Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 9 z 9
  1. #1
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    31
    Postów
    1,492
    Auto
    BRAK

    Czy To znowu Uszczelka Pod Głowicą???

    Witam. Niestety dzisiaj znowu dopadło mnie fatum Fiata. Rano byłem u gazownika na regulacji i sprawdziłem od razu poziom wszystkich płynów i było ok. Od gazownika pojechałem sobie z narzeczona na działkę i jakieś 2 godziny temu wróciłem do warszawy, pod blokiem narzeczonej coś mnie tknęło żeby otworzyć maskę. Otwieram patrzę a tu poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym z centymetr pod minimum. Dolałem trochę płyny ( oczywiście nie odpaliłem silnika bo wiadomo Gorący silnik + zimna woda = pęknięta głowica) i poszedłem się relaksować. Po godzinie nadszedł czas powrotu do domu, dolałem jeszcze trochę wody tak żeby było na Maxa i wróciłem do domu. Pod domem otwieram maskę a tu płynu również nie za dużo a na dodatek cały zbiorniczek, spód chłodnicy ( pewnie ściekał) i ledwo co akku jest mokre od płynu . Odkręciłem korek od zbiorniczka i płyn bez żadnego psss podniósł się tak 1 - 2cm nad kreską max. Nie chciałem się już dzisiaj denerwować i zamknąłem maskę i poszedłem do domu. Czy ktoś może mi doradzić czy to na 100% UPG ?

    Z nerwów nie robiłem próby odpalenia auta z otwartym zbiorniczkiem wyrównawczym, pod korkami nie ma masła ani żadnych dziwnych osadów, osiągi są w normie, jako że jest ciemno to patrzyłem się czy auto nie zostawia za sobą jakiś białych kłębów dymu i nie zostawia. Jutro zobaczę czy nie wywala płynu jak nie ma korka ahh i denerwuje mnie ten zbiorniczek wyrównawczy ponieważ Od strony pasa przedniego na zbiorniczku od strony wewnętrznej na długości z 4-5 cm jest takie jakby pękniecie plastiku dziwne do opisania. Czy to może byc wina mojego problemu ?

    Dodam że UPG wymieniałem rok temu i od tamtej pory zrobiłem ok 19tys. km . Termostat Również był wymieniany rok temu a korek od zbiorniczka wyrównawczego z 2 miesiące temu. Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    zacznij od odpowietrzenia układu. a swoją drogą nie jest dobrym pomysłem lanie do gorącego silnika zimnego płynu ale o ile mi wiadomo jak już się to robi to właśnie na silniku który chodzi. ale wracając do sprawy to zacznij od odpowietrzenia. a potem jak coś to popatrz czy nie masz wycieku. zwróć uwagę na pompę wody często one już mają dość

  4. #3
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    31
    Postów
    1,492
    Auto
    BRAK
    wróciłem właśnie od swojego paździerza. Oczywiście płynu było mało więc dolałem i uruchomiłem silnik Przy otwartym zbiorniczku wyrównawczym. Płyn w zbiorniczku zachowywał się normalnie podniósł się tak 1cm nad max i stanął w miejscu jednak niepokoi mnie lekkie dymienie na bialo z wydechu a to juz zły znak nagrałem kilku sekundowy filmik za pomocą telefonu ale nie wiem jak go wrzucić. Stałem tak przy aucie z 25 minut i nie zauważyłem żadnego ubytku w zbiorniczku wyrównawczym.

    [size=2][ Dodano: 2010-08-12, 08:37 ][/size]
    Wrzucam 2 filmiki spakowane

  5. #4
    Master
    Dołączył
    31 styczeń 2009
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    1,811
    Auto
    GP estiva B&M,Laguna 2PH2 2,0 LPG grandtour, Clio 3PH1 1,2 75KM
    Rocznik
    2010 2007 2005
    jak mozna wiedziec gdzie są te filmiki ??
    GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression

  6. #5
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    31
    Postów
    1,492
    Auto
    BRAK
    jakoś się się wrzuciły nie wiem dla czego. Później poszedłem jeszcze raz do auta odpaliłem silnik i autko nadal kopci na biało ale to tak ledwo co , więc może to norma. Zakręciłem zbiorniczek wyrównawczy przełączyłem auto na gaz , gazuję tak do ok 3000obr/min a ty ze zbiorniczka wyrównawczego przy tym dziwnym pęknięciu tryska płynem. Wiec na 100% jest zbiorniczek do wymiany tylko zastanawiam się czy nie przegrzałem silnika. Temperatura podczas jazdy jak i na postoju była w normie. Dzisiaj o 15 będę miał nowy zbiorniczek , wezmę go założę i zobaczę co się będzie działo. Aha i pewnie będę musiał odpowietrzyć układ chłodzenia i tu nasuwa się moje kolejne pytanie czy wystarczy jak włączę ogrzewanie i nawiew na maksa i odkręcę korek od zbiorniczka wyrównawczego czy muszę bawić się w szukanie tych dziwnych odpowietrzników co idą do i z nagrzewnicy i ich odkręcaniem? Za bardzo nie chciałbym się do nich dotykać ponieważ słyszałem że są z plastiku i podczas próby odkręcania zawsze pękają.

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    16 czerwiec 2010
    Skąd
    Opole
    Wiek
    28
    Postów
    457
    Auto
    BMW E46 Coupe
    Rocznik
    2001
    u mnie też poziom płynu chłodniczego świruje... raz jest poniżej minimum, odkręcę korek skacze pomiędzy min a max a czasami podchodzi prawie pod korek i tak w kółko, nie przejmuję się tym

  8. #7
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    31
    Postów
    1,492
    Auto
    BRAK
    wymieniłem zbiorniczek wyrównawczy odpowietrzyłem (chyba ) układ chłodzenia i wygląda że wszystko jest ok. Zrobiłem z 35km i nic nie ubyło . A wina była w tym głupim zbiorniczku wyrównawczym niby oryginalny zakupiony w salonie fiata a wytrzymał z 15 miesięcy ciekawe ile ten wytrzyma

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    18 marzec 2010
    Skąd
    krk
    Postów
    112
    Auto
    Siena 1,4 / Bravo II 1,9 MJ/ Suzuki GSX 550EF
    Cytat Napisał dudu$
    ciekawe ile ten wytrzyma
    Jeśli jest z tworzywa bezbarwnego to masz szansę, że długo nie wytrzyma. Najlepiej spisują się zbiorniki z żółtawego plastiku... Dziwię się, że fiat nie rozwiązał tej usterki bo problem jest znany od lat w Palio/Siena.

  10. #9
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    31
    Postów
    1,492
    Auto
    BRAK
    niestety ten co kupiłem jest z przezroczystego tworzywa. Mam nadzieję że te 2 lata pojeździ i rozsypie się u kolejnego właściciela


 

Podobne tematy

  1. [silnik] Co oprócz uszczelki pod głowicą?
    Napisany przez tomeq77 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 01-07-2010, 21:34
  2. Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 05-06-2009, 16:55
  3. Znowu problem z uk chłodzenia
    Napisany przez BamboTM na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 17-04-2009, 20:38
  4. Uszczelka pod głowicą- jednak pękniecie głowicy
    Napisany przez darkier na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 12-12-2008, 17:16
  5. [ukł. zapłonowy] uszczelka pod aparat zapłonowy
    Napisany przez Neo0813 na forum Uno
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 08-12-2008, 19:25

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Uszczelka pod glowica fiat siena

fiat palio 1.2 wymiana uczczelki pod glowicajak dlugo wytrzymie uszczelka pod glowica fiatuszczela pod glowice fiat siennafiat palio 1 2 uszczelka pod glowicaile wytrzymuje uszczelka pod glowica w fiacie z gazem siena forumfiat siena uszczelkiuszczelka siena 1.2objawy uszczelki pod glowica fiat siena 1.2film wymiana uszczelki pod glowica fiat siena1.2
http://www.iparts.pl