Zmiana radia na 5" w Tipo - Tipo

Temat: Zmiana radia na 5" w Tipo - Tipo

Tagi: radia, tipo, zmiana
  1. Avatar JackTheNight

    JackTheNight napisał:
    Niestety tak z głowy nie pamiętam, musiałbyś wybrać się do Łodzi to wtedy porównując twoją konfiguracje z moją jestem stanie znaleźć różnice w konfiguracji.
    Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry
     

  2. onetek napisał:
    marucik - nic się kompletnie bawiłem - p&p i wszystko działało - jedynie osiowanie alfaobd (oczywiście zakończna niepowodzeniem - usunęła usterkę wspomagania kierownicy i coś tam jeszcze - pozostał tylko mrugający licznik). Poza tym wszystko działało jak powinno włącznie z nieoryginalną kamerą cofania, funkcją telefonu i oczywiście navi też śmiga aż miło. Może uwalone radio jest - podłączyć na krótko poza samochodem i sprawdzić. Kolega Jack jest tu góru.
     
  3. Avatar JackTheNight

    JackTheNight napisał:
    Jeśli komuś po zmianie radia z 3" na uconnect 5" cali nie działa navi, dab lub USB/AUX to zapraszam do Łodzi do mnie, włączę te nieaktywne funkcje.
    Onetek już był i wszystko mu aktywowałem, a nawet więcej, bo jeszcze włączyłem mu DRL DropOut oraz funkcję Follow me Home ustawianą z radia i możliwość wyłączenia DRL.
    Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry
     
  4. onetek napisał:
    Zgadza się. Rzeczywiście po udanym osiowaniu wywala usb i auxa - nie można tego z poziomu alfaobd włączyć nie widzieć dlaczego. Generalnie należy jeszcze zmienić typ radia - u mnie jako wersja 2 i odpalić wszystkie pozycje w body typu navigacja (bez tej operacji navi ma szara strzałkę i jest można powiedzieć martwa), kamera czy nawet dab. Po takiej operacji i osiowaniu wszystkie funkcje dodatkowe jakie uruchomimy w body będą sterowane z radia - wyłączanie drl, a nie między zegarami z kierownicy. Poza tym trip w radiu uruchamia się tylko z jedną pozycją A (tak jak to jest w body bieda-wersji) i możemy również zerować tripa z poziomu radia (z kierownicy też). Aby uruchomić auxa i usb należy użyć Multiecuscana i zmienić "jakiś" bajt - tu nieoceniona okazała się pomoc JackaTheNight - wielkie dzięki. Niestety nie posiadam Multiecuscana i polecam kontakt z Jack'iem w tych sprawach - organoleptycznie doszedł na moim egzemplarzu. W każdym razie się da - wszystko biega jak powinno, licznik nie miga. Jeszcze jedna dosyć ważna uwaga: byłem w serwisie na przeglądzie i niestety (najprawdopodobniej serwis nawet nie jest tego świadomy - po późniejszej rozmowie z szefem tak twierdzę) przy podłączeniu komputera do skasowania przeglądu, najprawdopodobniej jest podgrywane oryginalne proxy z serwerów fiata - efekt jest taki, że cofane są wszystkie zmiany jakie zrobiliśmy - nawet sterowanie przyciskami radiem z kierownicy mi wywalili, które wcześniej uruchomiłem przy pomocy alfaobd.
     
  5. Qvadrat napisał:
    A mi po przeglądzie nie wywaliło aktywowanych opcji car play i sterowania drl z radia...
    Lepszy
    Power
    Gamoniu
     
  6. kmlnvm napisał:
    Cytat Napisał onetek Zobacz post
    Zgadza się. Rzeczywiście po udanym osiowaniu wywala usb i auxa - nie można tego z poziomu alfaobd włączyć nie widzieć dlaczego. Generalnie należy jeszcze zmienić typ radia - u mnie jako wersja 2 i odpalić wszystkie pozycje w body typu navigacja (bez tej operacji navi ma szara strzałkę i jest można powiedzieć martwa), kamera czy nawet dab. Po takiej operacji i osiowaniu wszystkie funkcje dodatkowe jakie uruchomimy w body będą sterowane z radia - wyłączanie drl, a nie między zegarami z kierownicy. Poza tym trip w radiu uruchamia się tylko z jedną pozycją A (tak jak to jest w body bieda-wersji) i możemy również zerować tripa z poziomu radia (z kierownicy też). Aby uruchomić auxa i usb należy użyć Multiecuscana i zmienić "jakiś" bajt - tu nieoceniona okazała się pomoc JackaTheNight - wielkie dzięki. Niestety nie posiadam Multiecuscana i polecam kontakt z Jack'iem w tych sprawach - organoleptycznie doszedł na moim egzemplarzu. W każdym razie się da - wszystko biega jak powinno, licznik nie miga. Jeszcze jedna dosyć ważna uwaga: byłem w serwisie na przeglądzie i niestety (najprawdopodobniej serwis nawet nie jest tego świadomy - po późniejszej rozmowie z szefem tak twierdzę) przy podłączeniu komputera do skasowania przeglądu, najprawdopodobniej jest podgrywane oryginalne proxy z serwerów fiata - efekt jest taki, że cofane są wszystkie zmiany jakie zrobiliśmy - nawet sterowanie przyciskami radiem z kierownicy mi wywalili, które wcześniej uruchomiłem przy pomocy alfaobd.
    cenna wskazówka, przed kolejnym przeglądem zrobię sobie zrzut konfiguracji
     
  7. brynol69 napisał:
    kurcze nie niepotrafię zrobić proxy, zmianiłem 3" na 5" i jak już byłem umówiony w ASO na aktywację(btw. w Katowicach osiowanie wyceniają na 100pln) to stwierdziłem że się szarpnę na licencję skoro kabel i tak już mam. Podczas łączenia z Enterteinment Telematic Node(radiem?) wywala błąd że "żądanie jest poza zakresem"(Request out of range error) co prawda przejściówki jako takiej nie mam ale przepinam sobie piny w gnieździe i o ile bez problemu łącze się z radiem to z podczas osiowania jest lipa. ktoś coś podpowie?
     
  8. Avatar JackTheNight

    JackTheNight napisał:
    Ten błąd oznacza w przypadku radia, że za krótkie jest proxi. Musisz wydłużyć plik proxi do min. 164 bajtów, porostu dodaj zera aby było 164 bajty. Wtedy osiowanie przejdzie bez problemów.
    Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry
     
  9. brynol69 napisał:
    Powiem szczerze że mam pojęcia gdzie znaleźć ten plik z configuracją. Widzę że w logach jest zapisywana konfiguracja CAN(hexadecymalnie) i zauważyłem że pomimo że nie zakończyłem osiowania to zmiany które wyklikałem w MES (np. liczba przycisków na kierze) gdzieś się zapisały i w sumie przestały działać przyciski na kierownicy ale nie mogę znaleźć gdzie mógłbym wyedytować ten plik z proxi. Chyba że w MES-ie coś trzeba kliknąć?
    Ostatnio edytowane przez brynol69 ; 22-10-2019 o 11:33
     
  10. Avatar JackTheNight

    JackTheNight napisał:
    W oknie gdzie masz opcje osiowania
    Proxi klikasz Ctrl+Alt+C i wtedy Ci się pokaże okno.
    z
    Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry
     
  11. brynol69 napisał:
    suuuper jak wrócę w weekend to to przetestuję. Aaaa jako że jesteś tu guru to zadam jeszcze jedno pytanie, bo podobno nie ma głupich pytań... :-) Wydaje mi się że po kilku nieudanych próbach osiowania pojawił się błąd/komunikat o nieznanym kodzie ISO w Body Comp. Czy to może mieć jakiś związek? Jeżeli tak to czy może mieć to jakieś następstwa, takie jak np. brak ładowania akumulatora? Czy to poprostu zbieg okoliczności że ładowanie padło w ten sam dzień?
    Ostatnio edytowane przez brynol69 ; 22-10-2019 o 13:18
     
  12. brynol69 napisał:
    Pomóżcie ludziska bo mam już ochotę go pociąć. Nie potrafię zakodować radia 5" ani nawet wrócić do starego radia, ciągle ten sam błąd. Odczytany proxy ma długość 235 bajtów i zakończony jest wartością 80. Próbowałem zakończyć zerami, skrócić do 164 bajtów i zakończyć 00 lub 80. ale nadal to samo. Próbowałem nawet wyklikać pełne wyposażenie ale i tak wysypywało się na ETM. Może to wina interfejsu? mam viakena stn, wykrywany jest jako v.1.4 w MES, nawet pochytałem sobie adapter aby nie męczyć się przepinaniem kabelków. Poniżej moje proxy, może ktoś coś podpowie, albo podeśle z innego golasa?
    33 36 33 35 36 31 36 31 33 39 30 4F 55 54 50 55 54 44 4A 49 54 20 17 06 07 4F 00 00 04 10 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 4F 00 00 04 10 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 40 49 04 01 A4 10 07 87 A0 24 01 07 42 10 00 03 A3 1E 00 01 01 35 63 14 00 4F 03 34 00 43 08 00 0C 00 00 00 80 00 00 00 00 00 30 81 00 25 10 5A 00 9D 02 A5 00 11 00 01 91 02 00 20 00 01 01 38 00 A7 00 11 00 00 49 00 01 14 10 42 00 00 00 01 00 00 70 00 01 1C 80 00 40 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 01 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 80
     
  13. KOBRA napisał:
    Jeżeli bawiłeś się wcześniej to na komputerze powinieneś mieć zapisany log z właściwej konfiguracji body . Spróbuj na kompie po datach znaleźć log z połączenia ze swoim body kiedy było jeszcze wszystko OK i popraw dokładnie wszystkie cyferki ,zrób osiowanie . I poinformuj o wynikach . W logach będziesz miał trochę więcej cyferek wybierz odpowiedni zestaw , dasz radę ,zobaczysz różnicę .
     
  14. Avatar JackTheNight

    JackTheNight napisał:
    brynol69 nie zgrałeś sobie fabrycznego proxi ?
    Jak nie to będziesz miał problem niestety.
    Jakie opcje zmieniałeś w proxi, co aktywowałeś, jakie zmiany ? Wypisz w punktach po kolei co zmieniałeś w proxi, który bajt i na jaką wartość.
    Jakie masz wyposażenie auta ? tempomat masz ? halogeny ? czujnik światła/deszczu ?
    Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry
     
  15. brynol69 napisał:
    Nie pomyślałem o czymś takim jak zgranie proxy bo i nie wiedziałem jak. Z wyposażenia nie mam kompletnie nic :-) klima manualna, lusterka man. nawet bez podgrzewania chyba, el. szyby tylko z przodu, radio podstawowe, światła podstawowe.
    Tak patrzę że mam log z pierwszego połączenia z BC i jest tam zaznaczone usunięcie starego i dodanie 5" radia oraz odczytana konfiguracja proxy. Jedyne co zmieniałem to dodanie w proxy obsługi modułu GSM oraz zmiana liczby przycisków na kierowicy. Idę sprawdzić tą konfigurację.
     
Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.