Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 7 123 ... OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 92
Like Tree2lubi to!

Temat: Klocki hamulcowe  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 marzec 2014
    Skąd
    Kościan
    Postów
    27
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2009

    Klocki hamulcowe

    Witam
    Pojawila mi się kontrolka z komunikatem,, sprawdź stan okładzin hamulcowych z przodu "
    klocek.jpg
    Kukłem przez alusa to klocek wygląda bardzo dobrze, czy jest możliwość by od wewnętrznej strony tak się zjechały ???

    Jakiej firmy polecacie kupić klocki ??? by po założeniu nie piszczały nie drgały itd.
    Pozdrawiam.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    08 wrzesień 2013
    Skąd
    Krosno
    Wiek
    57
    Postów
    140
    Auto
    Fiat Croma 1.9Multijet 120 km Dpf
    Rocznik
    08.2008 FL
    Cytat Napisał hubcio Zobacz post
    Witam
    Pojawila mi się kontrolka z komunikatem,, sprawdź stan okładzin hamulcowych z przodu "
    klocek.jpg
    Kukłem przez alusa to klocek wygląda bardzo dobrze, czy jest możliwość by od wewnętrznej strony tak się zjechały ???

    Jakiej firmy polecacie kupić klocki ??? by po założeniu nie piszczały nie drgały itd.
    Pozdrawiam.
    Najprawdopodobniej masz zużyte tarcze i rant na obwodzie tarczy przetarł czujnik trzeba wymienić komplet koszt TRW+ czujnik 580.

  4. #3
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał adamo Zobacz post
    Najprawdopodobniej masz zużyte tarcze i rant na obwodzie tarczy przetarł czujnik
    chyba coś kolego pomieszałeś. Przewód do czujnika wychodzi w takim miejscu że nie ma siły żeby się przetarł. Nawet jeśli by był przecięty to nie zrobiłby na stałe w przewodzie masy, pamiętajmy że w klocku jest kabelek który po dotknięciu do tarczy (czyli jak się zużyje dotyka kabel masy) zamyka obwód i wywala błąd. Moim skromnym zdaniem po prostu skończyły ci się klocki.

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    20 lipiec 2014
    Skąd
    Puławy
    Wiek
    43
    Postów
    228
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 8V 120/167 kucyków
    Rocznik
    2008
    A czy ta sama kontrolka nie jest informacją o poziomie płynu hamulcowego ?

  6. #5
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    Od płynu jest ta sama co ręczny.

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    20 lipiec 2014
    Skąd
    Puławy
    Wiek
    43
    Postów
    228
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 8V 120/167 kucyków
    Rocznik
    2008
    Sprawdzenie z oceną stanu klocków to prosta operacja, można spokojnie to zrobić w pół godzinki.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 sierpień 2012
    Skąd
    Kraków
    Postów
    61
    Auto
    Croma 1.9 16V 150km
    Rocznik
    2008
    U mnie tez zapaliła się kontrolka zużytych klocków hamulcowych, wymieniłem klocki, choć potem się okazało, że mogłem na nich jeszcze jeździć. Po wymianie lampka zużytych klocków nadal się zapala. Przyjrzałem się czujnikowi - kabelek wygląda na przetarty. Kupiłem czujnik, wymienię go przy okazji zmiany kół na zimowe i zobaczę dokładnie dlaczego, po wymianie klocków, czujnik nadal sygnalizuje zużyte okładziny.

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    20 lipiec 2014
    Skąd
    Puławy
    Wiek
    43
    Postów
    228
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 8V 120/167 kucyków
    Rocznik
    2008
    Miałem w lecie wymianę klocków i dałem sobie spokój z tym czujnikiem.

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    34
    Postów
    872
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    Czujnik jest tylko w lewym kole. Skręć kołami na maksa w prawo i jak się lekko położysz zaraz za lewym kolem to bedziesz mógł sprawdzić czy przewód wychodzacy z klocka sie nie przetarł. Jak na klockach jest okladzina i przedow jest uszkodzony, to przecinasz go całkiem, zwierasz 2 kabelki ktore tam znajdziesz, wszystko izolujesz i kontrolka gaśnie. Po takim zabiegu należy pamiętać o kontroki klocków, czyjnik juz nam niepodpowie, że się zużyły.
    jeśli przewód jest OK, to należy sprawdzić czy gniazdo od czujnika nie jest błotem uwalone i może nie przewodzi sygnału z czujnika.
    Pozdrawiam


  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    08 wrzesień 2013
    Skąd
    Krosno
    Wiek
    57
    Postów
    140
    Auto
    Fiat Croma 1.9Multijet 120 km Dpf
    Rocznik
    08.2008 FL
    Cytat Napisał seth Zobacz post
    chyba coś kolego pomieszałeś. Przewód do czujnika wychodzi w takim miejscu że nie ma siły żeby się przetarł. Nawet jeśli by był przecięty to nie zrobiłby na stałe w przewodzie masy, pamiętajmy że w klocku jest kabelek który po dotknięciu do tarczy (czyli jak się zużyje dotyka kabel masy) zamyka obwód i wywala błąd. Moim skromnym zdaniem po prostu skończyły ci się klocki.
    Nic nie pomieszałem, jest dokładnie tak jak napisałem. Czujnik jest wciskany w klocek od góry z dwoma przewodami a klocki kupuje się bez czujnika,przerabiałem ten temat w lecie, mogę Ci stary czujnik wysłać do pooglądania.Pozdrawiam.

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    30 wrzesień 2013
    Skąd
    KRK
    Postów
    354
    Auto
    CROMA 1,9 8V MultiJet 120KM
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał adamo Zobacz post
    Nic nie pomieszałem, jest dokładnie tak jak napisałem. Czujnik jest wciskany w klocek od góry z dwoma przewodami a klocki kupuje się bez czujnika,przerabiałem ten temat w lecie, mogę Ci stary czujnik wysłać do pooglądania.Pozdrawiam.
    Potwierdzam w 100% - też tak mam u siebie w wersji 120KM. Czujnik posiada JEDNĄ żyłę/oplot , w której są dwa cienkie przewody - widać 2 bolce we wtyczce.
    U mnie problem pojawił się po pęknięciu izolacji - lampka raz się świeciła a raz migotała, szczególnie w deszczowe dni. W końcu tak mnie wkurzyła, że wywaliłem cały czujnik a przewody w gnieździe połączyłem na stałe i zaizolowałem - teraz mam spokój a stopień zużycia klocków oceniam podczas wymiany kół wiosna/jesień.
    Może w wersji 150KM jest inaczej?
    Ostatnio edytowane przez SAR37 ; 07-11-2014 o 16:03
    Największe zagrożenia dla Polski to nacjonalizm i klerykalizm - Jerzy Giedroyc

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2012
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    48
    Postów
    397
    Auto
    Fiat Croma 1.9 16V 150KM DPF Emotion
    Rocznik
    10.2007
    Cytat Napisał adamo Zobacz post
    Nic nie pomieszałem, jest dokładnie tak jak napisałem. Czujnik jest wciskany w klocek od góry z dwoma przewodami a klocki kupuje się bez czujnika,przerabiałem ten temat w lecie, mogę Ci stary czujnik wysłać do pooglądania.Pozdrawiam.
    Jak wymieniałem klocki to jeden miał wyprowadzony kabelek ze złączem.
    Żadnego czujnika nie wciskałem...
    ot przykładowo: KLOCKI HAMULCOWE PRZÓD CROMA 1.9 2.4 JTD OD ASO (4686602618) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    Cytat Napisał SAR37 Zobacz post
    Czujnik posiada JEDNĄ żyłę/oplot , w której są dwa cienkie przewody...
    Hmm... raczej jest to przewód dwużyłowy, a nie żyła dwuprzewodowa

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    18 maj 2012
    Skąd
    .
    Postów
    156
    Auto
    Fiat Croma 1.9 JTDm 16v
    Rocznik
    .
    Jak są tarcze 305 mm to czujnik jest w klocku natomiast przy tarczach 285 mm czujnik jest osobno.

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    08 wrzesień 2013
    Skąd
    Krosno
    Wiek
    57
    Postów
    140
    Auto
    Fiat Croma 1.9Multijet 120 km Dpf
    Rocznik
    08.2008 FL
    Cytat Napisał radek_p14 Zobacz post
    Jak są tarcze 305 mm to czujnik jest w klocku natomiast przy tarczach 285 mm czujnik jest osobno.
    Ja myślę, że różnica polega na tym że,przed i po lifcie 2008 tak to wyglądało u mnie klocki zużyte ok 30% ale rant przetarł czujnik po dokładnym zmierzeniu,okazało się ,że muszę wymienić komplecik na oś przednią, zrobiłem to w ASO w cenie 80 złIMG_2344.JPGIMG_2345.JPGIMG_2346.JPGIMG_2349.JPG

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    Cytat Napisał radek_p14 Zobacz post
    Jak są tarcze 305 mm to czujnik jest w klocku natomiast przy tarczach 285 mm czujnik jest osobno.
    Ja myślę, że różnica polega na tym że,przed i po lifcie 2008 tak to wyglądało u mnie klocki zużyte ok 30% ale rant przetarł czujnik po dokładnym zmierzeniu,okazało się ,że muszę wymienić komplecik na oś przednią, zrobiłem to w ASO w cenie 80 złIMG_2344.JPGIMG_2345.JPGIMG_2346.JPGIMG_2349.JPG

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 wrzesień 2014
    Skąd
    Pruszcz Gdański
    Wiek
    30
    Postów
    36
    Auto
    Opel Vectra
    Rocznik
    03.2005
    odetnij koncowke i zmostkuj kabelek, te czujniki daja sygnal o wiele szybciej niz klocek zbliza sie ku koncowi a sam czujnik jest tani


 
Strona 1 z 7 123 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Jakie klocki hamulcowe?
    Napisany przez pawels89 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 36
    Ostatni post: 09-01-2017, 13:02
  2. [tanio odsprzedam] Klocki hamulcowe Alfa 145, 146
    Napisany przez MajstereQ na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 01-09-2011, 19:54
  3. Klocki hamulcowe - Ulysse II
    Napisany przez gaciar na forum Ulysse
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 11-04-2011, 13:06
  4. Klocki i tarcze hamulcowe
    Napisany przez karol83 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 19-05-2010, 17:29
  5. Klocki hamulcowe
    Napisany przez MichaelloEs na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post: 17-05-2009, 22:35

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat croma kontrolka zuzycia hamulcy

zapala sie kontrolka klockow po wymianie opon croma

fiat croma kontrolka hamulcow

klocki hamulcowe croma czujnik zuzycia

skontrolowac wkladki hamulcowe

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl