Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 2 z 2
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 grudzień 2014
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    25
    Postów
    25
    Auto
    Punto Evo Emotion 1.6 mjt 120km
    Rocznik
    2009

    1.6 mjet - problem turbo albo maf albo map albo....

    Witam Panowie,
    Zaczne od tego: przebieg 220k dpf on egr on w komputerze brak bledow.
    Na wstepie opisze obserwacje z Torque pro oraz MES. MAF czesto jest albo ok 230 a 240 na jalowym albo ok 190 a 200, oczywiscie sprawdzane na zimnym i na cieplym i raz jest tak raz tak. Po ok 30 sek egr sie wylacza i aktualne jest wieksze od docelowego MAF i to jest ok. Teraz dalej, turbo. BOost control jest zawsze na jalowym na 62% gdzie u wiekszosci jest 75% i nie wiem dlaczego tak jest. Jak przyspieszam to sie to zmienia nawet do 0%. Na wykresach widac polozenie turbo jak sie zmienia i osiaga max 8,5 mm. Kolejna rzecz, MAP w kolektorze. Cisnienie doladowania jak widac jest czesto bardzo wysokie i osiaga nawet 2999mbar i rzadko kiedy wyrzuca blad przeladowania. Natomiast ostatnio mialem p0238 co jest zwiazane z aktuatorem przy turbinie ze zmienna geometria. Nie wiem dlaczego nie wyrzuca odrazu bledu. EGR byl wymieniany ok 60k temu. Teraz opisze jak to wszystko wplywa na jazde autem. Mam wrazenie ze mam ok 80% mocy turbo slychac juz od 1500 i czesto taki dzwiek jakby upust powietrza przy odpuszczaniu gazu. Np jade na 3 biegu 1500rpm i dodaje delikatnie gazu tak do 50% to przy ok 1800 czasami mnie czasami wiecej obrotow slychac jakby taki falowy upust powietrza co wiaze sie z przerwa w mocy samochodu. Dpf wypala sie co ok 100km w miescie.

    W styczniu jade do cinka usunac dpf oraz egr.


    Sciagalem takze dolot do turbo i wirnik ani drgnie. Nie moglem sie dostac do samego aktuatora zeby zobaczy czy wszystko z nim ok.

    Pytanie moje jest nastepujace gdzie szukac przyczyny tych dziwnych zachowan turbo? Moze to aktuator jest uszkodzony? Nie mam pojecia jakie juz testy zrobic a nie mam nikogo kto ma ten silnik chocby w bravo zeby sprawdzic jak to jest w innym aucie.
    Mam tez taki dziwny dzwiek tsy tsy jak schodzi z obrotow taki sam jak w tym watku Lancia Klub Polska • Zobacz temat - Delta III 1.6 Multijet 120 KM - dziwny odgłos z turbiny
    A takze jako topic dziwny dzwiek spadania z obrotow na fiatklubpolska.

    Panowie bylbym wdzieczny za pomoc bo na fiatforum.com nic nie pomagaja
    Jak ktos z Wroclawia to chetnie sie nawet moge spotkac za dobrego browarka!!


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
    Punto Evo 1.6 mjt Emotion



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 grudzień 2014
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    25
    Postów
    25
    Auto
    Punto Evo Emotion 1.6 mjt 120km
    Rocznik
    2009
    Panowie czy moge liczyc na Wasz odzew?


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
    Punto Evo 1.6 mjt Emotion


 

Podobne tematy

  1. 4ty bieg - albo nie ma, albo ciężko wchodzi ...
    Napisany przez Schwer na forum Doblo
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 15-03-2015, 13:32
  2. Marea-Ogrzewanie albo grzeje na maksa albo wcale
    Napisany przez Vaco na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 16-03-2014, 20:33
  3. [osprzęt silnika] [Fiat siena 1.4 8v]Rozrusznik -na części albo w całości
    Napisany przez tomxx na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 21-04-2012, 14:59
  4. Problem z alternatorem albo akumulatorem
    Napisany przez bluszczy na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post: 20-12-2011, 22:08
  5. Zakup brawy albo marei
    Napisany przez Jelcyn na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post: 05-05-2010, 16:54

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

http://www.iparts.pl