To jest widok strony w wersji do druku
-
Wyłączająca się turbina
Witam.. Mam problem i to niestety na święta trafiło.:((( Turbina wyłącza się w niespodziewanych momentach... Najczęsciej jak ruszam... Po wciśnięciu sprzęgła i dodaniu gazu tak żeby obroty wskoczyły trochę wyżej, trubina zaczyna normalnie działać... Problem zdażył mi się już kiedyś ale nie zwróciłem uwagi na to ponieważ długi czas nic się nie działo.. Żadna z kontrolek się nie zaświeca, z wydechu nie dymi, spalanie według kompa ok... bardzo proszę o pomoc, i jakiś link z FiatECUscan. Pozdrawiam
-
Nie do konca rozumiem, jakie sa objawy jak ruszasz, zaczyna gasnac, nie ma mocy czy jak :?:
-
Też nie rozumię tego turbina wyłącza się. Turbina napędzana jest spalinami. To nie jest urządzenie które samo się włącza i wyłącza. Niema własnego silniczka tylko spaliny z wydechu napędzaja turbine.
-
Podepnij pod kompa - rozumiem ze wyskakuje blad na desce
Mi wylaczala sie turbina jak wchodzilem na wysokie obroty (np podczas wyprzedzania) i rozwiazalem problem zaslepieniem egr i wymiana overboost
-
no własnie albo egr i overboost nie działa. Turbina zawsze sie kręci.
-
Cytat:
Napisał
marum47 no własnie albo egr i overboost nie działa. Turbina zawsze sie kręci.
Przepraszam, źle się wyraziłem, ale zawsze słychać jak sobie świszczy, a gdy występuje ten problem ledwo co jest słyszalna więc nie ma takiej prędkości obrotowej jak powinna. Samochód nie ma mocy na 3 biegu z trudem da się utrzymać prędkość, na wolnych obrotach pracuje normalnie, na biegu jałowym lub z wciśniętym sprzęgłem obroty wolno zbierają się do góry. Zapewne chcąc ruszyć normalnie jak zwykle zgasłby silnik... sprawdziłem drożność odmy, nie mogę połączyć się z samochodem... Niby wszystko jest ustawione, porty itd, ale nie łączy się... zobaczę na egr i overboost jeszcze..
-
Moze masz gdzieś nieszczelnośc a wywala chek engine?
-
Myślę że wariuje overboost.Przeczyść i zmień umiejscowienie na obudowę akumulatora,to pomaga.:supz:
-
(zmień umiejscowienie na obudowę akumulatora,to pomaga)
sorki ale nie rozumiem.:P Narazie wymieniłem 2 opaski resztę dociągnąłem (od turbo do intercoolera), wyczyścilem odmę.. rezultat jest taki, że wszystko działa, jest zrywniejszy i nie ma turbo dziury aż takiej.:)) ale nie wiadomo czy to nie powróci, wyczyszczę jeszcze overbost, ale nieproszę o objaśnienie jak na obudowę akumulatora..??
-
Ja przełożyłem bez czyśzczenia plus nowe przewody bo te sztywne i hula aż miło chodiz o ten zawor overboost on jest na zderzaku pod akumulatorem i się go przenosi wyżej bo tam jest narazony na zanieczyszczenie czy inne czynniki.
-
EGR raczej nie ma z tym nic wspólnego, co do overboost, to juz tak, to on steruje podciśnieniem, ktore to z kolei steruje łopatkami od zmiennej geometrii w turbinie. Warianty sa cztery, overboost, gruszka sterująca bezpośrednio łopatkami (to raczej odpada) czujnik ciśnienia doładowania, albo same łopatki ciężko chodzą ;)
-
Cytat:
Napisał
irqus Ja przełożyłem bez czyśzczenia plus nowe przewody bo te sztywne i hula aż miło chodiz o ten zawor overboost on jest na zderzaku pod akumulatorem i się go przenosi wyżej bo tam jest narazony na zanieczyszczenie czy inne czynniki.
Przejechałem ponad 200Km w tym po autostradzie i niestety nawrót choroby...:((
Można jakieś dokładniejsze informacje gdzie się znajduje ten overboost tak dokładniej.?? Widać to bez problemu, co trzeba zdemontować żeby się do tego dostać.?? Jak się to czyści.?? Będę próbował po kolei jakoś eliminować warianty..
-
-
Jak się do niego dostać demontujesz akumulator i cała jego podstawę klucz nasadowy 10 i odrkęcasz górną śrub e nastepnie od intecolera wkładasz rękę i odkręcasz dolną moze byc cięzkio z przewodami ja kupiłem dwa węże zbrojone do paliwa jeden bodajże o średni wewn. 4 mm i 3.5 bez problemu sie je nakłada :)
-
Ok, dzięki wielkie będę działał mam nadzieję że to pomoże.:)
-
Daj znać kiedy to będziesz robił może będę tam w okolicy to w razie czego pomgę.
-
wyczyściłem zawór zgodnie z instrukcją, było trochę brudu,posmarowałem tłoczek olejem do maszyn, rurki zostawiłem stare ale je przeczyściłem benz. ekstrakcyjną i przedmuchałem kompresorem... Lepiej się zbiera, ale dosłownie 10 minut temu znowu to samo... auto stało z 4 godziny na zewnątrz i odrazu po odpaleniu brak mocy, dodając gazu nie działo się prawie nic, po jakiejś minucie kiedy silnik się troszkę zagrzał, zacząłem dodawać gazu obroty szły powoli i przy 3500obr turbo ruszyło i dało się jechać... Po wyłączeniu samochodu z tego zaworka wydobywa się takie wycie, i razem z elektrozaworem przy silniku wyłącza się po około 20 sekundach, nie wiem czy tak ma być.!? nie sprawdzałem EGR i czujnika ciśnienia doładowanie, ale jedno i drugie czyściłem około miesiąc temu.. poradźcie coś panowie:(
-
Jesli po czyszczeniu bylo ok, a juz nie jest, to moze byc tak, ze jednak zawor jest do wymiany, bo czyszczenie mu nie pomaga na długo.
-
Cytat:
Napisał
egon Jesli po czyszczeniu bylo ok, a juz nie jest, to moze byc tak, ze jednak zawor jest do wymiany, bo czyszczenie mu nie pomaga na długo.
Po czyszczeniu zaworu overboost podczas jazdy wyczuwałem spadek mocy ale dosłownie na ułamek sekundy, kiedy pedał był wciśnięty jednostajnie mniej więcej połowie lub kiedy delikatnie przyspieszałem, oczywiście nie zawsze "jak mu zawieje".. Na wszelki wypadek rozebrałem czujnik ciśnienia doładowania i EGR , czujnik był trochę zawalony.. Sam EGR czysty, dzyndzel ruszał się bez problemowo, ale sprężyna którą ma popychać nie chciała się poruszać zbytnio, ruszała się na około milimetr, niechętnie wracała do początkowej pozycji a kiedy wcisnąłem ją siłą palcami zablokowała się w położeniu otwarcia na max.. Po myciu działa bezproblemowo, WD40 na sprężynę i wysuwający się "pręcik" dodatkowo ulepszyło działanie..:redface: Z samego rana pojadę testować czy mycie pomogło na pewno napiszę czy problem ustąpił, czy trzeba szukać innego rozwiązania..:smile: Zastanawia mnie czy samo mycie wężyków od overboost wystarcza, czy je na wszelki wypadek je wymienić.? Co można zrobić z tą gruchą od zmiennej geometrii, może ona jest uszkodzona.? Czy praca EGR ma wpływ na pracę Turbosprężarki.?:confused:
-
Jeśli chodiz o gruchę to jak przekręcasz kluczyk to ona się powinna ruszyć zawsze możesz sciągnąc przewody od grychy i delikatnie psiknąć jakiegoś smaru ale nie wd40, znajomy czyścił ten zawór ale użył jakiegoś smaru z teflonem bo wd40 potem może zatrzeć bo to nei typowy smar.