Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 27
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    16 luty 2012
    Skąd
    Kielce
    Wiek
    26
    Postów
    44
    Auto
    Punto 1.2 8v

    Pomocy Punto pali 15l na 100km!!!

    Witam mam ogromny problem Punto bardzo dużo pali 15l / 100 km. Zauważyłem że lutowany był kabel od czujnika przy bagnecie ciagle świeci się lekko czerwona kontrolka temperatury, niestety nie jestem w stanie stwierdzić jaka jest temp bo nie mam wskaźnika na liczniku, podejrzewam termostat i sonde ale nie moge stwierdzić jak auto się nagrzewa gdyż nie mam tego wskaźnika, dodam że świeci mi się kontrolka wtrysku ,,marchewka" silnik nie pracuje równo na moje ucho to ma obroty około 500, przerywa i szarpie, nie jestem w stanie wymienić wszystkiego naraz tym bardziej lać tyle paliwa bo na silnik 1.2 przy prawie emeryckiej jeździe to katastrofa ;( Prosze o pomoc



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    31
    Postów
    1,492
    Auto
    BRAK
    Witam
    Skoro nie chcesz niepotrzebnie wydawać pieniędzy na wszystkie części które podejrzewasz to pojedź na diagnostykę komputerową. W kwocie 100zł powinieneś się zmieścić i będziesz wiedzieć jakie błędy sygnalizowane są przez ECU. Przy okazji na komputerze będziesz miał podane takie parametry jak temperatura oraz obroty biegu jałowego.

    Według mnie do wymiany masz:
    - termostat - koszt 30 - 50zł - za wysoka temperatura ps. sprawdzałeś poziom płynu chłodniczego? czy płyn w zbiorniczku się gotuje?
    - sonda lambda - koszt 100 - 150zł - za duże spalanie PB
    - kable, świece - Firmy NGK łączny koszt ok 150zł - nierówna praca silnika
    - ewentualna wymiana silniczka krokowego( 30zł) oraz czyszczenie przepustnicy

    Czy marchewa świeci się od razu czy tylko po nagrzaniu silnika? Jaki przebieg ma auto? Silnik od razu pracuje nie równo?

  4. #3
    Administrator
    Dołączył
    11 styczeń 2008
    Skąd
    Pleszew
    Wiek
    35
    Postów
    3,713
    Auto
    Lancia Lybra 1,9JTD 115KM CF3
    Rocznik
    2002
    Czujnika temp. tez bym nie pomijał
    VW Polo 9N 1,2 12V - żony
    LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

    Fiat Brava
    Lancia Lybra


    Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście

    Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    16 luty 2012
    Skąd
    Kielce
    Wiek
    26
    Postów
    44
    Auto
    Punto 1.2 8v
    Po rozgrzaniu świeci marchewka kable niby spoko nie ma dyskoteki, temat niżej nie daje mi spokoju nadmienie że auto miało szybko kilku właścicieli znam powód dla którego się pozbyli ;/ kurcze popatrze to co pisze w temacie niżej a jak nie to komputer.

  6. #5
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    31
    Postów
    1,492
    Auto
    BRAK
    komputer będzie najlepszym rozwiązaniem Twoich problemów. Co do za wysokiego spalania to wydaje mi sie na 99% że to będzie wina sondy lambdy. Dlatego też ECU sygnalizuje błąd ( zaświecenie się marchewy) dopiero po rozgrzaniu silnika bo lambda zaczyna działać kiedy silnik złapie odpowiednią temperaturę. Jak długo masz to autko? Coś w nim już wymieniałeś ? Jak masz je nie długo i nic w nim nie wymieniałeś to rzeczy które podałem Tobie w swoim pierwszym poście + ewentualnie czujnik temperatury wymieniłbym od razu. Takie rzeczy jak świece i kable WN wraz z olejami wymienia sie od razu po zakupie auta. Aha możesz również do tej listy dopisać 2 cewki zapłonowe bo to również i one mogą powodować problemy z nierówną pracą silnika (o ich uszkodzenie również będzie informował ECU), ich cena nie jest duża bo za 2sztuki zapłacisz z 70 - 80zł

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    16 luty 2012
    Skąd
    Kielce
    Wiek
    26
    Postów
    44
    Auto
    Punto 1.2 8v
    Punto mam od poniedziałku, marchewka się świeciła dzisiaj na zimnym, a do tego jeszcze bardzo szybko (chyba się grzeje) bo po 5 minutach paliła sie już czerwona lampka a mimo tego wentylator nie chodził;/ hmm jutro ciąg dalszy badań, gdzie moge znaleźć przekaźnik jakiś do wentylatora? Zauważyłem że przy wyjściu kolektora z głowicy nie ma śruby po lewej pierwszej ale nie dmucha spod niego
    Ostatnio edytowane przez NieAmator ; 16-02-2012 o 21:11

  8. #7
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    31
    Postów
    1,492
    Auto
    BRAK
    Jak nie uruchamia się Tobie wentylator to może to świadczyć o"
    1. Zbyt małej ilości płynu w układzie chłodzenia i jego zapowietrzeniu
    2. Uszkodzeniu samego wentylatora
    3. Uszkodzeniu czujnika załączania wentylatora ( znajduje się on z prawej strony chłodnicy na dole)

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    16 luty 2012
    Skąd
    Kielce
    Wiek
    26
    Postów
    44
    Auto
    Punto 1.2 8v
    podłącze go na krótko żeby wiedzieć co i jak, nawet nie wiecie jak bym chciał żeby to był dziurawy bak;(
    [COLOR="Silver"]

    [SIZE=1]---------- Post dodany o 11:04 ---------- Poprzedni post dodany był o 09:21 ----------[/SIZE]

    [/COLOR]Nowy objaw paliwo w filtrze powietrza

  10. #9
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    jeśli cieknie z dziurki oznaczonej na czerwono. a skoro masz filtr powietrza w benzynie to pewnei cieknie. dla pewności zdejmij filtr odpal auto i będziesz widział.
    ale jeśli cieknie to odkręcasz gwiazdki zaznaczone na czerwono. jak przyłożysz klucz to warto delikatnie młotkiem puknąć

    97768_big.jpg

    ukaże nam się membrana z metalowym środkiem i sprężynka. i teraz tak, potrzebna nam jest membrana z pompki paliwowej od malucha sa one 2 na takim metalowym pręcie dostępne w sklepach motoryzacyjnych. może byc inna membrana byle odporna na ciepło i paliwo. na zdjęciu niżej ktos cos kombinowal ale mu musimy i tak to rozkręcić i będziemy mieli membranę z dziurką pośrodku.

    01_70.jpg

    wyjmujemy starą membranę i przykładamy do tej nowej. odrysowujemy i wycinamy. dziurki możemy wybić używając "specjalnego" narzędzia zrobionego z kawałka przewodu hamulcowego zaostrzonego na szlifierce. więc jak juz mamy "profesjonalne, precyzyjne" narzędzie wybijamy dziurki kladąc membranę na kawałku drewna.
    potem przykładamy membranę nowa do starej tak aby nasza nowa była na górze. mamy na starej membranie wypustkę więc musimy wcisnąć naszą środkową dziorkę na nią. sprężyna dociskała nową do starej żeby nie puszczała bokami paliwa i możemy skręcać wszystko. aha i jeszcze jedno. teraz dokładniej nie pamiętam czy moja była na górze czy na dole starej. na pewno nie od strony grzybka tylko takiego bardziej kanciastego wypustu. więc jeśli on jest od spodu to daj od sporu i nie przejmuj się ze sprężyna jest na górze. możesz połasić się o sklejenie ich sylikonem temperaturowym. jego paliwo nie ruszy a będzie szczelnie.
    no i chyba tyle. jak coś to pisz

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    16 luty 2012
    Skąd
    Kielce
    Wiek
    26
    Postów
    44
    Auto
    Punto 1.2 8v
    ok dziękówa nie bawem się za to wezmę.

  12. #11
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    czekam na relację

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    16 luty 2012
    Skąd
    Kielce
    Wiek
    26
    Postów
    44
    Auto
    Punto 1.2 8v
    niestety relacji prędko nie będzie bo w drodze do garażu brakło paliwa;/ Mam już dość

  14. #13
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    no to kicha

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    16 luty 2012
    Skąd
    Kielce
    Wiek
    26
    Postów
    44
    Auto
    Punto 1.2 8v
    a może wymienić cały monowtrysk jak nie uda mi się tego zrobić

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    16 luty 2012
    Skąd
    Kielce
    Wiek
    26
    Postów
    44
    Auto
    Punto 1.2 8v
    Byłem na diagnostyce najpierw komputer pokazał pełno błędów od oby dwu cewek przez czujnik temp. po czujnik powietrza dolotowego. Sonda ma wartość zero jak by jej wogle nie było (może nie jest podłaczona) ale najbardziej mnie martwi ciśnienie w kolektorze dolotowym 450 mmHG to chyba troche za dużo te mechaniki chciały od razu ściągać głowice bo chłodnica była zapowietrzona, ale im nie ufam z szybko wszystko chca robić. Co wy o tym myślicie? Serio to uszczelka pod głowicą?


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. bravo 1.9td 100km! kupiłem pierwsze info pomocy!!
    Napisany przez farciarz1988 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post: 29-10-2013, 03:27
  2. Pomocy!!Palio pali gazu jak smok!!
    Napisany przez radzio11222 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post: 12-01-2011, 12:03
  3. Fiat siena 1600 pali ok 20 25 paliwa /100km co jest?
    Napisany przez grosik1983 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 21-07-2010, 16:07
  4. Punto nie Pali
    Napisany przez woszczyn na forum Punto II
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 06-05-2010, 16:21
  5. [silnik] Bravo 96r 1,4 12V SX duże spalanie do 15l/100km.
    Napisany przez Krystek na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 21-12-2009, 21:53

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

ile czujnikow temperatury ma punto 1.2 8v

fiat punto pali sie kontrolka ch odzenia

punto uszkodzony czujnik temperatury

punto 1.2 8v czujnik temperatury

punto 1.2 duzo pali

punto duzo pali

fiat punto 2 duzo pali

punto 2 duzo pali

objawy-uszkodzona 1swieca w punto

fiat punto 2 pali 15 l100

gdzie jest przeplywomierz fiat punto 2 1.28v

duzo pali punto 1.2

fiat punto 1.2 16v duzo pali

punto uszkodzony czujnik zasysanego powietrza na kolektorze

punto nie odpala marchewka

http://www.iparts.pl