic?

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    01 listopad 2014
    Skąd
    wlkp
    Wiek
    24
    Postów
    120
    Auto
    było Palio Weekend 1.2 i brava 1.6 Jest 126P, Panda 1.2, Land Rover Freelander 1.8, peugeot 206 1.4
    Rocznik
    1999
    ja do mojego palio wsadzilem tez skrzynie od 1.2 tylko ze od 8v bo mam 8v a ty niewiem jaki masz silnik ale podejrzewam ze 16 wiec smialo wsadzaj ja musialem wymienic wybierak bo punto mialo inny niz ja i wykrecic jakis czujniki wsadzic zaslepke a w tej 16v niewiem jak to tam jest ale pasowac musi. a napewno ci mechanizm roznicowy sie rozwalil

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 marzec 2014
    Skąd
    wrocław
    Wiek
    28
    Postów
    18
    Auto
    bravo 1.4 12v
    Rocznik
    95
    Już zmieniona, pasuje i działa, wszystko ok, tylko coś szumi ze skrzyni na jałowym biegu, sprzęgło nie ma wpływu na to, szmer jak z łożyska oporowego, ale te na 100% dobre, zmieniane niedawno, no i obejżałem je sobie przy okazji, wie ktoś, co to może być?
    Miałem też problem z rozrusznikiem, zgrzyt masakryczny, ale okazało się, że dokręcony zbyt mocno był, musiałem rurkę na klucz założyć, by odkręcić ;p

    P.S wrzuciłem z punto 1.2 8v, nie musiałem nic zmieniać, tylko czujniki, bo w tamtej nie było, kupiłem skrzynię za 200zł
    Ostatnio edytowane przez Luckey13 ; 12-04-2015 o 18:30

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    01 listopad 2014
    Skąd
    wlkp
    Wiek
    24
    Postów
    120
    Auto
    było Palio Weekend 1.2 i brava 1.6 Jest 126P, Panda 1.2, Land Rover Freelander 1.8, peugeot 206 1.4
    Rocznik
    1999
    1.jak jedziesz to tez coś słychać 2. jak jedziesz na biegu i nie dusisz pedału gazu tylko sie toczysz rozpedzony na biegu najlepiej 5 to tez słychać 3. jak wdusisz sprzęgło jak stoisz to też słychać?

    jak 1 i 2 tak to znaczy ze łożysko w skrzyni któreś jest do wymiany. a jak 3 na tak no to lozysko oporowe

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 marzec 2014
    Skąd
    wrocław
    Wiek
    28
    Postów
    18
    Auto
    bravo 1.4 12v
    Rocznik
    95
    Problem w tym, że słychać w sumie zawsze, i podczas jazdy, i na jałowym, wciśnięcie sprzęgła nic nie zmienia, i na pewno ze skrzyni, wlazłem pod odpalone auto i osłuchałem :p
    Toczyć na biegu się nie próbowałem, ale skoro nawet na luzie szumi...
    A łożysko oporowe zmieniłem razem ze sprzęgłem z pół roku temu, wstawiłem Valeo, czyli pierwszego montażu, sprzęgło nie jest zajeżdżane.
    Może coś nietypowego, np związanego w jakiś sposób z rozrusznikiem, z którym też miałem problem, opisany nieco wyżej, np czy może być tak, że bendix się nie chowa albo ociera o wianek?
    Niby nie powinno, ale przykręcenie rozrusznika zbyt mocno też nie powinno chyba skutkować zgrzytem, a ewidentnie skutkowało.

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    01 listopad 2014
    Skąd
    wlkp
    Wiek
    24
    Postów
    120
    Auto
    było Palio Weekend 1.2 i brava 1.6 Jest 126P, Panda 1.2, Land Rover Freelander 1.8, peugeot 206 1.4
    Rocznik
    1999
    powiem ci tak jak wdusisz sprzęgło to automatycznie w skrzyni nic nie pracuje nic się nie kręci tam jest postój wszystkiego wiec nie możliwe żeby było coś z niej słychać jak wdusisz sprzęgło może jak wkładałeś skrzynie to łożysko oporowe wypadło z widełek i jest źle wsadzone i one hałasuje a jak by rozrusznik nie odbijał no to jak byś mu dał wyższe obroty do odcinki to rozrusznik by chyba wyleciał w powietrze

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 marzec 2014
    Skąd
    wrocław
    Wiek
    28
    Postów
    18
    Auto
    bravo 1.4 12v
    Rocznik
    95
    Ale łożysko chyba tez nie pracuje jak się wysprzęgli na postoju?
    Tzn dociska słoneczko, ale wałek się chyba nie obraca?
    Czy też jestem w błędzie?

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    01 listopad 2014
    Skąd
    wlkp
    Wiek
    24
    Postów
    120
    Auto
    było Palio Weekend 1.2 i brava 1.6 Jest 126P, Panda 1.2, Land Rover Freelander 1.8, peugeot 206 1.4
    Rocznik
    1999
    jak auto stoi na biegu neutralnym (luz) to wałek się kręci łożysko stoi i jest oddalone od słoneczka a gdy ty wdusisz pedał sprzęgła to łożysko się z słoneczkiem styka i je wdusza a gdy to robi to tarcza sprzęgła nie przenosi napędu na skrzynię i tym samym się kręci łożysko oporowe a nie wałek skrzyni

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 marzec 2014
    Skąd
    wrocław
    Wiek
    28
    Postów
    18
    Auto
    bravo 1.4 12v
    Rocznik
    95
    Ale co porusza łożyskiem?
    Skoro po wciśnięciu sprzęgła tarcza się odsuwa od koła zamachowego i nie przenosi napędu na wałek sprzęgłowy, a łożysko na tym wałku się znajduje...
    Proszę łopatologicznie wytłumaczyć, bo nie dociera

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    01 listopad 2014
    Skąd
    wlkp
    Wiek
    24
    Postów
    120
    Auto
    było Palio Weekend 1.2 i brava 1.6 Jest 126P, Panda 1.2, Land Rover Freelander 1.8, peugeot 206 1.4
    Rocznik
    1999
    sprzęgło to słoneczko tarcza sprzęgła Zdjęcie-0035.jpg Zdjęcie-0031.jpg składasz je razem i przykrecasz słoneczko do koła zamachowego Zdjęcie-0046.jpgZdjęcie-0047.jpgZdjęcie-0048.jpg i teraz łożysko oporowe zakładasz na osi skrzyni na widelce. docisk(słoneczko) przydusza tarcz do koła zamachowego i wtedy auto jedzie a gdy ty wduszasz pedał sprzegła to widelec na ktorym jest zamontowane lozysko zbliza sie do docisku jak juz sie zblizy i wdusi słoneczko to tarcz sprzegła nie jest juz przyduszana do koła zamachowego wiec nie daje napedu obraca sie wtedy sloneczko a tarcz sprzegla stoi ( no chyba że jedziesz autem i wdusisz sprzęgło no to wtedy się obraca bo koła się krecą więc w skrzyni wszystko pracuje to i wałek sie kreci) a łożysko oporowe kreci się wraz ze słoneczkiem i kołem zamachowym

    no niewiem jak moge to inaczej wytlumaczyc i prosciej moze to ci pomoze zrozumiec https://www.youtube.com/watch?v=gDaOWBob2ps


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Skrzynie biegów w Bravo, proszę o pomoc
    Napisany przez defpl na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 51
    Ostatni post: 10-12-2017, 16:35
  2. Cinquecento . Wybierak i lewarek biegów . proszę o pomoc
    Napisany przez Fabik1995 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 23-03-2014, 23:59
  3. Skrzynia biegów pomoc kupno
    Napisany przez qtrix na forum Stilo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 29-04-2013, 20:43
  4. Skrzynia biegów marea weekend 1.9 jtd
    Napisany przez zbychu12 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 25-02-2013, 21:21
  5. Co do za skrzynia biegów palio 1.2 ,8v
    Napisany przez mario121 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 09-01-2012, 22:33

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

nie obracaja sie kola zamachowe fiat marea

lozysko oporowe palio weekend

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl