To jest widok strony w wersji do druku
-
Twardy pedał sprzęgła
Witam , taki problem z Cromą ,muszę mocno wciskać pedał sprzęgła - jazda po mieście lub w korku jest męcząca dla lewej stopy .Biegi wchodzą bez problemów , sama praca sprzęgła jest ok , tylko muszę mocno wciskać pedał . W drugim moim aucie w Citroenie Xsara Picasso ( 142 tyś )pedał wciska się delikatnie .Croma autentyczny przebieg 62 tyś . Czy może jakiś problem ze wspomaganiem sprzęgła , jak się do tego zabrać , jak wygląda sprawa w Waszych pojazdach . Tak na marginesie wczoraj wymieniałem filtr kabinowy i tak jak było opisane pękają te nieszczęsne kołeczki , a samo mocowanie filtra co najmniej dziwne , w Cytrynie są do odkręcenie 3 nakrętki , zdejmujemy osłonę , nowy filtr wkładamy w prowadnice i po robocie . Pozdrawiam ,szerokiej drogi .
-
Niech się jeszcze inni wypowiedzą, ale wydaje mi się, że taka już "uroda" sprzęgła w cromie. U mnie siedzi nowy zestaw, tylko pompka została stara, i jest tak samo twardo jak na starym sprzęgle. W moim drugim aucie pedał chodzi dużo lżej.
-
Wysprzęglik był wymieniony? U mnie po wymianie całego kompletu pedał sprzęgła jest nie do poznania... Chodzi mięciutko, bardzo przyjemnie.
-
Należy pamiętać, aby przy wymianie wysprzęglika odpowietrzyć i jednocześnie przepłukać lekko wężyk biegnący od zbiornika wyrównawczego do samego wysprzęglika.
Moja Croma ma 180kkm na liczniku (podejrzewam rzeczywisty około 210kkm), mimo wymiany płynu hamulcowego przez odpowietrznik w hamulcach kilkukrotnie podczas jej żywota, to płyn znajdujący się w wyżej wymienionym odcinku była tam od nowości. Czarny, przepracowany - masakra. Przy robocie sprzęgłowej, przeczyściliśmy i działa mięciutko.
A wcześniej żona ledwie była w stanie wciśnąć pedał:)
Polecam zabieg!
-
Robiłem wymiane całego zestawu rok temu,wczesniej jak i po wymianie pedal chodzi delikatnie,miekko tylko lekki opór.
-
Wymieniałem cały komplet tj. dwumas, tarczę z dociskiem i wysprzęglik. Tylko pompka została, ale ją też niedługo wymienię bo trochę się poci i czasami nie do końca wysprzęgla. Zobaczę po wymianie.
-
Tak jak napisałem przebieg 62 tys i już problem z wysprzeglikiem ? Jaki jest koszt tego ustrojstwa i ile robocizna.Jakiej firmy polecacie ?
-
Wysprzęglik jest w skrzyni :( Więc by go wymienić należy zdjąć ją... Spróbuj najpierw odpowietrzyć układ jak pisał Czarny...
-
Wizyta w ASO i u kilku mechaników,diagnoza jest jedna do wymiany docisk czyli sprzęgło kpl. Cena bez dwumasy to 1100 /1200 z Luka.Cześć mechaników twierdzi że wymienia się sprzęgło zawsze z dwumasą w przeciwnym razie sprzęgło nie będzie pracowało prawidłowo.Koszt robocizny to 700 .Dowiedziałem się że sprzęgło Cromy jest samoregulujące i do montażu potrzebny jest specjalny przyrząd.I tu jest pytanie ten przyrząd jest specjalnie dedykowany do Cromy czy jest to zwykłe wyposażenie warsztatu ?
-
Jesli biegi wchodzą prawidłowo i nie ma efektu ślizgania a jedynym problemem jest duży opór pedału sprzęgła podczas wciskania to ja bym najpierw sprawdził hydraulikę. Odkręć odpowietrznik i przepompuj trochę starego płynu, pewnie jest w tym przewodzie od nowości. Producenci płynów zalecają ich wymianę co najmniej raz na 3 lata. Koszty znikome. Jeśli to nie pomoże to wtedy inwestuj w wymianę sprzęgła
-
Proszę o info ,o jaki chodzi odpowietrznik i gdzie jest umieszczony.Sama praca sprzęgła i zmiana biegów jest ok.
-
Odpowietrznik sprzęgła - po wyjęciu akumulatora i jego podstawy widać odpowietrznik, na górze skrzyni biegów - plastikowy króciec trochę większy od tego na hamulcach
-
Wielkie dzięki jak odpowietrzę / przepłukam hydraulikę sprzęgła, dam znać jaki jest efekt.
-
Hydraulika przepłukana i odpowietrzona ,wciekł plyn o kolorze coca coli.Żadnej poprawy ,wymiana sprzęgła kpl + wysprzeglik,zastanawiałem się nad wymianą dwumasy,ostatecznie wymieniłem też dwumase .Tarcza sprzęgła była mocno zużyta o spalona(nigdy więcej auta po kobiecie) Wymieniłem wszystko na nowe bo chcę mieć spokój na kilka lat.Za wszystko zapłaciłem 3300.Po wymianie wszystko ok ,pedał pracuje miekko , i teraz zaczyna się problem.Po kilku dniach sprzęgło zrobiło się twarde .Odpowietrzanie hydraulik przez odpowietrznik na skrzyni biegów ,i znowu to samo .Dzisiaj rano odpowietrzanie trasa 150 km i pedał znowu twardnieje.Czy hydraulikę odpowietrzamy tylko na skrzyni biegów ten czarny odpowietrznik,czy odpowietrza się gdzieś jeszcze np na silowniku pedału sprzęgła ?
.
-
Cytat:
Napisał
kubus1 Hydraulika przepłukana i odpowietrzona ,wciekł plyn o kolorze coca coli.Żadnej poprawy ,wymiana sprzęgła kpl + wysprzeglik,zastanawiałem się nad wymianą dwumasy,ostatecznie wymieniłem też dwumase .Tarcza sprzęgła była mocno zużyta o spalona(nigdy więcej auta po kobiecie) Wymieniłem wszystko na nowe bo chcę mieć spokój na kilka lat.Za wszystko zapłaciłem 3300.Po wymianie wszystko ok ,pedał pracuje miekko , i teraz zaczyna się problem.Po kilku dniach sprzęgło zrobiło się twarde .Odpowietrzanie hydraulik przez odpowietrznik na skrzyni biegów ,i znowu to samo .Dzisiaj rano odpowietrzanie trasa 150 km i pedał znowu twardnieje.Czy hydraulikę odpowietrzamy tylko na skrzyni biegów ten czarny odpowietrznik,czy odpowietrza się gdzieś jeszcze np na silowniku pedału sprzęgła ?
.
Jak znajdziesz przyczynę tego twardnienia pedału to daj znać. Ja wymieniałem sprzęgło, później dwumasę, odpowietrzałem sprzęgło i zawsze pomagało na chwilę. Wystarczy wyjechać w trasę a szczególnie stanie w korku powoduje twardnienie pedału sprzeęła.
-
Chyba ttm cromy. U mnie pedał też twardy a sprzęgło prawie nowe.
-
Gdzieś przeczytałem ze naprawić Crome to tak jak naprawiać prom kosmiczny.Chyba pozostaje tylko ASO ,ale tam jest Pan który twierdził że mój 1,9 V8 ma hydrauliczne ustawianie popychaczy zaworów .Croma to komfortowe auto w poprzednich 🚙 sprzęgło pracowało od naciśnięcia paluszka.Nie chce mi się wierzyć że Fiat zrobił takiego babola.Czy jest jakaś mechaniczna regulacja na drodze od siłownika sprzęgła do skrzyni biegów? Parę odpowiedzi wyżej jest napisane że po takich pracach jak moje ,pedał pracuje delikatnie.Zaczynam żałować że w piatek sprzedałem Xsare Picasso.
-
Cytat:
Napisał
kubus1 Gdzieś przeczytałem ze naprawić Crome to tak jak naprawiać prom kosmiczny.Chyba pozostaje tylko ASO ,ale tam jest Pan który twierdził że mój 1,9 V8 ma hydrauliczne ustawianie popychaczy zaworów .Croma to komfortowe auto w poprzednich sprzęgło pracowało od naciśnięcia paluszka.Nie chce mi się wierzyć że Fiat zrobił takiego babola.Czy jest jakaś mechaniczna regulacja na drodze od siłownika sprzęgła do skrzyni biegów? Parę odpowiedzi wyżej jest napisane że po takich pracach jak moje ,pedał pracuje delikatnie.Zaczynam żałować że w piatek sprzedałem Xsare Picasso.
I tu się z Tobą nie zgodzę...
Mam drugą Cromę, bo pierwsza uległa wypadkowi :(, i złego słowa nie powiem o tym samochodzie.
Inna sprawa, że kupując używany samochód w PL można się WSZYSTKIEGO spodziewać - zaczynając od tego, że autko ma przejechane pół miliona kilometrów więcej, a kończąc na sklejonym poksipolem bloku silnika...
-
Napisz jak u Ciebie z pracą pedału sprzęgła.Rozumiem ze auto używane ma swoje wady,ale w sytuacji kiedy kpl sprzęgło jest nowe i ciężko pracuje cos jest nie tak.Dlatego staram się ten problem rozwiązać
-
Nie mam problemów ze sprzęgłem, chodzi mięciutko, bardzo przyjemnie - przebieg 141tys sprzęgło fabryczne, poprzedniczka miała 180 tys i też sprzęgło nie było wymieniane.