Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 12 z 12
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 listopad 2012
    Skąd
    Środa Wielkopolska
    Wiek
    36
    Postów
    21
    Auto
    Fiat Punto 1

    Silnik 1,2 V8 54KW. Punto czy silnik jest kolizyjny?

    Witam

    Kolejne pytanie odnośnie silnik 1,2V8 54KW lub 70 konny 176.A8

    Czeka mnie wymiana paska rozrządu (pasek w aucie jest wyszczerbiony i spękany w 1 miejscu).
    Chciałbym się dowiedzieć czy te silniki są kolizyjne? Tzn. czy po zerwaniu paska tłoki mogą uszkodzić zawory?


    Pozdrawiam



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    31
    Postów
    1,492
    Auto
    BRAK
    z tego co kojarzę to silniki 1.2 8v z punto I (73km) i II (60km), palio oraz sieny (73km) są bezkolizyjne.

  4. #3
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Wg. wiedzy jaką posiadłem dzięki komuś, kto pisał na forum to też potwierdzam bezkolizyjność.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    27 lipiec 2012
    Skąd
    Turek
    Postów
    596
    Auto
    fiat siena 1.2 8v
    Rocznik
    2001/2006
    Siena 1.2 v8 75km jest na pewno bezkolizyjna. I wydaje mi się ze w Punto tez jest bezkolizyjny

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    31 marzec 2012
    Skąd
    Cieszyn
    Postów
    830
    Auto
    Renault Clio 1,2 8v
    A ja stwierdzam że jest kolizyjny. Nigdy się nie spotkałem z taką opinią co do 1,2 do sieny . 1,4 w uno był bezkolizyjny 1,2 siena to to samo co 1,2 w pandzie i jest kolizyjny bo sam mi mechanik mówił

  7. #6
    Administrator
    Dołączył
    11 styczeń 2008
    Skąd
    Pleszew
    Wiek
    35
    Postów
    3,713
    Auto
    Lancia Lybra 1,9JTD 115KM CF3
    Rocznik
    2002
    Z tego co mi wiadomo każdy silnik z rodziny FIRE był silnikiem bezkolizyjnym z wyjątkiem wersji 16V. z tego co mi wiadomo, kazdy silnik 1,2 Fiata z wyjątkiem wersji 16V jest silnikiem bezkolizyjnym
    VW Polo 9N 1,2 12V - żony
    LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

    Fiat Brava
    Lancia Lybra


    Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście

    Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa

  8. #7
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    31
    Postów
    1,492
    Auto
    BRAK
    dokładnie tak jak egon pisze. Każdy silnik fiata zaczynając od 1.0 z Uno poprzez 1.1 z CC, SC, Pandy poprzez 1.2 z Punto I i II sieny/Palio i pandy to jest silnikiem bezkolizyjnym. Jest to można powiedzie ten sam silnik delikatnie rozwiercony z innym komputerem, głowicą itp.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 listopad 2012
    Skąd
    Środa Wielkopolska
    Wiek
    36
    Postów
    21
    Auto
    Fiat Punto 1
    Witam

    Czytając posty troszkę się uspokoiłem. Po 10 będzie wypłata to będzie można zainwestować w rozrząd, oczywiście pasek pompa i napinacz cały komplet. A jak będę wymieniał rozrząd to pokręcę wałem bez paska i będę pewien co do kolizyjności silnika.

    Stąd kolejne moje pytanie:

    1. Czy dam radę wymienić simering (uszczelniacz) na wałku w głowicy od strony koła zębatego? Czy trzeba zdejmować kapę i klawiaturę?
    2. Jaki jest dostęp do simeringu na wale korbowym po zdjęciu paska i koła zębatego?

    Silnik jest mokry od oleju od strony rozrządu a po zdjęciu osłon i paska będzie widać skąd leci. Można się pokusić o wymianę uszczelniaczy o ile da się to zrobić w domowych warunkach.

    Pozdrawiam

  10. #9
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    31
    Postów
    1,492
    Auto
    BRAK
    Wątpię żeby ciekł Tobie uszczelniacz wałka rozrządu. Prawdopodobnie cieknie Tobie spod pokrywy zaworów, musisz wymienić uszczelkę ale po niespełna 10tyś km znowu zacznie cieknąć i nie ma tu znaczenia czy kupisz uszczelkę zamiennik za 14zł czy oryginalną uszczelkę w ASO za 28zł. Kiedy miałem sienę z tym samym motorem co Ty to również miałem z okolicy rozrządu wyciek i wyglądało jakby spod uszczelniacza wałka rozrządu ciekło a ciekło właśnie z uszczelki klawiatury. Polecam splanowanie pokrywy zaworów o 1mm i założenie wtedy oryginalnej uszczelki. problem powinien zniknąć przynajmniej u mnie po takiej operacji już nie występował. A jeżeli chcesz wymienić ten nieszczęsny uszczelniacz wałka rozrządu to musisz zdemontować pokrywę zaworów, zdemontować koło rozrządu itp. Co do wymiany rozrządu to polecam Tobie zadzwonienie do ASO lub sprawdzenie w eper jaki masz dokładnie rozrząd. W sienie z tym silnikiem były 2 rodzaje różniące się liczbą zębów na kole wałka rozrządu a co za tym idzie były 2 rodzaje pasków więc w punto I pewnie jest identycznie.

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 listopad 2012
    Skąd
    Środa Wielkopolska
    Wiek
    36
    Postów
    21
    Auto
    Fiat Punto 1
    Witam

    Jak zdejmę pasek odkręcę pompę wody i napinacz to dopiero udam się do sklepu z częściami. Zawsze warto policzyć ząbki na starym i nowym pasku. Nie wiem kędy cieknie olej ale pomysł splanowania kapy zapamiętam.

    Piszesz że pomimo wymiany uszczelki pod kapą na nową po 10-tyś ćknie. Ale wyciek jest na półksiężycach kapy (prawa,lewa część kapy zaworów) czy na prostym odcinku?

    Dziwne oryginał uszczelka napisz mi czy uszczelka się ubija pod kapą (nie do wulkanizowana) i olej znajduje szczelinę? Wątpię żeby puchła i będąc kapciowata przepuszczała olej. Jak będę w sklepie zobaczę co to za uszczelka z jakiej gumy ACM czy NBR może warto ją do wulkanizować żeby była twardsza i nie siadała.

    Po prostu pytam ile grzebania jest gdyby to był zimering wałka głowicy albo wału korbowego. Czy da się to zrobić w warunkach domowych i czy jest dużo dodatkowego rozbierania silnika. I jakie jest dojście szczególnie przy simeringu wału.
    Podejrzewam że da się wydłubać simering i nabić nowy po zdjęci samego koła zębatego.

    Pozdrawiam

  12. #11
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    31
    Postów
    1,492
    Auto
    BRAK
    niestety simeringów nie wymieniałem ale uważam że jeżeli masz dobre narzędzia i trochę zdolności manualnych to powinieneś dać sobie radę z ich wymianą. Co do uszczelki klawiatury to wyczytałem kiedyś gdzieś na jakimś forum fiata że olej stamtąd cieknie ponieważ uszczelki oryginalne i zamienniki są po prostu za cienkie i dlatego po pewnym czasie zaczyna olej wyciekać. Pomaga splanowane delikatnie dekla zaworowego. Aha i pamiętaj że trzeba go dokręcić z odpowiednim momentem bo jak przykręcisz go za lekko lub za mocno to znowu zacznie wyciekać. A zazwyczaj cieknie właśnie na tych pół księżycach.

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 listopad 2012
    Skąd
    Środa Wielkopolska
    Wiek
    36
    Postów
    21
    Auto
    Fiat Punto 1
    Witam

    Dzięki za podpowiedz co do uszczelki klawiatury, jak będę musiał tam zajrzeć to po zdjęciu kapy dowiem się jak ta uszczelka leży. Wtedy będę miał okazję wykorzystać wiadomości.
    Za rozrząd zabiorę się dopiero po wypłacie czyli po 10 i jak będzie pogoda bo naprawiam pod chmurką. A na razie pasek musi wytrzymać.

    Pozdrawiam


 

Podobne tematy

  1. Czy 1,9 D a 1,9 DS to jest ten sam silnik?
    Napisany przez roberto_g na forum Doblo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 04-11-2012, 22:51
  2. [silnik] Delikatne stukanie kiedy silnik jest zimny.
    Napisany przez draco1984 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 30-04-2011, 00:38
  3. [silnik] Fiat Punto II 1.4 - "duszący się silnik"
    Napisany przez kFIATek na forum Punto II
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 08-02-2011, 09:23
  4. [silnik] 1.6 16v - bardzo kopcji na Pb na LPG jest oki. Co t
    Napisany przez miki1406 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 07-07-2010, 08:28
  5. Silnik JTD 115KM czuję, że jest słabszy
    Napisany przez karol83 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post: 25-05-2010, 16:20

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

silniki bezkolizyjne fiat

punto 1 silnik 1 2

punto 1.1 bezkolizyjny

fiat punto 1.2 silnik bezkolizyjny

punto2silnik kolizyjny czy nie

punto 2001 silnik kolizyjny

fiat panda rodzaj i budowa rozrzadu w silniku 1 2 v 8

punto silnik

silnik 1 2 73 km wymiana rozrzadu

fiat punto 54 kw

czy fiat punto 1 2 jest bezkolizyjny

wymiana rozrz

czy w puncie 1.1 silnik jest kolozyjne

rozrzad punto 1

punto 1.2 8v kolizyjny

budowa silnika fiat punto 1.2

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl