Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 14 z 14
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    01 listopad 2014
    Skąd
    wlkp
    Wiek
    25
    Postów
    120
    Auto
    było Palio Weekend 1.2 i brava 1.6 Jest 126P, Panda 1.2, Land Rover Freelander 1.8, peugeot 206 1.4
    Rocznik
    1999

    Czujnik położenia wału korbowego

    witam mam pytanko czy ktoś kiedyś gdzieś się spotkał z naprawą takiego oto czujnika wału? mam 2 takie czujniki jeden działa jak go suszarka ogrzeję a drugi wręcz przeciwnie nie zadziała jak będzie ciepły więc jak mi słoneczko przygrzeję w maskę to jeden działa a drugi nie a jak będzie zimno no to ta sama sytuacja można by połączyć oba? jakoś je zregenerować nie chcę za nowy dawać znowu 70zł a kupować używany jest strach że będzie to samo co z tymi moimi



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    05 listopad 2009
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    18
    Postów
    1,121
    Auto
    Fiat Marea Weekend 1.9JTD
    Rocznik
    1999
    Cytat Napisał pawel&palio Zobacz post
    można by połączyć oba?

    Cytat Napisał pawel&palio Zobacz post
    nie chcę za nowy dawać znowu 70zł
    Nie masz innego wyjścia, bo czujnik, który nie pracuje w pełnym zakresie temperatur nadaje się tylko na śmietnik.
    They see me trollin', they hatin'
    Marea Weekend 1.9 JTD CF2 oraz: Focus MK2 1.6TDCi, Thalia 1.4 i Nuova Bravo 1.4 T-Jet
    Nie pomagam przez PW

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    01 listopad 2014
    Skąd
    wlkp
    Wiek
    25
    Postów
    120
    Auto
    było Palio Weekend 1.2 i brava 1.6 Jest 126P, Panda 1.2, Land Rover Freelander 1.8, peugeot 206 1.4
    Rocznik
    1999
    czyli nici z połączenia jutro zamówię nowy a jak nowy będzie to z starymi się pobawię zrobię może z dwóch jeden ale wątpię żeby się udało dzięki wielkie

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 wrzesień 2010
    Skąd
    Nowy Sącz
    Wiek
    39
    Postów
    79
    Auto
    Lybra 1.8 16V 131KM, Y 1.2 8V 60KM
    Rocznik
    2000, 2001
    Nowy i to najlepiej oryginał. To najważniejszy czujnik w silniku bez niego silnik nie wie kiedy i na który cylinder podać wtrysk i zapłon.

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    01 listopad 2014
    Skąd
    wlkp
    Wiek
    25
    Postów
    120
    Auto
    było Palio Weekend 1.2 i brava 1.6 Jest 126P, Panda 1.2, Land Rover Freelander 1.8, peugeot 206 1.4
    Rocznik
    1999
    właśnie kupiłem czujnik chciałem kupić taki jaki przedtem jakiejś nieznanej firmy i kosztował by 70zł a kupiłem firmy magneti marelli i dałem 115 zł był jeszcze boscha za 190 ale to już za dużo jak na mnie magneti marelli powinien być dobry czy nie? jak uważacie? bo jak co to go oddam

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 wrzesień 2010
    Skąd
    Nowy Sącz
    Wiek
    39
    Postów
    79
    Auto
    Lybra 1.8 16V 131KM, Y 1.2 8V 60KM
    Rocznik
    2000, 2001
    W lybrze oryginał pochodzi od boscha i gdzieś czytałem aby MM nie kupować.

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    23 styczeń 2013
    Skąd
    Śląsk SLU
    Postów
    221
    Auto
    Siena 1.2 8v
    Rocznik
    12.1999
    Cytat Napisał pawel&palio Zobacz post
    właśnie kupiłem czujnik chciałem kupić taki jaki przedtem jakiejś nieznanej firmy i kosztował by 70zł a kupiłem firmy magneti marelli i dałem 115 zł był jeszcze boscha za 190 ale to już za dużo jak na mnie magneti marelli powinien być dobry czy nie? jak uważacie? bo jak co to go oddam
    magneti marelli produkuje dużo części do fiata i to chyba jest dobra współpraca........

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 wrzesień 2010
    Skąd
    Nowy Sącz
    Wiek
    39
    Postów
    79
    Auto
    Lybra 1.8 16V 131KM, Y 1.2 8V 60KM
    Rocznik
    2000, 2001
    Wiem że MM robi sporo gratów dla fiata ale wiem też że nie wszystkie produkty tej firmy szły na pierwszy montaż a to o czymś świadczy. Sam przerabiałem temat czujnika wału i ktoś wtedy pisał że po założeniu czujnika MM miał problemy a na boschu było ok.

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 sierpień 2012
    Skąd
    Sępólno Krajeńskie
    Wiek
    31
    Postów
    911
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1.6 16V benzyna/LPG
    Rocznik
    1999
    Czujnik położenia wału jest czujnikiem magnetycznym, raczej nie wrażliwym na zmianę temperatury, jest nienaprawialny!

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 wrzesień 2010
    Skąd
    Nowy Sącz
    Wiek
    39
    Postów
    79
    Auto
    Lybra 1.8 16V 131KM, Y 1.2 8V 60KM
    Rocznik
    2000, 2001
    Turek86 owszem CPW jest wrażliwy na zmiany temperatury a objawia się to zmianami rezystancji na jego zaciskach lecz w zakresach akceptowalnych dla centralki wtrysku. Dla testów tego czujnika zwykle podaje się oczekiwaną rezystancję w temperaturze ok 20 st.C. Jeśli zakres zmian rezystancji jest zbyt duży lub pod wpływem wyższych temperatur w czujniku tworzy się przerwa to czujnik podlega wymianie.

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 sierpień 2012
    Skąd
    Sępólno Krajeńskie
    Wiek
    31
    Postów
    911
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1.6 16V benzyna/LPG
    Rocznik
    1999
    Zgadzam się, ale generalnie zasada działania tego czujnika opiera się na zmianie pola magnetycznego pomiędzy czujnikiem a kołem na wale korbowym. To powoduje zmianę rezystancji a temperatura otoczenia tego czujnika jest sprawą drugorzędną.

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 wrzesień 2010
    Skąd
    Nowy Sącz
    Wiek
    39
    Postów
    79
    Auto
    Lybra 1.8 16V 131KM, Y 1.2 8V 60KM
    Rocznik
    2000, 2001
    To prawda.

  14. #13
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,222
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał turek86 Zobacz post
    Zgadzam się, ale generalnie zasada działania tego czujnika opiera się na zmianie pola magnetycznego pomiędzy czujnikiem a kołem na wale korbowym. To powoduje zmianę rezystancji a temperatura otoczenia tego czujnika jest sprawą drugorzędną.
    Nie rezystancji (bo ta się zmienia w f. Temp.) a impedancji, która to pośrednio zależy od pola magnetycznego. Niestety z wiekiem lubią się te czujniki psuć i po nagrzaniu ich rezystancja gwałtownie rośnie co uniemożliwia ECU odczyt (być może połączenie cewki z przewodem pada?)
    Jest: Nuova Bravo 1.4 tjet '09
    Było: Brava 1.2 16V '00 LPG, Uno 1.4 '97 LPG, Uno 1.1 '94 LPG
    Nie pomagam na priv

  15. #14
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 sierpień 2012
    Skąd
    Sępólno Krajeńskie
    Wiek
    31
    Postów
    911
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1.6 16V benzyna/LPG
    Rocznik
    1999
    Cytat Napisał markshall Zobacz post
    Nie rezystancji (bo ta się zmienia w f. Temp.) a impedancji
    To miałem na myśli


 

Podobne tematy

  1. HGT czujnik położenia wału
    Napisany przez Skipper na forum Punto II
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 23-09-2014, 17:14
  2. Czujnik położenia wału korbowego
    Napisany przez dkozlows na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 28-10-2013, 14:34
  3. Czujnik położenia wału
    Napisany przez Manius na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 37
    Ostatni post: 07-01-2013, 00:17
  4. czujnik położenia wału korbowego
    Napisany przez murek007 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 21-09-2012, 14:27
  5. czujnik położenia wału
    Napisany przez master85 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 01-05-2012, 23:07

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl