Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 5 z 5
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 czerwiec 2015
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    34
    Postów
    11
    Auto
    Palio Weekend 1.2 8V
    Rocznik
    2000

    Awaria - Zagrzany silnik Palio 1.2 Jutro miałem jechać nim na wakacje!

    Witam!
    Miałem dziś awarię palio - zagrzał mi się płyn w układzie chłodzenia. Tzn nic się nie wygotowało, niczego nie rozwaliło, bo zdążyłem zauważyć i szybko zjechałem na bok. Pierwsze co to zwarłem przewody od czujnik temperatury, żeby wychłodzić silnik, po chwili odpaliłem, ale temperatura nie chciała za bardzo spaść (utrzymywała się powyżej połowy skali), pomimo tego, że dolny wąż od chłodnicy był już letni. Ostukałem termostat i nie wiem, czy od tego czy to zbieg okoliczności ale po paru minutach wąż już się robił gorący. Myślałem że to może faktycznie padnięty termostat, ale czujnik temp. też nie chciał załączyć wentylatora. Wpiąłem znów na krótko, ogrzewanie na maxa i dojechałem do domu - wskazówka cały czas na 1/4 co mnie trochę dziwi biorąc pod uwagę wentylator, nagrzewnicę i pęd powietrza.
    Dziwne jest to, że na postoju przy wentylatorze chłodnicy spiętym cały czas temperatura silnik utrzymuje się bardzo delikatnie poniżej miejsca gdzie z reguły włączał się wentylator.
    I jeszcze jedno pomimo wysokiej temperatury na zewnątrz i gorącego silnika z końcówki wydechu oraz z łączenia ostatniego tłumika przez ok 15 minut pracy silnika nakapało pod auto sporo wody... Tylko mnie nawet nie straszcie uszczelką pod głowicą...
    Z góry dzięki za szybką pomoc, teoretycznie auto jutro w nocy miało wieźć mnie z rodziną na wakacje nad morze...
    Ewentualnie jak ktoś z Was zna, albo ma jakiś warsztat, który mi to ogarnie najlepiej jutro rano to będę zobowiązany.
    Pozdrawiam
    Piotrek



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    Według mnie to termostat. Ogarnięty mechanik powinien szybko to wszystko zdiagnozować i naprawić. Woda z wydechu jest czymś normalnym więc nie ma się co przejmować. Jeśli nie ubywa Ci płynu powinno wszystko skończyć sie pozytywnie

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 czerwiec 2015
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    34
    Postów
    11
    Auto
    Palio Weekend 1.2 8V
    Rocznik
    2000
    Teoretycznie mam plan na jutro, żeby kupić termostat, włącznik termiczny wentylatora i petrygo i na szybko wymienić. Ubytku płynu nie zauważyłem bo niedługo mam to auto, zrobiłem może z 800km.
    Co do termostatu to sam nie wiem, i dolny i górny wąż ciepły/gorący, chłodnica tak samo, więc teoretycznie się otwiera, no chyba że nie całkiem...
    A co do pary z wydechu to przy tych temperaturach po 15 minutach pod łączeniem wydechu była plama o średnicy 30cm, a z końca wydechu ok 20cm, przy czym z końca rury kropelki wody kapały z częstotliwością ok 1/5-10 sekund...

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    19 maj 2009
    Skąd
    WARSZAWA
    Postów
    368
    Auto
    SIENA 1,4 GT :)
    Rocznik
    05.2015
    jak byś miał uszczelkę padniętą. to byś miał fontannę z rury wydechowej, a w zbiorniczku wyrównawczym by Ci si spaliny wychodziły. a jak odkręcisz korek od wlewu oleju byś miał kożuch na nim jak od mleka. jeżeli nie masz takich objawów to ta woda z tłumika to normalna sprawa. termostat jak się otwiera to słychać jest nawet po zmianie dźwięku silnika. nie wiem jak to jest w 1,2 ale w 1,4 są dwa czujniki temperatury. jeden na chłodnicy drugi na termostacie. proponuje odpalić silnik, i odpiąć jedną a potem drugą wtyczkę. wentylator powinien się włączyć, jak tego nie zrobi to myślę że wiatrak jest walnięty.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 czerwiec 2015
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    34
    Postów
    11
    Auto
    Palio Weekend 1.2 8V
    Rocznik
    2000
    Do tego wszystkiego mi jeszcze laptop zdechł wczoraj i nie miałem jak odpisać...
    No ale już naprawiony, więc mogę się pochwalić, że już dojechaliśmy nad morze Paliem oczywiście.
    Faktycznie padnięty był termostat - mechanicy w miarę szybko się uwinęli wczoraj z rana, ale też nie było do końca pewności co i jak. Pojeździłem autem z 50km żeby sprawdzić czy wszystko gra i jest git. Nawet parowanie ustąpiło, faktycznie chyba dużo wody się nazbierało w wydechu od krótkich dystansów.
    W termostacie, chyba ze starości, padła uszczelka pod grzybkiem zamykającym, oberwała się z jednej strony tak, że sam grzybek szedł ukosem i blokował się pod blaszką prowadzącą. Przepływ wody wynosił ok 10%, więc i termowłącznik nie miał jak zaskoczyć bo nie zdążył do niego dopłynąć wrzący płyn.
    Generalnie autko dojechało i spisało się na medal, załadowane do pełna i na dachu 4 rowery.
    A co do czujników to w 1.2 jest tylko jeden - na dole chłodnicy, drugi na głowicy jest do wskaźnika na desce.
    Dzięki i pozdrawiam.


 

Podobne tematy

  1. wakacje
    Napisany przez seth na forum Na luzie, po pracy
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post: 08-07-2015, 16:28
  2. Nie dajmy się nabrać czy oszukać w wakacje !!!!!
    Napisany przez fanduc na forum Na luzie, po pracy
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 12-08-2014, 13:22
  3. Czujnik temperatury - Wtrysk - jutro święta! POMOCY!
    Napisany przez Zokolic na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 20-04-2014, 11:52
  4. [ukł. chłodzenia] Zagrzany silnik
    Napisany przez rejczi85 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post: 11-11-2010, 22:36
  5. silnik podnoszenia szyb - awaria
    Napisany przez thomasg na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 13-07-2010, 21:34

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl