To jest widok strony w wersji do druku
To jest widok strony w wersji do druku
Przejdź do pełnego widoku tematu
Klocki hamulcowe -
1 załącznik(i)
Klocki hamulcowe
Witam
Pojawila mi się kontrolka z komunikatem,, sprawdź stan okładzin hamulcowych z przodu "
Załącznik 17365
Kukłem przez alusa to klocek wygląda bardzo dobrze, czy jest możliwość by od wewnętrznej strony tak się zjechały ???
Jakiej firmy polecacie kupić klocki ??? by po założeniu nie piszczały nie drgały itd.
Pozdrawiam.
-
Cytat:
Napisał
hubcio Witam
Pojawila mi się kontrolka z komunikatem,, sprawdź stan okładzin hamulcowych z przodu "
Załącznik 17365
Kukłem przez alusa to klocek wygląda bardzo dobrze, czy jest możliwość by od wewnętrznej strony tak się zjechały ???
Jakiej firmy polecacie kupić klocki ??? by po założeniu nie piszczały nie drgały itd.
Pozdrawiam.
Najprawdopodobniej masz zużyte tarcze i rant na obwodzie tarczy przetarł czujnik trzeba wymienić komplet koszt TRW+ czujnik 580.
-
Cytat:
Napisał
adamo Najprawdopodobniej masz zużyte tarcze i rant na obwodzie tarczy przetarł czujnik
chyba coś kolego pomieszałeś. Przewód do czujnika wychodzi w takim miejscu że nie ma siły żeby się przetarł. Nawet jeśli by był przecięty to nie zrobiłby na stałe w przewodzie masy, pamiętajmy że w klocku jest kabelek który po dotknięciu do tarczy (czyli jak się zużyje dotyka kabel masy) zamyka obwód i wywala błąd. Moim skromnym zdaniem po prostu skończyły ci się klocki.
-
A czy ta sama kontrolka nie jest informacją o poziomie płynu hamulcowego ?
-
Od płynu jest ta sama co ręczny.
-
Sprawdzenie z oceną stanu klocków to prosta operacja, można spokojnie to zrobić w pół godzinki.
-
U mnie tez zapaliła się kontrolka zużytych klocków hamulcowych, wymieniłem klocki, choć potem się okazało, że mogłem na nich jeszcze jeździć. Po wymianie lampka zużytych klocków nadal się zapala. Przyjrzałem się czujnikowi - kabelek wygląda na przetarty. Kupiłem czujnik, wymienię go przy okazji zmiany kół na zimowe i zobaczę dokładnie dlaczego, po wymianie klocków, czujnik nadal sygnalizuje zużyte okładziny.
-
Miałem w lecie wymianę klocków i dałem sobie spokój z tym czujnikiem.
-
Czujnik jest tylko w lewym kole. Skręć kołami na maksa w prawo i jak się lekko położysz zaraz za lewym kolem to bedziesz mógł sprawdzić czy przewód wychodzacy z klocka sie nie przetarł. Jak na klockach jest okladzina i przedow jest uszkodzony, to przecinasz go całkiem, zwierasz 2 kabelki ktore tam znajdziesz, wszystko izolujesz i kontrolka gaśnie. Po takim zabiegu należy pamiętać o kontroki klocków, czyjnik juz nam niepodpowie, że się zużyły.
jeśli przewód jest OK, to należy sprawdzić czy gniazdo od czujnika nie jest błotem uwalone i może nie przewodzi sygnału z czujnika.
-
Cytat:
Napisał
seth chyba coś kolego pomieszałeś. Przewód do czujnika wychodzi w takim miejscu że nie ma siły żeby się przetarł. Nawet jeśli by był przecięty to nie zrobiłby na stałe w przewodzie masy, pamiętajmy że w klocku jest kabelek który po dotknięciu do tarczy (czyli jak się zużyje dotyka kabel masy) zamyka obwód i wywala błąd. Moim skromnym zdaniem po prostu skończyły ci się klocki.
Nic nie pomieszałem, jest dokładnie tak jak napisałem. Czujnik jest wciskany w klocek od góry z dwoma przewodami a klocki kupuje się bez czujnika,przerabiałem ten temat w lecie, mogę Ci stary czujnik wysłać do pooglądania.Pozdrawiam.
-
Cytat:
Napisał
adamo Nic nie pomieszałem, jest dokładnie tak jak napisałem. Czujnik jest wciskany w klocek od góry z dwoma przewodami a klocki kupuje się bez czujnika,przerabiałem ten temat w lecie, mogę Ci stary czujnik wysłać do pooglądania.Pozdrawiam.
Potwierdzam w 100% - też tak mam u siebie w wersji 120KM. Czujnik posiada JEDNĄ żyłę/oplot , w której są dwa cienkie przewody - widać 2 bolce we wtyczce.
U mnie problem pojawił się po pęknięciu izolacji - lampka raz się świeciła a raz migotała, szczególnie w deszczowe dni. W końcu tak mnie wkurzyła, że wywaliłem cały czujnik a przewody w gnieździe połączyłem na stałe i zaizolowałem - teraz mam spokój a stopień zużycia klocków oceniam podczas wymiany kół wiosna/jesień.
Może w wersji 150KM jest inaczej?
-
Cytat:
Napisał
adamo Nic nie pomieszałem, jest dokładnie tak jak napisałem. Czujnik jest wciskany w klocek od góry z dwoma przewodami a klocki kupuje się bez czujnika,przerabiałem ten temat w lecie, mogę Ci stary czujnik wysłać do pooglądania.Pozdrawiam.
Jak wymieniałem klocki to jeden miał wyprowadzony kabelek ze złączem.
Żadnego czujnika nie wciskałem...
ot przykładowo: KLOCKI HAMULCOWE PRZÓD CROMA 1.9 2.4 JTD OD ASO (4686602618) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.
[COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]
Cytat:
Napisał
SAR37 Czujnik posiada JEDNĄ żyłę/oplot , w której są dwa cienkie przewody...
Hmm... raczej jest to przewód dwużyłowy, a nie żyła dwuprzewodowa :lol:
-
Jak są tarcze 305 mm to czujnik jest w klocku natomiast przy tarczach 285 mm czujnik jest osobno.
-
4 załącznik(i)
Cytat:
Napisał
radek_p14 Jak są tarcze 305 mm to czujnik jest w klocku natomiast przy tarczach 285 mm czujnik jest osobno.
Ja myślę, że różnica polega na tym że,przed i po lifcie 2008 tak to wyglądało u mnie klocki zużyte ok 30% ale rant przetarł czujnik po dokładnym zmierzeniu,okazało się ,że muszę wymienić komplecik na oś przednią, zrobiłem to w ASO w cenie 80 złZałącznik 17377Załącznik 17378Załącznik 17379Załącznik 17380
[COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]
Cytat:
Napisał
radek_p14 Jak są tarcze 305 mm to czujnik jest w klocku natomiast przy tarczach 285 mm czujnik jest osobno.
Ja myślę, że różnica polega na tym że,przed i po lifcie 2008 tak to wyglądało u mnie klocki zużyte ok 30% ale rant przetarł czujnik po dokładnym zmierzeniu,okazało się ,że muszę wymienić komplecik na oś przednią, zrobiłem to w ASO w cenie 80 złZałącznik 17377Załącznik 17378Załącznik 17379Załącznik 17380
-
odetnij koncowke i zmostkuj kabelek, te czujniki daja sygnal o wiele szybciej niz klocek zbliza sie ku koncowi:) a sam czujnik jest tani:)