Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 10 z 10
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    23 kwiecień 2010
    Skąd
    Gniechowice
    Postów
    39
    Auto
    punto II 1.2 v8

    [silnik] Delikatne stukanie kiedy silnik jest zimny.

    Witam, mam pytanie na temat dziwnych stuków z komory silnika. Gdy odpalam rano silnik, przez jakiś czas słyszę delikatne stukanie które zanika przy wyższych obrotach (myślę że dlatego że silnik je zagłusza). Moje Punto to model z 2002 roku, silnik 1.2 8v (przebieg 30tyś. km :] ). Myślę że są to zawory ale nie jestem pewny. Co to może być? Dzięki za informacje!!



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    31
    Postów
    1,492
    Auto
    BRAK
    Posiadam Sienę z tym samym silnikiem i rano jak temperatura nie przekracza 15 stopni również słychać stykanie w silniku. Nie masz się czym martwic ponieważ stukają tak zawory a w tych silnikach tak jest ponieważ nie posiadają samo regulatorów. Zobaczysz że w cieplejsze dni stukanie ucichnie.pozdrawiam

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    23 kwiecień 2010
    Skąd
    Gniechowice
    Postów
    39
    Auto
    punto II 1.2 v8
    Dzięki, sprawdzę dziś jak będę wychodził z pracy wieczorkiem .

    [size=2][ Dodano: 2010-04-24, 11:05 ][/size]
    No i faktycznie, wieczorem gdy temperatura była dosyć wysoka nic nie stukało. Rano po chłodnej nocy zawory stukały. Czyli mam się tym nie martwić?

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    27 czerwiec 2009
    Skąd
    Łódź
    Postów
    471
    Auto
    Stilo Multiwagon 1.9 8v 115KM
    Nie martwić się, fajery tak mają Ale warto sprawdzić luz zaworowy ale podejrzewam, że to nic nie zmieni. Najgorzej jest zimą jak są minusowe temperatury... Wtedy chodzi jak stary gruźlik dopóki nie złapie temperatury.

  6. #5
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    31
    Postów
    1,492
    Auto
    BRAK
    zależy jeszcze jaki olej masz wlany do silnika. Jeśli Mineralny tak jak jest to w moim przypadku to stuki zaworów możesz mieć nawet w temperaturze 15 stopni i po przejechani kilku kilometrów ok 3 mogą dopiero ucichnąć

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 kwiecień 2010
    Skąd
    Żagań
    Postów
    4
    Auto
    Fiat Punto2
    Jeżeli coś mogę doradzić to zjawisko stukania zaworów pojawia się szczególne rano przy niższych temperaturach. Nie ma znaczenia jaki to jest olej tu chodzi o odczyt parametrów komputera, jeżeli po pierwszym uruchomieniu silnika będzie stukać w okolicy zaworów to wyłączcie go i ponownie uruchomcie zobaczycie efekt jak cicho będzie pracował. Ja mam kropka 1.2 8v i zimą wali mi jak stary ropniak tak więc to typowa przypadłość punciaków,ale je za to kochamy.
    Tylko Fiaty!!!

  8. #7
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    31
    Postów
    1,492
    Auto
    BRAK
    zgadzam się z przedmówca. Jak uruchomisz auto i stukają Tobie zawory wyłącz zapłon i odpal autko jeszcze raz. Stuki ucichną a jak nie chcesz się bawić w takie odpalanie to jeździj do rozgrzania silnika ja tak robię w swojej sienie.

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    23 kwiecień 2010
    Skąd
    Gniechowice
    Postów
    39
    Auto
    punto II 1.2 v8
    Ok, dzięki bardzo za odp!.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 marzec 2011
    Skąd
    Wieliczka
    Postów
    23
    Auto
    punto II 1,2 8V + LPG, 5dr
    natknąłem sie tu na info że te silniki 1,2 8V nie mają samoregulatorów.a gdzie indziej piszą że mają. no to mistrzowie mają czy nie i jak nie mają to co ile trzeba zawory regulować i jaki jest prawidłowy luz?

  11. #10
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    31
    Postów
    1,492
    Auto
    BRAK
    te silniki NIE MAJĄ samoregulatorów !!! Luz reguluje się za pomocą specjalnych płytek. Prawidłowy luz jest podany w książce sam naprawiam . Koszt takiej operacji w ASO to ok 250 zł

    [size=2][ Dodano: 2011-04-30, 00:41 ][/size]
    aha regulację zaworów według instrukcji obsługi powinno wykonywać się co 40kkm a przy jeździe na LPG co 20kkm. Luz zaworowy zazwyczaj powstaje na zaworach wylotowych i będzie objawiał się tym że na rozgrzanym silniku na biegu jałowym z wydechu będziesz słyszał takie pyrkanie i silnik będzie miał drgania które będą trochę przechodziły na kierownicę.


 

Podobne tematy

  1. [silnik] Kontrolka "Uszkodzenie systemu wtryskowego&quo
    Napisany przez Robert2302 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 02-06-2013, 08:50
  2. [silnik] Brava po dachowaniu
    Napisany przez Mario na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 09-07-2008, 21:25
  3. [silnik] szaro niebieski dym w marei 1.9 td
    Napisany przez daro na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 33
    Ostatni post: 08-06-2008, 22:19
  4. [ukł. chłodzenia] Fiat Bravo gdzie jest termostat
    Napisany przez Vincent na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 04-05-2008, 10:54
  5. [silnik] Silnik M202.15 w RITMO
    Napisany przez skunksior na forum Ritmo, Strada
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 06-02-2008, 09:09

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

stuki w silniku na zimnym

delikatne stukanie w silniku

stukanie w silniku na zimnym

stuki na zimnym silniku

stuki w zimnym silniku

stukanie w zimnym silniku

stuki w silniku punto 2

stuki w silniku punto 1.2

stukanie na zimnym silniku punto

punto stuka na zimnym silniku

stuki w zimnym silniku punto II

fiat punto1 1 klekocze jak zimny

stuka na zimnym silniku

czy delikatne pukanie na zimnym silniku jest

stukajacy zawor w punto 2 8v

stukanie na zimnym silniku

stukajacy zawor w punto 2

silnik punto 2002 rcos puka zimny silnik punto iiprzy wyzszych obrotach silnika slychac delikatny stukotdelikatne stuki w silnikustukanie w silniku fiat punto
http://www.iparts.pl