Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 5 z 5
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 maj 2014
    Skąd
    Lubelskie
    Wiek
    23
    Postów
    5
    Auto
    Punto 1.2
    Rocznik
    1998

    Punto 1.2 . Parownik czy Uszczelka pod głowicą ?

    Witam , nie wiem czy piszę w odpowiednim miejscu , jestem nowy na forum .
    Jestem posiadaczem Fiata punto 1.2 55km .

    Problem polega w tym ze z niewiadomych przyczyn sam się zapowietrza , po przejechaniu ok 4km na LPG dławi sie i gaśnie a pod maską parownik jest zimny i cały w szronie "biały" . po przełączeniu go na benzyne problem ustępuje parownik robi się ciepły i samochód grzeje Ciepłym powietrzem . Układ chłodzenia odpowietrzałem trzy dni temu i było wszystko w porządku aż do teraz , odpowietrzyłem go kolejny raz i na LPG wszystko jest w porządku. Jakie mogą być tego przyczyny .


    W samochodzie została wymieniona nagrzewnica na nową oraz termostat .

    Pasek rozrządu wymieniany ok 3msc temu


    Pomocy



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    05 czerwiec 2013
    Skąd
    chrzanów
    Wiek
    29
    Postów
    100
    Auto
    Uno 1.3T czyli rakieta
    Rocznik
    1997
    masz gdzieś nieszczelność w układzie chłodzenia; węzę, rury, pompa itp i Ci się zapowietrza.

    Na benzynie bez płynu chłodniczego/małej jego ilości pojedziesz, na gazie zamarznie Ci parownik.

    gdyby CI padła UPG to by kopcił na niebiesko oraz miałbyś problemy z zapalaniem, a płyn by się gotował/bulgotał.


    ps. 1.2 miał 60 (spi) lub 75KM (mpi)... jeżeli na błotniku masz 55 to masz silnik 1.1
    Rzeczy niemożliwe wykonuję od razu
    Cuda zajmują mi trochę czasu...
    West Coast Custom Fenix Garage by Ortes
    Mechanika, elektryka, diagnostyka, tuning mechaniczny i optyczny - priv

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 maj 2014
    Skąd
    Lubelskie
    Wiek
    23
    Postów
    5
    Auto
    Punto 1.2
    Rocznik
    1998
    Masz racje mój błąd ale to nie w tym problem .

    Dodam też że byłem wczoraj u mechanika powiem wam że się uśmiałem odkręcił korek od zbiorniczka wyrównawczego to odrazu powiedział ze uszczelka pod głowicą poszła bo trysnęło wodą .

    Dodam też ze przewody są twarde napompowane ciśnieniem , "Majonezu" pod korkiem nie mam .
    No i dziwne wycie z silnika na wolnych obrotach
    Doradź mi coś więcej co mogę zrobić bo juz zgłupiałem
    Ostatnio edytowane przez Damian94 ; 18-05-2014 o 12:13

  5. #4
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,131
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Cytat Napisał Damian94 Zobacz post
    Dodam też ze przewody są twarde napompowane ciśnieniem , "Majonezu" pod korkiem nie mam .
    No i dziwne wycie z silnika na wolnych obrotach
    Majonezu nie musi być (tak się dzieje, gdy do oleju dostaje się woda). Ty masz prawdopodobnie niewielki przedmuch pod uszczelką i ciśnienie spalin dostaje się do płynu, co skutkuje wywalaniem go przez korek zbiorniczka, jak również powoduje, że blokuje dopływ płynu do parownika (dlatego zamarza).
    Wycie silnika na wolnych obrotach może być spowodowane usterką silniczka krokowego, albo blokowaniem przepustnicy.
    Tak czy siak, czeka Cię wymiana uszczelki i planowanie głowicy.
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 maj 2014
    Skąd
    Lubelskie
    Wiek
    23
    Postów
    5
    Auto
    Punto 1.2
    Rocznik
    1998
    Uszczelka wymieniona , czy pomogło napisze za 3 dni .

    Dzieki za pomoc

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    Cytat Napisał hak64 Zobacz post
    Wycie silnika na wolnych obrotach może być spowodowane usterką silniczka krokowego, albo blokowaniem przepustnicy..
    Po wymianie uszczelki i to znikło silnik ładnie pracuje


 

Podobne tematy

  1. Uszczelka pod głowicą? POMOCY!
    Napisany przez Lycha001 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 08-01-2014, 15:33
  2. Uszczelka pod głowicą?
    Napisany przez ania8902 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 18-12-2013, 17:04
  3. Uszczelka pod głowicą (?)
    Napisany przez Armoth na forum Croma
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 02-04-2013, 15:43
  4. Uszczelka pod głowicą
    Napisany przez dawid28 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 02-02-2013, 21:03
  5. uszczelka pod głowicą
    Napisany przez mech na forum Uno
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 31-10-2010, 21:14

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

punto 2 bulgotanie

punto 1.2 zaslepka glowicy

zamarzl mi parownik w puncie 1

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl