Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 14 z 14
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 wrzesień 2009
    Skąd
    warszawa
    Postów
    5
    Auto
    Fiat Punto 2001 1,2V 60KM

    Problem z wentylatorem chłodnicy

    Witam. Wczoraj miałem przykrą awarię w swoim punciaku II 1,2 16v 60KM z 2001 roku.
    Zagotował mi się podczas postoju w korku i zaczęło mi wywalać płyn chłodniczy. Po ostygnięciu i ubytku płyny dojechałem do domu pilotowany przez kolegę 8) ale wentylator się nie włączał. Odczekaliśmy aż ostygnie. Dzisiaj uzupełniliśmy płyn przedziale min - max i zrobiliśmy krótki kursik ale wiatrak dalej nie chodzi. Może ktoś poradzić co może być przyczyną? Wcześniej nalałem pod korek płynu chłodniczego i może dlatego go wywaliło podciśnienie i te sprawy ale teraz?

    Nie wiem co jest. Kolega powiedział że czujnik od temperatury był wilgotny. Obie rurki od chłodnicy były nagrzane i chłodnica też ale wiatrak nie chodzi. Czyżby czujnik poszedł? Czy może termostat do wymiany??? POMÓŻCIE PROSZE



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    27 czerwiec 2009
    Skąd
    Łódź
    Postów
    471
    Auto
    Stilo Multiwagon 1.9 8v 115KM
    A może wentylator masz zatarty i dlatego nie chodzi? Sprawdź bezpiecznik od wentylatora (zielony 30A) i śmigło - jeśli obraca się z oporem to znaczy że wentylator masz uszkodzony.

    [size=2][ Dodano: 2009-09-19, 12:17 ][/size]
    Jaką temperaturę pokazała wskazówka gdy płyn Ci się zagotował?

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 wrzesień 2009
    Skąd
    warszawa
    Postów
    5
    Auto
    Fiat Punto 2001 1,2V 60KM
    bezpiecznik jest cały sprawdziłem wszystkie a wentylator dość swobodnie się obraca jak go palcem ruszę...

    [size=2][ Dodano: 2009-09-19, 12:44 ][/size]
    co do temperatury to odrębny temat. wskazówka pokazuje albo pół przy normalnej pracy silnika co jest raczej normalne albo zapala się czerwona kropka i wskazówka spada do 0 a to już niekoniecznie normalne

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Najpierw to musisz sprawdzić czy masz czujnik od wentylatora na chłodnicy czy na termostacie. Później jak jesteś pewien tego że to już czujnik od wiatraka to kable idące do niego łączysz ze sobą, wiatrak powinien zastartować. Jeśli tak się nie dzieje to w następnej kolejności podajesz napięcie bezpośrednio na silnik wentylatora i sprawdzasz czy pracuje.

    Jesli tak to są jakieś problemy na instalacji.

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    27 czerwiec 2009
    Skąd
    Łódź
    Postów
    471
    Auto
    Stilo Multiwagon 1.9 8v 115KM
    Czujnik jest na termostacie. Faktycznie, można podłączyć wentylator na krótko i sprawdzić czy działa. Czujnik rzadko kiedy leci, podejrzewam prędzej wentylator gdyż mają krótką żywotność.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 wrzesień 2009
    Skąd
    warszawa
    Postów
    5
    Auto
    Fiat Punto 2001 1,2V 60KM
    Sprawdziłem i czujnik jest faktycznie przy termostacie. O dziwo jak mu ubyło płynu i ciutkę go odpowietrzyłem to zaczął działać nic już z tego nie rozumiem. W wolnej chwili spróbuje odpowietrzyć i mały i duży obieg może wtedy będzie wporządku. Dzięki wszystkim za pomoc

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 październik 2009
    Skąd
    K-ce
    Postów
    8
    Auto
    Stilo Abarth 2,4

    to samo

    Taki sam przypadek miałem w Bravo.
    Jeśli silnik się zagotuje, wyleci woda- musisz po dolaniu nowej
    odpowietrzyć układ. Ja odpowietrzałem w całości od razu- inaczej wentylator nie uruchamiał się. W Bravo nagły skok temperatury i zagotowanie zdarzało się średnio raz na pół roku- nie wiadomo czemu.
    Cały urok Fiacika

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 luty 2011
    Skąd
    Łódź
    Postów
    5
    Auto
    Fiat Punto II FL
    Ja wam powiem że coś z tymi wiatrakami jest nie halllo - bo od 3 lat jak mam fiata po zimie czeka mnie wymiana wentylatora - co jest masakrą gdyż troche to kosztuje. Nie wiem czemu robią taką lipe. Zaznaczam że jest to magneti marelli.


    Może polecacie coś innego lepszego ??

  10. #9
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    10,969
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    a co CI się dzieję, że musisz go wymieniać po zimie? pada mechanizm?

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 luty 2011
    Skąd
    Łódź
    Postów
    5
    Auto
    Fiat Punto II FL
    w zeszłym roku w ogóle sie nie kręcił - także pewnie padl mechanizm, a teraz niby swobodnie się kręci ale nie zaskakuje a temperatura dochodziła do ponad połowy na wskaźniku.

  12. #11
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    10,969
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Cytat Napisał grzendi
    eraz niby swobodnie się kręci ale nie zaskakuje a temperatura dochodziła do ponad połowy na wskaźniku.
    podłącz na krótko jeśli będzie działał, to do wymiany czujnik temperatury masz, a nie cały wentylator.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 grudzień 2011
    Skąd
    anglia
    Postów
    5
    Auto
    Punto mk2 sporting 1.2 16v
    Witam
    Mam podobly problem w moim mk2 sporting 1.2 16v mianowicie wentylator sie nie załacza
    sprawdziłem przekaznik (wpinalem 3 przekazniki i na zadnym zadnego efektu, bezpiecznik dobry no i wymienilem wentylator kt[COLOR=#ff0000]ó[/COLOR]ry tez sprawdzilem i na
    kr[COLOR=#ff0000]Ó[/COLOR]tko działa a no i czujnik mam na chlodnicy w obudowie ale po zetknieciu tych dwóch kabli powinien ruszyć a tu nic.
    czyścilem równiez wtyczki.

    POMOCY!!!!
    Ostatnio edytowane przez lukq ; 01-12-2011 o 13:32 Powód: Błędy !

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 styczeń 2009
    Skąd
    Żory
    Postów
    2
    Auto
    Punto Mk II 1.1 8v
    Posiadam silnik 1.2 w Punto II. Problem nie włączającego się wentylatora też miałem. Trzeba było wymienić przekaźnik odpowiedzialny za działanie wentylatora. Koszt 10PLN.

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 październik 2016
    Skąd
    ZMY
    Wiek
    34
    Postów
    2
    Auto
    Punto 2 1.2 8v
    Rocznik
    2003
    Jest jeszcze jedna opcja uszkodzona centralka wtryskowa, ona też steruje temperaturą cieczy chłodzącej.


 

Podobne tematy

  1. Problem z dmuchawa/wentylatorem Fiat Bravo 1.9 TD
    Napisany przez athldept na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 28
    Ostatni post: 10-01-2013, 08:11
  2. Płyn do chłodnicy ?
    Napisany przez athldept na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 09-05-2011, 23:28
  3. płyn w chłodnicy
    Napisany przez ---sandrus--- na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 12-10-2010, 23:24
  4. Problem z klimą, nieszczelność na wejsciu chłodnicy klimy
    Napisany przez MichaelloEs na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 20-09-2009, 16:43
  5. Problem z ogrzewaniem i wentylatorem
    Napisany przez gordian26 na forum Ulysse
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 11-06-2009, 21:10

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

wentylator fiat punto

silniczek wentylatora punto 2

wentylator fiat punto 2

wentylator chlodnicy punto 2

wentylator punto 2

wentylator chlodnicy fiat punto 2

forum fiat stilo 1.2 dzialajacy wiatrak chlodnicy

nie chodzi wentylator punto 2

gdzie jest przekaznik wentylatora fiat punto 1.2 16v

czujnik wentylatora chlodnicy punto 2