:!:
Mam pytanko...w związku że moja stacyjka dogorywa zakupiłem używaną stacyjkę i jest znak zapytania czy tą stacyjkę trzeba zaprogramować czy tylko zamienić ze starą?
Może ktoś wymieniał w swojej Cromce !
Pozdrawiam...
To jest widok strony w wersji do druku
:!:
Mam pytanko...w związku że moja stacyjka dogorywa zakupiłem używaną stacyjkę i jest znak zapytania czy tą stacyjkę trzeba zaprogramować czy tylko zamienić ze starą?
Może ktoś wymieniał w swojej Cromce !
Pozdrawiam...
No chyba raczej stacyjki są programowane. Maja wbudowany Immo, więc na nowej możesz nie odpalić auta.
wydaje mi się że nie trzeba, immo jest w kluczu a raczej w jego wkładzie ale niech się wypowie ktoś kto wie na 100%
Temat stacyjki zakończony...stacyjkę przed wymianą trzeba zaprogramować w ASO.
Pozdrawiam
Ja nie miałem potrzeby programowania stacyjki ponieważ uszkodzona była mechanicznie także przełożyłem mechanizm z zakupionej używanej do mojej stacyjki. Ale dzwoniłem do ASO i dopytywałem sie w jaki sposób zamienić stacyjki jeżeli stacyjka ma uszkodzoną elektronike.O cenę w ASO się nie pytałem ...ale pewnie około 200 pln:lol:
Opisywałem to w innym wątku o stacyjce. https://fiatklubpolska.pl/croma-446/...acyjka-39752/3
W stacyjce jest układ scalony który ma zakodowany wasz kluczyk. Niemożna wymienić stacyjki bo auto nie odpali na nowej stacyjce. ( możecie podłączyć inna stacyjkę bez jej wykręcania -wystarczy odchylić boczek od strony pasażera i wyjąc wtyczkę z zamontowanej stacyjki - na wyświetlaczu licznika pokaże sie wam informacja o błędzie przy próbie uruchomienia auta.)
Aby się to udało należy wylutować z starej stacyjki układ ( PCF 7991A ) i wlutować do nowej... Co do programowania tego układu to się nie wypowiem ale poszukajcie w necie :lol:
Programowanie wygląda mniej więcej tak:https://www.youtube.com/watch?time_c...&v=P53QQiCzF-M
To taka bardziej ciekawostka, wiadomo, że lepiej układzik wymienić, jeśli dobry.;-)
Tylko tu jest pokazany klucz do samochodu innej marki. Z tego co wiem kodowanie kluczyków nie do każdej marki wygląda tak samo. Kiedyś był problem z kluczykami do BMW. Z Cromą jest problem tego typu że nie ma skąd wziąć...czegokolwiek do zrobienia kluczyka. Do kogo się nie pójdzie to odpowiedź jest tylko jedna NIE. Croma nie jest na tyle popularna, że tabuny ludzi biegną dorabiać kluczyki dlatego ci co mogli by zrobić podzespoły zamienniki do kluczyka nie zaprzątają sobie głowy jakąś tam Cromą.
W ASO kiedyś mi mówili, że jak przyjdzie kluczyk to trzeba go jeszcze aktywować czy tam zapisać w komputerze samochodu.
To jest to czego dowiedziałem się u różnych dorabiaczy kluczyków i w ASO.
lisekg co stoi na przeszkodzie żeby podmienić stacyjkę na inną i ją doprogramować w proxy? Wg serwisu stacyjka jest elementem tylko wykonawczym. Trzeba ją dopisać do komputera i ma działać. Moja stacyjka przestała działać, zamówiłem używkę o tych samych numerach i czekam na dostawę. W poniedziałek dam znać jak poszło.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Rozumiem, że przerabiałeś to sam na własnej skórze:)?
Sprawdź, ja tego nie robiłem :food: ale wiem że sama wymiana stacyjki z zaprogramowanymi kluczykami do niej nie uruchomi auta na 100%. W mojej ocenie nie jest to takie proste ponieważ w stacyjce jest zaszyty układ ( wklejałem już na tym forum zdjęcia i numer tego układu ) i to on komunikuje się z kluczykami i z komputerem szyfrując zmienny kod dostepu. Jeżeli chcesz wymienić stacyjkę i zostawić stare kluczyki musisz przelutować ten układ z starej do nowej.
Wiem też że są magicy którzy złamali system u Fiata i potrafią to zrobić - zaprogramować inną stacyjkę i kluczyki ale nie wiem jak to robią ;-)
Możesz ewentualnie podpytać też tu - Kolega podobno robi to w Alfah 196 z pilotem i kluczykiem za rozsądne pieniądze :-)
Autoelektronika Kluczyki CHIPTUNING www.facebook.com/HexRemaps
Stacyjka wymieniona, 2 pamięci które były na płycie przelutowane w tym PCF7991A. Auto odpala, problem rozwiązany. Zostały mi jesze 3 switche więc w razie co jest zapas. Przy podmianie samej stacyjki auto krzyczy że nie rozpoznaje klucza. Miałem 2 klucze jeden swój, a jeden który był ze stacyjką. W obydwu przypadkach ten sam problem. Dziękuję za pomoc.
Po wymianie stacyjki i przelutowaniu układu robiłeś proxy? Jak rozumiem masz teraz jeden kluczyk - ten co był poprzednio? ;-)
Który jeszcze układ przelutowałeś ?
24lc04b i pcf...nie trzeba było robić proxy. Auto od razu odpaliło
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
stacyjka którą kupiłem miała już jednego switcha wymienianego więc jak widać coś tam się z tymi stacyjkami dzieje. Zastanawia mnie tylko fakt jak serwis fiata chciał mi to zrobić ponieważ zadzwoniłem żeby zobaczyć czy można doprogramować używaną stacyjkę. Posprawdzali i powiedzieli że 380zł i zrobią. Natomiast jak wymieniłem stacyjkę na drugą to totalna ciemność - brak zapłonu co za tym idzie brak komunikacji po kablu...zastanawiające...
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
co do klucza który był z nową stacyjką nadaje się na śmietnik nie działał i z nową i z starą stacyjką - kluczyk nierozpoznany. Nie da się go dopisać do sterownika, chodź nie nadaje mi to spokoju czemu tak jest. Jeszcze będę kombinował w wolnej chwili
A jak sobie to wyobrażasz? To jest Smart key. Nie da się tego tak od tak zaprogramować. Kluczyk w cromie jest zainstalowany w trzech miejscach. Stacyjka, body i ECU. Klucz od nowej stacyjki ewentualnie odblokuje blokadę kierownicy, a dalej po kablu, body odpowie " electronic key is not recognizet" Stary klucz zaśpiewa check vehicle protection system. Ja się narobiłem przy kluczach do Cromy, nikomu nie polecam zgubienia lub jego uszkodzenia. Walka jest ciężką, ale jest do wygrania. Lepiej sprawdzić stacyjkę od strony mechanicznej a dopiero później kombinować z wymianą kluczy bądź całej stacyjki.