Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 29
  1. #1
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    12 kwiecień 2010
    Skąd
    Jarosław
    Wiek
    31
    Postów
    316
    Auto
    Palio Weekend 1.2 + LPG
    Rocznik
    1998

    Kochanego Fiata problemów ciąg dalszy :|

    Witam, opisywałem już ten problem ale jako że nie do końca się rozwiązał więc go odświeżam i proszę moderatorów o cierpliwość Otóż Forumowicze sytuacja wygląda następująco:

    Samochód na zimnym silniku po odpaleniu natychmiast wskakuje na 2 tys. obrotów, po czym delikatnie spada do 1,5 tys. i tak już się utrzymuje do osiągnięcia temp. pracy. Po dłuższej jeździe zapala się kontrolka wtrysków i zaraz jak zgaśnie obroty zaczynają "dziwaczyć" tzn.

    YouTube - ‪Falowanie obrotów.3gp‬‏

    W momencie tego falowania wyłączam silnik i .... Nie mogę go ponownie odpalić. W samochodzie czuć paliwo (jakby się świece zalewały) a powtórny rozruch jest delikatnie mówiąc toporny ... Dodam że byłem ponownie u diagnosty który wskazał błędy o treści:

    1/ Błąd sondy lambda
    2/ Błąd czujnika temperatury silnika
    3/ Błąd (uszkodzenie ???) wtryskiwacza
    4/ Błędny zakres pomiaru dla silnika krokowego (dodam od siebie że ten jest nieoryginalny)

    Żeby wtryskiwacz się "odblokował" użyłem Xeramic-a do czyszczenia wtrysków i efekt jest znikomy a raczej w ogóle go nie ma ...
    Mobliki pomocyyyy !!!!!!
    Ostatnio edytowane przez Kamciu86 ; 02-07-2011 o 20:10



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    39
    Postów
    2,744
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 JTD 16v
    Rocznik
    2004
    Słuchaj kolego,błąd wtryskiwacza oznacza przeważnie przerwę w obwodzie,przez co komputer nie "widzi" wtrysku i żaden płyn tu nie pomorze.Trzeba go wymienić.
    Według błędów masz uszkodzone dwa bardzo ważne czujniki.Sonda Lambda i czujnik temperatury i skoro są uszkodzone to trzeba je wymienić.Możesz zacząć od czujnika temperatury bo będzie on sporo tańszy niż sonda.
    Co do krokowego to może sprawdź czy da się go zdemontować i wyczyścić kanał który on przymyka lub otwiera.
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9JTD ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Jest:Fiat Stilo MW 1.9 16v JTD 04'

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    12 kwiecień 2010
    Skąd
    Jarosław
    Wiek
    31
    Postów
    316
    Auto
    Palio Weekend 1.2 + LPG
    Rocznik
    1998
    masz a myśli wymianę wtrysku?

    czytaj :
    Punto Siena Palio Weekend 1.2 Weber wtrysk (1684892765) - Aukcje internetowe Allegro

    a odnośnie kolego tych dwóch istotnych czujników czy one mogą się przyczynić do falowania obrotów? a odnośnie kanału silniczka: obecnie mam kupiony drugi silniczek, wcześniej przed wymianą kanał czyściłem (jak pisał kiedyś Jerry) i nic to nie dało, obroty na PB dalej "tańczą" nie wiem co robić , nie chcę wymieniać części w ciemno sam rozumiesz

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    39
    Postów
    2,744
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 JTD 16v
    Rocznik
    2004
    Tak chodzi o taki właśnie wtrysk,tylko musisz odczytać który jest uwalony.Jak masz jakiś multimetr to możesz też sprawdzić czy przewody do wtryskiwaczy masz dobre.
    A co do czujników to możesz je sprawdzić po części we własnym zakresie lub po podpięciu pod kompa.Trudno powiedzieć czy owe czujniki mogą powodować falowanie obrotów ale sprawa jest prosta,bo jeżeli chcesz mieć sprawny silnik,musisz usunąć usterki bo nic z tego nie będzie.
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9JTD ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Jest:Fiat Stilo MW 1.9 16v JTD 04'

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    12 kwiecień 2010
    Skąd
    Jarosław
    Wiek
    31
    Postów
    316
    Auto
    Palio Weekend 1.2 + LPG
    Rocznik
    1998
    Cytat Napisał Zielony Zobacz post
    tylko musisz odczytać który jest uwalony.
    a jak to zrobić kolego?

  7. #6
    Master
    Dołączył
    31 styczeń 2009
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    1,811
    Auto
    GP estiva B&M,Laguna 2PH2 2,0 LPG grandtour, Clio 3PH1 1,2 75KM
    Rocznik
    2010 2007 2005
    moim zdaniem wyciągac po kolei wtryski i sprawdzac miernikiem jego opornosci jak jeden bedzie mial inną niz pozostałe to prawdopodobnie bedzie to on
    GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    12 kwiecień 2010
    Skąd
    Jarosław
    Wiek
    31
    Postów
    316
    Auto
    Palio Weekend 1.2 + LPG
    Rocznik
    1998
    super a powiedz mi jeszcze kolego czy to można zrobić w domowym zaciszu?sądzę że zlecę to chyba mechanikowi jutro bo i tak auto mam odstawić na wymianę drążków i łożysk na tyle i na koniec na ustawienie zbieżności

  9. #8
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Kamciu86 pisałem Ci już o tym czujniku temp silnika w zeszłym temacie, pisałem także że ma on duży wpływ na falowanie obrotów, a potem na kolejne odpalenie. Tak jak pisał Ci teraz Zielony, a ja wcześniej spr tą lambdę i czuj.temp. silnika.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    12 kwiecień 2010
    Skąd
    Jarosław
    Wiek
    31
    Postów
    316
    Auto
    Palio Weekend 1.2 + LPG
    Rocznik
    1998
    hmmm no rzeczywiście rzeczywiście pisałeś. Reasumując jestem coraz bliżej sedna sprawy chyba więc tak: Wymiana czujnika temp. i sondy a co z wtryskiem?Diagnosta mi powiedział że któryś nie pracuje na jak powinien tylko który?

  11. #10
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Podłącz pod komputer i niech sprawdzi programem.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    12 kwiecień 2010
    Skąd
    Jarosław
    Wiek
    31
    Postów
    316
    Auto
    Palio Weekend 1.2 + LPG
    Rocznik
    1998
    I finał. O wykonanych pracach napiszę w tym tygodniu i zobaczymy czy wszystko wróciło do normy. Puki co wielkie dzięki

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    29 maj 2011
    Skąd
    Podkarpacie - Sarzyna
    Postów
    238
    Auto
    Siena 1,6 16V 1998r + LPG// Fiat Uno 899ccm 2000r
    a ja mam pytanie, może ktoś mi powiedzieć w którym miejscu szukać tego czujnika który został w/w? oraz jakieś zdjątko mógłby ktoś podesłać?

  14. #13
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    12 kwiecień 2010
    Skąd
    Jarosław
    Wiek
    31
    Postów
    316
    Auto
    Palio Weekend 1.2 + LPG
    Rocznik
    1998
    popieram przedmówcę a jednocześnie mam zapytanie: otóż wracam od mechanika gdyż znam kosztorys robót i potrzebuję Waszej opinii odnośnie opłacalności mechanika:

    1/ Końcówki drążków kierowniczych: 2x50 zł
    2/ Zestaw naprawczy łożyska tylnego 150 zł
    3/ ustawienie zbieżności 70 zł

    Całość z robotą to ok. 350 złotych ... Pytanie czy nie za dużo czy w sam raz?

  15. #14
    Master
    Dołączył
    31 styczeń 2009
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    1,811
    Auto
    GP estiva B&M,Laguna 2PH2 2,0 LPG grandtour, Clio 3PH1 1,2 75KM
    Rocznik
    2010 2007 2005
    moim zdaniem dobre ceny - zalezy jakie te koncówki bo jak kupi po 25 zł a tobie sprzeda po 50 to nie warto - ustawienie zbierznosci srednio około 50 zł kosztuje
    GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression

  16. #15
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    12 kwiecień 2010
    Skąd
    Jarosław
    Wiek
    31
    Postów
    316
    Auto
    Palio Weekend 1.2 + LPG
    Rocznik
    1998
    No mechanior ręczył że nie zakłada byle czego i nie oszczędza na kliencie więc nie wiem noo a tak wracając do tematu silnika gdzie jest ten czujnik temp.? nie wiem czy dobrze "wącham" ale on nie jest czasem po prawej stronie silnika ?


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

czujnik temperatury palio 1 2 weekend gdzie w silniku

zakres zbieznosci fiat marea weekend

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl